Voor een dikke 3 ton is deze 1994 ex-DTM wagen van Christian Danner voor jou.
Het is een hoop geld, maar zo slecht lijkt de deal niet. De Alfa Romeo 155 DTM is volledig gerestaureerd en heeft alle originele onderdelen. Met 3.000 kilometer op de teller heeft dit racebeest ook nog wel even te gaan. Het is alleen de vraag of je er ook mee op het circuit gaat trappen of ‘m netjes bewaart voor het nageslacht.
Omdat het merk al was overgenomen door Fiat is het moeilijk om hier te spreken over een echte Alfa, maar het succes van de vierwielaangedreven 155 GTA is niet te ontkennen. Tussen 1992 en 1994 werden de trofeeën voor de Britse, Duitse, Italiaanse en Spaanse kampioenschappen binnengesleept. Voor DTM werd er een V6 TI in het vooronder gehangen, waarmee de concurrent – de viercilinder Mercedes 190 Evo – er flink werd uitgereden. Echter, de mooiste overwinning blijft die van fabriekscoureur Nicola Larini op de Nordschleife, waar DTM destijds nog werd gereden.
De auto wordt HIER (alternatief) aangeboden. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Met dank aan Gijs voor de tip.
toyotafortuner zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
forzaferrari zegt
300.000€?! Dan koop ik een 458!
rotarypowah zegt
@forzaferrari: Dit unieke racemonster, of een 13 in een dozijn 458. Zo bekeken is deze Alfa best een koopje.
slipstreamer zegt
@rotarypowah: Denk eens na man, voor dat geld heb ik ook liever een 458, de onderdelen worden nog steeds gemaakt en dan is het maar een 13 in een dozijn auto. De ferrari zou je nog kunnen gebruiken zonder de hele dag naar je auto te lopen staren omdat ie gewoonweg niet straatlegaal is. Of is jouw definitie van een rijdersauto in je garage zetten en 24/7 staren?
sjaakk zegt
@slipstreamer: Tja als je 3ton hebt, dan zal het ook niet je enige auto zijn. Dus dan is een unieke auto wat meer waard. Ook zal de alfa in waarde toe nemen en de 458 in waarde dalen, omdat die niet uniek is. Dus dan heb je een unieke auto die meer waard word.
slipstreamer zegt
@sjaakk: En wat als je heel lang hebt gespaard en 3 ton is gewoon je budget voor een leuke auto? Niet iedereen met 3 ton heeft zomaar enorm veel auto’s.
sjaakk zegt
@slipstreamer: Als 3ton maar je budget is moet je al helemaal geen 458 rijden. Dan kan je hem binnen de kortste keren weer verkopen omdat de lasten veelste hoog zijn.
lambo4all zegt
@slipstreamer: denk nou is na jongen… als je heel lang hebt gespaard voor je 3 ton dan ga je inderdaad niet een oude alfa dtm wagen kopen! maar voor die mensen is deze advertentie ook helemaal niet. dit is er eentje voor rijke amateur racers die zondag op zandvoort willen meedoen met klassieker events.
rotarypowah zegt
@slipstreamer: mijn definitie van een rijdersauto? Wel, een auto waarin je moet rijden. Dus niet zo’n playstation / handtasje. En ik snap dat deze Alfa niet straat legaal is. Desondanks heb ik liever deze Alfa, dan een 458. En als je je bij een 458 al moet afvragen of er nog wel onderdelen voor worden gemaakt..
slipstreamer zegt
@rotarypowah: GT-R is een playstation wagentje, zijn nog steeds zat mensen die niet met een 458 om kunnen gaan en ergens naast een boom stranden.
rotarypowah zegt
@slipstreamer: er zijn ook mensen die dat voor elkaar krijgen met een fiets.
slipstreamer zegt
@rotarypowah: Ervaring?
sjaakk zegt
@slipstreamer: Ik wel, met de mountainbike over de Posbank. Heuvel af, bocht door, modderpool niet gezien hoppa richting de boom. Dus helaas op de fiets is het mogelijk.
technopatat zegt
@slipstreamer: En toch noemt iedereen de GTR verassend mechanisch ;)! Ik heb niets tegen de 458, maar ik heb er ook niets ‘mee’. Geef mij maar een 430 Scuderia! Exclusiever, in mijn ogen ook mooier en meneer Schumacher heeft hem afgesteld, dat zegt al genoeg voor mij :)! De 458 zou ik al voor passen voor het stuur alleen al, al die knopjes op het stuur is niets voor mij…
Ik verkies ook de Alfa trouwens, als je maar net dat geld te spenderen hebt koop je beter een leuke M3 en dan kan je de komende 2 generaties nog eentje kopen! Als je het toch op overschot hebt en je wil iets leuks kopen voor op circuit dan ben je met dit veel leuker af!
imba zegt
@slipstreamer: …ELKE auto is tegenwoordig een Playstation.
jrk68 zegt
@imba:
Niet te snel, er zijn nog een paar fabrikanten die daar verre van blijven.
