Eindelijk kunnen we serieuze concurrentie voor BMW M3 en Audi RS4 verwachten uit Japan. De lang verwachte Lexus IS-F is al gespot in een online advertentie.
De specs zijn niet lullig: een 5.0 liter V8 met meer dan 400 pk (waarschijnlijk 420) en 0-60 mph (96 km/u) in minder dan 5 seconden. Bij deze prestaties hoort ook een wat sportiever uiterlijk en daar is dan ook voor gezorgd. De bodykit oogt lekker agressief met grote koelopeningen aan de voorzijde. En nog niet te zien, maar ze komen zeker: de gestapelde uitlaten. De IS-F wordt komend weekend op de autotentoonstelling van Detroit aan het publiek gepresenteerd.
(via: autoblog.it)
Alexander zegt
Die wielen op de bovenste foto lijken wel heel klein. Verder wel een gaaf ding.
NightFox zegt
my new car. Ow yeah de gewone IS is al prachtig!
Kobey zegt
de nieuwe M3 word zeker de bommm..!!
CSL zegt
Ik twijfel of dit een concurrent wordt voor een M3!!
Karaya zegt
CSL
Dat soort geluiden mocht ik vandaag in Bos en Lommer ook optekenen.
Heb jij ook een kralenketting aan je binnenspiegel?
ddrik zegt
mooi mooi,
alleen het feit dat het achterwiel kleiner is dan het voorwiel vind ik een beetje raar (zie eerste foto) :)
Jeger zegt
Het is een mooi auto, het is en blijft een toyota en dus ook geen geen M3 vervanger;)
Rick dos zegt
Zal wel aan mij liggen, maar uh zie dit ding nou niet zo snel concurreren met de M3´en, RS4´en en AMG´s van deze wereld.
@Karaya
Zeg eens eerlijk. Jij hebt salamiworsten aan je binnenspiegel hangen, hè?
w0o0dy zegt
of deze een beetje met de RS4 en de nieuwe M3 mee kan komen zal sterk afhangen van het gewicht. Als het gewicht onder de 1600 blijft en het aantal pk’s 430 of zo dan zou het best wel eens een kunnen, maar anders…..
///M FOR LIFE!!! zegt
@ Rick dos
Lol :D
JA, wie weet wat em aan zijn binnenspiegel heeft :)
Djivy zegt
Een duel waar ik alvast naar uitkijk:
M3 versus RS4 versus IS-F.
“t Zal voor 2009 zijn zeker? Pfff.
Sammie zegt
Nou, in tegenstelling tot BMW en Audi heb ik van Lexusbestuurders nog maar zelden klachten over kwaliteit/comfort/technische zaken etc. gehoord. Nu ja, ik heb zo mijn eigen favorieten op basis van grondige observatie en ervaringen. Of je me nu gelijk geeft of niet doet er voor mij niet toe; mijn favorieten zijn Lexus (pure algemene kwaliteit en comfort), Volvo (kwaliteit, comfort en topveiligheid), Acura (kwaliteit, prijscomfort) en Honda (technologie en prijs). Niet dat ik alle andere merken afkeur of zo. Deze komen gewoon net bij me op.
– Sammie
w0o0dy zegt
de IS250 weegt 1570kg, als je daar het extra gewicht van de V8 (geschat op 60 tot 80kg) bij optelt dan komt het gewicht hoog uit…..
Aan de andere kant….de LS460 (zelfde motor, maar met slechts 380pk) haalt ondanks zijn 1945kg toch 0-100 in 5,7sec…. dan moet de IS-F idd wel in 5 of zelfs sneller naar de 100 kunnen sprinten…..
Ben benieuwd…..
dekster zegt
@w0o0dy
misschien heeft de 5liter V8 meer koppel dan de 4.2 en 4.0 van de audi en bmw…
CSL zegt
@Rick dos
erg grappig.. :)
@Karaya
Als je bedoeld of ik als sommigen Moslims of Christenen een teken van mijn geloof aan de binnenspiegel hang, nee ik heb niets aan mij binnenspiegel hangen hoewel ik niets snap wat het met deze post te maken heeft!!
Ik kom toch op Autoblog toch steeds meer racisten tegen…niet normaal zeg.
Een V8 in de auto hangen en concurrent van M3 roepen werkt heelaas niet, Doet Mercedes al jaaaren.
w0o0dy zegt
@Dekster: de IS-F krijgt dezelfde motor als de LS460 (volgens de verhalen). Dat is een 4,6 liter V8 met 380pk en 493Nm bij 4100 toeren. De motor zal voro de IS-F wel worden getuned maar daardoor zal het koppel niet enorm veel toenemen. Het koppel is dus idd een stuk hoger dan de 430Nm van de RS4 en de (geschatte) 410Nm van de M3…. maar of dat genoeg is…
Ron zegt
De nieuwe Lexus IS is zeker niet verkeerd, maar voor het bedrag dat de Lexus IS-F gaat kosten denk ik dat de meesten voor het echte werk gaan (of indien nodig nog even doorsparen) : de nieuwe M3.
Ruben zegt
@ Rick dos:
Zeg jij eens eerlijk waarom de IS-F niet kan concurreren met de M3/RS4/C-AMG?
Waar haal jij dat broodje aap vandaan? Oh laat maar…die heb jij dan weer aan je binnenspiegel hangen zeker ja he?
Een Lexus is nog steeds ’n exclusieve auto…dat ze niet met honderden tegelijk verkocht worden zoals die duitse merken…I don’t care!
De tijd zal ’t vertellen…zie toyota maar eens…lach ze uit om dat ’t japans is en dat men zo veel “kopieert”…de consument betaalt er blijkbaar toch wel voor als ’t maar degelijk is…en voila zie daar GM wordt dit jaar v/d troon gestoten.
Welke duits merk kan daar nog mee concurreren?
CSL zegt
De vorige M3 had 370NM uit een 3.2L dat komt neer op ongeveer 116nm per liter!!
Dan zou je kunnen zeggen dat de 4liter 464nm kan krijgen.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur natuurlijk naar meer vermogen.
Als de Volgende M3 ook daadwerkelijk een hoogtoerige motor krijgt boeit de nm’s mij vrij weinig. Zo’n 400nm is al meer dan genoeg.
CSL zegt
@Ruben
Als je zo van exclusiviteit houd, dan koop je toch een Lexus Harloge ofzo die zijn nog exclusiever, Gemaakt door TOYOTA uiteraard. ;)
Ron zegt
@CSL lol
@Ruben de vraag is welk merk er met de M3 kan concurreren? Audi doet hele goede pogingen, maar Toy.. ehh Lexus in iedergeval niet :)
Rick dos zegt
@Ruben
Waar ik dat vandaan haal? Nou, heel simpel. Uit mijn glazen bol die ik hier heb staan. Heb jij die niet dan?
