Een Wiesmann teaser? Maar die dingen zien er toch al jaren hetzelfde uit?
Klopt, het idee achter deze teaser ontgaat me dan ook. Je hebt namelijk niet zoveel voorstellingsvermogen nodig om een roadster-versie van de MF-4 te visualiseren. Het Duitse Wiesmann krijgt er echter wel weer wat extra aandacht mee, de auto’s blijven namelijk vergelijkbaar met een soort van porno.
De open versie van de MF4 komt met twee motoriseringen. Eentje met een 4.8 V8 (367 pk) en een Roadster MF4-S (4.0 V8 met 420 pk). Ja, die laatste motor komt uiteraard uit de BMW M3. Beide modellen zien we volgende maand in Genève.
Ringfan zegt
Wiesmann altijd +1!
Met M3 motor extra + 1!
Esprit_de_Flandre zegt
Euhmm… Revolutionair! Wanneer gaan ze eens een nieuw design bedenken? Wiesmanns zijn mooi, maar tis wel steeds hetzelfde…
ferrenzi206 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
stefan zegt
Afgelopen zomervakantie heb ik er een zien (en horen) rijden in Munchen. Het was “maar” een MF3, maar zeker wel een erg leuke verschijning op de openbare weg…..zorgt tenminste voor wat afwisseling.
Met dat M3 blokje erin wordt t allemaal nog wat spannender :)
EJS zegt
Blijven mooie auto’s, al zien ze er 1000 jaar hetzelfde uit. Bij zo’n bedrijf kan dat gewoon;) en de motor uit de M3 is een heerlijk blok, dus dat is beslist niet erg:D
Dennis zegt
wiesmann!!!! hou echt van dat merk…
off-topic: weet iemand wnr de nieuwe Lexus IS wordt aangekondigd?
hupke zegt
Ik vind deze caption veel te onvriendelijk voor de prachtige en tegen over andere merken orginele wiesman monsters.
EN de MF4-S zal echt wel geen katje om zonder hanndschoenen over de nordschleife te jagen zijn. EN ik denk dat het in dusseldorf ook wel rondtoeren mag.
Cantago zegt
Wiesmann met M3 motor? Klinkt idd als porno… Ik zeg het je vast, dat wordt een succesnummer!
wotevajjjj zegt
zal wel een zalige auto zijn maar het nut van een 4.8 met 367pk ontgaat mij als er een 4.0 met 420 is:s
het koppel zal ook niet zo een groot verschil zijn en hij weegt er meer door.
freek zegt
hmmmmm als we dan toch bezig zijn met een motor van de M-divisie van BMW…..Doe mij dan maar gewoon een M3 E90….
Citrofiel zegt
Ik had deze impressie al gezien op een andere site, en had al een reactie bedacht om te plaatsen als het bericht op autoblog zou verschijnen. Helaas begint het bericht al met mijn geplande reactie, dus dan is het moeilijk om te zeggen dat ik het over het hoofd heb gezien… ;)
autoblogger zegt
@Citrofiel: zou ik dat kunnen opvatten als een compliment?
tom zegt
deze wiesman is net hetzelfde qua looks als de andere behalve dat het een roadster is maar dat vind niemand die van wiesmann houdt erg ook al blijven ze er hetzelfde uitzien deze wagen is de perfectie qua looks en qua preformance
boostah zegt
@wotevajjjj
het koppel zal ver hetzelfde zijn, maaar wanneer het koppel reeds opkomt zal zwaar verschillen
de zwakkere 4.8 zal de motor zich waarschijnlijk veel beter lenen als GT, leuk rondcruisen zonder constant de motor in toeren te jagen om wat vooruit te gaan, dit terwijl de 4.0 meer als racewagen gepositioneerd zal worden (vering kan ook wat harder gezet worden enzo)
Citrofiel zegt
@ autoblogger; Ja. Je zag goed in wat de mogelijke reactie van de bloggers zou kunnen zijn, en tackelde die al, zodat mensen die opmerking niet meer hoefden te maken. Dat belette mij echter niet om alsnog een nutteloze comment te plaatsen. :P
Stahlblau zegt
Prachtig, nog even doorsparen voor mij dus. Hopelijk lukt het mij ooit nog om op de oprit een MF3 naast een BMW E38 te zetten. Ze worden in elk geval een stukje betaalbaarder…
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=153991220&p_type_lijst=RL&o_id=5512493
L-Fred zegt
Iedere dag een Wiesmanneke, fotootje, klein stukje tekst, maakt niet uit. Daar zou een mens gelukkig van worden :-)
Hey, (schrik) er is niet eens een kopje Wiesmann onder de Automerken (hier links). Delen jullie m’n mening niet?