Een Volkswagen Caddy te saai? Kijk dan eens naar deze Ford Mustang bestelbus-editie.
Niet alleen premium merken verzinnen telkens weer nieuwe carroserievarianten van hun modellen, ook hobbyisten kunnen er wat van. Wat dacht je van een Ford Mustang Shooting brake? De knutselaar van deze prachtauto had namelijk een geniaal idee, hij nam een ’66 Mustang en verving het dak en de achterklep doordat van een Volvo 240DL (van deze?). Vervolgens spoot hij de auto in kinky paars en lepelde hij een huge 8.4 V8 in het vooronder.
Het resultaat, een 500 pk sterke postbodemobiel AKA lijkwagen met achterwielaandrijving en immens veel laadruimte. En speciaal voor als de kinderen mee moeten, een inklapbaar achterbankje. Er zijn meer van dit soort zogenaamde ‘sedan delivery’s’ op aarde, maar deze ziet er ook nog gewoon gelikt uit.
De ombouw kostte de bouwer naar eigen zeggen ruim 120 duizend dollar, maar dat is het meer dan waard geweest. Vorig jaar werd de auto beloond met de MCA Pinnacle award voor beste ‘restomod’ van Amerika. Geïnteresseerde uitvaartondernemers of postbodes kunnen HIER bieden op de bijzondere Mustang. (via dailyturismo.com)
ariif zegt
Ziet er totaal niet slecht uit !
Hupke zegt
8.4 V8, Murrica!
Gewoon te veel van het goede.
Het is wel een geslaagde creatie vind ik, al had de daklijn wel iets speelser gemogen.
f40racer zegt
Heiligschennis reactie in 3, 2, 1…
mstiic zegt
Ziet er echt niet uit.
escort77 zegt
Niet mijn ding, maar leuk gedaan.
Één opmerking: waarom van die afschuwelijke Johny Halfords Autostyle zijspiegels met ingebouwde knipperlichten?
reactief zegt
@escort77: omdat degene die deze ombouw heeft gedaan wansmaak heeft!?
Ik vind het er echt niet uit zien. Maar goed, dat maakt niet zoveel uit, als de eigenaar het mooi vindt is het prima, daar gaat het om! En het geeft lekker variatie in het straatbeeld!
jensgib zegt
Opzich best wel mooi zo :)
850t5r zegt
Tja wat zal ik een zeggen… Het is net een lekker wijf in een tuinbroek, kortom net niet zeg maar!
tk97 zegt
Vindt ’t nog niet eens zo verkeerd
jacobsen zegt
“De gehele ombouw kostte 120 dznd dollar, …meer dan waard geweest…”
Yeah right …
newguy92 zegt
Meh… Liever originele modellen. Niet van die rare fratsen.
Estate_of_mind zegt
p1800 on steroids!
fiestafeest zegt
Ziet er idd onwijs cool uit maare 120 duizend dollar. .. .
p924 zegt
Mooi ding, ik hoef ‘m niet. Tijdens rijden altijd het gevoel dat het de laatste rit is.
roppp zegt
Ontzettend gaaf gedaan en nog netjes ook (zo op het oog)
c-ad zegt
Gaaf! En praktisch.
1001pk zegt
Snik snik
venckman zegt
Uhm, waar zitten de gordels…..?
O plaat zegt
@venckman:
zijn zelf in België niet verplicht in auto’s van voor 1968 kan mij moeilijk voorstellen dat dit in de VS wel verplicht zou zijn
dafmaf zegt
Jammer dat er geen glas aan de zijkanten zit. Nu is het wel echt een bestelbusje.
O plaat zegt
Even vermelden die voorkant is bijna even bewerkt als die achterkant. Dat motorcompartiment is van een later model Mustang. De zwaarste motor die je in een 66 Mustang kon krijgen was een 4.7L V8 en dat was nipt. Een 5.7 V8 is de grootste motor die er in past en als je die plaatst moet je een luchthapper plaatsen om dat je anders geen plaats meer hebt voor een luchtfilter. Dus tenzij je alles veranderd naar het 67 Model zal je er nooit een 8.4 In krijgen
rob5nismo zegt
Ziet er goed uit
autogedrocht zegt
Lijkt me ideaal voor grijs kenteken!
toyotafortuner zegt
Erg tof, maar k mis een ombouw voor grijs kenteken.
Pas dan heb ik er wat aan als postbode..
Alpine zegt
Het interieur bevat wel erg veel fouten om een “MCA Pinnacle award ” te verdienen …
driver28 zegt
Werkt niet bij alle merken zo’n “shooting brake”…gewoon normaal doen :)
Arnoud zegt
Hiervoor zou je toch spontaan een carrièremove maken richting begrafenisondernemer? Jammer dat je daarmee geen vaste klantenkring kan opbouwen.
turbokniene zegt
Donderste mooi :)