Twee dagen geleden maakten we al bekend dat Tata Motors al tientallen miljoenen in Jaguar/Land Rover heeft moeten pompen om de boel draaiende te houden. Nu is naar buiten gekomen dat Tata minimaal $1 miljard in Jaguar/Land Rover moet investeren.
Tata Motors heeft niet zoveel geld en dus zal waarschijnlijk Tata Sons of Tata Capital bij moeten springen om de boel draaiende te houden. Tata wilde uiteraard niet reageren op deze berichten, maar het lijkt er sterk op dat de aankoop van Jaguar/Land Rover wel eens de molensteen aan de nek van Tata Motors kan gaan worden! (via: Automotive News)
erik zegt
Dat had men dan bij aankoop ook wel kunnen constateren. Dit bedrag wordt alleen maar naar buiten gebracht zodat men hoopt dan de Britse regering bij gaat springen.
Gerard zegt
Daarmee kun je de aankoop van Jaguar (en Landrover) toch wel een kat in de zak noemen.
WieAndersDasAuto zegt
Ik hoop toch dat ze Jaguar en Land Rover draaiende kunnen houden. Deze merken mogen echt niet failliet gaan.
Tata wou ze zo graag hebben, dan moet je er ook wat voor over hebben.
Binsbo zegt
Ik geloof niet dat mijn bij tata ooit het idee heeft gehad dat de hele overname soepel zou verlopen zonder extra investeringen. Gewoon even die magere jaren afwachten.
lincoln zegt
is toch normaal ..
wat dachten ze dan .. Jag/ LaRo kopen en hand ophouden ??
MurcieBoy zegt
jaguar/landrover mss WEER in de verkoop?!
tom zegt
^Beslist niet weer verkopen, geen kopers nu.
Ik denk ook dat deze bedragen wat overdreven zijn, maar verkoop Land Rover gaat gebukt onder het SUV-stigma. Met dalende olie zal het wel weer beter gaan. Jaguar doet het behoorlijk met de XF dus dat valt best mee volgens mij.
Bruce zegt
Deze auto’s zijn het eerste slachtoffer van de economische crisis ,Jaguar verkoopt totaal niet….Land rover is nog rendabel,maar is technisch en motorisch totaal afhankelijk van andere autobouwers …..
Ecologisch is dit dezer tijden niet meer houdbaar…..
Citrofiel zegt
Natuurlijk moeten ze investeren. Moet dat niet bij elk bedrijf? :roll:
de sjonnies zegt
Geloof me, dit bedrag zal in schril contrast staan met wat we nog in Europa mogen verwachten, volgend jaar zullen GM en Ford Europe, PSA, VAG Daimler Benz en FIAT het ook misschien niet zonder steun kunnen redden.
Iedereen kan wel naïef zdoen, maar we zitten echt nog niet op de bodem !