• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: BMW Z4 V10 met 550 pk!

Auteur: robbie, gepost 29 december 2008 om 17:19 – 91 Reacties

BMW Z4 V10


Omdat markieanta vindt dat we zo weinig aandacht aan BMW besteden op autoblog, hierbij nog een extra artikeltje. Deze keer hebben we een Z4 waarbij de 6 cilinder eruit geknikkerd is en daarvoor in de plaats is de V10 uit de M5/M6 gekomen, maar dan met 550 pk ipv 507 pk! En je kan hem kopen voor 97.900 euro!

Maar dan staat ie helaas nog niet op die (lelijke) Nederlandse kentekenplaten. Want deze Z4 V10 staat te koop in Duitsland en dus zal er nog een fikse schep BPM bij komen.

Veel informatie is er niet bekend over deze unieke Z4, maar hoogstwaarschijnlijk is de ombouw gedaan door Hartge. Die flikkeren die 550 pk sterke V10 namelijk zo’n beetje in elk model van BMW. (via: autogespot.com)

BMW Z4 V10

BMW Z4 V10

BMW Z4 V10

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!
  • 600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
    600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, hartge, tuning, V10, z4, zwart

Vorig bericht: « Betrapt! Facelift Fiat Sedici
Volgend bericht: Het vriest vandaag in de hel, Porsche bouwt eerste diesel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Breinstein zegt

    29 december 2008 om 17:20

    hoezo wolf in schaapskleren?

    Login om te reageren
  2. BmwMPower zegt

    29 december 2008 om 17:20

    Ik denk dat er voor minder geld, dezelfde power is te krijgen ;)

    Login om te reageren
  3. VonStroke zegt

    29 december 2008 om 17:24

    En BMW maar beweren dat ze de V8 van de nieuwe M3 niet in de nieuwe Z4 krijgen. (en er daarom geen M variant komt).

    Onzin blijkbaar, als er zelfs een V10 in het oud model past…

    Login om te reageren
  4. Herke zegt

    29 december 2008 om 17:25

    Omdat markieanta vindt dat we zo weinig aandacht aan BMW besteden op autoblog, hierbij nog een extra artikeltje.

    haha geweldig robbie ;)

    Login om te reageren
  5. umbe zegt

    29 december 2008 om 17:25

    A Cayman is much better!

    Login om te reageren
  6. Nijntje zegt

    29 december 2008 om 17:28

    Lekker !
    En nu maar hopen op een nieuwe Z4 M variant, dat moet echt wel lukken?!

    Login om te reageren
  7. CBR600rr zegt

    29 december 2008 om 17:29

    Die dikke V10 voorin doet wel wat met de gewichtsverdeling van deze mooie bak. Het zou jammer zijn als het ineens een onderstuurd stuk vreten wordt zoals al die saaie Audi’s zijn.

    Login om te reageren
  8. vincent zegt

    29 december 2008 om 17:36

    @CBR600rr: dat denk ik niet met zoveel pk naar de achterwielen, even gas geven en je gaat dwars.

    p.s. ik wil er ook eentje!!!!

    Login om te reageren
  9. G_STAR zegt

    29 december 2008 om 17:37

    kwijl zet die maar voor men deur

    Login om te reageren
  10. M-lover zegt

    29 december 2008 om 17:41

    waarom in een cabrio??? had dan de coupé genomen!

    Login om te reageren
  11. Jesper zegt

    29 december 2008 om 17:42

    Sja… verzin er eens een woord voor… ‘dik’ comes to mind…
    Wel weer zonde dat er dan zulke velgen onder moeten, houd het lekker bij de standaart 18”, of anders die M3 velgen :)

    Heerlijk, al die nietsvermoedende Caymanbestuurders een minderwaardigheidscomplex bezorgen :twisted:

    Ps. Kom dr maar in Markieanta :P

    Login om te reageren
  12. BAS zegt

    29 december 2008 om 17:42

    Als er hartge velgen onderzitten zal t blok toch ook wel door die gozers erin gemikt zijn

    Login om te reageren
  13. Lout zegt

    29 december 2008 om 17:43

    FILMPJE???