Nee, aan mijn binnenspiegel heb ik volgens Karaya kralen hangen. Weet je nog?
Ik zeg toch niet dat het niet kan. Ik zeg dat ik het niet zo snel zie gebeuren. Kijk alleen maar naar het uiterlijk van dat ding. Dan vind ik de Duitsers er al stukken beter uitzien.
“Een Lexus is nog steeds ‘n exclusieve auto…dat ze niet met honderden tegelijk verkocht worden…..”
Je geeft hier al antwoord op de vraag waarom Lexus zo exclusief is. Lexus is gewoon niet in trek bij het “premium brand” kopende publiek. Sorry! Kan er niks anders van maken.
Ik heb volgens mij niets over de rest van Lexus of ToMoCo gezegd.
Dus beste Ruben waar hebben we het hier nou over? Over Toyota of over Lexus?
dekster zegt
sangjong is toch ook een exclusieve auto dan? ;)
Renaultfan zegt
Wat een fopkoets zeg,opnieuw een slap aftreksel van BMW,Audi,Mercedes…..,let maar op wanneer de nieuwe M3 er is zal dit weer de benchmark in eht segment zijn !
JANUS zegt
Wat zit iedereen toch te jenken dat die M3 beter gaat worden.
(9 Van de 10 hier zouden er toch nooit mee om kunnen gaan zelfs al zouden ze hem kunnen betalen.)
Op het circuit zou het best kunnen dat de M3 deze Lexus ervan langs geeft maar …… who cares. Je rijdt (in ieder geval 99% van de tijd) op de openbare weg waar je toch niet alles eruit kan halen wat erin zit. Ik vind een M3 binnen hele korte tijd altijd een vreselijk foute auto. Ik heb het vermoeden dat dat met deze Lexus wel mee gaat vallen.
Ik vind de IS250 mooier dan een 3 serie. (Heb in geen van 2en gereden dus ga puur af op het uiterlijk !)
IS 250 zegt
Dit is absoluut geen aftreksel van BMW, Audi, Mercedes…. dit is al oneindig veel gezegd geweest => kijk eens naar de nieuwe mercedes c-klasse de lijnen daarvan is een aftreksel van BMW
Ruben zegt
http://www.autoexpress.co.uk/videos/spyshotvideos/203743/lexus_is_500.html
Zie hier maar eens ’n “spyfilmpje” v/d Lexus IS-F in actie op de baan…enjoy!!!
@ Rick dos:
Ik geloof dat ene Jeger nog iets over toyota zei…dat had niets te maken met jouw commentaar.
Verder zie ik ook niemand hier met de vraag “waarom is Lexus zo exclusief”…wederom uit jouw glazen bol.
Een Ssangyong zie ik vaker op de weg dan ’n M3…wat de M3 ook tot ’n exclusieve auto maakt.
@ renaultfan
Tja slap aftreksel dat is wat jij ervan denkt…ik vind dat de vorige en zeker de huidige IS op geen enkele andere auto lijkt.
CSL zegt
@JANUS
“Wat zit iedereen toch te jenken dat die M3 beter gaat worden.”
Omdat sommigen zo’n glazen bol thuis hebben.
Ik zou zeggen ga eerst in de 3 oudere generaties M3’s rijden dan snap je hoe iedereen aan zo’n glazen bol komt.
Ron zegt
@Janus
Waar andere merken misschien in andere categorieen scoren, is de M3 in deze klasse al sinds jaar en dag met afstand de winnaar. Het is daardoor niet meer dan normaal dat de meeste autoliefhebbers nu ook weer hoge verwachtingen hebben van de nieuwe M3. De Lexus heeft nog nooit echt eerder meegedaan in dit segment en zal zich eerst eens mogen bewijzen voordat hij in 1 adem genoemd mag worden met de gevestigde namen.
JANUS zegt
@Ron.
OK. Dat is tenminste een zinnige reactie.
Het is zo simpel om bij de eerste foto’s van een auto al te roepen dat “de M3 toch wel beter zal zijn”
Wait and see boys, misschien gaat deze Lexus wel bewijzen dat hij een plekje verdient in dit segment.
Ruben zegt
@ Ron
Ben ik helemaal met je eens wat betreft de M3.
We mogen hopen dat ze ‘m alleen niet zo lelijk maken als de gewone 3-serie…de koplampen en de achterlichten zijn om van te huilen,nee doe mij dan de vorige 3-serie maar.
dekster zegt
zelfs al is hij beter, bijna iedereen zal een bmw of audi kopen; zo is het gewoon ;)
CSL zegt
@JANUS
De M3 wordt beter..Let maar op. Niet zo’n beetje ook.
Een letter waar de concurentie gewoon bang om is: M
dekster zegt
whaha:lol:, srry dat klinkt gwn zo grappig ;) :lol:
JANUS zegt
Dat bedoel ik nou juist.
De enige argumenten die ik hier zie zijn.:
“Let maar op.” en
“Zo is het gewoon.”
Daar kan ik dus weinig mee.
CSL zegt
@JANUS
Daarom gaf ik je een goede advies.
Ga eens een M3 rijden ;P
JANUS zegt
OK.
Aan je nickname te zien heb je er 1tje.
Waar spreken we af :lol:
Ron zegt
@Ruben: De achterkant van de nieuwe 3-sedan is gewoon niet mooi genoeg, de Coupe ziet er daarentegen wat mij betreft vanaf alle kanten prachtig uit, de opmerking “om te huilen” vind ik wel erg overdreven ;)
@Dekster: de Lexus zal de M3 ongetwijfeld niet gaan overtreffen, daar kennen we de BMW M afdeling inmiddels veel te goed voor. En wat je zegt, dan nog… ik verwacht dat het gros van het publiek dat kijkt naar zo’n auto en er ook nog eens het geld voor heeft niet in een Lexus gaat rijden…
@CSL: ik denk dat je gelijk heb…
Ruben zegt
Yeah right…bang voor de M…d’r zijn zo veel bmw sukkels die zo’n dingetje voor ’n paar stuivers kopen en achterop plakken.
Er is maar 1 goede duitse autofabrikant en dat is bmw…de rest is troep…en nee ik ben geen bmw-fan.
Rick dos zegt
@Ruben
Jij geeft een stelling dat Lexus een exclusieve auto is. Uit een stelling volgen vragen en dit is er dus 1 van en die je dan ook zelf beantwoordt. Geen glazen bol dus, gewoon de dynamiek van een discussie. ;)
Ruben zegt
@ Janus;
Goeie zet van je…met z’n nickname.
Hey CSL…doe mij dan de 5-serie amg..ben er zooo benieuwd naar.
@ Ron;
Tja huilen…ik vind ’t doodzonde dat die lapunits zo lelijk zijn…dat doe je toch niet met ’n nieuw model.
De 3-serie coupe ziet er heel anders uit…ik dacht met de facelift 3-serie te maken te hebben maar kwam er al gauw achter dat ’t de coupe versie was.
