Liefhebber van dikke Duitsers met een sinister randje? Sla je slag, er staat er één te koop.
Deze Alpina B12 5.7 is gebaseerd op de BMW 750i (E38) en bovendien één van de laatste Alpina-modellen met een V12, die in deze auto rond de 390 pk levert. Daarnaast is het volgens de verkoper op marktplaats het enige exemplaar dat origineel in Nederland geleverd is, wat deze aanbieding nog een stukje specialer maakt. In totaal zijn er van dit type 202 stuks gemaakt, waarvan 59 met langere wielbasis. Dat maakt hem overigens wel wat minder zeldzaam dan de Alpina B12 6.0.
Buiten de kenmerkende velgen en redelijk subtiele bodykit, verraden de vier uitlaatpijpen en de prominent aanwezige badge wel meteen dat het om iets bijzonders gaat. De vraag is alleen of je die vier deuren per se nodig hebt. Mogen het er twee minder zijn, dan staat deze door Alpina aangepakte 850 CSi ook nog te koop.
ZeRoo zegt
Blijft een prachtig model zeker in deze outfit! Persoonlijk vind ik dit er net iets beter uit zien dan de 8.
fiatpalio zegt
@zeroo: en ook zeker een stuk praktischer..
jrk68 zegt
Mooie rank gelijnde sportlimo zoals je ze nu niet meer ziet, zet hier de huidige naast en je ziet hoe ernstig het met de obesitas bij de huidige auto’s gesteld is.
Dit is weer een prachtig voorbeeld waarom ik meer van ouwe meuk hou..
Valentino zegt
@jrk68:
JUIST!
Zelf bezitter van een E38 730i V8 uit 94′.
Elke dag weer blij als ik hem zie staan en als ik hem start.
Helemaal als ik er mee rij, wat rijdt ie super!
marreh zegt
@jrk68:
Jarenlang ben ik de trotse eigenaar van een e38 728i geweest. Nou was dit zonder twijfel een geweldige auto, maar de huidige is, ondanks zijn omvang/gewicht, toch echt een stuk comfortabeler en stiller, en tijdens lange ritten een stuk plezieriger om mee te rijden.
gash zegt
Heb hem inmiddels al 2x op autoblog geplugd. Fijn dat deze speciale Alpina nu wat extra aandacht krijgt ;).
henrie zegt
Lelijk hok. Net als alle andere 7-series…
isobmw zegt
@henrie: als jij deze lelijk vind dan wil ik niet eens weten wat jij mooi vind..
henrie zegt
@isobmw: Ben geen BMW-fan of zo, maar een M5 uit diezelfde tijd vind ik echt oneindig veel mooier… Zo’n 7-serie heb ik altijd een veel te grote bak gevonden. Net als een S-klasse of een A8 overigens. Ik heb meer met compactere auto’s…
henrie zegt
@isobmw: …en die Alpina-velgen die er al jaren/decennia hetzelfde uitzien heb ik ook niks mee…
henkhupelschoten zegt
@henrie: jij begrijpt het!
toyotafortuner zegt
Stock Is een E38 al een prachtige bak, als Alpina al helemaal! Sodeknetters! o.0
Robert zegt
@toyotafortuner: smaak is altijd subjectief, maar inderdaad, deze 7 Serie (laatste pre-Bangle BMW? Correct me if I’m wrong…) is ook wat mij betreft één van de mooiste BMW’s ooit gemaakt. En ik moet zeggen, die subtiele bodykit kan-ie goed hebben.
w211 zegt
hahaha ik moest echt lachen tegen wat hij allemaal wilt ruilen
B6 3.5S
M3 E30 evo sport
Recente modellen M6 F13, M5 F10,Aplina B7 F01
Maserati Granturismo
csx3000 zegt
@w211: Maar met bij bijbetaling van zijn kant, dus…
w211 zegt
@csx3000: aha dat zag ik niet.
gash zegt
@w211:
met bijbetaling van zijn kant.
isobmw zegt
@w211: hij lacht jou nog harder uit;) ben vaker langs geweest daar, en staan best dikke wagens
w211 zegt
@isobmw: Waarom zou hij mij harder uitlachen ? neyin kafasi bu malmisin ?