    Login om te reageren
  14. CBR600rr zegt

    29 december 2008 om 17:43

    @ vincent:

    Ik bedoel het stuurkarakter, niet het overstuur wat je krijgt na excessief gasgeven. Als je een beetje hard wil gaan op het circuit wil je je auto neutraal hebben. Power overstuur is weer iets heel anders:)

    Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    29 december 2008 om 17:44

    2 woorden:
    Bakken onderstuur

    Login om te reageren
  16. Rakim zegt

    29 december 2008 om 17:45

    zo een foute motor in zo in foute auto (alleen dit type niet de nieuwe)

    -rx-7 ingeruilt voor rx-8 facelift-

    Login om te reageren
  17. Bart_V zegt

    29 december 2008 om 17:49

    Whaa lol @ Robbie zo kom je ook van je kijkers af ;)

    wel netjes gemaakt en ziet er goed uit, nu de 1 serie nog? Of is dat echt overkill?

    een klein foutje in de link ”Namelijk” is Namelijk de N niet gelinkt

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    29 december 2008 om 17:53

    Een auto van iemand die vond dat BMW zelf een Wiesmann zou moeten hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.

    @ Rakim; Gefeliciteerd, nog een RX8owner hier dus. :D

    Login om te reageren
  19. Majinstar zegt

    29 december 2008 om 18:06

    0 naar 100 in 2 sec ?

    Login om te reageren
  20. AriM6 zegt

    29 december 2008 om 18:11

    @ BmwMPower
    550 pk voor minder dan een ton ?
    Bijvoorbeeld ?

    Login om te reageren
  21. Dimitri zegt

    29 december 2008 om 18:13

    Deze heeft toch ook ooit in Car&tuning gestaan?

    Of was dat met de oude V8 van de E39 M5?

    Ik weet wel dat die toen het carbon dak had van een M3 CSL.

    Login om te reageren
  22. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    29 december 2008 om 18:13

    @ Majinstar:

    Anderhalf erbij denk

    Login om te reageren
  23. Sjaakmeister zegt

    29 december 2008 om 18:13

    Jammer dat het een cabrio is. Als het nou een Coupe was geweest, was ik begonnen met sparen..

    Login om te reageren
  24. Windhoos zegt

    29 december 2008 om 18:18

    @Majinstar,

    Dat geeft al aan hoe bizar weinig dat jij verstand van auto’s hebt. Zelfs de snelste produktie wagen die er ooit is gebouwd doet de 0-100 niet eens in 2s :-S

    Wel gave specs trouwens voor zo’n klein auto’tje. Bom op wielen! :-D

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    29 december 2008 om 18:20

    IK WIL DIE!!

    Cabrio, dikke motor, zwart, wat wil je nog meer?

    Login om te reageren
  26. Windhoos zegt

    29 december 2008 om 18:21

    @AriM6,

    Haben sie ein stunde? Of is het soms een voorwaarde dat de auto nieuw is…..

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    29 december 2008 om 18:24

    Teveel gewicht voorin en teveel power voor de korte wielbasis… denk ik. De Wiesmann V10 (mf5 gt) is volgens sommige medewerkers van Wiesmann al teveel van het goede…. dit is nog erger. De 3 liter twin turbo opschroeven naar 400+pk lijkt me een betere keuze.

    Login om te reageren
  28. Bert zegt

    29 december 2008 om 18:37

    Dit was toch een dameskappersauto volgens de kenners hier?

