Het moest er een keer van komen. Tuners die zich bezig gaan houden met biobrandstoffen. Klein voordeeltje, de technici van Switzer Performance weten er wel 900 pk mee uit een GT-R te sleuren. En terwijl je nu deze inleidende tekst hebt gelezen zit deze ethanol-Nissan al ver boven de 100 km/h.
Nog geen drie seconden doet deze gemodificeerde Godzilla erover om de honderd aan te tikken. Maar wat wil je, met zo’n enorme vermogenstoename. Het is een doorontwikkeling van de Switzer P800, maar met een aangepast brandstofsysteem en ook heeft ‘ie een versterkte transmissie aan boord
De standaard veertjes vond men bij het Amerikaanse Switzer niet meer voldoen, dus kreeg de E900 een instelbaar onderstel. Samen met de 20″ BBSjes en een megalomane spoiler achterop is deze GT-R verre van standaard, maar dat het leuk zal klinken, daar twijfelen we niet over.
Buyck zegt
Echt maf !!! En dan nog redelijk milieuvriendelijk ook!
KaasHaas zegt
Die motorische aanpassingen wil ik wel, maar al dat extra plastic en die velgen hoeven van mij niet zo.
primramessar zegt
Hier het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xLhw-KBVIZQ&feature=player_embedded
Citrofiel zegt
-edit: thanks, is aangepast!-
mclarenf1lm zegt
In your face treehuggers, en toch blijft het milieu vriendelijk :P
Frankypanky zegt
@mclarenf1lm:
Ja, hebben ze weer iets minder om over te huilen!
:mrgreen:
hiscox zegt
dat zal wel redelijk vooruit gaan denk ik
men gaat dat toch niet aan de belgische flikken leveren hoop ik
spykerboy zegt
en toch blijft het een lelijke auto :) dus heeft ie dit wel nodig om zo snel uit iemands ogen te komen, voordat je die persoon blind maakt…
As_long_as_it_is_fast zegt
geweldig… tot 40 seconden dacht ik, omfg wa voor een belachelijk haardroger geluid komt daar uit! :D
Gelukkig keek ik net lang genoeg om mijn mening te herzien.:p
Wes zegt
volgens van iedereen die hier lelijk zegt zal 95 % graag een 900pk voertuig hebben :P dat er dan een GTR omheen zit zal niemand wat uitmaken
wotevajjjj zegt
pff, die bodykit lijkt nergens op… amuse en mines blijft ownen, ook kwa prestaties
X-HolySaphire-X zegt
ik vind em sowieso al mooi, en 900 pk en milieuvriendelijk, iedereen blij?
Lan_Evo zegt
Deze gaan we vast nog vaak terug zien. ;)
SimonMc zegt
Maar die P800, zat die al niet in 2.8 aan de 100?
primramessar zegt
@SimonMc:
In ieder geval was die wel bruut snel:
http://www.youtube.com/watch?v=s8O5ncJWWao&feature=player_embedded#!
Ralph zegt
Kijk… zo kan het ook.
Electrische auto’s is gewoon een rode haring.
Kijk even naar de Fisker! Bereik van 80km? Auto weegt dik 2 ton?
@ X-HolySpahire-X.: beetje veel die 900pk! :P
Megakix zegt
Wow, ik was al redelijk fan van de GT-R, maar deze witte is helemaal gaaf ! En het bodywork is opzich logisch gelet op de 900Pk toestand…
Ralph zegt
-EDIT- Moet zijn Elektrische auto’s zijn rode haringen!
niemand zegt
GANZZZ GEIL!!!
Relief zegt
@primramessar
Tegen een veyron die niet eens serieus aan het racen was. LOL
primramessar zegt
@Relief:
Relax maat.
Waar het mij om te doen was is de rauwe emotie die zo een auto teweeg brengt.
Ik ga niet met je muggeziften wat wel en wat niet is, (wij waren er niet bij) het zijn beide topauto’s, die mijn hartje sneller laten klopen.
Daar ben je het hopelijk wel met mij eens?
RALM zegt
Hmm interessant. Die P800 is inmiddels ook al tegen van alles en nogwat uitgezet en komt op die russische site akelig dichtbij de Veyron qua accelaratie, zelfs tegen of zelfs over de 300kmh loopt de Veyron niet echt uit. Ding is echt bizargoed dat hij met al dat extra vermogen nog zo stabiel loopt en klinkt. Nissan heeft echt een meesterwerk afgeleverd. Zal wel niet al te lang meer duren alvorens die yanks er 1500 pk in proppen!
Sciurida zegt
Is biobrandstof wel zo milieuvriendelijk dan? Ik dacht dat er heel wat boompjes in zo’n tank gaan, maar goed niet zo relevant, feit is dat hij bruut is, en als men een goede (lees makkelijke) manier vindt om massaal biobrandstof te maken schrijf ik me in!
primramessar zegt
@Sciurida:
helaas draait het hele HUIDIGE gedoe rondom ethanol om geld. Een select clubje zal er een leuk zakcentje aan overhouden.
Degene die de touwtjes in handen hebben van de productie van mais tot ethanol zullen bij vraag hun inkomsten zien stijgen.
Politici worden gebruikt om hun product te promoten.
De Switzer in dit artikel loopt toevallig op ethanol(=gemaakt van mais).