Ron zegt
@ Ruben
ik denk niet dat CSL het over “nep”-BMW’s had….. Dat de rest troep is ben ik absoluut niet met je eens. Ik heb naast BMW ook verschillende keren in Audi en Mercedes mogen rijden en dat zijn ook fantastische automerken die zich tot de top mogen rekenen. (de nummers 2 en 3 natuurlijk, dat wel :) )
CSL zegt
@Ruben
Wat een hoge IQ heb jij, Ik heb over de Concurrentie en niet die M-badge achterop.
Dat zou jij toch moeten weten!! Of ga jij ook een F op je lexus plakken>?
Piotr zegt
“lexus” cars come with the toyata badge in Japan (they just are ….)
Over lexus Die wel vaker elecktronika problemen vertoon. het blijven japaners 0 ..1..0..0..1..1..1 die gasten hebben nog veel te leren qua auto’s bouwen.
Harold of Blairsville, GA (08/18/06)
My wife owned a 2003 Lexus ES300. While turning into a parking space the car accelerated and ran into a concrete wall. She had only minor injuries caused by the seat belt across her chest. A police report was Filed with the Deland Florida Police Department. We contacted the dealer in Orlando Fl and told them what happened. My wife was terrified to even get in the car again so we traded it in on another Lexus. All of this information was passed on to corporate headquarters for Lexus of America. They insured me that the ES300 that was traded in would not be sold and that a tecnical team was being sent to that dealership and would tear that car down from bumper to bumper to find the problem.
A couple of weeks later I called the dealership to find out if they had discovered the problem. The salesman, named Sharieff, told me the car had been sold by the dealer agaist the instructions they had received from Lexus. I asked to speak to the sales manager, Mr. Dent. He came on the phone and I asked him why he sold the car when he was told not to and he stated that I’ll do anything on I want with the car. Now some unsupectiing woman is driving a defective 2003 ES300.
Contact with my insurance agent at state farm indicated that they had bee notified of this problem with the ES300 by Lexus but Lexus would not issue a recall or let the public know. I will never buy another Toyota/Lexus product again. They will not admitt to a problem or step up to the plate when required then I can take my business elseware.
CSL zegt
@Ron
lol :>
JANUS zegt
@CSL.
HoHo. Niet persoonlijk gaan worden. Goede voornemens ! ;-)
(en het is een hoog IQ, niet een hoge IQ)
Piotr zegt
BMW: Bij Mercedes Weggegooid.
CSL zegt
@JANUS
Sorry mijn Nederlands is niet zo goed, maar gellukig is mijn IQ niet laag :)
CSL zegt
@Piotr
Nu heeft Mercedes er zeker spijt van?
het was toch bekend dat de volgende niet was toegestaan! :
“Liever een ster in mijn voorruit dan op mijn motorkap…”, “BMW = Bij Mercedes Weggegooid”, “Maar het blijft een Japanner”,
Ruben zegt
@ CSL:
Idd…scherp opgemerkt van janus.
Dit is wat jij zei: Een letter waar de concurentie gewoon bang om is: M
Een echt 3 serie M herken ik makkelijk…moet we dan als niet bmw rijder bang worden van o’n wannabe M3 sukkel die zo’n M badge achterop plakt?
Als jij dit niet uit mijn commentaar begrepen hebt dan denk ik dat jouw IQ lager ligt dan ’t aantal banden die ’n CSL standaard meekrijgt van de dealer.
sacha zegt
Jongens… AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
Asjeblieft.
Ron zegt
@Piotr: wat een waardevolle aanvulling ben jij voor deze discussie. Stap asjeblieft in je Dacia Logan en ga een rondje rijden.
lol @ CSL
Rick zegt
Gasten die die M3 zo in de hemel prijzen, hou toch op, de RS4 rijdt de M6 er al uit op de Nurnburgring en zelfs ook de E63 AMG check de autovisie eens, dus denk je nou echt dat de nieuwe M3 sneller is, ga toch heen!
CSL zegt
@Ruben
Luister lieve Rube(r)n.
Jou Reactie was uit mijn argument ontstaan. En als jou IQ hoger is dan een set Rubers onder de CSL zou je snappen wat ik met concurrentie bedoelde.
Als jij een wat jij noemde “o’n wannabe M3 sukkel die zo’n M badge achterop plakt” als concurrentie ziet dan denk ik toch dat jou IQ lager ligt dan de profiel van de slicks die onder de CSL liggen. :)
CSL zegt
@Rick
Hier een leuke filmpje speciaal voor jou:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4683140780431473118&q=e39+m5+vs+rs4
De RS4 heeft moeite met een 9 jaar oude M5 laat staan de nieuwe M5 of de M6!!
Trouwens de M3 CSL is al sneller dan een RS4!!
Mpower zegt
http://www.testmijniq.nl/
Ron zegt
@ CLS dankje, dan hoef ik dat niet meer aan Rick uit te leggen.
@Rick
Denk je echt dat BMW straks een M3 komt die geen raad weet met de bestaande concurrentie? Slaap lekker!
Ron zegt
@CSL en mijn excuus bij deze voor die beschamende typo in mijn vorige post ;)
Rick dos zegt
@Mpower
Ik kreeg als uitkomst 10 voor de moeite stond erachter. Ben ik nu slim of niet?!
Piotr zegt
@ Ron.
Sorry maar ik ga me niet tot aan jouw motorvoetuigen klasse verlagen.
jaap zegt
@ CSL
Trouwens de M3 CSL is al sneller dan een RS4!!
Helemaal niet waar, de RS4 is sneller dan de CSL en dat weet jij ook! bewijs maar eens dat het niet zo is dan?
CSL zegt
@Piotr
Ik dacht dat het zo was:
MERCEDES: Motorisch Exclusief Rommelig, Carrosserie Echt Doorgerot En Slecht
BMW Blijf Maar Werken, Blote Meiden Wagen
AUDI Als U Duwen Interesseert
En natuurlijk speciaal voor ruben
TOYOTA Totaal Onveilig Japans Ontwerp Tegen Afvalprijs
Maar ik blijf zeggen dat je je aan de huisregels moet houden. ;)
CSL zegt
@jaap
Bekijk de fimlmpje hier boven eens.
En deze:
nring tijden:
7:50 — 157.787 km/h — BMW E46 M3 CSL (sport auto 08/03)
7:58 — 156.652 km/h — Audi RS4 Frank Stippler, (10/05) twee jaar later!!
Eddy zegt
Eén ding is zeker, een Lexus gaan ze minder snel carjacken dan een BMW M3/M5/M6 of een Audi S4/RS4 of een Mercedes AMG.
Persoonlijk heb ik 200.000 km gereden met een Lexus GS300, en daar heeft nooit een sleutel opgestaan.