    Login om te reageren
  29. Guido zegt

    29 december 2008 om 18:56

    een wolf in een strak pakje :D

    Login om te reageren
  30. Klassiekerrally zegt

    29 december 2008 om 19:03

    Mmm… Lekker!
    Bijna net zo lekker als de Hartge Z3 Coupe 5.0 waar ik ooit in mee mocht rijden. Heb de leernerf nog in mijn rug staan!
    http://www.youtube.com/watch?v=T5iZsXlfLcM&feature=channel

    Login om te reageren
  31. bozewolf zegt

    29 december 2008 om 19:05

    Tof project natuurlijk. In een rechte lijn zal ie wel niet te houden zijn, maar het gewicht voorin? Lijkt me nogal een verschil van max. 6 naar 10 cylinders. Ook al was die ouwe 6-in-lijn (die vorige m3motor) dacht ik van staal en is de V10 van alu. Maar dan nog.

    Login om te reageren
  32. bozewolf zegt

    29 december 2008 om 19:05

    uh, k bedoel gietijzer ipv staal.

    Login om te reageren
  33. Klassiekerrally zegt

    29 december 2008 om 19:08

    Het verschil in gewicht zou nog best eens mee kunnen vallen.

    Even een voorbeeld uit de oudheid: de (gietijzeren) vier in lijn van de MGB is zwaarder dan de lichtmetalen Rover/Buick V8 die later in de MGB GT V8 toegepast werd. Meer cilinders staat dus niet altijd gelijk aan meer gewicht, integendeel!

    Login om te reageren
  34. bozewolf zegt

    29 december 2008 om 19:13

    Aye. De nieuwe M3 V8 is lichter dan de ouwe 6-in-lijn. Ben wel benieuwd wat t verschil is met de V10. Heb d’r iemand cijfers?

    Login om te reageren
  35. carlos E36 zegt

    29 december 2008 om 19:33

    16Rakim schrijft (29 December 2008 om 17:45 ):
    zo een foute motor in zo in foute auto (alleen dit type niet de nieuwe)

    -rx-7 ingeruilt voor rx-8 facelift-

    bedank voor je zinloze coment en voor het delen van informatie dat niemand interesert

    en ik hoop voor je dat mazda ooit een auto maak dat in de buurt komt van wat die duitsers daar in munchen maken:P

    Login om te reageren
  36. DennieFR zegt

    29 december 2008 om 19:47

    Dat kan leuke situaties opleveren in het mooie Duitsland waar een dikke engineswap niks geks is,zoals je ziet ;)
    Wat dan ook weer wel even raar opkijken is,is wanneer je het inmiddels bekende V10-gejank aan hoort komen en vervolgens een ‘doodnormale’ Z4 voorbij ziet vliegen :D

    Login om te reageren
  37. Eibo zegt

    29 december 2008 om 19:48

    V10? Ik heb liever een Porsche diesel! :? :mrgreen:

    Login om te reageren
  38. GOD zegt

    29 december 2008 om 19:56

    de V10 weegt 23kg meer als de 6 in lijn dus dat gaat nog wel

    Login om te reageren
  39. TnT_180BHP zegt

    29 december 2008 om 20:01

    @ Rakim

    Een RX 8 is pas een foute auto…
    Waarom zou je een RX7 inruilen voor een RX8??

    Een kennis van me heeft er ook één en bij mijn weten drinkt dat spel véél te veel en zijn de prestaties zéér ondermaats..
    Mijn Duitser met 180 trappelende paardjes doet uw RX 8 serieus blozen…

    WE LOVE GERMAN POWER!

    Login om te reageren
  40. Rick zegt

    29 december 2008 om 20:19

    Handbak of automaat?!
    Echt gaaf, wat hartge(?) wel niet kan doen!

    Login om te reageren
  41. SimonMc zegt

    29 december 2008 om 20:37

    @Majinstar: zelfs niet al had ie 1550 pk…

    Je bedoelt 0-100 in 4,5 seconden zeker…

    Login om te reageren
  42. Yeelen zegt

    29 december 2008 om 20:42

    ze hebben de motorkap wel heel erg verlengd!
    geweichtsverdeling noppes wss!

