Nieuwsgierig wat Techart aan haar snelste 911 veranderd heeft?
De meesten van jullie zullen het al wel geraden hebben. Eigenlijk is het te voor de hand liggend. Techart vond het nodig haar 700pk topmodel, gebaseerd op de 997 GT2 een ordinaire facelift te geven. Ze hebben er gewoon nieuwe daytime-running-LED’s op gemonteerd. Ook de rest van het spoilerwerk kent nog wat lichte wijzigingen.
De nieuwe LED’s schijnen een flinke verbetering van de veiligheid te geven. Zowel van opzij als recht van voren is de auto overdag en ’s nachts veel beter waar te nemen. Bovendien zijn de knipperlichten in het design geïntegreerd. De LED’s passen zich verder automatisch aan verschillende omstandigheden aan. De hoeveelheid omgevingslicht telt daar in mee maar ook schakelt het stadslicht uit als het knipperlicht aan gaat. Als dat niet een te-begeerlijke-sci-fi feature om te hebben is!
TECHART GTstreet RS –
The proof in a new lightTECHART Automobildesign GmbH recently presented the TECHART GTstreet RS, based on the Porsche 911 GT2, achieving an impressive best time of 1,06.811 minutes on the short Hockenheimring course.
The model will now be presented at the Geneva Auto-Salon 2009 with the TECHART LED day driving light and the new TECHART nose lift system.TECHART GTstreet vehicles have ranked among the fastest and highest performance sports cars in the world since 2001. This high performance is reflected in the use of the TECHART Performance Kit TA097/T2.2 and stands at 700 PS and 515 kW, with the sports car having a maximum torque of 860 Nm. This performance is achieved with the use of modified turbochargers, large carbon fibre inlet manifolds, special intercoolers, a valve-controlled sports exhaust system combined with high-performance manifolds and a modified pressure sensor and sports air filter. In the wind tunnel, the GTstreet Aerodynamic Package reveals the highest performance values: at a speed of 140 km/h, 10 kg of downforce on the front axle and back axle is recorded.
The front apron is fitted with a carbon splitter. Air ducts ensure that cool air can escape directly behind the radiator over the newly developed air outlet which then significantly reduces buoyant force on the front axle. Side carbon flaps support this effect by increasing downforce. The comprehensive modifications mean that the sports car with its aerodynamic bonnet, headlight trims, mirror trims, sill panels and carbon roof spoiler operates with great precision.
Particularly distinct is the rear spoiler which is fitted with winglets and a carbon gurney flap. The rear apron with carbon diffuser, air outlet and carbon air ducts completes the features of this club sports car.
The high performance is also impressively reflected in its chassis. Fitted with TECHART Formula III forged wheel rims and Michelin Pilot Sport Cup Plus tyres, the GTstreet RS programme offers drivers the maximum performance for a sports car legal for road use. The TECHART nose lift system also offers the chance to raise the vehicle by up to 60 mm on its front axle at speeds of up to 80 km/h. At the simple touch of a button, the system can be operated from inside the vehicle. The specially adapted TECHART threaded chassis is available as an option.
.
At a glance: impressive design and active security
The new multi-functional TECHART day driving light system is more than just an ambitious design feature. It also makes a significant contribution to improving safety by day and night.
The LED system unit combines day driving lighting, side lighting, parking lighting and indicator lights in one unit which blends in perfectly with the design of the front of the vehicle. The strength of the lights automatically adjusts depending on the day light setting selected. The day driving light is also dimmed when the vehicle is turning to ensure that the indicator lights stand out.From colourful decorative stitching to complete leather furnishings in a colour of your choice
or even decorative components in various materials such as carbon or lacquer – TECHART offers a virtually endless degree of freedom to design the car interior according to individual requirements. Additional accessories such as aluminium pedals, a 3-spoke sports wheel and lit door entry guards featuring an individual logo complete this range of options for the vehicle interior.
BmwMPower zegt
Al met al blijft het wel een ontzettend brute wagen.
Jesper zegt
Waarom heet die foto ‘raadplaat’?
Kunnen we die vrijdag in de quiz verwachten? :)
ZwerverRoodbaard zegt
Nou haal die ledjes er maar weer af :roll: Als ik een Audi wil koop ik er wel 1 ;)
Emile_Benz zegt
@ Jesper: nee, ’t is meer zoek de verschillen met de vorige versie…
Rik3 zegt
daytime-runing-LED’s, spreek je dat uit als ‘roening’ of moet er nog een ‘n’ bij?
-edit: tnx, de fout is er uit-
Ik vind die led’jes wel mooi trouwens.
bozewolf zegt
^ lol. T blijft een Teutoonse auto, he. Die hebben iets met runentekens…
Citrofiel zegt
Die ledjes zijn best fout aan het worden. Sinds ik een Renault Scénic van de eerste generatie ermee heb zien rijden, hoef ik nooit meer led-dagrijverlichting!