Piotr zegt
Audi rs4
Acceleration 0-62 mph s: 4.8
———————————————————————————
BMW m3 csl
Acceleration 0-62 mph s: 4.9
.
CSL zegt
@Ron
no hard feelings ;)
Eddy zegt
En via mijn Lexus-dealer heb ik vernomen dat er wel degelijk een Coupé-versie van de IS zou komen, en daarvan dan wellicht ook een cabrio.
Ruben zegt
@ CSL:
Precies…huisregels zijn er niet voor niets.
Maar nu ff serieus zonder iets kwetsend te bedoelen.
Mijn commentaar ging over jouw mening dat de concurrentie bang zou moeten zijn voor de M van bmw.
Een echte M herken ik wel…maar zo’n wannabe met ’n M badge achterop daar lach ik alleen maar om.
Je hebt me gewoon verkeerd begrepen…je dacht natuurlijk dat ik zo’n wannabe als concurrentie zie terwijl ik dat helemaal niet bedoelde…denk dat daar ’t misverstand in zit ;-)
Verder gaat ’t wel om snelheid wat betreft dit soort sportsedans/coupe’s…maar vergeet niet: wegligging en rijsensatie dat is ’t belangrijkste in dit soort auto’s.
Als ik de verschillende autobladen moet geloven dan komt alleen ’n Lexus IS dicht in de buurt van ’n bmw 3-serie…wat niet meteen wil zeggen dat ’n A4 of c-klasse belabberd rijdt.
Trouwens…’n audi A4 kan je niet eens vergelijken aangezien die voorwielaandrijving heeft…iets wat de bmw 3,lexus IS en mercedes c-klasse wel hebben!
piotr zegt
Audi rs4
Acceleration 0-62 mph s: 4.8
————————————————————-
BMW m3 csl
Acceleration 0-62 mph s: 4.9
lol zegt
hahahaha
Nu zie ik het pas in de huisregels TERZAke dat het over de afk. gaat. Ik had ook inderdaad even eerst moet lezen.
CSL zegt
@Ruben
nou you talking sense..
Tuurlijk kunnen de concurrentie het proberen en zo dicht mogelijk in te buurt komen. Maar als je in de M3 zit voel je je opeens thuis.
Ik wil als ik zo’n auto heb dat hij mij elke dag opnieuw kan verrassen en een grote grijns op mijn gezicht kan achterlaten. En geloof mij dat M3 daar een van de beste is. Eenmaal erin gereden je wilt niet meer uitstappen. Dat kun je niet altijd zeggen van de concurrentie.
CSL zegt
@piotr
Audi rs4
Acceleration 0-200 km/h s: 17,2
————————————————————-
BMW m3 csl
Acceleration 0-200 km/h s: 16.7
:)
Piotr zegt
@ csl
Het lijkt er dus op dat je toch echt een tiende langzamer bent.
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=4805&artikel_seite=6
4.9
audi
http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=10875
4.8
sacha zegt
@Guys: http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/23/column-nu-wat-voor-type-ben-jij
CSL zegt
@Piotr
Zo weet ik ook een helleboel die wel kloppen. :)
CSL zegt
Cijferneukers ha..
Welke cijfer zou het strakste zijn? 8 of toch 4?
Piotr zegt
Die Fahrleistungen der beiden neuen RS4-Brüder stehen denen der Limousine kaum nach: 4,9 Sekunden benötigen Cabrio und Avant bis Tempo 100 (Limousine: 4,8 s), die 200er-Marke fällt nach 16,9 und 17,5 Sekunden (16,6). Alle drei regeln bei 250 km/h elektronisch ab.
pssssssst Audi kijk wat er tussen de haakje staat. hihihii nog steeds een tiende sneller op 0-200
sacha zegt
@CSL: Sorry, wat zei je? ;-)
Piotr zegt
welterusten dan maar CSL.
Sweet audi rs4 quattro bi-turbo dreams.
Piotr zegt
@ csl
er ligt iets buiten op je aan het wachten ,misch nodig voor later. Je weet noot met die bmw tractiecontrole kan zomar uitvallen. bmw weet alles van elecktronica problemen. neem ze grote broer maar als voorbeeld sieben serie.
Lexus-menia zegt
Kijk eens aan het is een pracht auto of niet.Met dit model komt er een einde aan het tijdperk van de Duitse m3 de rs4 en de amg.Bravo Lexus nog de Aston Martin van de troon afslaan
RickA4-1.8T zegt
als je het geld hebt om een auto als een RS4 of m3 te kopen…. dan koop je toch echt geen lexus…
dat kan je me echt niet wijsmaken gewoon… die lexus ziet er goed uit hoor en het zal ongetwijfeld erg relaxed rijden maar hij heeft bij lange na niet wat een audi, benz of bmw heeft….
maar komop heeyy een serieuse concurrent??
als je het alleen al overweegt spoor je niet helemaal (tenzij de japanner een heel stuk goedkoper is).
” een einde aan het tijdperk van de m3 of rs4 ??” dream on…. in je lexus ofzo ;)
Lexus-menia zegt
Rick deze japanner word niet goedkoper dan de RS4 of de M3 die wellicht onder een ton zal gaan kosten:En deze is zal meer dan een concurrent zijn
Gezien de status die lexus is het buiten gewoon een exclusieve merk.
En volgens mij lopen de japanse modellen ver op de duiste merken
geef je paar hints
4wiel aandrijving
ABS
Hybridetechniek
allemaal uitgevonden door de jappen
en de duisters hebben van hun techniek geleerd
Z-Rider zegt
Goh wat een heerlijke discussie hier weer….
Op een paar kansloze posts na….. Maar goed.
Ben ik nu hier de enige die wel in een E46 M3 gereden heeft???? :)
Ik kan jullie vertellen dat het een heerlijke auto is om in te rijden en dat elke rit weer een feest is. In die auto hoef je altijd te racen etc. om een goed gevoel te krijgen. Zodra ik het gaspedaal intrap en de motor hoor ronken komt er weer die kleine glimlach naar boven…..
Het is de sensatie en gevoel wat je krijgt als je gas geeft wat de auto geweldig maakt. De die-hard S4 en AMG rijders weten wat ik bedoel. Lekker belangrijk als je dan een RS4 of whatever wat net een tikkeltje sneller is tegenkomt. Zodra je een vergelijkbaar of snellere auto tegenkomt is een wederzijds respect en passie voor snelle auto’s wat heerst en niet die paar seconden.
Nu komt Lexus als nieuwkomer op de markt met de F versie……
Ze weten dat ze zich nog erg moeten bewijzen omdat BMW met de M3 een standaard norm heeft gecreeerd in het segment. Nu kunnen de anderen hoog of laag springen maar ALLE andere merken in het segment weten dat ze vergeleken gaan worden met de M3. Val je onder die norm helaas maar waar dan wordt je toch door de auto pers lichtelijk gekraakt.