    Login om te reageren
  43. GOD zegt

    29 december 2008 om 21:05

    @ Yeelen

    als je er geen verstand van hebt, praat er dan ook niet over.
    de V10 is maar 23kg zwaarder als de 6 cilinder.
    en de motorkap is ook niet verlengd

    Login om te reageren
  44. guzmann zegt

    29 december 2008 om 22:11

    Dat zal me daar een bommetje wezen zeg, ben toch wel benieuwd wat ze daar allemaal voor aan hebben moeten passen….

    :o

    Login om te reageren
  45. ronan zegt

    29 december 2008 om 22:32

    Wie zit daar nu op te wachten. Wat is die auto lelijk zeg

    Login om te reageren
  46. kowalsk zegt

    29 december 2008 om 22:46

    ‘Omdat markieanta vindt dat we zo weinig aandacht aan BMW besteden op autoblog, hierbij nog een extra artikeltje.’

    Heerlijk! :D

    On topic. Wel bruut natuurlijk, maar een standaard Z4 ziet er wel veel mooier uit.

    Login om te reageren
  47. Rakim zegt

    29 december 2008 om 22:50

    veel commentaar tegen me rx-8 hoor ik al
    mn rx-7 was niet slecht alleen aangezien ik mn vaders auto niet meer mag gebriuiken heb ik een auto met meer ruimte nodig en aangezien de rx-8 de eenige rotary power nieuwe auto is was dat mn eerste keus

    Login om te reageren
  48. CSL zegt

    29 december 2008 om 23:26

    @GOD
    Ik had zelf liever een Z4coupe gezien. Maar de Z4 cabrio is ook super stijf.
    Beetje droog carbon hier en daar en de 23kg is niks van te merken. ook niets als je 23liter meer in je tank hebt!

    Ik denk toch dat deze auto niet zwaarder is dan 1350kg en samen met 550pk en fatsoenlijke onderstel is hij onverslaanbaar. Ik schat 0-100 onder 3.7sec en 0-200 onder 11sec. 340km/h zal niet echt fijn zijn met zo’n dak erop. Met een hardtop zeker wel haalbaar.

    Login om te reageren
  49. Femme zegt

    29 december 2008 om 23:51

    23kg kun je er makkelijk vanaf halen door de elektrisch verstelbare sportstoelen te vervangen door lichtgewicht kuipstoelen, bijvoorbeeld Recaro Pole Position. Ik heb dit ook gedaan en het levert naast een gewichtsbesparing van ca. 35kg ook een betere zitpositie en veel meer zijdelingse steun op.

    Meer gewichtsbesparing is mogelijk met een lichtgewicht accu, lichtgewicht velgen, Michelin PSC’s, racewaardige schokdempers en een big brake kit. Dit laatste wil je sowieso met zoveel vermogen.

    Op hoge snelheden heb je inderdaad vrij veel herrie aan je kop met zo’n stoffen kap. Ik haal met mijn Z4 ca. 280km/h (meer is mogelijk met een langere eindoverbrenging) en dan kun je geen gesprek meer voeren. Het is nog erger geweest toen een van de ramen niet goed afgesteld was, dat leverde een onuitstaanbare fluittoon op boven de 230km/h.

    Open rijden met +250km/h is ook een hele ervaring ;) .

    Het grootste probleem bij een Z4 met 550pk lijkt me tractie. Een acceleratie van 0-100 3,7s lijkt me moeilijk met de bandenmaat die je standaard onder een Z4 kwijt kunt.

    Login om te reageren
  50. Klassiekerrally zegt

    29 december 2008 om 23:54

    He, Femme, jij hier!? :)
    Hoe is ’t met je Alpina?

    Login om te reageren
  51. CSL zegt

    30 december 2008 om 00:06

    @Femme
    Er liggen behoorlijke banden eronder. De auto is niet zwaar en gaat waarschijnlijk als een raket van zijn plek. Je kan natuurlijk altijd iets bredere en wat zachtere rubbers monteren.

    Login om te reageren
  52. Femme zegt

    30 december 2008 om 00:21

    De velg onder de Hartge Z4 lijkt me de 10 x 20″ waar een 285mm brede band op gaat. Een 911 GT2 staat achter op 325mm breed rubber.