Hieronder wat modificaties wat de mannen van Switzer gedaan hebben om de 900 pk eruit te persen:
“The P800 is already at the limit of what we feel comfortable for the stock GTR transmission,” explains Switzer. “So to go further we really needed to beef up the transmission. We contacted Dodson Motorsports in New Zealand and explained what our goals were with the car – 900 hp, more clutch area, ad smooth shifting at every speed. The new transmission is the product of several months’ co-development between Switzer and Dodson, and is exactly what we needed in order to start pushing the GTR forward beyond 800 hp.”
“In a way, the solution was all around us,” offers Switzer, whose shop is located deep in Ohio’s farm country, surrounded – literally! – by cornfields. “E85 isn’t without its trade-offs. We had to modify the fuel system to handle the fuel and significantly increase the size of the injectors, also, but in the end we had a fuel that gave us everything we needed to crank up the boost on this car and deliver over 900 hp.” The E85 delivered other benefits as well: it is significantly “greener” than the pump-gas and race-gas versions of the GTR. “With most high-horsepower cars, you can barely breathe after just a few dyno runs. With the E85, we were able to run pull after pull to dial in the tune without feeling any effects of the usual emissions. It’s hardly scientific, but there was a noticeable improvement in the air quality in the shop compared to race gas.”
RaKiM zegt
woow alsof die spoiler er op hoort, niet slecht hee
XALMANS zegt
En de Nissan gtr1k switzer is ook bijna af 1000 +hp !! Wauw wat een bedrijf !
stopwearingpants zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
AQ zegt
de gtr is zo bruut, droomwagen
pomoek zegt
Ik ben nooit zo onder de indruk van getuned spul en in dit geval vind ik het eigenlijk schandalig. De GT-R is een zorgvuldig ontworpen en minutieus gebouwde auto. Daar heeft Nissan jaren aan ontwikkeld, getest en getuned. De auto is uiteindelijk een benchmark geworden waar supercar ontwerpers zich nu op richten. En dan komt er een Tunert die met al dat zorgvuldig gebouwde spul onder de motorkap gaat rommelen en er in enkele maanden een snellere variant van maakt. Ik geloof best dat deze auto in een rechte lijn sneller is dan alles wat beweegt, maar op de Nurnburgring denk ik dat het met de originele GT-R weinig verschil maakt. Behalve dat deze auto waarschijnlijk een klap meer geld kost.
Jochempie zegt
@pomoek: zorgvuldig ontworpen inderdaad, on a budget that is.
Benny zegt
Wat ik absoluut mis bij tuners is het doel of ambitie wanneer ze beginnen bij het tunen van een auto. De legendarische tuner Mines heeft als doel om maximale “engine response” en wegligging. Deze tuner gaat niet voor maximale pk’s maar meer om een balans tussen wegligging en een goede afgestelde motor.
Tegenwoordig flikkeren ze er een grotere turbo op doen groffe aanpassingen aan de motor en ja hoor ze halen 900 pk eruit, nou dan ben je blij!! Ik namelijk niet…
The_12oach zegt
@Benny:
Mines doet niet alleen aan gasreactie van de auto want bijna elke Skyline die hun aangeraakt hebben stond ver boven de 600PK.
Het probleem voor vele om te zien is dat dit al een enorm sterk monster is met een enorme motor die het goed toelaat om motorisch nog verder opgevoerd te worden het koste wat tijd maar ze hebben nu goeie manieren gevonden om het vermogen tot gigantische hoogstes te brengen en ik vind het alleen maar gaaf om te laten zien wat ze hier mee kunnen bereiken plus dat ie een stuk vriendelijker is zoals hierboven ook uitgelegd staat. (niet over de versnellingsbak beginnen want dat is bij driekwart van de auto’s een struikelpunt)
En het opvoeren van die soort auto’s zal altijd een PK Battle blijven maar degene die er nog een dagelijkse auto van kan maken is de winnaar. Zoals HPF dat met de M3 is.
primramessar zegt
Tunen betekent afstellen. Een bekwame tuner is stelt de auto beter af dan dat het af fabriek al is. De klant bepaalt welke gebieden.
Goede tuners hebben enorme know how. Niet onderschatten.
Ramshoek zegt
Leuk hoor dat het ding op biobrandstof rijdt!
Maar waar het natuurlijk om gaat is dat (Bio-) ethanol een veel hoger octaangetal heeft als benzine (vooral die meuk die ze in de VS uit de pomp laten vloeien).
Dat hogere octaangetal staat voor een hogere klopvastheid, waardoor je redelijk eenvoudig met en hogere turbo-druk kunt werken. Daarbij heeft het goedje ook nog eens een hoger koelend vermogen dat benzine wat nog wat extra turbodruk mogelijk maakt.
Wat betreft die Bio Ethanol; die maken ze in de VS voornamelijk van Mais (waar ze een ‘maisberg’ van hebben in de VS). Bio-ethanol uit mais halen gebeurt op dezelfde manier als Whiskey uit graan te halen. Namelijk door te stoken. In de VS doen ze dat stoken veelal op aardgas. Er zijn mensen die zeggen dat je voor 100 energie eenheden Ethanol, 70 energie eenheden aardgas nodig hebt. Anderen zeggen dat er nog meer energie nodig is, zij rekenen ook de energie voor productie (o.a. trekkers en oogstmachines) en transport (er ligt geen pijpleiding netwerk voor Ethanol door de VS) mee in hun berekening. Hun berekening komt over de 100 uit. Het kost volgens sommigen dus meer energie om Bio Ethanol te produceren als het oplevert …
Er word overigens gewerkt aan veel efficientere methoden om Bio ethanol te produceren…