Lexus wacht dan ook een enorme taak om zich in het rijtje van de grote 3 genoemd te mogen worden en helemaal nu de lat door BMW weer een stukje hoger gelegd gaat worden.
Ik kan niets anders zeggen dan wordt vervolgd……
Wacht eerst even tot die Lexus er is en nog veel beter…… Ik kan niet wachten tot de nieuwe M3 er is! :)
Z-Rider zegt
Ow klein tik foutje:
In de tweede zin van mijn eertse alinea moet het:
In die auto hoef je NIET altijd…….
Het is al laat :$
Lexus-menia zegt
@z-rider
Duitse degelijk
En Japanse perfectie
zeg al genoeg hoe die dat lexus in een hogere segment dan de BMW en AUDI
Z-Rider zegt
@ Lexus mania:
Euhm dat laatse zinnetje van je. Kan je die nog even verbeteren?
(ik weet dat het laat is) :)
Ik begrijp er niets van namelijk…..
Lexus-menia zegt
Excuseer mij
laatste zin
Ik bedoel Lexus zal in een hogere segment komen dan audi en bmw
en willicht de MB
Z-Rider zegt
@ CSL:
Die foto van dat horloge is wel weer van symbolische aard….
Beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen…
Hoe bedoel je laten we het meest gewilde model van Rolex na- apen om met een leuk horloge te komen….
Ik wil graag een Rolex Daytona, maar kan em niet betalen en kan er ook niet aan komen….. Schaamteloos…
Z-Rider zegt
@ Lexus:
Tja erg uitdagend om daar weer in discussie over te gaan, maar laat ik er kort over zijn.
De IS,3-serie,C-klasse en A4 vallen allen in het zelfde segment en namelijk die van de hogere middenklasse….. Dus hoe bedoel je hoger segment.
Er is niets hoger dan tot de premium in je klasse uit te komen….
Audi,BMW en MB zijn het al. Lexus ook natuurlijk. Maar het is vooral merkbaar op de amerikaanse en aziatische markt…
Hier is Lexus nog vooral druk bezig om aan het imago te werken.
martijn zegt
haha @ CSL
moeilijk he objectief zijn. misschien helpt het als je die bmw bril afdoet ;)
Rick dos zegt
@Lexus-menia
Uhm Lexus-menia
ABS is door Bosch ontwikkeld
Vierwielaandrijving was als eerste de Lohner-Porsche
Hybridetechniek ook weer de Lohner-Porsche als eerste.
ff een vraagje. Jij bent toch niet toevallig de welbekende Lexus liefhebber die we ook kennen als Hoogheid?
sacha zegt
@Rick dos: yup.
sander zegt
En wéér zijn er van figuren die roepen dat Lexus gewoon een Toyota is. Zijn jullie scheel ofzo? Lexus ziet er wel degelijk anders uit en wordt door andere mensen ontworpen. Een Ferrari noem je toch ook niet Fiat??? en een Audi noem je toch ook geen Volkswagen? Wat een dombo’s zijn jullie, kun je zelf niet betere argumenten bedenken waarom Lexus minder goed zou zijn… Waarschijnlijk niet!
Deze Lexus wordt een topwagen. Zelfs met 4 lekke banden is de Lexus nog sneller dan een M3.
JANUS zegt
Hé. Goede morgen heren.
O, ben ik als enige wakker ?!
Komt zeker omdat ik wel gewoon op tijd naar bed ben gegaan ;-)
Zijn jullie niet wijs ofzo ???
Tot 03:00 uur te gaan zitten bloggen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik deze hele discussie aan mij voorbij heb kunnen laten trekken. Ik zou er spontaan een Volvo S60R van gaan kopen. (Iets langzamer maar wel goedkoper)
@Rick dos.
Respect !
(Dat je gewoon (op zo’n tijdstip) Hoogheid weet te ontmaskeren.)
w0o0dy zegt
nog ff ter aanvulling…. 4 wielaandrijving komt van Spijker.
Karaya zegt
@CSL
Sinds wanneer zijn moslims een ras? Sinds wanneer zijn christenen een ras?
Straks ga je me nog vertellen dat BMW-rijders ook een ras zijn.
w0o0dy zegt
@Karaya en CSL; het lijkt me verstanding met rasse (;)) schreden dit onderwerp te verlaten
dombo zegt
@sander
http://images.google.com/images?hl=en&lr=&q=toyota%20altezza&btnG=Search&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi
A.N.O.N.I.E.M. zegt
[img]http://img220.imageshack.us/img220/9955/toyotaaltezzawk7.jpg[img]
idd, dombo, deze toyota altezza lijkt inderdaad wel erg veel op de oude lexus IS
Lexus-menia zegt
@ Rick dos
Je weet nu wie ik ben maar volgens mij heb jij mij geblokkeerd dat ik niet als
Hoogheid mee kon discussieren.Ik geef toe soms is mijn schrijftaal niet perfect
maar niet neem weg dat jullie mij hebben geblokeerd als ik onder Hoogheid mijn mening gaf.Maar goed dat terzijde.
En dit model is zeker een juweeltje.Ik zit namelijk ok smachtend te wachten hoe de nieuwe m3 uit zal gaan zien.Maar deze rappe IS is zeker aanzien waard.
En rick dos
Toyota lopen al lang en een breed met de hybride techniek
Dus waar haal jij dat vandaan dat het een duitse uitvinding is.
Je weet zelf dat ze daar in Azie veel verder in zijn met de electronica techniek
voor comform en veiligheid dan hier in europa.
Rick dos zegt
@sacha
I knew it! :)
@JANUS
Sherick Holmes is the name. It´s all elementary, Janus! :)
@Lexus-menia
Ik zou willen dat ik zoveel macht had hier op het blog, maar helaas! Ik kan niemand blokkeren.
Maar je begrijpt zelf toch ook wel dat dat liedje over Lexus een beetje héél snel oud begon te worden? Als je mee wilt discusieren, doe dat dan op een constructieve manier. En niet bij elke scheet roepen dat Lexus zo fantastisch is. 1 keer is het leuk, 2 keer misschien nog, maar naar 3 keer niet meer.
En ff op je stelling terug te komen over hybride techniek. Ja. onze Japanse vrienden lopen voorop op dat gebied. Alleen zei jij dat de Japanners dit hadden uitgevonden en dat is pertinent niet waar.