    Ik heb met de 445pk van mijn Alpina Roadster S met compressor tractieproblemen met de standaard 265mm brede Pilot Sport’s achter (zal in de zomer ongetwijfeld wat minder zijn).

    Login om te reageren
  53. CSL zegt

    30 december 2008 om 05:01

    @Femme
    Je kan als je wilt zelfs de wielkasten netjes uitkloppen en er 355 banden eronder gooien. Maar dat is redelijk nutteloos. Of je moet echt gek zijn op 0-100 sprintjes (!)en het vermogen niet goed weet te doseren. Op een circuit zal het niet veel uitmaken. Bij een GT2 drukt de hele blok ook nog eens de banden tegen de asfalt.
    20″ velgen is leuk voor iets korter remweg, maar het rijdt eigenlijk voor geen meter. Als de remmen het toelaten, zou ik eerder voor 295/40/18 gaan. 11J achter en 10J voor.
    Gewoon de PS2 of de Cup versie. Meer dan genoeg grip en uitstekende circuit prestaties.

    Login om te reageren
  54. markieanta zegt

    30 december 2008 om 08:22

    Zal ik dan ook nog even mijn mening geven;” Bleeeecchhhhh, een kappersauto die niet onder controle kan worden gehouden.”

    @CarlosE36, je weet wel, die jongen die zjin BMWliefde niet onder stoelen of banken schuift, heb jij ooit gehoord van de Nissan GT-R, je weet wel, dat V6je die de gemiddelde BMWlover in zijn broek laat schijten?
    Kom eens achter die Berlijnse muur vandaan en kijk eens wat verder dan alleen in Duitsland, dan zul je zien dat er in Japan nogal hoogstaande techniek gecreërd is in de jaren. Overigens is 170 pk en meer uit een 1.3 nou niet bepaald misselijk.
    Ik verwacht hier trouwens geen antwoord van de betreffende Carlos op terug, want die heb ik hier nog nooit eerder op het forum gezien, alhoewel, als ik Robbie moet geloven kom ik hier toch te weinig op het forum, dus het kan ook aan mij liggen, ik wist tenslotte in eerste instantie niet meer wat Robbie reed.

    Login om te reageren
  55. B100 zegt

    30 december 2008 om 09:03

    Haha, Markieanta vandaag een keer op tijd op je werk? Probeer gewoon te begrijpen dat BMW een merk is dat emotie stopt in AL zijn producten, Nissan slechts in enkele modellen. En ja, die emotie zorgt voor positieve en negatieve gevoelens maar daardoor is er gewoon meer te melden. Enne.. oh ja, tien-tegen-een dat jij mag dromen dat je een 116i mag rijden.

    Login om te reageren
  56. Tuurlijk zegt

    30 december 2008 om 09:15

    @B100

    116i … dromen?

    Voor mij, en ik denk voor velen is een 1.6 in een bmw geen bmw…

    het spektakel begint pas bij de 2 liter. :D

    Login om te reageren
  57. Eibo zegt

    30 december 2008 om 09:19

    @Tuurlijk

    Helemaal mee eens, maar dan wel vanaf de 6 cilinders!

    @B100
    Als we dan toch mogen dromen van je (ik ga er vanuit dat ik onder die 9 van de 10 val) dan dromen we gelijk maar goed, dan droom ik wel gelijk van een 10 cilinder, bij voorkeur in V vorm. Z4 is leuk, 5er mag ook. Tja, sommige mensen dromen nu eenmaal van een 116i…. :?

    Login om te reageren
  58. markieanta zegt

    30 december 2008 om 09:51

    @B100, wat wil je erop zetten ;) Ik heb alleen niet bepaald de behoefte om in een BMW te rijden. Overigens hoort in een BMW een V6 en geen V4, dat moet jij toch weten met je doorlinkende naam.
    Wat beteft emotie in een product, wat is er fout gegaan bij de 1 serie dan en bij de X3? Waren ze de emoties even niet de baas en is dit toen uit de computers gerold op de automatische piloot?
    De laatste mooie BMW is de 8 serie geweest, je weet wel, die met die V12(Oftewel twee achter elkaar geplakte V6en). Daarna zijn ze de weg kwijt geraakt.

