Meneer de schoenmaker is Ferrari-af. Hij doet voortaan ontwikkelingswerk bij Mercedes en heeft zijn steigerende paarden verruild voor een dierlijk paard. De Ferrari FXX en Enzo van de coureur staan te koop.
Als je ze wilt hebben moet je afreizen naar Sion in Zwitserland. De supercargarage Zenith heeft beide bolides in bezit. De tien jaar oude Enzo met 8.500 km op de teller moet 1,12 miljoen euro opleveren (exclusief BPM). Voor de FXX uit 2005 betaal je 2,03 miljoen euro. Die auto heeft dan wel nog maar 900 km gereden. Dat is niet gek, rijden in een exclusieve Ferrari is duur!
Van de Enzo zijn er ongeveer 400 gebouwd, van de FXX maar 30. Beide bolides zijn daarmee zeer exclusief. De FXX van Schumacher is de laatste uit de reeks (30/30). Waarom Schumacher er vanaf wil weet niemand. De auto’s zijn namelijk super waardevast. De waarde gaat naar verwachting alleen nog maar stijgen, dus waar wacht je op?
Eerder verkocht de ex-Ferrari al zijn Bugatti EB110 SS. En ook zijn huis stond te koop. Je moet natuurlijk iets als je veel geld hebt.
norge zegt
Kado’s verkopen mag dat wel volgens de erecode?
jrk68 zegt
@norge:
Daar doen wij Duitsers niet aan, da’s meer iets voor die lui aan de andere kant van het kanaal.
Kvgorp zegt
Ow leuk. Een kennis van me heeft wen huisje is Sion. Binnenkort maar wens langs gaan dan. :)
quattromeister zegt
@Kvgorp: Waarom?
balkanlul zegt
Wat heeft die FFX toch een goddelijk geluid, net zoals de Honda HSV-010 die nooit in productie kwam. Als je het geld ervoor hebt, haal je toch de FFX allen vor het geluid alleen al, anders natuurlijk altijd de GTR van Switzer ^^
balkanlul zegt
@balkanlul: FXX, alleen, voor, zinsbouw*
Svda zegt
@balkanlul: die Honda is echt gruwelijk en als ik mocht kiezen word het die.
Robbert89 zegt
Die FXX is zo gruwelijk. Ik kom helaas 2 miljoen tekort.
undifined1 zegt
@Robbert89: voor die 30k die je dan blijkbaar wel hebt is ee ook voldoende leuks te kopen hoor :-D
Robbert89 zegt
@undifined1: suggesties? Het mag tweedehands.
E320cdi zegt
@Robbert89: Volvo 850 T5-R? Voor rond de 10k heb je hele goede exemplaren, voor wat minder ook nog aardige modellen en soms zie je spotprijzen maar dan wel met wat werk. Als ik 30k had liggen voor een leuke auto waarbij onderhoud geen rol speelt qua kosten, zou ik voor een E55 AMG gaan. In Duitsland zijn ze te vinden voor rond de 20k met zo’n 5k BPM wat er nog bij komt.
Het liefst heb ik precies dit enige Sunburst Yellow exemplaar:
undifined1 zegt
@undifined1: ik wist het wel, BMW e28 m5, e46 m3, of 850csi. Dikke Defender is ook leuk. Wellicht zou een leuke lotus of misschien porsche ook wel lukken.
alcantara zegt
@undifined1: Aankoopprijs is bij dat soort wagens maar een fractie van de prijs, binnen 5 jaar spendeer je waarschijnlijk nogmaals 30k aan het rijdend houden en brandstof.
undifined1 zegt
@alcantara: je moet ze ook niet dagelijks gaan rijden natuurlijk. En als je een beetje handig bent hoeft het onderhoud van de bmws en de LandRover echt niet zo duur te zijn.
E34M5Touring zegt
Ik ben daar in de buurt over twee weken. Is ff kijken daar.
jrk68 zegt
@E34M5Touring:
Kijk je ouwe heer ff lief aan en neem hem gewoon mee. Over geld wordt er immers nooit….