Fej zegt
@ CSL en anderen
de laptijden van de nring die jullie opsommen kloppen helemaal, maar er ontbreken nog enkele tijden. Hier ( http://www.trackpedia.com/wiki/Nurburgring ) vinden jullie de volledige lijst en daaruit blijkt dat geen enkele M-badge opgewassen is tegen de nieuwe RS4. Het is natuurlijk wel nog wachten op de nieuwe M3, want het huidige model is maar 1 sec. trager dan de RS4 en dit met een groot verschil in pk’s. Dus ik verwacht dat de M3 binnenkort de snelste tijd heeft …
Lebastille zegt
Qua kwaliteit en afwerking zal de lexus zeker wel kunnen concurreren. Het vermogen ligt ook ongeveer in hetzelfde straatje. De onderstelafstemming en gewichtsverdeling is natuurlijk ook belangrijk. Ik denk dat Lexus qua veer/demper instellingen de plank niet mis zal slaan aangezien ze behoorlijk wat techniek in huis hebben (variabele demper en luchtvering). Ofdat ze deze ook sportief af kunnen stellen is natuurlijk dan nog de vraag.
Fej zegt
Vind het verhaaltje van Piotr wel grappig. Een vrouw die probeert te parkeren en daarbij een muur raakt. De auto zou vanzelf gas gegeven hebben en moet vervolgens volledig gedemonteerd worden. Zou het niet kunnen dat deze vrouw op het gaspedaal heef ingedrukt ipv het rempedaal. Ik weet hoe onrealistich :-) dit klinkt, maar toch …
w0o0dy zegt
BMW heeft ook wel eens problemen (de eerste serie 3,2 M3 blokken ging vaak stuk, de M5 lust wel een SMG-bakje zo af en toe…), Audi heeft wel eens problemen (Airbags die niet afgaan, wiel dat afbreekt van een Q7, De TT die toen de auto uitkwam een achterkant had die sneller was dan de voorkant?), Mercedessen die bij TopGear eigenlijk nooit probleemloos blijken te zijn en waar ook wel eens maandagochtend auto’s tussen zitten. Zo kun je echt voor ieder merk ellende boven water halen. Maar procentueel is het aantal problemen met welke Toyota of Lexus dan ook echt erg laag, beter dan (bijna alle) concurrenten.
Bij deze auto gaat het om snelheid, pk’s, koppel, handling en gewicht. De rest is in feite van ondergeschikt belang….
w0o0dy zegt
Mijn punt was: Elk merk heeft wel eens iets…. maar alle onderzoeken naar betrouwbaarheid wereldwijd zetten Lexus bij de top…. dat veeg je niet van tafel met het verhaal van één miepje dat op het verkeerde pedaal trapt maar het niet wil toegeven.
Toyota heeft zo verschrikkelijk veel kennis en kunde in huis….. en als ze op een punt tekortschieten…. kopen ze mensen weg bij concurrenten. Gezien de ontwikkelingstijd van de snelle IS ga ik er vanuit dat er vreselijk veel werk is verzet om de IS ook qua handling bij de absolute top te laten horen….. vergeet niet… Toyota is inmiddels de nr 3 wereldwijd in aantal auto’s en gaat dit jaar vrijwel zeker nr 2 worden. En van de top 3 is Toyota de enige die winst maakt………Dat alles maakt dat ik erg hoge verwchtingen heb van de nieuwe paradepaardjes van Lexus. (de nieuwe sportwagen is ook binnenkort klaar)
Rick dos zegt
@w0o0dy
Ze zijn al een tijdje de nr.2 in de wereld en gaan dit jaar zeker de nr. 1 in de Amerika worden.
w0o0dy zegt
@Rick Dos, je hebt gelijk, ik was even abuis…
Het lijstje(bron http://www.theautochannel.com/news/2006/06/08/010402.html):
1 General Motors 8,381,805
2 Toyota Motor Corp. 8,120,000
3 Ford Motor Co. 6,208,700
4 Volkswagen AG 5,242,793
5 DaimlerChrysler AG 4,854,700
6 Hyundai-Kia Group 3,715,095
7 Nissan Motor Co. 3,597,748
8 PSA/Peugeot-Citroen SA 3,390,000
9 Honda Motor Co. 3,365,000
10 Renault SA 2,533,428
Citrofiel zegt
Vreemde foto, die eerste, met die kleine wielen en kleiner achterwiel… Nepper? Ziet er behalve die wielen niet slecht uit, verder. Maar echte concurrentie met de Duitsers zal het idd niet worden, daar hebben ze nog te weinig status voor…
Deon zegt
Pff…
ik wacht gewoon geduldig op de Kia Ultimate Sorento en de Dacia PowerLogan…
Ik zweer het jullie, die maken dan gehakt van de M3 en de RS4 en de IS-F!
En niks geen discussie… dat is gewoon zo!
…..dus, heb ik mijn bijdrage aan een zinloze discussie ook weer geleverd :P
w0o0dy zegt
@Deon: eindelijk iemand die er verstand van heeft hierzo!
CSL zegt
@Fej
“daaruit blijkt dat geen enkele M-badge opgewassen is tegen de nieuwe RS4.”
Lees de tijden en mij reactie hierboven ff goed door.
De zware uitvoering van de CSL (1420kg) was nog 4jaar terug sneller dan de huidige RS4.
# CSL schrijft,
5 January 2007 om 0:10
nring tijden:
7:50 — BMW E46 M3 CSL
7:58 — Audi RS4
J. zegt
RS4 of M3, meer dan de achterlichten van een Mercedes zullen ze niet zien ;)
[/olieophetvuur]
Mooie auto die Lexus, en ik vind de uitlaten zoals die in de URL staan best mooi eigenlijk, weer eens wat anders. En als ze niet overdreven groot uitgevoerd zijn denk ik ook dat het totaalbeeld er heel mooi uit gaat zien.
Hopelijk snapt Lexus ook dat ze vooral qua prijs veel kunnen goedmaken op BMW/Mercedes/Audi.
Js zegt
Meh…voor iedereen die zegt : “It’s just a Toyota” Laten wij niet vergeten dat Toyota nog al wat ervaring heeft met sportieve autos, denk aan de oudere generatie Celica turbos en de Supra’s. Met als hoogte punt natuurlijk de Supra TT uit 98.
Ik denk dat wij gewoon even moeten afwachten tot dat deze Lexus op de weg zit en wat rij testen zijn gedaan. Vergeet niet dat Lexus niet een hardcore race bedrijf is; zij hebben al een plaats in de markt (meer in de VS als hier). Maar het zou leuk zijn als zij met de “F” toch wat Toyota race ervaring naar voren laten komen.
Persoonlijk wacht ik nog bericht af van de niewe Supra….dat kan “the Toyota to own” kunnen worden…
Js zegt
Ik vind het trouwens opvallend hoe negatief de meeste hier zijn over Lexus… Ik begrijp dat het merk nogal vrij nieuw is hier in Nederland en dus nog een plaats moet vinden tussen de andere merken; maar ik krijg de indruk dat de meeste gewoon blinde haat hebben voor Lexus/Toyota. Jammer, omdat het zijn gewoon hele goede autos.