    Login om te reageren
  59. Majinstar zegt

    30 december 2008 om 11:09

    @ corrado vr6: Zit toch aardig dichtbij en het blijft verdomd snel. Lichte auto, met een aardige vermogen.

    @ windhoos. Jij hebt cker nog nooit gehoord van lanceren ? 5000€ voor jou als je het ongelijk kan bewijzen na een echte top gear / brainiac test.

    Login om te reageren
  60. Windhoos zegt

    30 december 2008 om 11:27

    Als je zegt 0-100 in 2sec dan ga ik er vanuit dat je dat dmv de specs hebt berekend, netzoals vrijwel iedereen dat hier denkt, en dan is het onmogelijk…….

    Login om te reageren
  61. jdm zegt

    30 december 2008 om 11:47

    lol compleet nutteloos!

    Login om te reageren
  62. B100 zegt

    30 december 2008 om 11:53

    @ markieanta

    geen V6 he, daar doen we niet aan. ;-)

    Login om te reageren
  63. markieanta zegt

    30 december 2008 om 12:18

    Geen V6?

    Login om te reageren
  64. RenesisHP zegt

    30 december 2008 om 13:03

    @Rakim.

    BMW en Mazda gaan schijnbaar niet goed samen.

    Uitspraken als dit; “Mijn Duitser met 180 trappelende paardjes doet uw RX 8 serieus blozen…” zijn trouwens best mogelijk… Met de 192pk 4poorts rx8.
    De 231pk 6poorts laat dezelfde Duitser weer huilen. :D

    Niet belangrijk. Als jij maar geniet van de wankelmotor. Iets wat veel mensen schijnbaar niet begrijpen.
    Blijven ze tenminste relatief zeldzaam van. ;)

    Die BMW Z4 is verziekt.
    Zoals velen boven mij al hebben aangegeven. Dit ding heeft teveel power vor het formaat. Dat maakt de auto erg listig en het snelheidspotentieel is daardoor moeilijk te gebruiken.
    Deze auto is alleen voor gevorderden.

    Login om te reageren
  65. jdm zegt

    30 december 2008 om 13:40

    @B100

    4 cilinder in lijn dan, net zo lafjes!
    Dat er mensen in een 1 serie gezien willen worden.. behalve de leasebak rijders natuurlijk :’)

    Login om te reageren
  66. Majinstar zegt

    30 december 2008 om 13:47

    @ windhoos: Het is wel voorbarig omdat te concluderen ( het eenzijdig denkwerk van de meeste hier op autoblog.nl ). We verschillen van mening en de interpretatie’s daarvan ook . Laten we het daar maar bij houden. Ik ben van mening dat niks onmogelijk is. Het is slechts een kwestie van tijd, maar goed dat terzake.

    Login om te reageren
  67. Phoenix zegt

    30 december 2008 om 14:42

    Leuke auto met leuk vermogen.
    Ik vind toch dat er in de nieuwe Z4 de V8 uit de M3 moet komen.
    en diezelfde V8 ook in de X3M die er vast ook wel zal komen

    Login om te reageren
  68. GOD zegt

    30 december 2008 om 14:44

    wat is er mis met een 4 cilinder of met een 316?
    4 cilinders zijn veller, lichter, makkelijker en goedkoper in onderhoud of tuning. een 6 cilinder is weer wat sneller klinkt wat mooier en heeft meer potentie. Moet er bij zeggen dat het tegenwoordig niet meer op gaat omdat de nieuwere auto’s flink zwaar zijn.
    Maar kijk je bijvoorbeeld naar de oude BMW E30 318IS met 136PK en 1100kg
    Dat is echt een meesterlijk goede auto en fun om te rijden en dat met maar 136PK.
    paar aanpassingkjes en hij rijd als een M3
    316 is iets te licht maar je kunt er wel fun mee hebben.

