Dit is de enige FXX ter wereld waarmee nog nooit is geracet, en hij komt te koop in Nederland!
U bent Ferrari-fan met een voorliefde voor track day-speciaaltjes, maar greep naast de Arie FXX K? Dan hebben we hier de next best thing: een blubberdikke FXX met 0,0 circuitkilometers op de klok. Dixit de verkoper, Douwe Leitner, die wel vaker leuk spul (M3 CSL, 512M-duet) aanbiedt.
Hierboven staat Leitner te shinen naast de nieuwe superexlusieve aanwinst. Er werden sinds 2005 slechts 30 exemplaren van gebouwd, en met deze zijn kennelijk alleen een paar fabriekskilometers gedraaid. Een prijs is nog niet bekend, want de verkoop moet nog officieel worden gemaakt. Voor een prijsindicatie verwijzen we je naar verkoopresultaten uit het verleden.
Wat een dik ding zeg!!
@djfrank: Sta je voor een spiegel?
Wauwawiewawaaa
Dit is wel de meest begeringswaardige auto van de afgelopen 15 jaar..wat een juweeltje.!
Kun je die auto ook zo in de showroom bekijken? Want dan ga ik zeker even langs, die kans krijg je namelijk niet zo vaak meer denk ik.
@steef2: Hij staat op dit moment niet in de showroom zelf, maar in een hal ernaast waar je niet zo maar bij kan.
@steef2: Op zaterdag langsgaan en liev vragen of je even mag kijken, de eigenaar is wel een sympathieke man!
@steef2: begeringswaardig? tja? je kunt er eigenlijk niets mee.
Zeer bruut is het zeker, heel erg uniek ook.
Maar eerlijk gezegd heb ik liever een F430 spider voor een fractie van de prijs, en die wel de weg op mag.
Dik ding, maar wat is ie lelijk.
@dutchdriftking: Die achterlicht uitlaatpijpen ook haha.
En wat kan je er dan mee doen? Op kenteken te krijgen in Nederland?
Ik meen dat er in Zwitserland eentje met platen is.
@rudyv: even via Engeland en dam staat hij op kenteken.
@rolov: die is opgebouwd door een tunebedrijf naar een fxx als ik me niet vergis. Hij was dus eerst een gewone Ferrari Enzo
Leitner is zwaar gangstahhhhh ..
Lelijk, maar dik
Beetje jammer van het (geen) kenteken …
Even op de spaarrekening kijken.
Als hij al een miljoen voor de Carrera gt vraagt kan je wel verzinnen wat dit kost. Ik gok rond de 2 miljoen.
@rolov: als ik het zou hebben, zou ik het gelijk overmaken. Die dingen verminderen niet in waarde en zijn de best klinkende auto’s die je kunt rijden. Ik denk dat er nog wel een miljoentje bovenop zit.
@rolov: Ik vermoed dat 2 miljoen wat aan de lage kant is… Zou me niks verbazen als het dubbele wordt gevraagd.
@SimonMc: je bent niet goed wijs, 4 miljoen voor een ffx?? paar maanden geleden is er een op een veiling verkocht voor 1,4 miljoen dollar.
@maarten020: Maar deze FXX heeft 0 km… Maar idd, misschien een beetje overdreven.
Als dat auto Leitner nu ook maar niet de belasting besodemietert zoals carstore, anders staat er straks een zeer unieke Arie bij domeinen te koop. On-topic: Gave bolide.
@ghost: ik vrees het ergste
Was dit niet dat ding dat je alleen mocht rijden op een circuit als er ook mensen van Ferrari bij waren?
@gregorius: ja. Maar die van Schumacher stond vorig jaar ook gewoon te koop. Dus misschien omdat ze.met de nieuwe bezig zijn kunnen de oude vrijgegeven worden. Ik giss maar wat hè.
Een enzo is gewoon lelijk, dit is ook lelijk, maar iig nog racy en dat is ergens altijd wel gaaf.
Ik heb die van Schumi een keer mogen spotten in Zwitserland bij zijn vaste dealer. Ontzettend indrukwekkend apparaat!! Monsterlijk geluid ook. Staat op jijbuis een filmpje van een kerel die even een burn out doet op de parking van Monza. Zo moet een auto klinken!
@e34m5touring: daar stond ook zijn enzo. Snap ik echt niet. Waarom zou je die 2 verkopen als je ze in je verzameling hebt. Voor het geld hoefde hij het nket te doen.
@rolov: Als je er nooit mee rijdt (die Enzo had maar een paar 100km gereden)heb je er weinig aan behalve kosten. En die FXX, tja denk niet dat ie daar heel veel tijd voor had. Aangezien hij toen nog actief was in de F1 etc. Wanneer heb je dan tijd voor spielerij. Snap je punt wel hoor. Als ik zulks in m’n bezit heb gaat het nooit meer weg. Maar voor andere mensen ligt dat vaak anders. Denk ook dat wanneer je de F1 kanonnen hebt gereden die hij heeft gereden, een Enzo of FXX toch iets minder indrukwekkend is dan voor ons.
