In tegenstelling tot wat sommige media berichtten (wishful thinking?) zal Suzuki geen ‘hete’ SX4 maken. De geruchten ontstonden als gevolg van het voornemen van Suzuki om met een SX4 WRC (boven afgebeeld) aan het World Rally Championship (WRC) deel te nemen. De straatversie hiervan zou 215 pk, een dikke bodykit en de nodige aanpassingen aan onderstel en remmen krijgen. Maar helaas pindakaas, volgens een woordvoerder zijn de geruchten niet waar.
De SX4 WRC heeft 320 pk en vierwielaandrijving. Om deel te nemen aan het WRC moeten er van het basismodel voor de rally-auto minstens 50.000 2500 exemplaren gemaakt zijn. Suzuki’s auto is echter hetzelfde als de 5-deurs hatchback die al op verschillende markten te koop is, dus is er al aan de voorschriften voldaan.
Misschien werden de geruchten gevoed door de brute XL7 die dit jaar een nieuw record neerzette op Pikes Peak, misschien door het Kizashi concept dat in Frankfurt stond, wij weten het niet. Wat we wel weten is dat de consument het voorlopig met een tamme SX4 moet stellen. (via)
marijn zegt
Wat een stelletje naaiers, ons onthouden van zo’n pornobak
JW zegt
ik heb nog nooit van de SX4 gehoord… waarom wordt de Swift niet voor de rally gebruikt?
ELB zegt
@JW:
Ze rijden wel met Swifts in lagere klasses. Dacht de 2WD klasse.
RA999 zegt
Ik denk dat de geruchten van dit soort foto’s komen, en de misinterpretatie’s die daaruit voortkomen ;)
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7294
Pannekoek zegt
50.000 …
Sjonge jonge jonge…
Zullen we het maar 2500 houden… ;)
Gideon zegt
Jammer…
Ze zullen vast wel te verkopen zijn, het zij in kleine aantallen.
Ook zouden ze hun imago er mee kunnen oppoetsen, maar dat gaat natuurlijk weer ten koste van het “milieu-imago”. Maar waarom doe je dan mee aan dat soort rally’s. Toyota snapt het wel en eet van twee walletjes met een “milieu-vriendelijke” racewagen.
Thijs zegt
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Car
Voila, als aanvulling op Pannekoek
marruk zegt
het is wachten op de eerste hobbyist die
een SX4 op een SX4 wil laten lijken
(en dan niet alleen de body)
marruk zegt
@ ELB:
dat heet geen 2WD klasse,
maar Junior WRC..
En nog nooit van een SX4 gehoord hebben is gewoon raar.
Dan ben je meer iemand die alleen van auto’s houdt
die er apart uitzien, en geen keus kunnen
maken tussen een Porsche of Ferrari
Thomaz zegt
Maar waarom rijdt er dan zo’n flutauto als een SX4 op de ring rond?
PatrickE zegt
@Thomaz
Flutauto… Heb je er ooit weleens in gereden dan?
ronnie zegt
mooie auto hor
wist nie dat ze hem ook in rally uitvoering hadden:D
D.D.B. zegt
“Straatversie”? Gewoon die WRX streetlegal maken en op de markt plaatsen! Wordt geheid een best-seller!
Thomaz zegt
@ PatrickE
Ik vind de SX4 geen flutauto, voor het doel waar hij voor gemaakt is: namelijk mensen van A naar B brengen op de openbare weg en misschien wel een klein gezin. Voor de rest ziet hij er ook best aardig uit. Maar deze auto met een hoog zwaartepunt en waarbij de dikste motor, een diesel, 120pk heeft lijkt mij nou niet echt geschikt voor het betere circuitwerk… Maar dat is mijn menin.
smoke zegt
@Pannekoek
Honest mistake, ik dacht dat er van het basismodel 50.000 en het specifieke model 5000 moesten worden gemaakt. Het checken is er even bij ingeschoten
Racer X zegt
Zo komt Suzuki, wat auto’s betreft, nooit van dat trutten imago af.
wapz zegt
En wat doen deze SX4s dan op de Nurburgring?
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7294
autoblogger zegt
Ons voor de gek houden natuurlijk!
Die Sjoefzoeki is gewoon een mule voor de nieuwe Lambo SUV…
Pannekoek zegt
Een AWD versie mischien?