Suzuki heeft gisteren in New York de nieuwe XL7 crossover SUV (CUV) onthuld. De 2007 XL7 is groter en krachtiger dan de vorige generatie XL-7 en is gebaseerd op de Suzuki Concept-X (en X2) die in 2005 op de autoshow van Detroit werd onthuld. De nieuwe XL7 is het vervolg op de Grand Vitara en is een stuk groter geworden.
De CUV is voorwielaangedreven en maakt gebruik van een nieuwe 3.6 liter V6 motor met een geschatte 250pk. Er komt ook een variant beschikbaar met vierwielaandrijving. Het is nog niet zeker of deze XL7 naar Europa komt (persbericht).
Ejay zegt
Ik vind hem een mooie lijn hebben, echt een amerikaanse wagen.
zapp zegt
Het lijkt of er te kleine wielen onder zitten.
C30 CDI AMG zegt
haha ejay, wat ben je toch weer grappig. en het mooie is, ik ben het nog met je eens ook. Maarja, het blijft suzuki..
Remco zegt
Mission Failed….haha. Wielen zijn inderdaad te klein en de front vind ik gewoon erg standaard en alledaags. Het is net alsof de ontwerper niks meer in zijn gedachten had om iets nieuws te uitvinden, en tekende ie dus zomaar een hoekige koplamp.
JeffreyG zegt
voorkant: wannabe nissan murano
achterkant: archief van de schroothoop
totaal: lelijk
Bertram zegt
ik wil U bij deze mededelen dat deze auto niet naar europa komt dat heb k gelezen in een nieuws bericht..,
autoblogger zegt
Thanks Bertram, vandaag las ik ook bij autotelegraaf dat de LX7 inderdaad niet naar europa komt: “Het Japanse hoofdkantoor heeft de importeur definitief laten weten de XL7 niet naar Europa te verschepen. Ook de V6-versie van de Grand Vitara komt niet, tot onvrede van de verschillende Europese importeurs.”
Hap zegt
Abslouut een heel aardige auto, maar ongetwijfeld een benzineslurper van de eerste orde. Misschien de reden om de XL7 niet in Europa te lanceren? En de Amerikanen maakt het niet zoveel uit hoeveel een auto verbruikt. Dus in het land van Uncle Sam zal het vehikel wel scoren, denk ik.
Ronduit vreugdevol is de introductie van de Nissan Qashqai (spreek uit: Keskai). Een zeer fraaie auto, die moet concurreren met o.m. de VW Golf en de Opel Astra. Als de prijs ook nog concurrerend is (er is sprake van een startprijs van rond 23.000 euro) heeft Nissan een topper in handen. Alleen die traditionele kleuren bevallen me niet zo. Waarom geen uitgebreider kleurengamma? Enne…wit kunnen ze sowieso schrappen. Want wie wil er nu in een witte auto rijden? Niemand toch.