@E34M5Touring: ja daar zal je wel gelijk in hebben. Een enzo zou bij mij nooit meer weggaan iig.
Voor de zoveelste keer vraag ik mij weer eens af. Waar haalt hij ze toch vandaan, ongelofelijk. Best netwerk heeft Douwe.
@991gt3rs: En wat dacht je van voor-financieren? Hoop niet dat het ding een jaar in de showroom staat… ga je failliet aan de rente wat dat ding staat op te vreten…
Nu op een of andere manier 2 nederlandsche platen er op en lekker door t land gaan crossen.
@mrrallycross: waarom zou je dat doen? Lekker mee nemen naar een circuit en knallen met dat ding zou ik zeggen!!
Ik hoop dat ie een deel van de opbrengst even in een webdesigntje gaat steken, want man man man wat een lelijke website..
@Brutus: Ja wat een afknapper zeg als je een auto wil kopen. Zat er nog even over te denken om die Ferrari te kopen maar zijn website staat me toch niet aan.
@991gt3rs: @Brutus heeft een punt. In de E-Marketing aangeduid als ‘Customer Journey’, persoonlijk zou ik het gecombineerd doen met het AIDA model.
Betekent simpelweg dat je de totale weg van het moment dat de consument op de hoogte is tot de aanschaf van een product.
Een goede website is in 2015 onontbeerlijk. Niemand vind de FXX via de Leitner site, en daardoor maakt het minder uit, maar je moet het meer zien als een digitale folder waarin je de prospect warm maakt voor je product.
De FXX is dermate zeldzaam dat andere factoren zwaarder wegen, maar voor zijn andere auto’s is het zeker een aanrader om een overzichtelijke en fraaie wesbite te hebben.
@gtwillem: Het is geen dorpsgarage waar de auto’s elke maand weer afschrijven. 90% van zijn auto’s zijn waardevast en stijgen alleen maar dus het is niet erg dat ze een tijdje staan. Verder heeft hij uitgebreide foto’s en informatie over de voertuigen en kun je ook zien welke auto’s er worden verwacht.
Dat je een FXX in de verkoop krijgt hoef je geen eens te adverteren. Dat doen de autonieuws sites en de spotters wel voor je. Verder adverteert hij ook op Autoscout 24, als mensen op zoek zijn naar een FXX of een Carrera GT, dan weten zij wel dat Leitner er een heeft. Maar wat vind jij niet overzichtelijk van zijn website? Aan zijn voorraad te zien weet hij dondersgoed of hij zijn website moet verbeteren of niet.
@991gt3rs: dan nog kan het geen kwaad om een goede en fraaie website te hebben. Sterker nog, ik denk dat er voldoende snoepjes naar het buitenland gaan. Dan is het helemaal een mooi digitaal visitekaartje! Ik snap je punt dat die auto’s zichzelf wel verkopen, maar dat is geen reden om je website niet op orde te hebben.
@gtwillem: Eens. Maar alles is overzichtelijk en goed te vinden en dat is prioriteit nummer 1 van een website. Leitner gebruikt zijn website meer als digitale showroom. Natuurlijk is het altijd beter om een groter bereik en een betere vindbaarheid te creëren van je website. Maar slecht is het zeker niet. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Pace Germany, die hebben exclusievere automobielen staan en een website om van te huilen.
Ik toch liever de 599GTO als ik heel eerlijk mag zijn.
Die Douwe doet het maar weer eens! de beste man heeft duidelijk de juiste contacten in auto land.
Zijn showroom is echt de moeite waard eens te bezoeken.
Ben er 2 jaar geleden geweest.
bijzonder zeker en gaaf dat hij nu in Nederland is (en hopelijk ook blijft) Maar mooi is anders
Maar toch heb ik liever een enzo….
In 2007 zag ik de FXX staan bij Munsterhuis, toen nog gevestigd in Enschede. Mijn onderkaak lag op de grond, want gezegd werd dat deze apparaten na het speelkwartiertje door Ferrari meegenomen werden. Ben benieuwd of ik de opvolger in Hengelo kan bekijken.
Deze Ferrari wordt alleen maar meer en meer geld waard. Als ik het geld had zou ik hierin investeren. Dit is een Ferrari met veel historie en waarde. Over 20 jaar zullen we deze auto zien als de ultieme speciale Ferrari van onze tijd. Dikke tip, kijk eens filmpje van een FXX op Monza. Dat is onmenselijk tegenwoordig..
@FeRaRi: Wat voor historie heeft hij dan? Heeft geen 1 race gewonnen (of gereden), zijn broertje de maseratti mc12 cirsa heeft veel meer gepresteerd en daarom meer historie dan een fxx, neemt het feit niet weg dat het een dikke bak is