Deon zegt
@ W0o0dy
Ik doe mn best ;)
Maar ja, verstandig lijken is niet zo’n kunst tussen al deze
“kop ik win, munt jij verliest” mensen :P
Lexus-menia zegt
@Rick dos
Heb een vraagje aan je
Zou jij niet de lexus verkiezen boven de 3 duitse modellen
Het merk is kwalitatief veel en veel beter dan de duitse
wat maakt lexus minder in trek dan dan audi en bwm en mercedes?
Ruben zegt
Als Lexus/Toyota fan zou ik zelf voor deze Lexus gaan.
Audi…vind ik geen uitstraling hebben…Mercedes is gewoon niet mijn smaak en BMW 3…alleen de coupe is mooi en de nieuwe M3 zal ’t motorisch wel waar gaan maken maar ’t uiterlijk moet er wel bij passen.
De huidige BMW 3 vind ik spuuglelijk…koplampen/achterlichten zijn totaal vern**kt.
Hoop dat ze met de M3 niet dezelfde fout maken als met de sedanversie.
Karaya zegt
@Lexus-menia
Lexus is een marketing-uitvinding, Europese fabrieken brengen een decennialange traditie mee.
w0o0dy zegt
@Karaya: Toyota heeft op zichzelf ook wel een lange geschiedenis, alleen is het imago niet wat men voor ogen had. Dan is een nieuw merk met een andere positie in de markt wel een logische keuze, lijkt me. Daarmee zijn de auto’s toch niet meteen slecht? Wie van de heren hier heeft er met een Lexus (of meerdere) gereden?
Ik ben het wel eens met de mensen die stellen dat Lexus waarschijnlijk niet zomaar even de nieuwe nummer 1 op de markt zal worden… Maar, alle ingrediënten zijn voorhanden en eens in de zoveel tijd laat een autofabrikant iedereen versteld staan met een briliante auto…..laten we hopen dat deze IS-F een toppertje wordt. Meer concurrenten in dat segment levert ook meer leuke rij-impressies op ;-)
Fej zegt
@ Woody een collega van me rijdt een IS220d. Ik moet eerlijk zeggen, dat hij er heel goed uitziet en vooral het interieur ziet er zeer goed uit! De minpuntjes (voor zover ik kan concluderen met mijn bescheiden rij-ervaring in dit model). Dit is geen auto voor lange mensen, niet als bestuurder en zeker niet als passagier op de achterbank. Ik ben 1m96 en vond het nogal krap achter het stuur en achter mij kon enkel nog een klein kind zitten. Op de achterbank is het zowiezo krap, maar het moeilijkst is om op de achterbank te geraken door de hoge, kleine achterdeuren.
Een tweede minpunt is het vermogen. Op papier heeft hij 170 pk, maar dit voelt meer aan als 130 pk. Er is voldoende vermogen, maar het voelt niet aan als 170pk. Maar dit is iets waar de F weinig last van zal ondervinden denk ik.
w0o0dy zegt
@fej: al eens achterin een 3 serie gezeten? Da’s ook niet echt ruim en een c-klasse of een A4 gaat ook maar net. Een Saab 9-3 sedan is achterin zo klein dat ik graag geen alcohol zou drink en zelf naar huis rij ipv er achterin te zitten……(en ik ben maar 1m85….)
Het gevoel van weinig vermogen (ondanks goede specs) dat is idd steeds vaker een probleem. Heeft veel te maken met het hoge gewicht van auto’s en met de mooie lineaire ontwikeling van het vermogen….. Heerlijk soepel en gelijkmatig=langzaam (voor het gevoel). Een turbo die er iets later in komt of een VTEC systeem voelt juist weer sneller dan het is……
Karaya zegt
@Woody
Ik zeg niet dat een Lexus een slechte auto is, qua betrouwbaarheid is het de beste auto van de wereld.
Japanners hebben door de bank genomen geen eenduidige filosofie, ze bouwen auto’s naar het raamwerk van marketingbureau’s. Daarom hebben ze geen sterke eigen identiteit, zeker niet als je het vergelijkt met Europese merken met een lange traditie.
AR156 2.0TS SQUADRA zegt
mwah als ik mocht kiezen tussen de Audi RS4, BMW M3, Chrysler 3000cc SR-T. LEXUS IS-F of ALFA ROMEO 159 GTA :
dan is dit mijn volgorde :
1. ALFA ROMEO 159 GTA
2. LEXUS IS-F
3. Chrysler 3000cc SR-T
4. AUDI RS4
5. BMW M3
feit is dat de M3 allang niet meer op de troon zit, AUDI RS4 zit er nu volopig ff op, gevolgd door een Briesende Chrysler 3000cc SR-T, alleen net niet genoeg om op de troon te zitten. Verder is het nog wachten op de ALFA ROMEO 159 GTA en LEXUS IS-F…………
Fej zegt
@ AR156 … Jij hebt het filmpje van Jeremy Clarkson nog niet gezien zeker? http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/05/vrijmivideo-clarkson-the-good-the-bad-the-ugly
CSL zegt
@Fej
Ik wou het net zeggen. Niet dat de filmpjes van Jeremy Clarkson veel zegt maar je kan een of ander wel van opmerken.
Fej zegt
@ CSL Hij brengt het altijd met een klein beetje zout, maar als een auto goed rijdt dan zegt hij het ook, zelfs als deze auto niet Brits is en als hij hem niet mooi vind!
CSL zegt
Voor lexus Fans nog een leuke filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=RvoDytCnmdE
fedor zegt
sommige van jullie zeggen o het is en blijft een toyota,maar dan blijft een audi ook een volkswagen of niet dan ,dat jullie je zo op kunnen winden over een bmw of een lexus, audi heeft er trouwens nog langer over gedaan dan lexus om op een hoog niveau te komen wil niet zeggen dat niveau nu al bereikt is maar ze doen er veel korter over als ze eenmaal dat bereikt hebben. Het is alleen een kwestie van tijd dat ze de duitse gevestigde orde hebben bereikt en dat zal niet lang duren.
afz.
Fedor
CSL zegt
@fedor
Hoe hoog is de niveau van Audi dan precies?
autoblogger zegt
UPDATE: meer duidelijke afbeeldingen van de IS-F zijn toegevoegd!
AR2.0TS SQUADRA zegt
Maar tog LEXUS kan zich echt wel meten met de Duitse Orde : BMW AUDI MCDS en VW….en het is maar hoe je het bekijkt, Verder vind ik sommige Modellen mooier en Beter dan Bepaalde BWM modellen alleen het is net bij Alfa Romeo ze hebben niet zoveel modellen als BMW bijv. Maar dat Wil Niks zeggen…..Daarom Zal de LEXUS IS-F de M3 op alle fronten verslaan…..Daarom Ben Ik zo benieuwd hoe De AR159 GTA het eraf van gaat brengen….Alfa heeft nog een troef in de hand maar die is dan ook gelijk een niveau hoger..de AR 8C Competizione…Maar ja die valt gelijk in de caterogie van exoten zoals de Aston Martin DB, Porsche Turbo Ferrari enzo etc. etc.