isobmw zegt
@w211: ten eerste Nederlands typen, ten tweede niet schelden
w211 zegt
-=edit: in het Nederlands graag=-
bofkont zegt
@w211: Zo jammer altijd die Turkse haantjes cultuur onder de jonge jochies.
johanhummer9 zegt
@w211: moet jij niet naar een ander land toe?
agera zegt
Een van de mooiste 7-series ooit deze e38 zo veel indrukwekkender dan een Mercedes S-Klasse
gash zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
parker zegt
Op autoscout staat in Frankrijk een hele mooie verlengde (wél een van die 59 dus) van ’96 met 145dkm voor vraagprijs 15.000 euro.
slickrick zegt
Taxatie waarde : EUR 27.500
Ik vind dat altijd van die onzin, taxatie waarde, meestal echt te hoog gegrepen.
parker zegt
@slickrick: klopt, dat zegt echt geen sodeflikker over de marktwaarde maar alles over het bedrag waar de verzekeringsmaatschappij ditmaal weer mee wordt opgelicht. Een verdomd leuke en goed onderhouden even oude 750i doet nog max 5000,- euro. Voor Alpina’s is de max dan wel het dubbele of misschien ietsje meer als je een gek tegen het lijf loopt. De markt voor dit soort auto’s is echt piepklein.. Voor een 3-serie ligt dat alweer iets anders/beter.
toniominestrone zegt
@parker: Taxatiewaarde wordt bepaald door een beëdigd taxateur, deze kijkt puur naar de vervangingswaarde en zegt inderdaad niets over de actuele marktwaarde, vuistregel is dat de vraagprijs tweederde van de taxatiewaarde bedraagt, dit alles klinkt toch iets genuanceerder als jouw naïeve bebral.
parker zegt
@toniominestrone: goed joh, dan betaal jij toch lekker 18 mille voor dit ding als je zoveel vertrouwen hebt in de taxateurs? Taxatie versus transactiewaarde: altijd leuk. Je zou eens wat veilingen moeten bijwonen.
toniominestrone zegt
@parker: Wat wordt er aangeboden op veilingen…….?,juist, geeft wederom aan dat je er geen reet van snapt!
parker zegt
@toniominestrone: sorry, het gaat jouw denkvermogen weer te boven kennelijk: ik doelde uiteraard niet op een postzegelveiling. Ook niet op de groenteveiling. Visafslag: ook niet. Een veiling van klassiekers/youngtimers sprak ik over.
thowmas97 zegt
Er rijdt ook een mooie donkergroene in Eindhoven. Volgens mij ook origineel in Nederland geleverd.
knipperlichtje zegt
Het is een prachtig ding, bijna tijdloos. Alleen jammer dat een leek ‘m niet kan onderscheiden van Ahmed’s getunede beemer met 5 ton op de klok, maar misschien heeft dat ook wel weer een zekere charme
jrmpower24 zegt
@knipperlichtje: laat dat ‘bijna’ maar weg.
isobmw zegt
Deze staat in Losser, waar ze eerst Japanse auto’s hadden, supra’s skyline’s (jap import) deze 7er is echt vet van dichtbij gewoon de mooiste 7 serie! interieur is ook strak, deze alpina B7 is echt top! Jammer genoeg te duur en 5,7 liter.. mooie zuipbak, heb wel een tijdje getwijfeld over een 740i maar toch niet gedaan, deze B7 is gewoon een verzamel auto
racerx zegt
@isobmw: Hmm, kom er oorspronkelijk vandaan. Misschien eens een kijkje wagen als ik in de buurt ben…
gearhead zegt
Een kenner ziet wel het verschil tussen deze en 725tds van Rachid.
jrmpower24 zegt
O, o wat prachtig!!
rolov zegt
Geile bak zeg. Blijft de mooiste 7.
moveyourmind zegt
Bazenbak! Ondanks de afmetingen oogt deze 7 serie nog mooi rank en sierlijk. En in deze blauwe kleur ziet hij er nog steeds stijlvol uit. Zo op de foto’s lijkt het erop dat de vorige eigenaar er zuinig op geweest is. Jammer dat de gebruikskosten van zo’n auto me net iets te gortig zijn, anders zou ik het wel weten.
