Nope, geen typefout(en).
Zeg je op AB Alfa Romeo, dan zeg je 159. De 156 (aankoopadvies) is echter ook een trouwe publiekslieveling, helemaal in GTA-uitmonstering. Niet in de laatste plaats dankzij die Busso zescilinder, goed voor 250 pk. Meer is altijd beter en dat geldt ook in dit verband. Zo komt het dat je naar een 156 GTA met liefst 340 Italiaanse raspaardjes zit te koekeloeren.
Waar die extra pk’s precies vandaan komen? Wel, de V6 werd opgeboord van 3,2 naar 3,7 liter. Gooi daar een remapje overheen en presto: uw super-Alfa is daar. Het ding heeft slechts 23.792 km op de teller, allemaal gereden door de eerste en enige eigenaar.
Liefhebbers die een broertje dood hebben aan krabsessies na een koude nacht en die helaas niet beschikken over een garage, moeten zeker even een kijkje nemen. De Alfa is uitgerust met een heuse Webasto standkachel. Alle andere opties en gizmo’s check je in de advertentie!
henk123456 zegt
Gevalletje ‘wat de gek ervoor geeft’. Snap dit echt niet. Vraagprijs ligt ruim onder de aanschafwaarde en de kosten van de tuning. Waarom heeft de eigenaar er niet gewoon meer van genoten? Want nu staat hij met een lage km stand voor een bedrag dat een normaal denkend mens niet voor een 156 uit zal geven, hoe bijzonder die ook is.
Ozan zegt
@henk123456: net als dat ze vaak denken dat een reparatie/onderhoudsbeurt van 800 euro betekend dat ze 800 meer voor een auto van 2000 euro mogen vragen.
schellekens006 zegt
@Ozan: Net als jij denkt dat je voor 1200,- euro denkt een slag te slaan
Ozan zegt
@schellekens006: huh?
flos zegt
@henk123456: “waarom heeft de eigenaar er niet gewoon meer van genoten?” Hij heeft er waarschijnlijk veel naar gekeken en is vooral niet gaan rijden met de opgeboorde v6 en remap;)
Ozan zegt
Maar, maar, maar… geen 159?
norge zegt
Oke, dit is en blijft mooier en meer Alfa dan een 159 …Zoekt dekking onder steen…
viezefreddyw zegt
@norge: Is de steen groot genoeg? Ik ben het volledig met je eens. De 156 is en blijft mooier, vooral in GTA. Alfa ten top.
mout zegt
@norge: Nou en of!
De 159 is heus ‘meer auto’, maar dat is nu precies niet wat ik zoek in een Alfa.
Vooral in het vroege babyblauw of die gekke pearl-effect lak die in zijn nadagen leverbaar was. O ja – met het frontje van voor de facelift aub.
svdv zegt
@norge: niet mooier. Deze ziet er al vrij gedateerd uit terwijl de 159 zo is vormgegeven dat ik dat eigenlijk nooit zie gebeuren.
wreedt zegt
@norge: Eensch. Ik rij een zwarte 2.0l benzine met zwarte GTA gaten velgen. Gekocht op emotie. Verstand kwam later. ?
erik64 zegt
Of zou het toch niet zo’n feest zijn om met deze Alfa te rijden…….
viezefreddyw zegt
Wat een extreem lage kilomterstand, niet normaal. Daardoor natuurlijk een smetteloos exemplaar en met 340PK heb je er een waar monster aan. Vraagprijs is misschien een beetje hoog, maar niet absurd hoog.
Het kan namelijk veel erger.
norge zegt
@viezefreddyw: Wauw wat een prijzen voor deze auto,s …Die zag ik echt niet komen..
talladega zegt
@viezefreddyw:
Dat is wel erg veel geld voor een import, mag je wel heel goed checken of het verhaal klopt.
Wel een mooi exemplaar.
viezefreddyw zegt
@talladega: Ik vind hem ook erg fraai. Mooie kleurenstelling, vooral voor het interieur. Exterieur is niet al te spannend qua kleur, maar het staat hem wel erg goed. Ook het juiste aantal pedalen, lekker een schakelbak. Maar tsjonge wat een geld he?! Iets te duur als je het mij vraagt…
talladega zegt
@viezefreddyw:
Voor mij is hij in iedergeval te duur, geen idee of dat ook echt zo is.
Zij hij met een sliert kwijl uit de mondhoek.
Senne zegt
@viezefreddyw: uhhmm, dit is zo’n dramatische selespeed ?
phdg zegt
@senne: dit is een selespeed, maar die zijn niet zo dramatisch als je denk. Niet op rijkwaliteiten want de bak past wel bij het karakter van deze wagen en de betrouwbaarheid zit eigenlijk ook wel goed alleen is er weinig kennis in de garages over deze relatief eenvoudige aansturing van een manuele bak. Ik heb al verschillende koopjes kunnen doen omdat ze bij het minste te koop gezet als er iets scheelt aan de aansturing, in de garage willen ze meestal de complete schakelrobot vervangen hoewel het meestal een sensor of de hydraulische pomp is die versleten is.
bofkont zegt
@viezefreddyw: echt absurd die prijs, eerlijk is eerlijk hij is zeer netjes.