Ach, over een poosje groei ik daar wel weer overheen. ;) Hetzelfde verhaal speelde namelijk met de Angel Eyes. Eerst mooi, toen te veel gebruikt en ‘fout’, nu ben ik daar voorbij en vind ik het weer mooi. (hoewel dat natuurlijk wel deels aan de auto ligt, op een Scénic hoef ik het nog steeds niet)
s400cdi zegt
leuke kersboom verlichting heeft ie
Lexus zegt
Maar blijft die gallery!? :P
BananaFlip zegt
Die ledjes geven de auto wel echt klasse. Ze staan natuurlijk belachelijk op n Scenic, maar een hippe Duitser bijv. kan het behoorlijk opleuken.
onuris zegt
ziet er leuk uit en de specificaties zijn ook goed.
de leds zijn mooi hoor.k snap niet worm jullie altijd het over de de leds hebbe
onuris zegt
waarom wordt mijn reactie vaak afgekeurd??:(
-edit: het is soms net russisch-rouletten met het spamfilter ;) –
Emile_Benz zegt
Hij mist een paar tanden in z’n mond…
jack zegt
@citrofiel,
kijk, eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt gevonden.
Altijd mezelf afgevraagd of ik dan zo afweek op rest of niet.
Citrofiel zegt
Opleuken… Het kan, maar ik heb nu nog te veel een feestdagengevoel bij het zien van auto’s met ledjes. Maar klasse geven is twijelachtig. Als de sjonnies ermee gaan rijden, kan het dan nog klasse hebben? Ze halen het imago alleen maar hard onderuit…
Headhunterz zegt
nou zonder ziet ie beter uit, maarja smaken verschillen he :)
M-lover zegt
weeral hetzelfde verhaal, het WAS origineel een mooie auto…
WieAndersDasAuto zegt
Hij ziet er übergeil uit ;)
Die ledjes staan hem best wel goed. Hij oogt zo een beetje volwassener. Ik weet niet waarom maar dat gevoel heb ik gewoon.
Guido zegt
waaaaauw :D
b0z4 zegt
Ik vind die ledjes best wel mooi.. maar wedde dat het niet lang duurt dat die gabbertjes en petjes dragers deze led balken ook op hun astra gti etc aansluiten
Solstice zegt
Heeft zo’n 911 helemaal niet nodig, van die kijk-mij-nou-eens-aan-komen-rijden toestanden.
Die LED’s blijven er een beetje goedkoop uitzien vind ik, zelfs als het fabrieksmatig erop zit zoals bij Audi. De fout is volgens mij men een rijtje los van elkaar staande ‘lampjes’ gebruikt wat die ‘goedkope’ indruk versterkt. Beter zou zijn een wat egalere ‘look’ (één verlichtingsbron i.p.v. meerdere) te verkrijgen, zodat het niet lijkt alsof er een stel van die kerstboomverlichtingspitjes in de voorbumper geschroefd zijn.
Benz.. zegt
Heerlijk, die LED’jes.. En dan 700 pk in zo’n bruut monster! Geweldig om te zien :D
Yellomello zegt
ja die daylight led’s zijn aan een opmars bezig. op een nieuwe Audi, prima, niet op een gemiddelde Bijlmer-bak.
Yellomello zegt
oja’ een Porsche vinnik geen Bijlmerbak, ik bedoel oude onverzorgde danwel oude getuuuuuunde auto’s
EJS zegt
@Citrofiel
ja, maar zo gaat ’t met elk goed idee.. Daarom moet je je ook niet door die sjonnie’s laten ontmoedigen om wel ledjes te hebben, want in veel gevallen kan het erg goed staan, omdat je veel meer kunt spelen met de vorm van de lampen;)
hupke zegt
Zo zie je maar weer ¨Porsch en vw allemaal 1 pot nat.
Ollie zegt
Kvind ze best vetjes staan, nog net niet ordinair, scheelt niet veel, maar het lijkt wel :) (ja ik ben wel een echte Porsche liefhebber :) )
jd zegt
jippie kermisverlichting voor een 911…. pffff ik vind het wel zo fout die ledverlichting.
Jan Groothuijse zegt
10 kg bij 140km/h, voor een auto die ~ 1400kg weegt….fail?
Lotus Omega zegt
vette ledjes!, waneer zien we wouter met een rijtest? :P
Cantago zegt
Sorry, vind het niet mooi…
jeppe zegt
de ‘gewone’ GT2 blijft toch gaafste Porsche !
Arnoud zegt
Ik vind die LED’s maar niks. Op geen enkele auto heeft het esthetisch toegevoegde waarde. Het mag van mij allemaal zo de prullenbak in. En deze Techart kan er nog wel bij.
GerreLekker zegt
Die Audi Kerstboom verlichting is zoo fout!
En “raadplaat” tjah vrij logisch zeker? Welke Porsche is het? Ze lijken allemaal op elkaar…