Morgan, Caterham, Ginetta en voor een deel Lotus. Ik geef toe je moet zoeken maar echte auto’s bestaan nog….
desjonnies zegt
@slipstreamer:
Denk zelf eens na !
Dit is uniek en word je verwelkomd bij alle klassieke races.
Die waar jij zo gek op bent is gewoon een te dure auto.
En zal over 50 jaar nog steeds niet uniek zijn.
En deze Alfa is nu al legendarisch !
Het merk dat de handschoen opnam in de DTM, het hol van de leeuw
MrSkyline zegt
@forzaferrari: Als ik het geld had was ik direct naar Italie vertrokken, wat is dit een vet ding, mijn all time favoriet uit de DTM. En in Gran Turismo 2 een van mijn meest gebruikte wagens.
Dit is zeker nostalgie die ik in mijn garage zou willen hebben staan.
forzaferrari zegt
@MrSkyline: als geld geen rol speelt maakt het natuurlijk niet uit. Dan kan je een 458 en deze zonder probleem beide aanschaffen..
MrSkyline zegt
@forzaferrari: nee want een 458 is een lelijke rukbak :p
lemans96 zegt
@MrSkyline: Brullen doet ie al niet en lelijk word ie slechts door een select groepje ‘iedereen vind ‘m mooi, dus ik vin ‘m leluk’ pubers gevonden.
MrSkyline zegt
@lemans96: dus iedereen die een 458 niet mooi vind is een puber? Man ferrari heeft sinds de F40 niets moois meer ontworpen. De 458 ziet er van de voorkant uit als een pokemon met een snorretje. Zelfs een mazda MX5 zorgt voor een hoger testosteron gehalte. Naar mijn mening zijn de britten momenteel beter bezig. F type anyone? Hij mag dan een paar ton goedkoper zijn, maar wel 1000x mooier als je het mij vraagt.
lemans96 zegt
@MrSkyline: “….Man ferrari heeft sinds de F40 niets moois meer ontworpen.”
550/575 anyone?
Maar goed, gelukkig is deze Ferrarirant jouw futiele en hoogstoninteressante minimeninkje.
Veel plezier met ‘beauties’ als Nissan Skylines enzo. ;-)
MrSkyline zegt
@lemans96: hah ik heb duidelijk een ferrari fanboy op zijn tere teentjes getrapt. Ik vind de 550 ook een lelijk ding, maargoed dat is mijn mening. Overigens heb ik nooit gezegd dat skylines mooi zijn, maar ik vind het gave bakken omdat ze er uit zien als een normale auto, maar toch een stukje vlotter zijn dan de meeste andere auto’s op de weg. Maargoed als je er zo slecht tegen kan dat andere mensen ook een mening hebben dan zou ik als ik jou was emigreren naar een communistisch land als noord korea oid, dan spaar ik rustig verder voor een echt mooie auto.
lemans96 zegt
@MrSkyline: Nope, allesbehalve een Ferrari fanboy. Ik vind Mondial’s, 348’s, 360’s, 430’s en Enzo’s ook niet mooi. 612’s kunnen er mee door, Maranello’s zijn gewoon mooi, net als 458’s en B12’s. Laten we het er op houden dat IK géén aversie heb tegen rijkelui die zich zo’n auto kunnen veroorloven en niet perse met een zwaar opgefokte anonieme sedan echte sportwagens hoef te intimideren. ;-)
bofkont zegt
@forzaferrari: totaal geen vergelijk, deze 155DTM is pure race geschiedenis.
