De maker van dit stukje bodywork heeft de ‘baby-Corvette’ betiteling van de originele Opel GT waarschijnlijk iets te serieus genomen.
Nou ja aan de voorkant dan, wat hij van de achterkant gemaakt heeft kunnen we niet goed beoordelen, want die staat niet op de plaatjes. De neus herinnert echter flink aan de C3 en vooral ook C4 Corvette’s, ondanks dat die in tegenstelling tot dit ding beide klapkoplampen hadden.
De dramatische hoek die naar achteren over de flank loopt doet een heel klein beetje denken aan…Nee ik kan het niet uittypen. Ok vooruit, omdat het een goede aanleiding geeft om deze video nog eens te bekijken, de Ferrari Testarossa.
Onder de kap huist naar verluidt een 2.0 liter vierpitter met, zo meldt de advertentie trots, Weber carburateurs. Apart want de Opel GT uit deze tijd had doorgaans een 1.1 of 1.9 liter motor onder de kap. Maar goed, geen door de ECU gegenereerde neppe plofjes uit deze sportbolide dus, maar nog van die echte backfire’s op de ‘overrun’. Als de ‘hele nette’ cabriokap omlaag is kan je er extra van genieten.
Mocht je nou denken ‘wat een barrel schotelt autoblog me nu weer voor’; het ding is helemaal prima bevonden door de RDW. De vorige eigenaar heeft ‘m achttien jaar in bezit gehad en er zit zelfs nog twee jaar APK op. Kortom, plaats dat bod hier!
Bedankt Björn voor de tip!
michaelb zegt
Het ergste is: hier heeft iemand nog geld in gestoken ook!
introductiemap zegt
@michaelb: Nog erger: het was een originele Opel GT.
Dutchdriftking zegt
Doodzonde.
martinus zegt
@dutchdriftking: Waarvan?
De originele carrosserie zal nu al lang doorgeroest zijn.
Dutchdriftking zegt
@martinus: Als de eigenaar zijn budget op een juiste manier in de auto gestopt had dan was deze misschien nog wel in top staat geweest.
snorrie zegt
@dutchdriftking: Volgens de Catechismus van de Katholieke Kerk moeten drie voorwaarden tegelijk vervuld zijn om van een doodzonde te kunnen spreken: “Elke zonde die een zwaarwegende materie tot object heeft en die begaan wordt met volle kennis en weloverwogen toestemming, is een doodzonde.”
Wie dit gedaan heeft kan onmogelijk bij volle kennis geweest zijn.
Dus “doodzonde” kan geen sprake van zijn.
dieselaer zegt
@snorrie: dit is autoblog, niet dumpert.
snorrie zegt
@dieselaer: ? Leg eens uit.
redneckdarian zegt
neeeeeeeeeeh!
Die Opels GT’s zijn duur man, waarom doe je dit.
Daarnaast vind ik Opel GT’s super mooi. Kan je van dit niet zeggen.
Hupke zegt
@redneckdarian:
Ja? Ooit waren ze zeer goedkoop…
En een slechte kost nu nog altijd niet veel geld (maar we teveel voor wat het is natuurlijk)
redneckdarian zegt
@Hupke: Ja ooit. Daar heb je nu niks aan. En daarbij zijn er enorm veel auto’s die lang niet waard waren maar nu wel.
En goedkoop? Tja alles is relatief natuurlijk. Tov een Ferrari? Ja, spotgoedkoop. Tov wat ik heb? Nee, duur!
lekbak zegt
@redneckdarian: jij verwart veel of weinig geld met duur of goedkoop.
Een nieuwe rolls royce voor een ton is niet duur, maar wel veel geld voor mij.
123bat zegt
Ai ai ai… Je kan toch niet naar dit kijken en zeggen: “Zo, wat ik nu gemaakt heb is echt wel mooier dan het origineel én alle moeite waard!”
redneckdarian zegt
Als je hart het aankan. Op de marktplaats advertentie is een link naar de site van Catawiki. Daar zijn meer foto’s. Ook van de achterkant
mandarijn zegt
oeehhh ,dat doe je toch niet met zon Fraaie Opel Gt
norge zegt
Ik hoop dat de eigenaar er blij mee is…
csx3000 zegt
@norge: ehm hij wil er vanaf dus blijkbaar niet.
levon zegt
Te veel naar Leepu gekeken?
moveyourmind zegt
De Bugatti Chiron is nog niet uit en wordt nu al overschaduwd!
Wat een cool ding is dit!
rob5nismo zegt
Beetje jammer dit.
Ik ben voor auto’s aanpassen naar eigen smaak maar dit hoeft niet van mij
rob5nismo zegt
Ik moet toch een beetje aan een 300zx denken bij de voorkant
Senne zegt
@rob5nismo: Dat was ook mijn gedachte bij het openen van het artikel.
Ik werd echter flink teleurgesteld…
potjak zegt
Jammer van het origineel. Maar goed deze ombouw zal
waarschijnlijk in een tijd (jaren ’80?) zijn gedaan dat de Opel GT uitgekauwd was.
csx3000 zegt
18 jaar geleden was dit nog cool onder de Opel liefhebbers.
Senne zegt
@csx3000: Tja je zegt het al, Opel liefhebbers…
tomleeuw zegt
ach, 20-30 jaar geleden gaf niemand ene fluit om de Opel GT, dus zo erg is het allemaal niet, niet huilen mannen.
We knap dat deze persoon heel goed was met zijn handjes, want het ziet er strak uit, maar het ontwerp is helaas zo angstaanjagend lelijk. brrr.
csx3000 zegt
Nu heb je de mannetjes die van hun C klasse diesel een AMG C63 maken.
Wel iets minder arbeid maar toch hetzelfde gevoel.
turbotanja zegt
Opel TGV
mylvan zegt
Woon Leepu tegenwoordig in Nederland?
mylvan zegt
@mylvan: uhm….woont dus
whooter zegt
Neus doet mij eerder denken aan mismeesterde Bugatti EB110.
csx3000 zegt
@whooter: Ja daar heb je gelijk in, misschien is de eigenaar de ontwerper van EB110.
philipf zegt
Kots!
mazdarx zegt
Vreselijk, de Corvette C4 was al geen schoonheid IMO maar dit slaat werkelijk alles… Ik zal dit soort mensen nooit begrijpen, er gaat namelijk aardig wat werk in zitten maar je rijd nog steeds voor gek…
dakloos zegt
Afbeeldingen van de achterkant en meer:
http://veiling.catawiki.nl/kavels/4884737-opel-gt-2-liter-cabrio-1971
’t blijft jammer….
pinut187 zegt
Die heeft er veel tijd en geld ingestoken in iets wat hij mooi vindt, ik sla hem over