Maar een prijs van 10/11k is realistischer.
Ot92 zegt
@viezefreddyw: Die moet ‘m weg doen van de vrouw, maar omdat ie er zoveel van houdt vraagt ie er bewust extreem veel voor…
Stefje zegt
@viezefreddyw: holy dolle. Ik haakte al af bij liefhebber en import uit Italië. Die mensen kunnen echt niet rijden. Zo’n ding zou ik never uit dat land importeren. Onverkoopbaar als je het mij vraagt.
emmerson_crana zegt
Deze heeft ook een pedaal te kort.
supakusha zegt
Jammer dat het een selespeed is.
moatie zegt
@supakusha: klopt! Daardoor is hij in mijn ogen ineens niets meer waard! Jammer!
DennisS65B40 zegt
@moatie: yup, echt een domper.. Zeker voor zo’n youngtimer klassieker, het plaatje klopt dan niet meer. Ik zou hem daarom al niet hoeven. Mijn 330i ook puur natuur met een handbak!!
Dutchdriftking zegt
Alleen dan is het weer zo’n bagger automaat. En ik geloof 90pk extra door een chipje en opboren ook niet helemaal.
rufctr01 zegt
@dutchdriftking: er zal vast wel een rapport van een rollenbanktest bijzitten.
bofkont zegt
@dutchdriftking: Ja dat klopt wel, auto delta trekt dat vermogen er absoluut uit.
talladega zegt
@dutchdriftking:
Conversie komt van Autodelta, als je wilt kan 400 ook.
De basis is 328 trappelende cavalino’s.
slickrick zegt
@dutchdriftking: dat kam prima hoor, een chipje geeft al 30-40 pak extra en een groter slag volume tikt ook door in de PKs. De vraag is wat is het effect op de levensduur van z’n blokje ? De wanden zijn nu immers dunner geworden, motor genereert meer thermische warmte, minder / dunner materiaal…..ik zou mijn geld toch aan iets anders uitgeven
giulio zegt
@slickrick: dat hangt er van af, als de slag is aangepast, wordt er niks aan de cylinderwand aangepast.
ds3thp zegt
@giulio: alleen wordt het blok dan vaak weer laagtoeriger, wat ook weer jammer is voor het karakter van het blok!
Dutchdriftking zegt
@slickrick: 30-40pk met enkel een chip op een atmosferisch blok? Ik vind het veel.
turbobrick zegt
@dutchdriftking: Is het ook en vaak ook pure onzin.
Eerst een dynosheet zien van een serieuze dyno en niet van die beekracing dyno enzo waar iedereen met een glimlach weg loopt (Duidelijk te positieve dyno’s).
danielj zegt
Lekker! Volgens mij is de tuner Autodelta, deze boorde ook de 3.2 van de 147 op tot 3.7 liter!
danielj zegt
@danielj: filmpje! https://youtu.be/_OhlWX07szA
rufctr01 zegt
Dit is wel heel mooi speelgoed! Ik vraag mij alleen af of de selespeed het ook allemaal vol blijft houden.
slickrick zegt
@rufctr01: antwoord is nee, ik heb een keer z’n selespeed ingeruild. Een 159, deze weer doorverkocht, na 3 dagen belde de klant dat de automaat vast zat…..auto reed niet meer…., gelukkig voor mij zonder garantie verkocht
bofkont zegt
Kijk een 156 GTA !!
Hierbij verbleekt elke 159.
Geregeld mogen rijden in de originele 156 GTA van mijn beste kameraad, heerlijke wagen, absoluut een van de beste V6 die ik ooit heb mogen ervaren, zo gretig op het gas, dat geluid de souplesse, kan geen enkele wagen aan tippen in die klasse.
Helaas is dit geen origineel exemplaar meer, en de vraagprijs is absurd.
Ook de seles speed zijn erg weinig liefhebbers voor te vinden.
Gezien de kmstand heeft hij nog wel enige waarde, maar die is met 15k wel betaald volgens mij.
schellekens006 zegt
@bofkont: Wel eens in een 159 3.2 JTS V6 Q4 TI gereden? Geloof me de 156 GTA haalt het bij lange na niet.
giulio zegt
@schellekens006: hoezo niet? De oude busso heeft meer koppel, hetzelfde aantal pk’s is 500 kg lichter dan jouw q4holdenv6 combi.
bofkont zegt
@schellekens006: ja daar heb in in gereden, ten eerste haalt de 3.2 v6 uit de 159 niet eens zijn opgeven vermogen, is veel zwaarder, blok is lang niet zo hitsig, geluid is stukken minder, stukken minder speels omdat hij echt veel zwaarder is, kortom echt de mindere auto.
http://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/152/auto/112.html
koeckenbacker zegt
@schellekens006: troll alert!!
clarkson zegt
10.000 te duur als je het mij vraagt.
ar156sw zegt
Lijkt me een wat optimistische vraagprijs… mooie auto, dat wel, maar de helft van dit bedrag is nog aan de ruime kant. Weet ook niet of 340pk op de voorwielen nog heel prettig rijdt.
