
Over een kleine maand vindt de Tokyo Motor Show plaats, en natuurlijk komt Suzuki niet met lege handen naar deze thuiswedstrijd. De afdeling ‘concepts’ knalde er enkele showmodellen uit, waarvan deze Crosshiker er eentje is.
Onder de kap van het 810 kg wegende Suzuki’tje ligt een 1 liter driecilinder blokje, wat tegenwoordig zo’n beetje de standaard aan het worden is in de onderste segment-regionen. ‘Gewichtsbesparing’ en ‘lief voor het milieu’ zijn zomaar twee termen waarmee Suzuki dit concept graag associeert.
Voor het chassis werd gebruik gemaakt van de G70, een concept dat twee jaar geleden in Tokyo stond, en beter bekend is onder de naam ‘Regina‘.
Wellicht komt er ooit een klein crossover-SUV’tje uit rollen, voor nu is het speelse Soesje gewoon een stukje oogsnoep van het zeer lustig met concepts strooiende Suzuki. Gelukkig bouwen ze zo af en toe ook nog eens een productiemodel, zoals de recente SX4.
Leuk! Laat maar komen.
gooi maar in de shredder
Ben ik de enige die de wielen op die van bugatti vind lijken?
@jweelden: veyron ofcourse.
Ik vond het wel lijken op een van de nieuwere Renault concepts die o.l.v. Laurens van den Acker zijn gemaakt…
@Edge: ja je hebt gelijk. Ik ook
@Edge: kruising tussen dat en die smart concepts van de laatste jaren
@brabantia:
Het had inderdaad zo een Smart Concept kunnen zijn.
Gooi er voor mij maar een vierpitter in uit een GSX-R 1000…
Er is ook nog een Hustler (echt waar!) onthuld, maar we wisten natuurlijk allemaal dat de Japanezen niet zo goed zijn met Google…
@utregcity: Japanezen? ik dacht dat het Japanners genoemd werden. Dat autootje van jou URL doet mij denken aan een FJ Cruiser.
@thomcarspotter: “dat autootje van jou…” ik dacht dat het bezittelijk voornaamwoord “jouw” was en niet “jou” ;-).
@qashqow: yup
Lijkt wel zo,n pluche speelgoed autotje die je in de wieg aantreft.
Doet qua guitigheid denken aan een Alfa 4C.
Doet me denken aan een Juke :D
Vindt t eerder een crosskikker, heb ik toch liever een Juke
Ik heb dit artikel doorgestuurd naar Britt, Oh No Barbie en Tinkebell, en ze zeiden alledrie “Ja”.
Dat moet Suzuki toch beter kunnen. Een moderne interpretatie van de SC100GX bijvoorbeeld. Was destijds ondanks het zakformaat een enorm leuk vormgegeven coupe met een leuk sportief dashboard. Zelfs een ampèremeter ontbrak niet.