We kunnen er over klagen, of het omarmen, maar het is een feit dat advertenties steeds ‘slimmer’ (of irritanter) worden. Zo loopt momenteel in Londen een campagne die afhankelijk van je locatie verschillende reclames laat zien.
Als de taxi zich bijvoorbeeld in de buurt van West End bevindt krijgen inzittenden advertenties te zien voor theaterkaartjes. Als je in de buurt bent van één van de vliegvelden van Londen dan krijg je reclames te zien voor vliegreizen en dat soort zaken.
De campagne is opgezet door VeriFone Media en American Express en maakt handig gebruik van het reisgedrag van mensen. Op internet zijn we er inmiddels al aan gewend geraakt dat (oa Google) advertenties laat zien die aansluiten bij ons surfgedrag, maar straks gaan we dat dus ook op andere plaatsen ervaren. (via: emerce.nl)
spotu2 zegt
Gewoon niet op letten, doe ik bij google ook niet.
Henk_he zegt
@spotu2: ooit van ad blocker gehoord?
Design_Driven zegt
Waarom zou je reclame willen voor vliegreisjes als je al onderweg bent naar of van het vliegveld. Je hebt dan al een ticket.
Verder is het toch niet zo opzienbarend. Google doet het al jaren, op internet dan natuurlijk.
ej20g zegt
Heb sowieso het concept van “reclame” nooit begrepen. Ik heb nog nooit iets gekocht wat ik op een reclame heb gezien, alleen dingen die ik in de winkel zelf gevonden heb of zelf naar gezocht heb. Bovendien moet je volgens mij wel heel beïnvloedbaar zijn om überhaupt iets te kopen waarnaar je eigenlijk niet op zoek was, via een reclame op tv of een gebouw of iets dergelijks.
ej20g zegt
@ej20g: was niet als reply bedoeld…
mashell zegt
@ej20g: reclame dient om je bewust te maken dat een bepaalde product of dienst bestaat. Het verdwijnt in je onderbewuste en komt er later weer uit zonder dat je het door hebt. Dan sta je in de supermarkt voor de melk en springt het pak van Melkunie er oppeens uit omdat je die herkent.
ej20g zegt
@mashell: dat kan misschien kloppen inderdaad. Maar goed, voorlopig kom ik nog niet in de supermarkt.:)
eduardovich zegt
@ej20g: ik denk dat iedereen in mindere of meerdere mate beïnvloed wordt door reclame zelfs zonder dat je het in sommige gevallen doorhebt. Zo kan je later een bepaald product kopen van een specifiek merk omdat je er eerder wat van gelezen hebt en de merknaam is blijven hangen.
notsobig zegt
@ej20g: Ik denk dat er in je onbewust zijn meer gebeurd als je denkt… Naamsbekendheid komt vaak door reclames. Hoe bekender een merk is hoe meer/sneller het gezien word als een A-merk… Men koop sneller een A-merk/bekend merk dan een merk waar ze nog nooit van gehoord hebben.
Dus in die zin werkt het dus helaas wel…
notsobig zegt
@notsobig: @mashell en @eduardovich zijn me voor geweest zo te zien :P
ej20g zegt
@notsobig: misschien wel ja. Maar oké, ik zal het bijstellen: ik heb nog nooit BEWUST iets gekocht vanwege een reclame. ;)
betonstaal zegt
@ej20g: en in welke auto rijd je en waarom?
ej20g zegt
@betonstaal: ik rijdt nog niks. Maar ik rijd straks Subaru. Waarom? Omdat ik ooit een keer een WRX Bug-Eye zag rijden en opslag verliefd was op het geluid en de kleur (WRX Blue). Dus nee, niet vanwege reclame. al is het een hééél klein beetje reclame natuurlijk.
ej20g zegt
@ej20g: rijdt = rijd en rijd = rij. Foutje, bedankt…
betonstaal zegt
@ej20g: niet omdat deze laatst toevallig in Top Gear was? En trouwens de WRC is een grote reclameshow.
ej20g zegt
@betonstaal: nee, ik ben al 7 jaar een groot fan van Subaru. Ik wil ook geen Bug-Eye, ik wil een Classic. En ik had het niet over de WRC zelf, ik had het over de kleur WRC Blue. Eén van de 2 meest bekende blauwe kleuren op Subaru’s (naast 74F).
ropbp zegt
@ej20g: helaas, ook jij wordt beïnvloed! Die reclamejongens zijn zoooooo enorm goed. Kijk maar naar VAG: ze verkopen megasaaie en onbetrouwbare producten en toch koopt iedereen ze in de veronderstelling iets onderscheidends en betrouwbaars te hebben gekocht (of nee, geleased).
ej20g zegt
@ropbp: precies de reden waarom ik juist niks met die VAG hokken heb?
snelweg zegt
Dit was er volgens mij allang al ?
bigcar zegt
doet me denken aan Javier Guzman – Marketing
http://www.youtube.com/watch?v=fIeZHULOH_o
betonstaal zegt
@bigcar: jij bent ook uniek!
rotarypowah zegt
Zolang je nog uit ’t raam kunt blijven kijken en de rit er goedkoper van wordt, prima.
betonstaal zegt
Ik heb reclame-dyslexie.
notsobig zegt
Kunnen ze niet ook gewoon een AdBlock maken voor in de Taxi’s?
betonstaal zegt
@notsobig: mooi voor op de zonnebril: ‘Deze heeft UV-filter en AdBlock, en kost maar € 1000. Zonder AdBlock is deze gratis.’
fa5test zegt
London is het
robbie zegt
@fa5test: in Nederland noemen we die stad Londen.
alcantara zegt
Gadverdamme wat een afzichtelijke wagens!
norge zegt
@alcantara: Maar wel geliefd door de Engelsman.
killioq zegt
Laat het maar in london, er is een buurt in amsterdam waar de reclame misschien een beetje ongepast kan zijn. Ook bij een ziekenhuis moet het raar zijn, mensen krijgen dan reclames van medicijnen. Ben benieuwd hoe het echt uit pakt
norge zegt
@killioq: reclame voor condooms als je over de wallen rijdt?