Zal alleen nog maar meer geld waard worden. De 458 is ook absoluut leuk hoor, maar niets meer of minder dan een productie wagen met een stevig prijskaartje.
forzaferrari zegt
@bofkont: wel degelijk een vergelijking, hetgeen waar het om gaat is smaak. Deze alfa zou je bijvoorbeeld maar een paar keer per jaar in rijden, de 458 daarentegen elke dag..
bofkont zegt
@forzaferrari: Je snapt het niet helemaal, maakt niet uit ;)
desjonnies zegt
@bofkont:
niet helemaal = helemaal niet.
bofkont zegt
@desjonnies: lol idd :)
fa5test zegt
Wat een plaatje..
passie zegt
ik was toen in 93 bij de eerste race op zolder. ze reden die benzen volledig zoek in de regen.
geweldig gaaf.
carsandmore zegt
Prachtig een 155 V6 TI DTM,had ik het geld maar en dan haalde ik hem direct op.
monk zegt
voor slechts €60.000 meer heeft dezelfde verkoper ook een Lancia Stratos staan.
Dan toch liever eventjes doorsparen
j00rs zegt
Hebben!
norge zegt
Auto uit een mooie tijd , wat was het heerlijk om deze uber Fiat al die Duitsers voorbij te zien rijden en vervolgens te vernederen.Uber Fiat ? Ja, maar net zo goed een Alfa .
StijnB zegt
@norge:
Waarna de Duitsers het weer overnamen…
rufctr01 zegt
Ik dacht dat de DTM Alfa’s de uitlaten schuin omhoog hadden staan. Coureurs van andere teams deelden een tikje uit aan de achterkant waardoor de uitlaten dicht kwamen te zitten.
rotarypowah zegt
@rufctr01: goeie inderdaad! Geen idee hoe dat zit. Maar als ’t met dat dicht komen zitten te maken heeft, dam helt dit ook niet veel denk ik:
schnitzelexpert46 zegt
@rufctr01: Dat is de 155 uit ’93.
lemans96 zegt
@rufctr01: Sterk af te raden, als je tegenstander was van deze machines. Ten eerste moest je er eerst maar ‘ns zo dicht bij in de buurt zien te komen en ten tweede, als je al zo onhandig was om de neus van jouw racer hard genoeg tegen de kont van zo’n Alfa aan te zetten dan had je dus ook meteen die twee hardstalen sleepogen in je voorpartij staan. En die zitten meteen aan het harde deel van het chassis gemonteerd…
alcantara zegt
Lelijk oud traphok, zou hem nog niet willen al kreeg ik geld bij.
rufctr01 zegt
@alcantara: jij bent een liefhebber van saaie slechte auto’s. Ik sta hier niet van te kijken.
alcantara zegt
@rufctr01: Als ik een liefhebber van slechte auto’s zou zijn dan kon ik zo’n Alfa wel waarderen denk je niet? (retorische vraag)
lemans96 zegt
@alcantara: Deze ‘slechte auto’ veegde de vloer aan met BMW, Mercedes en Opel, in hun eigen land….
moveyourmind zegt
Als ik drie ton uit zou mogen geven aan oud spul uit Milaan zou ik liever een schuur vol willen hebben, voor 1 auto is het wel erg veel geld. Al is het wel een ontzettend gave bak in DTM trim. Ook de dikkere straatversies zijn nog steeds bloedmooi. Lekker masculien vormgegeven, beter dan de Alfa’s van nu, dat zijn maar watjes. Btw, naast een dikke 155 en 75 zou een SZ ook niet mogen ontbreken in de verzameling….
raceboy23 zegt
Op de website van het bedrijf waar hij te koop staat, staat nog veel meer moois:
http://www.autoieri.eu/
sjaakk zegt
@raceboy23: Wow, daar staan inderdaad een hoop dikke race wagens.
bofkont zegt
http://www.autoieri.eu/
Check zijn website!!
Staat vol race geschiedenis en andere toppers!
Damn daar zou ik graag een dagje rondlopen.
opabrutus zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
keesje1987 zegt
@opabrutus: Lekker off-topic… Betweter
rovalo zegt
@keesje1987: voor mij is verzorgd taalgebruik net zo belangrijk als dat alle moeren van m’n auto aangedraaid zijn.
keesje1987 zegt
@rovalo: wat een leven heb je dan…
opabrutus zegt
@keesje1987: Zie het als opbouwende kritiek. Niemand is te oud om te leren toch?