    En wat betreft de Z4, die doet het zeer goed in de racerij, pro of niet.
    De auto heeft zeer veel potentie.

    Login om te reageren
  69. markieanta zegt

    30 december 2008 om 15:02

    veller=feller mag ik aannemen?

    Login om te reageren
  70. Windhoos zegt

    30 december 2008 om 15:05

    @majinstar,

    “Het is slechts een kwestie van tijd, maar goed dat terzake.”
    Zelfs dat niet, een Veyron doet de 0-100 in 2,3sec en heeft met zijn ca 2000 kg en 1001 pk een veel betere pk-gewichts verhouding dan deze BMW Z4 die zo’n 1500 kg zou moeten wegen. Dan is er onmogelijk veel techniek nodig om zoiets gelijk te trekken, iets wat ik dus niet zie gebeuren……

    Login om te reageren
  71. Majinstar zegt

    30 december 2008 om 18:08

    @ Windhoos: Zoals ik al eerder zei: Het is slechts een kwestie van tijd. Wat nu niet is kan nog komen. 300ste seconde is in dat opzicht niet veel.

    Login om te reageren
  72. Majinstar zegt

    30 december 2008 om 20:07

    correctie : 3 tiende.

    Login om te reageren
  73. CSL zegt

    30 december 2008 om 21:27

    @markieanta
    lol een V4? Ik wist niet dat die gemaakt werden!!
    Blijkbaar rijdt je nog o een fiets. Als je een GT-R tegenkomt loop dan naar de achterkant van de auto en ga bij de uitlaat en zak op je knieen en doe je best :) lol

    Login om te reageren
  74. Windhoos zegt

    30 december 2008 om 21:39

    @Majinstar,

    Met 2sec doelde je toch op deze BMW Z4, weet iig wel zeker dat ik het niet verkeerd lees. In that case gaat dat never en nooit lukken, gok dat deze BMW Z4 ivm tractieproblemen net over de 4s op de 100 zit

    Login om te reageren
  75. dennis zegt

    31 december 2008 om 01:46

    V6 > dat heeft bmw niet wel 6 in lijn een V begint pas bij 8 :P
    en een 4cil. feller dan een 6? een 116 is niet vooruit te branden reageerd niet eens op gaspedaal haha (btw de nieuwe 4cil is een 2.0l maar dan dichtgeknepen)
    die oudere motoren vooral die 4cil 1.9 16v (ISmotoren) die waren wel sportief..

    marja effe ontopic:
    die v10 ziet er mooi uit in een Z4 past er goed in …maar of je er normaal mee kan rijden?
    kan wel mooi snelle sprintjes trekken mits je niet dwars gaat want dan st je voor paal (of om een paal) haha

    Login om te reageren
  76. markieanta zegt

    31 december 2008 om 08:28

    @CSL, wat ben jij stoer zeg, mag ik bij je op de foto, dan zal ik ook ff aan jou uitlaatje zitten….

    Ps. Stumper.

    Login om te reageren
  77. B100 zegt

    31 december 2008 om 08:52

    @CSL en markieanta

    Komen jullie anders samen achter die van mij zitten. 1 uitlaatpijp is zo 2008.

    Login om te reageren
  78. markieanta zegt

    31 december 2008 om 09:26

    ;)

    Login om te reageren
  79. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    31 december 2008 om 09:40

    Wat een belachelijke reacties weer hier zeg…

    Zonder al teveel te generaliseren trouwens, maar een RX8 afplassen door te roepen ‘We love German Power’ is wel heeeeeeeeel 1940-45…

    ‘Mijn Duitser met 180 trappelende paardjes…’ Sjongejongejongejonge, wordt hier een beetje bedroefd van.

