Voor mensen die een Lotus Elise wat lafjes vinden presteren is het aftellen geblazen. Binnenkort wordt namelijk de Hennessey Venom GT onthuld.
De Venom GT krijgt naar keuze 725, 1000 of 1200 paardenkrachten uit een gemodificeerde V8, het blok wat we kennen van de Corvette ZR1. Ricardo dacht nog dat de Venom GT in Genève zijn debuut zou maken maar inmiddels weten we dat dat niet het geval is geweest. In de teaservideo op Autojunk zien we in ieder geval dat dit monster op 30 maart zal worden onthuld…
Die-Bolle14 zegt
Wat een monster, ik vind hem echt echt geweldig.
Thomas Bol zegt
Jammer dat ze de facelift nog niet gebruikt hebben, hoewel de facelift niet mooier is. Maar dit maakt het verouderd.
Wessee zegt
-edit: thanks, aangepast-
Anyway, lekker bommetje!
Stefan zegt
Was het niet altijd zo dat de naam Venom 750 GT of 800 tt of 1000 tt voor de paardjes stonden dus dat je met een Venom 750 gt gewoon 750 paardjes krijgt ipv. 800-1000-1200?
Jorgos75 zegt
Dit ding is toch gewoon gevaarlijk
Forza zegt
In de categorie ‘Hoe verleng ik een sportauto zonder dat het een belachelijk ding wordt?’: De Hennessey Venom!
ErikkNL zegt
Echt een vette bak. En doet u mij maar die met 1200 PK.. Ik hoor een nieuw record op de A9
Mr. V8 zegt
Pff, verlengde Lotus en die zijn ook al lelijk!
bakkerst zegt
wat een budd filmpje zeg, er gebeurt precies niks, en er wordt niets zichtbaar. dat plaatje op het einde is net zogoed een render als de rest..
deadline niet gehaald voor Geneve, dus dan maar even een ander persmomentje creëren?
Hupke zegt
Ik weet dat dit niet zomaar een tuinprojectje is en dat er serieus wat aan het onderstel enzo veranderd is om die 1200 pk op de weg te krijgen maar toch zou het niet eenvoudiger geweest zijn om een volledig nieuwe wagen te bouwen.
En 1200 pk zijn ze gek geworden?
Buyck zegt
De Veyron reloaded, waar gaat dit eindigen??? Geflipt als je het mij vraagt!
integralechubasco zegt
ik kan me nog een 1000pk hennesey dodge viper herinneren… dat ding viel half uit elkaar bij de acceleratiemetingen. na één 400m sprint moest dat ding al met ijs gekoeld worden door de inefficiente koelsysteem.
Lan_Evo zegt
Een ‘Lotus’ heeft toch niet zoveel vermogen nodig. Nu wordt het meer een onbestuurbare raket, maar goed ben wel benieuwd. Denk zelf meer dat het nu alleen een (rollende start)drag monster is ipv een trackauto.
MacReady zegt
1200 paarden op slechts 2 wielen. Zou me niets verbazen als tot 200km/h de minst krachtige de snelste is, simpelweg vanwege het feit dat de vermogensafdracht makkelijker op het asfalt is te brengen.
Denk bijv. aan de 9FF GT9 die meer dan 1000pk heeft maar eigenlijk niet onder de 4 seconden te krijgen is bij het volbrengen van de sprint tot 100km/h.
Ruben00 zegt
@MacReady: De hennesey viper geeft ook pas boven een bepaalde snelheid vol vermogen, onder die snelheid is het vermogen begrenst.
SimonMc zegt
@MacReady: Dat is veranderd :
http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/12/9ff-gt9r-1-120-pk-en-een-top-van-414-kmu
PeugeotGTI zegt
Je zou zeggen dat Lotus iets goed doet
Iedereen jat de onderstellen, de gelijmde alu kuip, alles werkelijk
Ben benieuwd…
Bakpouwww zegt
laat maar komen
RijNouNsDoor! zegt
Amerikanen die als Chinezen ontwerpen stelen. Als Lotus fan vind ik dit echt klote. En er dan ook nog groot een copyright op de foto’s zetten, terwijl Hennessy het zelf gejat heeft..
Vorige week in een Lotus Exige s1 gereden. Geweldig, origineel, bruut, herrie, puurheid en snelheid. Al handen vol aan!
BaySideBlueBoy zegt
Een Lotus op Anabolen!
Dat is het.
fant zegt
wtf 1200PK!? Ziek! :D En altijd groot van van de elise/exige look geweest, dus deze zou wel eens op mijn lijstje droomauto’s kunnen belanden!
BaySideBlueBoy zegt
Wat een stupide filmpje. Echt Windows Moviemaker style. Met een achterhaald achtergrondmuziekje (Orff – O Fortuna from Carmina Burana).
Pagani maakt hele goede Automotive Porn movies, weliswaar door een filmstudio gemaakt.
C6_R zegt
1200pk in een wagentje dat normaal gesproken nog geen ton weegt, zal dat wel afdoende zijn?
MacReady zegt
@Ruben00
Waarmee aangetoond hoe onzinnig zoveel paarden zijn zonder de benodigde tractie. Tot 200km/h wielspin ofwel begrenzing van het vermogen, betekent dat je die extra dosis vermogen zelden tot nooit kunt aanwenden.
@SimonMc
Veranderd hoe? Met nog meer vermogen, meer lag? De eerste GT9 zou ook in rond de 3 seconden naar de 100 kunnen snellen, maar heeft dat nooit waar kunnen maken. Bij lange na niet, zie diverse tests. Evo kwam niet verder dan 5,2 sec(!) en dat was 0-60mph, ofwel 96km/u.
Freude_am_Fahren zegt
wat is het dat ze de laatste tijd altijd maar meer vermogen willen hebben? Een beetje overdreven als je het mij vraagt…
Wat is de volgende stap 2000 pk? Redelijk nutteloos gezien je dit nooit fatsoenlijk op de weg kunt plaatsen als je hem een beetje bestuurbaar wilt houden.
Voor de rest is het wel een mooie wagen, maar dat is niet zo moeilijk gezien hij gewoon een gedopeerde kloon is van de Exige.
Je weet wat ze zeggen van wielrenners die testosteron nemen hé, niet echt bevredigend voor hun vrouw…
EJS zegt
Doe mij dan maar gewoon een exige of elise met korte wielbasis en een 1.8 koffiemolentje ofzo.. Gaat hard zat, en je hebt er lol genoeg mee!
Dimglor zegt
Ziet er wel stoer uit en zal waarschijnlijk onzichtbaar snel zijn…
Tot 1200 pk in een op Lotus gebaseerde wagen….
Cantago zegt
Dat is wel echt heel veel vermogen in een heel klein autootje… Hoe lang gaat dat mee? En hoe krijg je dat vermogen op de weg??