Als iedereen altijd maar de fouten van anderen accepteert kom je als maatschappij nooit verder.
rovalo zegt
@keesje1987: ik ben blij dat jij weet wat voor leven ik heb. Het is té gemakkelijk om een oordeel over iemand die je totaal niet kent te hebben en daar dan meteen maar een scheldwoord (“betweter” of “taal-nazi”) op te plakken. Dat heeft niks te maken met gelijk hebben of niet, maar met fatsoenlijk met elkaar omgaan.
keesje1987 zegt
@rovalo: Ik had het in eerste instantie toch niet tegen jou joh, opa…
rovalo zegt
-Edit, niet op de persoon ajb-
keesje1987 zegt
ALS ik het geld had en een verzameling op zou willen bouwen zou deze er zeker bij moeten!!
cossie300 zegt
zijn prijzen liggen gewoon te hoog , je kan die lancia delta’s voor een pak minder vinden
desjonnies zegt
@cossie300:
Waar dan en wanneer dan ?
De tijd dat je een Evo kocht voor twintig rooitjes ligt ver achter ons.
En die goedkope EVO’s brengen een dusdanig pak geld met zichmee dat een goede ineens een koopje is.
“Eet wat gaar is, en koop wat klaar is ”
De tijd dat ik een Impreza WRX STi R-type voor 4 rooitjes kost ligt ook achter ons.
De tijd dat je een Sierra Cosworth kocht voor 10 rooitjes ligt ook ver achter ons.
Af en toe nog weleens een mazzeltje, maar ik ken geen enkele straatversie van een ex-WRC wagen die geen geld waard is.
carmasterr zegt
@desjonnies:
Hyundai Accent?
Totaal niet snel, maar toch.
Hupke zegt
Voor 3k kan je een 75 of een gtv6 kopen en volledig race-tunen en houd je nog genoeg cash over om er elk circuit mee te bezoeken.
Langst de andere kant is er natuurlijk wel het nostalgische van deze wagen.
jrk68 zegt
Als ik het geld had zou ik deze legendarische Alfa zeker aanschaffen.
Dat hij van Christian Danner is geweest drukt de prijs nog een beetje, een ex Larini zal ongetwijfeld gewilder en dus nog duurder zijn.
De discussie over een 458 of dit kan je alleen voeren als je de importantie van deze auto niet snapt. Dat geeft op zich niks, zij hebben die tijd niet meegemaakt.
desjonnies zegt
Als ik de prijzen van de verkoper zie, zijn deze alleszinds redelijk, 38 mille voor een R8 Gordini, 35 mille voor een heuse 2002 Turbo, en die Delta’s die te koop staan zijn wel allemaal ex-works auto’s. En dat kost je een pak meer aan geld !
Voor die Delta S4 vraagt hij zelfs relatief weinig geld, die Metro 6R4 is dusdanig aan de prijs voor € 230000 dat ik ze voor de helft te koop weet te staan.
Is die Metro echter een orginele ex-fabrieks auto, dan komt de prijs aardig in de buurt, maar is’ie nog wel aan de dure kant.
Deze man zal wel een lijntje hebben met Abarth of de rally afdeling van Lancia of zo.
desjonnies zegt
Waarom zo’n Alfa ?
Daarom !
http://www.youtube.com/watch?v=zzxLn9zlhlA
sls63amg zegt
320.000 euro… daar koop ik liever een sls van
kwaliteituitturijn zegt
Ik heb hier al een Martini 155 gevonden ex Larini voor 210.000 euro, 1995 auto.
Dus je kunt rustig zeggen dat deze meneer behoorlijk aan de prijs is.
Linkje: http://www.racecarsdirect.com/listing/48417/alfa_romeo_dtm_155_v6_ti_martini.html
desjonnies zegt
@kwaliteituitturijn: (K.U.T dacht ik)
Deels kun je gelijk hebben, echter de rode racers brengen meer geld op en de staat zegt alles van zo’n wagen.
Hoe is de motor, hoe is de bak, ik kan me voorstellen dat een revisie gewoon tussen de vijftig en honderd mille doet, wil je het met de juiste fabrieksdelen doen.
Dus is het onderzoeken van zo’n wagen 80% van het werk, welke races heeft’ie gereden, hoeveel heeft’ie er gewonnen en wie heeft ermee gereden.
Dat is het werk en de waarde van zo’n wagen.
De Martini’s zijn, als ik me niet vergis, meer uit de nadagen van de 155 GTA glorie, dus zijn ze dan überhaupt minder geld waard.
Maar meest alomvattende vraag is : Heeft de verkopert honger?