CSL zegt
@AR2.0TS SQUADRA
“de LEXUS IS-F de M3 op alle fronten verslaan”
Dat is door Toyota Altezza noch Alfa nooit gelukt, hoezo denk je dat het nu wel gaat lukken.
En hoezo vallen alle Duitse auto’s in 1 categorie volgens jou?
CSL zegt
Er zijn betere auto’s van lexus onderweg:
Lexus komt met een supersportwagen. En die krijgt een V10 met dik 500 pk! Het moet de ultieme F-versie zijn. Waar de IS-F een V8 heeft met meer dan 400 pk, is de LF-A het vlaggenschip worden. Wanneer hij komt, zegt Lexus nog niet, maar reken erop dat hij over twee jaar productieklaar is. Lexus belooft een topsnelheid van 320 km/h en uit de drie uitlaten moet een geluid komen dat bij een dergelijk racemonster past
Moet je de toerenteller even bekijken!
Kachel 2.8 q zegt
Een ding begrijp ik na al die discussies nog steeds niet. Waarom wordt een coupé (BMW M3) constant vergeleken met een Sedan/Station (RS4)? Het is toch logisch dat de M3 coupé uiteindelijk weer sneller wordt dan de veel zwaardere Audi. Pas als de M3 sedan uitgekomen is kun je een goede vergelijking maken. Zelfde soort auto, vergelijkbaar vermogen.
CSL zegt
@Kachel 2.8 q
Omdat ik denk dat de verschillen tussen de M3 Sedan en Coupe een beetje netals het verschil tussen de M5 en M6 wordt.
Kachel 2.8 q zegt
@CSL
Dat vind ik dus ook eigenlijk geen vergelijking. De een is gewoon een enorm snelle sedan/touring, de ander is meer een GT. Je vergelijkt de Quattroporte toch ook niet met de 4200 GT bijvoorbeeld?
CSL zegt
@Kachel 2.8 q
Nee, het klopt ook wat jij zegt, alleen dan heb je alvast een beeld hoe de Sedan straks rijdt. De E36 Sedan deed ook niet echt onder voor de E36 M3 coupe.
CSL zegt
De E36 generatie M3 sedan bedoel ik dan he.
Kachel 2.8 q zegt
@CSL
De sedan zal ongetwijfeld ook niet onderdoen voor de coupé, maar ik blijf het een rare vergelijking vinden: Coupé vs Station….
CSL zegt
@Kachel 2.8 q
Dat is ook een rare vergelijking. Die auto’s zijn ook met andere doel ontworpen. Maar zoals bekend zullen de BMW’s als een echte sportwagen rijden en presteren.
Kachel 2.8 q zegt
@CSL
Maar waarom blijft iedereen dan die twee met elkaar vergelijken? Dat is een beetje mijn vraag. En daarbij komt er toch nooit een eind aan de discussie, aangezien iedereen zijn favoriet heeft en daarbij ook blijft. Maar goed, voor de cijfers van Autoblog is het wel lekker natuurlijk. Ik moet toch ook eens kijken of ik zo een discussie kan ontlokken….
CSL zegt
@Kachel 2.8 q
Omdat er zich hier heel veel Cijferneukers bevinden endan moet je toch meedoen.
Nick zegt
Lexus-menia:
ABS, Hybride-techniek én vierwielaandrijving zijn niet door de Jappen uitgevonden.
ABS is een Scotse uitvinding door Dunlop zo niet Messerschmidt (WO2), (Permanente) vierwielaandrijving is een oer-Hollandse uitvinding door Spijker (nog geen Spyker) Automobielen B.V. uit 1903.
Hybride technologie, die we vandaag de dag kennen is dus WELDEGELIJK uitgevonden door de Duitsers, hoe je het ook wend of keer.
Dr. Ing. F. Porsche heeft beide de hybride transmissie (Voorloper sequentiële versnellingsbak) én hybride aandrijving (elektro motor + verbrandingsmotor) uitgevonden maar heeft er vreemd genoeg geen patent opgevraagd.
En helaas moet ik ook nog er bij zeggen dat vroeg tijdens het Parabellum (vredestijd tussen WO1 én WO2) BMW hybride vliegtuigmotoren maakte voor bommenwerpers die lange afstanden moesten afleggen en deze hadden nog injectie-verbrandingsmotoren ook.
Helaas nooit gebruikt.
Dat is dus het vraagstuk over hybride technologie.
De Duitsers hebben het gewoon weg nooit gebruikt, maar wel uitgevonden.
Bijna alles wat men vroeger én tegenwoordig in een auto ziet, komt uit een Duitse grijze massa. ;)
De Duitsers hebben het dus meerdere malen uitgevonden, nog lang voordat Toyota of Honda bestonden.
Nick zegt
Dan heb ik het over de techniek die we nu kennen, want de vierwielaandrijving van (Porsche-)Lohner is niet te vergelijken met de vierwielaandrijving die ook DAADWERKELIJK een massa voort kan bewegen i.p.v. overbelasting op de generator welke de elektromotoren zou aandrijven. :P
Bosch heeft de eerste ABS systemen op de auto toegepast in de dertiger jaren, maar dit was niet het pulserend of pompend remmen van vandaag.
Bij de BMW vliegtuigmotor had ik tevens moeten vermeldden dat ze ook nooit hun conceptuele status hadden verlaten.
Die hadden tevens de eerste injectie-verbrandingsmotoren op verschillende Junkers én Heinkels dacht ik.
mercedesfan zegt
Lexus das zon schraal merk
thug zegt
deze lexus vind ik echt een prachtig auto, mooier dan de nieuwe m3 en de Rs4. vooral die uitlaatpijpen maken hem extreem.ik vind het alleen jammer dat het geen coupe is, want dan kon je hem echt vergelijken met de M3. (=gewicht)
qua vermogen die ie het echt niet minder dan de M3 of rs4, ik denk zelfs beter.
naja, woorden zijn woorden, wacht maar tot ze uitkomen, dan kun je ze ECHT vergelijken!!!!
ik vind dat de jappen hier in Europa best goed verkopen, europa is hun teritorium niet, ik vraag me af of je in japan ook veel duitse auto’s tegen komt.
in Amerika en Azie verkopen die in ieder geval meer dan de duitse auto’s.
een vraagje: welk auto is beter en sneller: bmw m3 of een skyline GTR34??? ik denk skyline, die kunnen opgevoerd worden tot wel 1600 pk , en de perfecte M3??? ook toyota Supra heb ik gezien die is opgevoerd tot 1000 pk! zou de M3 nog steeds sneller zijn of beter dan die oude japanse auto’s???? op de you tube site heb ik gezien dat zelfs de 350z wint van M3.
op you tube.com kan je heel veel over skyline vinden.
lexus-montuer zegt
neem maar van mij aan ze zullen 18″ of groter, op de normale is zit al standaart 17″….