    OT: mooi is anders, maar wat Hartge hier voor elkaar krijgt is wel knap! Superspecs!

    Login om te reageren
  80. Rick dos zegt

    31 december 2008 om 10:00

    “een 116 is niet vooruit te branden reageerd niet eens op gaspedaal haha (btw de nieuwe 4cil is een 2.0l maar dan dichtgeknepen)”

    Niet waar. De 1.6l is een 1.6 liter motor. De 1.8 is een geknepen 2.0l motor.

    En dan dit…

    “Zonder al teveel te generaliseren trouwens, maar een RX8 afplassen door te roepen ‘We love German Power’ is wel heeeeeeeeel 1940-45…”

    Dat slaat ook als een tang op een varken…

    Login om te reageren
  81. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    31 december 2008 om 10:54

    @ Rick: Dit was meer om de stupiditeit van de reactie te benadrukken…
    Actie-Reactie of zoiets.
    :D

    Login om te reageren
  82. GOD zegt

    31 december 2008 om 13:01

    @ Dennis

    ik spreek in het algemeen.
    neem als voorbeeld een 2.0GSI en een 2.0 6 cilinder met het zelfde aantal pk’s van welk merk dan ook. wedden dat de 4 cilinder veel feller is.

    Login om te reageren
  83. John zegt

    3 januari 2009 om 01:04

    Nu snap ik dus alleen niet waarom er nu weer bezwaar tegen is dat het om een cabrio gaat. Wat is er nou mooier dan 550PK voelen met de zon op je knar en dat waanzinnige geluid van die V10 op 8500 rpm uit de pijpen. Laat die radio maar achterwege!!

    Login om te reageren
  84. Windhoos zegt

    3 januari 2009 om 01:07

    @John,

    Denk dat velen je wel kunnen vertellen dat VOLgas met de dak open met zo’n ding geen pretje is….

    Login om te reageren
  85. RenesisHP zegt

    3 januari 2009 om 01:11

    @Windhoos.

    Tot de 250 is de gehoorschade nog acceptabel. ;)

    Login om te reageren
  86. Windhoos zegt

    3 januari 2009 om 01:20

    Wat zeggie!…….

    ;-)

    Login om te reageren
  87. RenesisHP zegt

    3 januari 2009 om 01:29

    @Windhoos.

    Na een dagje toeren in Duitsland knalde ik steevast op de terugweg het dak weer dicht. Die auto gaat “maar” zo’n 205max op teller. Toch word het op een gegeven moment erg luidruchtig. Op lange ritten kan dat best vermoeiend worden.
    Cabriorijden is erg leuk, maar bij de meeste wil je niet ver boven de 200 rijden.

    Login om te reageren
  88. Vinny_93 zegt

    3 januari 2009 om 15:33

    Kijk, de dameskappersauto van BMW die nog best wel ergens op lijkt(in tegenstelling tot de TT), met mijn favo motor onder de kap. Hier houd ik van!

    Login om te reageren
  89. Rakim zegt

    5 januari 2009 om 15:35

    @ TnT_180BHP
    grapjas mijn rx-8 doen blozen met slechts 180 pk kom op zeg.
    net als mx-5/rx-8 owner al zegt ik laat jou german car makkelijk huilen.
    en al helemaal niet als ik de nieuwe motor etc. binnen heb.
    http://www.rx7store.net/category_s/337.htm

    Login om te reageren
  90. Pat zegt

    28 augustus 2009 om 11:11

    De Z4 waar het over gaat, loopt met kap open iets harder dan met kap dicht. Hoezo? Ik zat erin.

    Alle commentaren:

    Als je het geld had en er in gereden hebt, staat hij bij je op de oprit. Geen uitzondering.

    Punt 1 ontbreekt echter vaak…………..(lees: bijna altijd)

    Login om te reageren
  91. AMG zegt

    30 september 2009 om 23:39

    Zie:

    http://www.intertet.org/cars/2009_BMW_Z4_V10_by_Manhart_Racing-168080/

    voor specificaties

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North