Na de enigszins schrikbarende Alto Turbo RS tonen de Japanners nu twee gangbaardere concepts.
De iM-4 (hierboven inderdaad) blinkt helaas niet uit in sexy typeaanduidingen, maar de afkorting staat in elk geval voor Iconic Mini. Zoals de foto al doet vermoeden wordt het retro vormgegeven autootje uitgerust met AWD, voor de aandrijving zorgt een 1.2-blokje. Voor het geval je je afvroeg waar de iM-4 je toch aan deed denken, zoek de Suzuki SC 100 GX nog eens op en je komt in de richting.
De iK-2 wordt vlak boven de Swift gepositioneerd en wordt geleverd met een 1.0 of een 1.2 torretje. Ergens begin 2016 komt ‘ie op de markt, de iM-4 volgt daarna. Wanneer precies is op dit moment nog onbekend.
toyotafortuner zegt
Ehm @mauritsh ik zie in de iM-4 vooral een kekke 5-deurs Jimny en geen SC 100 GX. Dat laatste is een hele kleine coupe. OT: het is wel een hele leuke conceptje.
jrk68 zegt
@toyotafortuner:
3/4 van achter heeft de C stijl er wel veel van weg, ook de achterlichten lijken op die van de GX.
Daar houdt alle gelijkenis wel op, ook heeft hij inderdaad 2 deuren te veel is lijkt hij 20cm te hoog.
marv46 zegt
@jrk68: Japanese Nostalgic Car heeft de retro aspecten van de wagen even uitgezocht. Zoals je ziet is het geen retromodel, maar heeft de auto alleen verschillende subtiele hints naar oudere Suzuki’s:
http://japanesenostalgiccar.com/2015/03/03/news-suzuki-im-4/
roppp zegt
@jrk68: maakt niet uit. Het ding ziet er best leuk uit voor een suzuki.
Dat coupeetje is ook een grappig ding. Zo mega-klein. Er kon niemand normaal op de achterbank zitten.
mercedesbenz63 zegt
Welk mooi vind ik zelf.
sr20det zegt
Eeyuhh die ik-nogwat is best een strak dingetje! Beetje kia rio achtig
Robert zegt
Hé, zijn Japanners de nieuwe Chinezen? Die IM.4 is wel een behoorlijke copy-paste van de Kia Soul.
w0o0dy zegt
Best leuk alleen de achterlichten/achterkant van de ik2 ia wel erg hoog. Maken maar en we hebben er weer wat variatie bij op staart. Suzuki kennende blijft het ook goed heel dus… Leuk no nonsense spul.
snelweg zegt
I’m ik
Ik ben mezelf :D
kaasdevies zegt
Swift 2.0
mrrallycross zegt
Ik zeg de terugkeer van Suzuki in Nederland, mooie geslaagde karretjes.
gtwillem zegt
Ik vind ze beide erg leuk. Geneve is een leuke beurs: lekker dichtbij (quattro roadtrip!!!), lekker klein en al het nieuws bij elkaar. Maar bij de Tokyo Motorshow kijk je nog echt je ogen uit!
simondegraaf zegt
Ijsbeer?
bartteeuwen zegt
Ik dacht bij de eerste foto meteen Dacia, wel best geinig
Esprit_de_Flandre zegt
Leuke toestelletjes, maar worden vast alweer geen succes in Europa. Gelukkig dat India Suzuki recht houdt…
Dinky_Toy zegt
Wat was er mis met de Alto Turbo RS ?
mercedesclk350 zegt
Suzuki is zo’n typisch merkje. Het is een beetje jammer dat al dat leuke spul dat ze maken in Japan blijft. Zag gister nog een Celerio staan, je wordt er op slag depressief van. Bovendien heb ik nog net kunnen meemaken hoe een dame op leeftijd er in stapte en wegtufte.
Maar een maat van mij die veel in de import zit heeft een Suzuki Kei Works gehad, een soort Ignis, maar dan snel. Echt snel. En toch heel klein en ingetogen. Geweldig wagentje.
’t Is zo jammer dat het enige wat wij hebben dat in de buurt komt zo’n Swift Sport ding is.
Hier ook deze twee, echt geweldig hoe die eruit zien. Hopelijk dat we deze of een afleidsel ervan hier ook kunnen krijgen.
P.S. ik kan nog steeds niet begrijpen waarom de Kizashi zo’n flop was. Dat vind ik nou een goede wagen, al heb ik er nog nooit in gereden.