MullerG zegt
Verschrikkelijk gaaf!
alfista zegt
@alcantara: valt het je op dat je de enige bent die niets positief te melden heeft over deze wagen? Overigens je naam voorspelt al niet veel goeds: alcantara = nepleer , je wil eigenlijk liever leer maar je kunt het niet betalen, dus kunstvezel! Volgens mij geil jij op Nissan Juke of Dacia Logan….
desjonnies zegt
@alfista:
Volgens mij mag iedereen hier zijn mening poneren en doet het alleen afgaan op een schuilnaam helemaal niets over de persoon zeggen die erachter zit.
Noch waarvan diegene qua voertuigen opgewonden van raakt.
Ik ken nl geen enkele desjonnies die van Alfa’s houdt, behalve mezelf.
Maar absoluut niet van elke Alfa.
Er zijn er zat waar ik nog niet deaud in gevonden zou willen worden.
Die 155 GTA toevallig weer wel, ik hem opgezocht, want ik heb hem al jaaaren.
Van Ninco, voor de racebaan.
En wat denk je?
Hij doet het dus niet.
Motortje verbrand.
Alleen kan ik die 190 Benz nergens meer vinden.
cossie300 zegt
@desjonnies: ik heb verleden week puur toeval op een site gesurft die alleen maar race cars verkoopt . Bomvol rallywagens , ook groep B wagens . Mg metro ging daar 150 k , verschillende delta’s , cossies , Audi Quattro s1 , enz . Allemaal compleer gereviseerd . Prijzen lagen een stuk lager
cossie300 zegt
@cossie300: er stonden ook veel WRR wagens tussen ,ook ex works , en zelfs de nieuwste Fiesta , vanaf 100 k heb je een gereviseerde subaru wrc 2008 .
desjonnies zegt
@cossie300:
Voor de Metro 6R4 is het Cosworth blok het belangrijkse onderdeel, niet meer te verkrijgen
En heeft zo’n Metro in de rallycross gezeten, loop ik weg.
Geheel gekrommoniseerd.
En vele Audi Quattro’s zijn omgekat.
Er zit een man in Polen die je Quattro Coupe inkort en ombouwt naar de uhr-Quattro,
hoe mooi en echt die moet worden, ligt aan de diepte van je zakken.
En 100 k voor een 2008 WRC, da’s de prijs.
Een GC8 orginele ex-Prodrive body WRC vinden (de coupe), dat is veel moeilijker.
Zo sleutel ikzelf regelmatig aan Prodrive body nummer 23, die -bewezen- aan drie WRc’s heeft meegedaan.
En ken ik een Delta Integrale die destijds de Safari Rally heeft gedaan.
Maar het mooiste verhaal is van de Fransman die 2 orginele ex-works groep B BX-4TC’s in zijn bezit heeft.
Waarvan er eentje zelfs zijn eigen heuse ex-fabriekswagen was.
Want dat is het spul, waarvan legendes worden gemaakt !
http://www.youtube.com/watch?v=atjWzpZtYag
reventon zegt
-Edit, niet op de persoon ajb-
lincoln zegt
-Edit, niet op de persoon ajb-
bozewolf zegt
Hoeveel zou je moeten lappen om dit apparaat racewaardig te houden voor je eigen plezier?
lemans96 zegt
@bozewolf: Boel geld. Paar setjes slicks, paar intermediates. Af en toe een motorrebuild a 80K, paar monteurs erbij, racetrailer+trekker en chauffeur, etc.
Geen goedkope hobby…
ar156sw zegt
Zou ik miljonair zijn en (dus) auto’s verzamelen, had ik ‘m gekocht. En dan uiteraard mee racen, zo’n ding stil laten staan, dat kan echt niet :)
Maar ja, het schip met geld laat nog even op zich wachten…
denniyo zegt
Goh 3ton euro voor een alfa dan kocht ik eerder een 8c denk ik,goedkoper in onderhoud en volgens mij minstens zo leuk om te rijden
denniyo zegt
Goh 3ton euro voor een alfa dan kocht ik toch eerder een 8c denk ik goedkoper in onderhoud en volgens mij minstens zo leuk om mee te rijden.
Maar neemt niet weg dat dit cker een dikke bak is,alleen mij iets te dure hobby.
denniyo zegt
@denniyo goh nu is zo’n edit knop best handig
Osca zegt
Jezus wat heb ik staan kwijlen toen ik deze wagen zag in het automuseum in Turijn!
Alfarobert zegt
Ik heb hem in de vitrinekast.Zelfs op stroom is hij bloedsnel.Alexandro Nannini en Nicola Larinni waren toen de toppers.Toen was de DTM nog leuk om na te kijken.Nu is het Audi,Mercedes en BMW. Maw niks meer aan dus.