Ben jij de gezinsman met haast, maar wel met liefde voor het milieu, sla dan NU je slag!
Het was al een tijdje geleden dat we er iets over schreven, 7 jaar inmiddels. De Elektrische Cayenne van Ruf, de eRuf Stormster. De tuner had vlak daarvoor de eRuf Greenster (je weet wel, die 997 met dat 991 Targadak) in elkaar geschroefd en dacht dat hetzelfde kunstje ook best in de terreinwagen van Porsche zou slagen. Waarvan akte. Alleen gaat deze niet van zijn plek als een normale Cayenne, laat staan als een Tesla. De 245 pk zorgt ervoor dat hij in 10 seconden op de 100 zit en dat de koek op is bij 150. Zal misschien ook wel iets met het gewicht van 2670 kilo te maken hebben. Een voordeel, je kan met die lage snelheid wel lekker lang van je maximale range genieten. Al moet je je daar niet teveel van voorstellen, die ligt namelijk op slechts 200 kilometer.
Maar goed, er staat er eentje te koop. Dat zie je niet vaak, dus sla je slag als je iets bijzonders wil. Je moet er wel voor naar Duitsland en dan mag je 49.500 Eypo’s achterlaten. Dan zal het qua bpm enzo allemaal best meevallen, want elektrisch en dus schoon. Toch, PvdA?
Met dank aan @mattr voor de tip!
moveyourmind zegt
Tuner…
Laat @Rufctr01 het maar niet horen…
willeme zegt
@moveyourmind: Ruf is óók een tuner naast fabrikant ;-)
moveyourmind zegt
@willeme: Thanks, weer wat geleerd.
mark997gt3 zegt
Hoe zit het met de bijtelling?
123bat zegt
Ik vind ‘m wel gaaf eigenlijk! Maar voor hetzelfde geld eentje met V8, en dan hou je nog geld over voor onderhoud + wegenbelasting + brandstof. Lijkt me moeiljk om te verkopen.
MAB zegt
@123bat: precies. Dus waarom zou je zoiets aanschaffen.
v60polestar zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
v60polestar zegt
@v60polestar: oh meneer de edit dus ik mag mijn mening niet geven hmm apart hoor…
nicolasr zegt
@v60polestar: Je mag best je mening geven. Maar een reactie bestaande uit 1 woordje is vrij nutteloos. Probeer het gerust nog eens, maar dan iets uitgebreider. Dan mag je hem best ‘bah’ of ‘nee’ vinden, dat maakt ons helemaal niks uit!
dutchcorvette zegt
@nicolasr: -edit: nutteloze bijdrage-
v60polestar zegt
@nicolasr: oke dank u k zal er de volgende keer op letten?
denniss00 zegt
Hm, toch liever een S E-Hybrid…
licht zegt
Het duurt best lang voordat die familieman op zijn vakantieadres in Zwitserland aankomt. Bij de aankomst, kunnen ze meteen terug en de volgende vakantie plannen. Deze keer met 911 s Turbo.
toyotafortuner zegt
Teringjezus. Ding weegt zowat evenveel als de gemiddelde 70s Amerikanenslee en maar 200km range.
remcog19 zegt
@toyotafortuner: zelfs qua range zijn ze er niet op vooruitgegaan vergeleken met zo’n Amerikaan uit de 70s
Dutchdriftking zegt
Doe mij maar de Turbo.
rs6issnel zegt
Tijdje terug gezien op mobile, nog steeds niet verkocht dus. Wel een van de eerste elektrisch rijdende auto, thumbs up voor Ruf.
talladega zegt
@rs6issnel:
Een van de eerste?
De elektrische auto was ruim honderd jaar geleden al heel populair onder vrouwen in de VS. De elektrische startmotor op benzineauto’s was de doorbraak die ervoor zorgde dat ook vrouwen overstapte op de Ottomotor.
De rest is geschiedenis en heeft er voor gezord dat de ontwikkeling van de EV 100 jaar lang heeft stilgestaan.
Ook toen was de olieobby al erg machtig.
martijn11 zegt
En ze denken echt dat mensen dit gaan kopen……
cossiekiller zegt
@martijn11: Ja, want het is premium.
benzinehoofd zegt
Geweldig! Twee van de meest treurige automobiele ontwikkelingen van de laatste twee decennia verenigd in één foeilelijk en (met die range) compleet zinloos voertuig. Om over de exorbitante vraagprijs maar te zwijgen…
pomoek zegt
Vind het geen verkeerd ding en in tegenstelling tot blijkbaar velen niet duur. 50k en nooit meer tanken is volgens mij best een goede deal.