E34M5Touring zegt
@jrk68: http://www.autojunk.nl/2013/07/ferrari-enzo-en-fxx-van-schumacher Toch maar ff wezen kijken. De FFX ging helaas net de trailer in.
phaeton zegt
Ik snap echt niet dat hij de Enzo weg doet, die persoonlijke boodschappen zouden mij meer waard zijn dan de wagen zelf. Van de FXX snap ik het nog wel, als hij in dienst van Mercedes blijft.
mbevo zegt
@phaeton: geld is geld en hij zou het echt niet verkopen omdat mercedes dat zegt
tt123 zegt
Ik had in n documantaire gezien dat je de fxx niet mee mag nemen. Alleen n bepaald aantal keren het circuit op.en hij blijft gwn bij de dealer staan
Revvji zegt
@tt123: Onjuist. Je mag hem zetten waar je wil. Je mag er alleen de weg niet mee op omdat hij niet straatlegaal is (hoewel EDO Competition daar een mouw weet aan te passen).
Het is wel zo dat de meeste eigenaars hem bij Ferrari laten staan, omdat zij dan ook voor de rest zorgen (opslag, beveiliging, transport van en naar circuits, etc.).
jaapiyo zegt
@Revvji: Nou volgens mij valt dat wel mee met wat je zegt over EDO…Wat EDO volgens mij doet is straatlegale Enzo’s tsssjoennen tot een min of meer FXX spec, maar volgens mij kunnen die niet er voor zorgen dat je ekte ekte FXX opeens typegoedkeuring heeft voor gebruik op de weg.
Revvji zegt
@jaapiyo: Ik heb wel nog gehoord van dergelijke situaties. Gasten die hun auto ferm opvoeren (andere turbo’s bvb), maar er toch de weg mee op willen, die laten hem herinschrijven met andere keuring en zo. Maar ik weet er ook het fijne niet van. Ff googelen op (chip)tuning zn verzekering en je komt wel verhaaltjes tegen.
Jouw uitleg over die FXX kan ook gerust zijn hoor, ik weet alleen wat ik erover gelezen heb in de media ;)
sJoost zegt
@tt123: Het was toch zo dat je de FXX weer moest verkopen (of aanbieden) aan Ferrari als je er vanaf wil?
robbie zegt
@sJoost: nee.
E550 zegt
Mooi interieur heeft die Enzo. Ik dacht altijd dat ze zwart van binnen waren.
jaapiyo zegt
Schuey zal toch niet een slechte manager gehad hebben die de 50MM per jaar die hij binnenharkte in zijn Ferrari dagen verkwanseld heeft of wel?
Het is toch een beetje raar om deze auto’s nou te verkopen…hij heeft er zat ruimte voor, zit als het goed is niet om cash verlegen, de auto’s stijgen waarschijnlijk alleen maar in waarde…En als MS dadelijk oud en grijs is is een mooier aandenken aan je meest succesvolle periode toch haast niet denkbaar zou je zeggen.
Nou ja hij leeft in ieder geval niet in het verleden (meer) kennelijk…
Hupke zegt
Dat begrijp ik niet echt goed, zou hij een bedrijf gaan opstarten? Ik kan me immers niet inbeelden dat Schumi een te kort heeft aan liquide middelen.
Die wagens zijn toch wel weer zo speciaal dat de prijsstijging compenseert voor het onderhoud, een redelijk veilige haven voor je geld.
Langst de andere kant mooi dat hij ze wegdoet als hij ze niet gebruikt, zodat een ander ermee kan spelen.
china zegt
Er staat er ook FXX te koop bij BRABUS in Bottrop. Deze is nog gloednieuw en met handtekening van Micheal Schumacher. Wordt nog voor minder anngeboden dan de gebruikte FXX van hierboven.
Svda zegt
Jammer van zo’n FXX dat je er zelden in mag rijden en alleen op Ferrari georganiseerde dagen.
Hij is alleen zo duur omdat hij van Schumacher is geweest en of je daar blij mee moet zijn, geld ook voor de Enzo die stukken goedkoper verkrijgbaar is
robbie zegt
@dahlback: onzin. Je mag er mee rijden wanneer je wil.
