
Wil je dolgraag een icoon beziten, maar heb je niet genoeg geld voor een échte Gullwing? Misschien is dit wat…
Ondanks dat het een replica is, blijft dit een zeer unieke auto. Deze replica is in 1998 gemaakt door, heel toepasselijk, Gullwing Cars. Door overlijden van de oprichter bestaat het bedrijf helaas niet meer, waardoor de productie is gebleven bij minder dan 200 exemplaren. Nog steeds een heel unieke auto dus! Zelfs het buizenframe en het chassis is nagemaakt, om zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te blijven. Onder de kap heeft dit exemplaar het blok uit de C36 AMG met 280 pk, gekoppeld aan een automaat. Ook een cd-speler, airco en meer van die luxe ontbreekt niet. Meer informatie staat hier.
Oftewel, wel de lusten, niet de lasten van een echte klassieker (en dus ook de charme niet, in mijn ogen, helemaal in dit geval).
Mocht deze replica net voor je neus weggekocht worden, voor 225.000 dollar kun je op eBay ook terecht.
Met dank aan NLX voor de tip!
het is dat ik het geld er niet voor heb want anders
wauw, toch heel mooi gedaan hoor.
Zo’n wagen doet evenveel hoofden draaien als een lamborghini
Replica of niet, het blijft één van ’s werelds mooiste auto’s.
Trouwens, hij zal veel beter rijden dan het origineel.
De levensduur is natuurlijk veel langer dan die van een originele. Het mist misschien een beetje passie, maar je kan er wel dagelijks mee naar het werk rijden. Het is dat ik hem een beetje :-) , anders zou ik hem wel willen!
correctie: het is dat ik hem een beetje :-) duur vind, anders zou ik hem wel willen!
Hele mooie auto daar niet van, maar ik mis het punt een beetje aangezien deze replica ongeveer net zo duur $ 295.000 is als het origineel.
jap, doe hem maar voor mij, maar dan wel in het rood…
@ Arodin als je een originele wilt moet je meer als 6 ton neertellen
hier staat een echte te koop http://www.autosalon-singen.de/verkauf-Mercedes-Benz-300-SL-Gullwing-03450_9068_03_01.aspx?languageID=de&modell=300%20SL%20Gullwing&marke=Mercedes-Benz
Inderdaad, een originele koop je vanaf 6 ton euri’s. En dan heb je nog niks wat puntje-gaaf is, want dan kan je nog meer bijleggen.
Ik vindt bovenstaande replica echt supergoed gedaan, echt een compliment waard!
Echt heel mooi gedaan! Dat interieur ziet er ook onwijs mooi uit! Wel een beetje aan de prijs natuurlijk, maar de kwaliteit zal erg goed zijn.
Lijkt net echt! wat een prachtige auto! namaak en toch exclusief! doet me denken aan een (meen duits) bedrijf dat zich richt op de clasic mercedessen, en er onderandere airco, ABS en zelfs nieuwe motoren in hangt!
wel mooi gedaan, maar het is toch niet zo als een echte
@jelleken
In het rood?! Dat is de grootste fout die je bij dit soort auto’s kan maken. Misschien dat ze ooit ook in het rood geleverd zijn (ik twijfel eraan, maargoed ik weet het in ieder geval niet zeker), maar het past echt totaal niet bij het model. Een Gullwing is zilver, punt.
De Gullwing is zeker wel geleverd in rood (zowel fel als onderstaande metallic):
http://www.classics.com/fashn01.html
Die Floris is een cimineel:P dief
Echt een schitterende auto.Mooiste mb ooit.
Gave replica zeg, vind de replica’s vaak maar nep . Ook
maken ze alleen maar gebruik van de status van het orgineel maar
bij deze is daar geen enkele schaamte voor nodig .
Nu weet ik niet of het allemaal orginele zijn maar de havenbaas
hier heeft er 3 .. 1 cabrio en 2 met vleugels!!
Hij bezit meer dan 30 klassiekers ook enkele op stoom ofzo
Ik betaal liever het dubbele voor een echte.
‘Tuurlijk Tombnolz… Wie niet? :)
Tja… Replica’s. Ik vind ’t een beetje wil-wel-maar-kan-niet klassiekers.
Bij een beetje klassiekertreffen word je niet serieus genomen, maar bij een kit-car treffen ben je weer een beetje ‘over-dressed’ wanneer je met bovenstaande replica aan komt rijden.
Vleesch noch visch dus wat mij betreft, al is de 300SL wel knap nagemaakt.
Toevallig ben ik zaterdag bij een duitse man geweest die, tot mijn allergrootste verassing de 300SL Gullwing, 300SL cabrio versie en een 300B uit het jaar 2135 vC in zijn garage in uiterst goede staat. Orgineel gerestaureerd, echt schitterend om te zien. En alle drie HELEMAAL orgineel.
De beste man vertelde me dat de 300SL zo’n 450.000 euro kost, maar dat vraag ik me af. Want, volgens mij zijn ze véél meer waard!
Nu mijn vraag, wat kost zo’n orginele perfect gerestaureerde gullwing in NL?
Beetje duur voor een replica! Maar hij ziet er wel heel erg goed en bijna origineel uit. Zolang je de motorkap en je oren dicht houd merk je geen verschil. De motor zal wel anders klinken.
@ Roger
hier in Europa tussen de 4 en 6 ton, of duurder. Hangt er maar net vanaf in welke staat hij is.
Perfecte staat. Zal wel 500.000 + zijn vrees ik.. En daar had hij er dan 2 van :O