Nou ja, weinig. Je kunt de TechArt 911 van La Fuente kopen voor een bedragje. Alles is relatief.
De Porsche 911 is misschien wel de meest complete sportwagen ter wereld. Uiteraard staan er nu meer dan een miljoen MX-5-eigenaren op om te verdedigen dat hun Japanse origami-skelter een veel betere sportwagen is.
We hebben het echter over ‘compleet’. Waar je met een 911 bijna net zoveel lol kunt hebben op een bergpas als met een MX-5, kun je met een 911 ook nog over de Autobahn knallen en hoef je ‘m niet elk jaar te tectyleren.
TechArt 911 van La Fuente
Het nadeel is dat veel mensen tegenwoordig een Porsche 911 hebben. De 911 van de 992-generatie is waarschijnlijk de enige sportwagen die daadwerkelijk echt goed verkoopt op het moment. Echt een unieke auto heb je niet. Dus wat kun je dan doen? Je kan ‘m naar TechArt brengen. Goed nieuws, de ex-Techart 911 van La Fuente staat namlijk (al) te koop. DJ La Fuente is een Nederlandse muzikant met een voorliefde voor dikke Porsches en deze 992 is geen uitzondering. Dat ‘van La Fuente’ bedoelen we in de ruimste zin van het woord. Hij heeft er waarschijnlijk een paar uur in gereden. Minder lang dan Wouter, waarschijnlijk. Het is dus eigenlijk de ex-911 van Wouter.
Daytona-velgen
TechArt is een tuner die al jarenlang zich bezighoudt met het optuigen van Porsches. Net als Ruf is het een van de weinige tuners die de Porsche-kwaliteit minimaal evenaart. Zo heb je een unieke 911. In dit geval is de Techart 911 van La Fuente voorzien van een Techart Daytona II-velgen. Aan de voorzijde 20″, achter 21″.
Bodykit
Maar het houdt niet op, er is namelijk een hele dikke bodykit gemonteerd voor de TechArt 911 van La Fuente. Deze bestaat uit een enorme spoiler, skirts, splitter en dakspoiler. Voor een betere stance is er een TechArt sportonderstel, waardoor de 992 nog even wat lager op zijn buik ligt.
Ook in het interieur zijn er wat TechArt-upgrades, zoals het sportstuurwiel en de sportpedalen. Mocht de auto je bekend voorkomen, dan kan dat kloppen. De Techart 911 die te koop staat is dezelfde auto als waar Wouter een tijdje geleden mee kon rijden.
Prijs TechArt 911 van La Fuente
Nadelen? De prijs is niet mals: bijna 215 mille is veel geld. De looks zijn weliswaar aangepast, maar de prestaties niet. Het is in basis een relatief brave 992 Carrera 4S met PDK. Dat is een geweldige combinatie en de prestaties zijn zeker niet verkeerd, maar bij een GT3-esque uiterlijk verwacht je ook GT3-esqeue prestaties, nietwaar?
Gelukkig heeft TechArt een paar upgrades in de aanbieding, waaronder een performance-kit waarmee je 510 pk en 610 Nm onder de rechtervoet hebt. Dan knalt ‘ie in 3,2 seconden naar de 100 km/u en haal je een topsnelheid van 314 km/u. Zonder OPF (partikelfilter) kun je zelfs 530 pk mobiliseren.
De advertentie van de TechArt 911 van La Fuente kun je hier bekijken.
Met dank aan Tiemen voor de tip!
banderas zegt
Goede smaak… wat betreft kleur.
mashell zegt
… van het remlicht.
Charles Taycan 4S zegt
Bruut apparaat om te zien , echter voor dat geld stel ik toch liever mijn eigen 911 samen van 2021…
Pascal zegt
Sluit me hier geheel bij aan…. ziet er leuk uit maar voor deze centen zijn er teveel opties om er zelf eentje uit te zoeken.
flatsixx zegt
Deze heeft wel die vermogensupgrade.
richardj zegt
Begint Job de Jon Olssen van Nederland te worden?
pcooperworks zegt
Waarom doet hij ‘m (al) weg?
ktm690sm zegt
@pcooperworks: volgensmij gaat die voor die nieuwe turbo s en dan weer de techart versie daarvan.
vetnek zegt
@pcooperworks: misschien is de financiering met slottermijn op de einddatum geraakt?
hassebas zegt
@pcooperworks: hij heeft de turbo s van techart in bestelling. dit was zijn voorloopauto.. daarom ook geen tuningkit gekozen.
robertvanheerde zegt
Waarschijnlijk is het gewoon een demo en hebben ze La Fuente gebruikt voor de promotie. Ik vermoed dat hij nooit echt van hem is geweest
Pascal zegt
@robertvh is goed mogelijk. Een tijdje terug deed hij op Youtube ook een bezoek aan Techart. Is niet ondenkbaar dat zij een leuke promotiedeal met elkaar hebben gesloten.
VeniVidiVici zegt
@robertvh: Deze Porsche is zeker wel van hem geweest, maar Job heeft altijd gezegd bij aankoop van deze 4S dat hij baalde dat de nieuwe Turbo S er nog niet was. Dus binnenkort komt hij met nieuws dat hij een Techart Turbo S heeft gekocht :-)
Reimon zegt
@venividivici: helaas, deze 911 is geregistreerd op een ‘fleetowner’, dat is een rechtspersoon met meer dan zes auto’s. En dat heeft Job niet. Dus is het aannemelijk, en dat past ook in het verhaal dat iedereen er mee mocht rijden, dat het de demo van Techart Nederland is.
Wordt Job niet minder van hoor. Kijken we hem niet op aan, ik droom van zo’n promodeal.. ;-)
mark997gt3 zegt
Op een of andere manier vind ik de 992 wat klinischer dan de 991. Qua uiterlijk maar zeker wat betreft het interieur. Aan binnenkant vind ik het wat te clean en te strak. Hendeltje van PDK vind ik zeker geen verbetering. Misschien is het een kwestie van wennen aan de veranderingen.
frederik zegt
@mark997gt3: Elke nieuwe generatie is klinischer toch?
El-Loco zegt
Als hij op mobile.de staat zou het ook nog eens ex BPM kunnen zijn.. dat zal toch niet?
rolov zegt
@aeroloco: hij staat toch op nl kenteken ?
El-Loco zegt
@rolov: klopt, maar als je hem voor de Duitse markt aanbiedt zal hij doorgaans zonder restBPM geadverteerd worden om goed op te vallen tussen de Duitse auto’s
poes zegt
@aeroloco: dat lijkt me inderdaad het geval
rogerzz zegt
De espresso zat bijna over mijn laptop om een MX-5 met 110 pony’s onder de motorkap te benoemen in dit artikel van een Porsche met 510pk. Bij een bergpas beklimming ben ik benieuwd naar of zo’n MX-5 de toegestane snelheid wel kan halen.
Toch benieuwd wat dit ding aan restwaarde heeft over 10 jaar, ik ben bang dat het er dan ineens erg gedateerd uit ziet. En als je 215k neertikt zou ik dat wel even een meenemen in de overweging. Ik zou zeggen, exporteer dit ding lekker naar een olie-land. Een ‘normale’ 992 lijkt mij al leuk genoeg.
T5Power zegt
Leuk karretje, maar als je nou echt een grote Techart broek wil aantrekken dan neem je natuurlijk de reeds genoemde Techart 911 Turbo S. 770pk en 920nm.
Zien hoe dat rijdt? Dan heb ik deze gratis filmtip voor jullie: Asphalt Burning :-)
Een Noorse comedy inclusief wilde rit op de Ring.
Geen dank.