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
Kan me herinneren dat Chris Harris dit een van de meest teleurstellende auto’s ooit vond (zei die in een interview met Carthrottle). Met maar erg matige wegligging en een gevoel alsof ze niet goed in elkaar gedraaid waren.
moveyourmind zegt
Ik bied 159 euro voor de velgen…
thomasthomas zegt
@moveyourmind: geen 156,- euro?
moveyourmind zegt
@thomasthomas: Oké, verkocht!
Wanneer kan ik ze ophalen?
thomasthomas zegt
Wow ! Cilinderinhoud opboren dat is echt oldskool tuning heerlijk en duur.
schellekens006 zegt
Mooiste vind ik altijd de mensen die nu een afgetrapte 156 GTA hebben met 2 ton op de klok ook gelijk zeggen de mijne is 27000,- euro waard, kijk maar!
ruudbmw zegt
Jammer dat het een station is maar wat een machtig ding zeg.. Het gaat al kriebelen hoor
phdg zegt
@ruudbmw: eigenlijk is de station met zn extra gewicht achteraan beter in balans dan de sedan. Maar de leukste blijft toch nog altijd de 147gta
ruudbmw zegt
@phdg: gooi ik wat stenen in de kofferbak :p. Nee ik snap wat je bedoeld. Zelf ben ik meer van de sedan’s maar een 147 gta laat ik ook zeker niet staan :-)
bsxc2 zegt
lelijk ding
nokia zegt
Als hij Alfa Rosso zou zijn,maar in dat saaie duitse grijs is het wel een beetje jammer.
tvklarenbosch zegt
Ik ben even een bank beroven, zo terug
Capibaro zegt
Met een selespeed helaas. De GTA is heel betrouwbaar als je het onderhoud bijhoudt, de selespeed kan echter voor slapeloze nachten leiden.
phdg zegt
@capibaro: niet als je ergens gaat waar ze kennis hebben van deze bak
HIM zegt
Salespeed, grootste K bak alle tijden. Jammer maar oh zo mooie Alfa dit!!!
insomnia zegt
ugh ugh, voorwiel antrieb, ugh ugh… verder destijds, net als de 147 GTA, wel erg dik om te zien (stilstaan).
PeugeotGTI zegt
Hello torquesteer!
rd1991 zegt
Wat een geweldig apparaat zeg.. de prijs is inderdaad aardig hoog, maar iets afkomstig van AutoDelta in deze staat zal het zeker en vast waard zijn.
spiderman zegt
Wel humor dat de aanbieder het bij dit bedrag heeft over een meeneemprijs. Hoe mooi ook, iemand vinden die 27 mille aftikt voor een 156, dat wordt een speld in een hooiberg. En ook ik zou gaan voor een versie met handbak. Vind inmiddels de vormgeving van de 159 (zeker in een goeie Ti-uitvoering en goeie kleur) nog mooier, maar de 156 is echt de lekkerste om te sturen van de twee. Veel lichtvoetiger en sportiever. Beetje zwaar op de neus, die Busso, maar het geluid is onbetaalbaar.
ivofga zegt
En dan ook nog met zo’n afgrijselijke selespeed?
nopetrolnofun zegt
91 pk per liter voor een Alfa. Denk eerder dat het 240 pk is.
koeckenbacker zegt
Wat? Geen madeno-pijp?? En @ivofga , met een tweak is de gta selespeed best te pruimen. Die heerlijke plof tussengas! Feest in zo’n ding!
kennone zegt
Wa nou turbo?? Gewoon boren!! Vind ik ouderwets mooi!!
cpp1 zegt
Leuk. Maar is dit een winterwielen set? Dit is echt te klein, 1 inch maar nog liever 2 inch groter graag!
goodolddays zegt
Jammer van de bodykit
Alfarobert zegt
De 156 was net uitgekomen toen kwamen ze uit Engeland (Autdelta) al naar Assen met 1 rode 156,3,7liters en een 147 ook 3,7.
deepep zegt
Mja voor dat geld zijn er veel leuke alternatieven, dit is echt voor de alfa fanboy…
Dan toch maar voor de
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1018963432-volvo-v70-2-5-r-6-speed-2004-meer-dan-400-pk.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=86652
bofkont zegt
@deepep: yup voor de echte volvo fanboy.
deepep zegt
@bofkont: ben subaru fanboy, maar die v70r blijft gewoon een interessante auto.
zesinline zegt
Ik zoek wel verder naar een onversneden E46 M3!!!