Hupke zegt
Fout maar ferm, zonde pas tegen 2020 word het terug interessant om zulke wagens te kopen. Waarschijnlijk is hij tegen dan echter weer iets duurder geworden dan dat hij interessant is. Want voor 5k a 10k is zo’n wagen interessant, een stuiver meer en er zijn wel leukere klassieke sedans.
De wegentaks erop is echt absurd.
mopar zegt
@Hupke: als je in Nederland een auto met een V12 koopt dan is besparen op wegenbelasting niet je eerste prioriteit dunkt me.
Hupke zegt
@mopar:
2e hands kosten V12’s niet zoveel. Je voelt je dan al snel verleid door het aankoopbedrag.
henkhupelschoten zegt
Beter een w220 brabus, ik heb eerlijk gezegd alpina nooit met iets echt speciaals gezien
agera zegt
@henkhupelschoten: Je vergelijkt het met de verkeerde. de S uit die tijd was de W140.
E34M5Touring zegt
@agera: W220 is vanaf 97 geleverd, toen zat deze net 2j in z’n cyclus. En deze 7 heeft gelopen tot 2002-3. Dus zo raar is de vergelijking niet, die overlappen mekaar best aardig.
agera zegt
@E34M5Touring: de BMW 7-serie e38 liep van 1994 t/m 2001
en de S-Klasse w140 liep van 1991 tot 1999
Als ik het goed heb is de w220 vanaf 1999 geleverd?
agera zegt
@agera: de w140 tot 1998
E34M5Touring zegt
@agera: Eerste W220’s zijn bij mijn weten vanaf 98 geleverd, ik dacht zelfs eind 97 maar dat kan ik mis hebben, dit type 7 heeft langer gelopen dan 2001. Eind 2002 kwam de Bangle versie pas.
Hupke zegt
@agera:
De W140 is anders ook wel een ferme wagen, zonde van z’n fout imago (dat gaat wel over) want dat is de laatste S-klasse die echt nog 100% degelijk is en die een eeuw zal meegaan.
En in de juiste kleur en op de juiste baan zien ze er ineens nietmeer zo sullig uit.
hillegaar zegt
fantastische auto
gerjan zegt
Hierna werden nooit meer mooie 7 series gemaakt
isleofman zegt
Wat een waanzinnig gaaf model is dit toch in deze samenstelling! Lijkt me een goede inverstering voor de lange termijn.
Thunderstruck zegt
wat een schoonheid
4apaev zegt
Is er iemand opgevallen hoe lang die te koop staat?? Sinds januari 2013!!
imba zegt
Bandjes te plat. Velgen te groot.
mmot05 zegt
Lang, laag en breed
brabusrocket zegt
Doe mij maar een verlengde W140 S600 diamantzwart met getinte ramen
Valentino zegt
Ik heb zelf een E38 730i V8 uit 1994! M5 velgen eronder en verder standaard. Wat een heerlijke auto om in te rijden. Als ik ’s ochtends de auto start, raam iets open, en vroem, dan hoor je die lekkere V8! Om te smullen. Een echte liefhebber weet wat ik bedoel.
Leuk om te lezen hierboven hoe geliefd de auto gelukkig toch nog is. Mensen willen tegenwoordig alleen maar nieuw rijden, of zo jong mogelijk met zo min mogelijk km. Tuurlijk is de tax hoog en de benzineprijs (onderhoud ligt aan je connecties, en wie het doet). Maar de echte autoliefhebber kan elke dag weer genieten wanneer die in zo’n auto rijdt en niet even wat anders heeft dan de horde Nederlanders.
schellekens006 zegt
Is dit nieuws pfff.
boomhauwer zegt
Mijn vader heeft nog de 728i gehad (facelift) wel en als de abs computer niet kapot was gegaan, reed hij er nog mee door…best rijdende auto die hij ooit gehad heeft.
En voor wie het interesseert, de abs computer was duurder dan de waarde van de auto…