Raikkonen zegt
z’n enzo verkopen zeg ik ook…. maar die FXX is deur uit doen is toch echt wel zonde.
als ik het geld er dik voor had. was ik nu over gevlogen om dat ding te kopen.
zo ik ben ook weer wakker
jessetje zegt
Doodzonde dat je die wagens te koop zet! Maar ze zijn echt supermooi en ik wil ze wel. Alleen jammer dat ze zo duur zijn
ericc zegt
Ik zou zeggen, spaar gerust verder, want ik verwacht niet dat deze wagens snel de deur uit zijn. Arabieren doen hun eigen auto’s weg na ongeveer 2 jaar en moeten iets nieuw hebben. Enkel een verzamelaar uit Europa of America kan interesse hebben.
Wat met al z’n F1 auto’s die opgesteld staan bij z’n cart-piste in Duitsland? Die FXX zou daar toch niet misstaan. Ook de Enzo met al die handtekeningen (van wie eigenlijk?) zou daar kunnen staan. Voor het geld hoeft ie het niet te doen.
911GT2 zegt
Iedereen roept hier voor het geld hoeft hij het niet te doen, en dat ding wordt alleen maar meer waard.
Ten eerste voor het geld hoeft hij het inderdaad niet te doen, maar 3 miljoen vast hebben zitten in iets waar je niets mee doet is nog steeds veel geld!
Ten tweede denk ik dat de Enzo en de FXX over hun top heen zijn. Kijk eens naar het design (voor zover daar sprake van is, zeker bij de FXX) dat loopt tegen de houdbaarheid aan. De Enzo wordt gedateerd en de specs tegenwoordig door veel nieuwkomers geëvenaard. Dat wil dus zeggen dat je voor minder geld dezelfde beleving kan hebben en dan iets kan kopen wat je compleet aan kan passen aan je eigen stijl.
tweede_woning zegt
@911GT2: toch is dit juist het moment in de geschikte voitures te beleggen , zelfs onroerend goed …..zeker als je al een half miljard tot een miljard aan vermogen hebt doet die lullige 3 miljoen er niet veel aan af.
xilver zegt
@tweede_woning: Reken maar met een miljard. Schumacher is na Tiger Woods de rijkste sportman ter wereld. Een aantal jaren geleden las ik dat zijn vermogen geschat werd op €950 mil, dus zal hij nu wel over het miljard zitten.
r32t zegt
@911GT2: dus een ferrari f40 of een ander antieke sportwagen is ook over zn houdbaarheid heen en kan dus wel verkocht worden? Goede grap man!
sandniggah zegt
Samenvatting : iedereen wilt ze maar hebben bijna allemaal min of meer een chronische geld tekort.
tweede_woning zegt
en Schumi ”kennende” zal het geen vraagprijs zijn.
ferrarifan1991 zegt
Doe mij maar de fxx geweldig ding
desjonnies zegt
” Alle bezit is ballast ”
En dat zal Schumacher beter begrijpen dan de gemiddelde mens.
– Klote superjacht, waar je nooit aan boord zit, maar wel de volledige bemanning betalen die “op jouw kosten iedere dag biefstuk zit te eten “(quote van eensuper jacht bezitter) en je wordt nog zeeziek ook !
– Pokke prive jet, die staat te roesten op het vliegveld en waarvan de crew je -wederom- een vermogen kost. om maarniet van onderhoud en parkeerkosten te spreken.
Wil je ergens naartoe, staat het kreng op een vliegveld in een anderland…………….
– Flatje in Monaco – en je komt er nooit –
– Chalet in Zwitserland en je vrouw heeft een p#$%st pokke hekel aan sneeuw en koude. Benje er, start de Range Rover niet, omdat ie al anderhalf jaar in de garage staat te leunen
’t is echt niet gemakkelijk om rijk te zijn.
Wij staan altijd te gapen naar de weelde, de jachten en de auto’s.
Maar waar dromen zij nog van, vraag ik me altijd af ?
Oh en iedere dag feest, zuipen en lekkere wijven, dat gaat ook vervelen.
sandniggah zegt
@desjonnies: Nou de hele dag belasting ontduiken blijft leuk in die kringen.
xilver zegt
Zo’n FXX is werkelijk een beest van een wagen…