Een atmosferisch blok, zalig. Gelukkig heeft de 997 generatie er nog ééntje, plus een handbak. Totdat 9FF eraan begon te knutselen… een 1150 pk sterke GT3 RS was het resultaat en hij kan nu van jou zijn!
Puristen waren woest toen Porsche besloot geen handbak te leveren op de 991 GT3 en 991 GT3 RS. Eén van de vereisten voor een GT3 of GT3 RS is toch minstens een handbak + atmosferisch blok, toch? Ja het is heiligschennis: een -in de basis atmosferische- GT3 RS voorzien van twee lucht zuigende slakkenhuizen. Wat blijft er dan nog over van de GT3 RS zoals puristen hem voorstellen? Weinig, maar stiekem is het toch best lekker.
In Duitsland staat DIT -door 9FF aangepakte- exemplaar te koop. In de basis is het een 997 GT3 RS 3.8 mk2. Voor nog net geen 2 ton kan je hem ophalen bij ons buurland. Het exemplaar heeft totaal 62.500 km gelopen en is na 8.000 km aangepakt door 9FF. De auto beschikt tevens nog over een trucje dat we bijvoorbeeld kennen van de Veyron. Echter, is hier geen speciale sleutel voor nodig… Onder op het middenconsole zit namelijk een knopje met drie afbeeldingen. Eén streepje boven, een rondje in het midden en twee streepjes onder. Check maar even in de gallery. Wat betekent dit nou? Nee, niet de stoelverwarming, dat bezit deze auto ook niet. Het is een knopje om het vermogen aan te passen. Je kunt net zo gemakkelijk als dat je de radio harder zet, schakelen tussen 650 pk, 850 pk of 1150 pk. 1150 pk is natuurlijk nodig als je effe wilt invoegen…ofzo.
Anyway, uiteraard een leuk speeltje voor op een leeg vliegveld. Of als gespreksstof aan de bar, best stoer toch, een bakkie met 1150 paarden onder de kap. Voor de meesten is de standaard 450 pk meer dan zat, voor mij ook. Desalniettemin zijn dit soort projecten toch altijd wel bijzonder, vooral als ze ineens tweedehands opduiken.
Dus, heb je het wedstrijdje ver plassen verloren? Of kan je daadwerkelijk overweg met 1150 pk op de achterwielen, grijp dan je kans!
Met dank aan Pieter-Paul voor de tip!
cpp1 zegt
Wat een walgelijk lelijke wrap is dit man!
drdre1 zegt
@cpp1: mijn gedachte precies!
bassx zegt
Doe er dan wel een mooi knopje op en niet de goedkoopste bij Conrad
wildbeest zegt
@bassx: hoeveel bagger moet je plaatsen voor zo’n kroontje?
cpp1 zegt
@wildbeest:daar moet je AB voor betalen om een jaar lang advertentieloos door het leven te gaan, althans op AB.
misterdrogba zegt
Niks voor mij dit, zulke vermogens op de achterwielen is vragen om problemen.
Omdan nog maar te zwijgen over die two-tone lak…
denniss00 zegt
“1150 pk als je ff wil invoegen”? En dan al je medeweggebruikers bij je in de buurt lief de andere weghelft op helpen zeker? Wat een idiote beer van een wagen!
reistje zegt
Ik kan de producten van 9ff altijd wel waarderen! Al laat de kleurstelling wel wat te wensen over.
whoppie zegt
Heb er even over nagedacht, maar helaas geen stoelverwarming.
ronaldddvos zegt
@whoppie: denk dat je in je broek schijt voor de eerste 10x als je de 1150 paarden aanspreekt kin1 keer. Dus je hebt evt wel stoelverwarming
mennok zegt
Zo’n 911 moet je gewoon met rust laten. Dat is een prima auto en heeft geen lelijk two tone golfje (wtf?) boven zijn achterwielen nodig, dat is totaal overbodig.
rufctr01 zegt
Ongeveer vergelijkbaar met dit: https://youtu.be/H5Gu8RhXzsk
Vanaf 4:50 kijken!
autoblogger zegt
@rufctr01: http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/09/video-bonanza-9ff-gturbo-1200-wordt-uitgelaten
noahq zegt
Mooi vermogen, lelijke wrap
rob5nismo zegt
Leuk knopje ik zou dat ook best willen maken in mijn auto
kennone zegt
Zou hem sowieso standaard op de invoegstand laten..
PeugeotGTI zegt
1150 pk, nice. Zou genoeg moeten zijn.
sracert zegt
Nee, doe mij die Gemballa 911 van gisteren maar.
SimonMc zegt
Bestaat 9FF eigenlijk nog?
spykerboy zegt
Zonde van die air intakes in de wielkasten nu….
berlinetta zegt
Het knopje zelf vind ik erg goedkoop uitzien, maar wel leuk om mee te spelen. Zo kun je toch selecteren hoe snel je dood wil.
mrrallycross zegt
Geen porem deze kleurstelling. Toch zou ik hem wel willen hebben