En nog veel meer lekkers.
Een verse generatie 911 Turbo S staat te trappelen om onder handen genomen te worden door bekwame tuners. TechArt is zo’n tuner en perst heel wat extra’s uit de 3,8 liter boxermotor.
Zestig extra pk’s en 130 additionele Nm’s schoon aan de haak. Dat maakt in totaal 620 pk en 830 Nm. Hoeveel verschil in rijgedrag en prestaties deze nieuwe getallen maken, is afwachten.
Zoals jullie weten handelen tuners niet graag volgens het Jan des Bouvrie-credo ‘less is more’. In ieder geval zorgt TechArt ervoor dat deze Turbo S in 2,8 seconden op de honderd zit en de maximum snelheid ligt op 328 km/u. BAM.
Subtiele veranderingen vanbuiten, maar vanbinnen flink gepeperd. Niet dat dat per se nodig was, maar toch.
jasperd zegt
Ziet er goed uit, behalve die kleine uitlaatpijpjes die zichtbaar zijn.
mashell zegt
Het heeft 50 jaar geduurd maar eindelijk heeft iemand aftermarket velgen op een 911 gezet die wel goed staan!
MAB zegt
@mashell: Dat komt ervan als Porsche perfecte velgen ontwerpt
benjiiporsche911 zegt
@mashell: denk eens aan fuchs wielen
sebasjuhh zegt
Haha 2.8…. My ass! Dat kan rapper
karsvdtuin zegt
@sebasjuhh: is al wel heel rap hoor voor een achterwielaandrijver… Even uit m’n hoofd is dit sneller dan een aventador die doet het volgens mij in 2.9… Met 80 pk meer en ik denk ook wat kilo’s meer
ej20g zegt
@karsvdtuin: de Turbo S is toch echt een vierwielaangedreven auto. Maar daarnaast, de 997 Turbo S ging stiekem al in 2.7 seconden naar de honderd, ik denk dat deze standaard nog iets sneller zal zijn. Deze Techart zal naar de honderd niet veel sneller zijn, daarboven echter wel.
vale46 zegt
Prachtige auto!! Hij is echt veredeld i.p.v. getuned
Rob zegt
Het blijft ook een typisch Duitse tuner dat TechArt: ze kunnen het maar niet laten om stickertjes te plakken. Gelukkig maar, want ik was even bang dat de Duitser het stickertunen verleerd waren ….
Arvado zegt
TechArt kan dat eigenlijk veel beter als Porsche zelf! Die kleine zichtbare uitlaatjes in de uitlaten is wel jammer idd.