Het monster van Frankenstein is er niks bij, maar de koets komt in elk geval aardig in de buurt bij het echte werk.
De jaren ’90 brachten enkele van de bruutste homologatiespecials voort, waarvan de Porsche GT1 er absoluut één is. Helaas werden van deze knotsgekke straatracer slechts 25 exemplaren voor op de weg gebouwd, wat maakt dat een originele GT1 niet te betalen is. Niet dat het uitmaakt, want dat waren ze ook al toen Porsche deze bruut nieuw verkocht.
Wie toch het GT1-gevoel aan den lijve wil ondervinden zonder een paar miljoen te moeten meebrengen, hoeft niet verder te kijken. Deze replica staat te koop in het Groningse Musselkanaal en is onder meer opgebouwd uit Porsche 993-onderdelen.
Verder ligt er geen hitsig zescilinder boxerblok meer in, maar een oerdegelijke 5.7-liter V8 van Chevrolet met zo’n 530 pk. De motor is gekoppeld aan de ‘bak van een 930 die prima bestand zou moeten zijn tegen al het pk- en Nm-geweld.
De staat van deze repliracer is volgens de adverteerder goed, maar een Nederlands kenteken wordt zoals je waarschijnlijk al verwachtte een lastig verhaal. Bieden kan desondanks hier, op moment van schrijven zul je € 22.000 mee moeten brengen om de kar (op een trailer) mee naar huis te nemen.
Dank voor alle tips!
elansprint zegt
Leuke basis voor een trackday speeltje, de prijs valt best mee.
tdu2zonda zegt
Ziet er voor een replica best goed uit! Ik had deze ooit voor mijn Ninco racebaan. Dat was mijn snelste auto haha, exact met deze livery :D
philipf zegt
Geen nederlands kenteken… Laat maar dan
ghost zegt
Geen kenteken? Ik zie alleen maar voordelen bij de trajectcontrole :-D
draadloos zegt
Benieuwd op welke basis, als een kenteken moeilijk wordt?
clarkson zegt
Hmm best goedkoop eigenlijk. Maar is de wegligging ook goed?
simppa zegt
Waarom zou je deze op kenteken willen zetten? Ga je toch gewoon lekker mee racen, helemaal voor die prijs.
Dutchdriftking zegt
Dik ding, ik neem aan dat het definitieve bod wel wat hoger uitvalt?
moondustfocus zegt
Heb ik toch liever de Escort welke op de 2e foto staat, die ken je tenminste nog gewoon naar huis rijden.
Stefje zegt
@moondustfocus: Als je hier 22k op stuk kan slaan, dan heb je al iets waarmee je gewoon naar huis kan rijden. Dit koop je voor circuitdagen. En voor deze prijs vind ik het een koopje.
rocky zegt
Effe lekker nutteloos: Ik zou haar doen! … Oh verdraaid… Verkeerde blog :-(
On-topic:
Ziet er wel heel spannend uit maar zoveel geld voor een auto zonder kenteken vind ik toch wel jammer maar misschien is het wat voor trackdays!
spykerboy zegt
Met kenteken absolute bazenbak dan…
ivofga zegt
En als je deze nou eerst (laat) voorzien van een Engels kenteken en dan invoert naar Nederland? Met wat kleine aanpassingen zoals richtingaanwijzers etc
kjeld zegt
@ivofga: Precies. Dit kan heel goed werken. De route is altijd de manier voor kits en vreemde autos
bofkont zegt
Replica’s altijd -1, heb niets met die wannabe’s.
rufctr01 zegt
Zit er geen chassisnummer op? Hij heeft wel een kenteken plaathouder, misschien heeft er ergens ooit een kenteken opgezeten.
En anders lekker voor een trackday gebruiken, prijs valt reuze mee. Ik denk dat ik er een originele Porscheblok in zou hangen.
Hupke zegt
@rufctr01:
Ik denk dat je snel van gedacht gaat veranderen. Behalve een prijsverschil is zo’n V8 ook gewooon doodsimpel om aan te werken, waar zo’n porsche motor al wel wat minder ideaal is.
zondacinque zegt
Kan je dit ook legaal voor de weg maken en dat ie ook door de APK komt?
scottishcarspotter2000 zegt
Zou straatlegaal geweldig zijn, dan ermee naar de PC Hooft ofzo, lijkt me wel grappig tussen alle standaard dikke bakken!
sydney zegt
@scottishcarspotter2000: Weet je wat pas grappig is?Dat niemand in Amsterdam het zich ook maar een malle moer interesseert wie in wat dan ook rijdt.Behalve natuurlijk de puberige vervelio’s met camera’s die achter elkaar half Zuid rondrennen en die zo mogenlijk nog irritanter zijn dan toeristen op een huurfiets of een vrijgezellenfeest vierende groep Engelsen op een bierfiets.En het allermooiste is dat de narcisten die graag 5 rondjes PC Hoofstraat doen(wat op zaterdag nog best wat tijd in beslag kan nemen) het zelf niet eens doorhebben.
Ik mag daar graag vaak erg om glimlachen.
KEV9 zegt
hmm zou er best een bod op willen doen en dan straatlegaal maken.
danmar zegt
Ik zou met zo’n hobbyproject niet durven racen. Geen idee wat de kwaliteit van het chassis is. Geen idee wat voor onderdelen er zijn gebruikt. Geen idee hoe betrouwbaar remmen etc. zijn.
En dan is het ook nog een replica. Ik geef toe, voor € 22.000 heb je iets unieks. Maar voor dat geld kun je uit veel meer speelgoed kiezen.
sydney zegt
Replica’s Ik haat ze.Mensen die dit kopen zijn van hetzelfde kaliber mensen die na een vakantie in Thailand beweren dat hun nieuwe Audemars Piguet à € 150.000 heus echt waar echt is.
“Ja maar Trackday blablablabla” Hou op met me.Je staat gewoon voor lul met iets wat overduidelijk nep is.
mclarenf1lm zegt
@sydney: Er zit een verschil tussen RS4 stickers op je 1.8tfsi of C63 stickers op je 180cdi plakken en een replica te maken van een onbetaalbare racewagen die overigens zeer capabel zal zijn. Ik denk niet dat deze kerel voor lul zal staan op het circuit en ik vind hem nou niet bepaald overduidelijk nep….
sydney zegt
@mclarenf1lm: Over stickertjesplakkers en logofetisjisten begin ik niet eens.
Jij vind hem ‘nou niet bepaald overduidelijk nep’ (lekker overtuigend ook)
Laat ik voor jou de zaken dan wat simpeler maken; Is dit een echte 911 GT1 die voor een paar grijpstuivers te koop staat? Of is dit gewoon een bijelkaar geraapt Louis Vuitton tasje welke je in Zuid Europese aangeboden krijgt.