• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Suzuki Baleno maakt kneiterharde comeback

Auteur: CasperH, gepost 31 augustus 2015 om 11:58 – 55 Reacties

Afbeelding Suzuki Baleno maakt kneiterharde comebackAfbeelding Suzuki Baleno maakt kneiterharde comebackAfbeelding Suzuki Baleno maakt kneiterharde comeback

Suzuki Baleno keert terug in showroom
Hebben jullie de Suzuki Baleno ook zo ontzettend gemist in het Nederlandse straatbeeld? Hij komt nu kneiterhard terug!

Het is alweer dertien jaar geleden dat de laatste Baleno in Japan de fabriek uitrolde, maar daar komt nu verandering in! Over een paar weken zien we namelijk de geheel nieuwe Suzuki Baleno tijdens de IAA Autoshow in Frankfurt. Suzuki toont daar meteen de productieversie van de iK2 concept die dus als Baleno op de markt gaat komen.

We krijgen de Baleno in eerste instantie alleen in hatchback-smaak, waar eerder ook een sedan de Baleno-badge droeg. Het platform voor de Baleno wordt “ultra-stijf en lichtgewicht” genoemd. De aandrijving wordt verzorgd door een 1.0 BoosterJet motor met “direct ingespoten turbo”, en ook een 1.2 DualJet met SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) wordt leverbaar. De nieuwe Suzuki Baleno staat begin 2016 in de showroom. Gegarandeerd Volkswagen-vrij. Kunnen jullie ook niet wachten?

Ook interessant!

  • Stokoude Suzuki-topman treedt op z'n 91e terug
  • Opgefriste Suzuki Jimny
    Opgefriste Suzuki Jimny blijft enorm guitig
  • Deze opgehoogde Suzuki Jimny is extreem cool
  • Huh: Suzuki Jimny wordt ineens eenzitter

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

baleno, iaa-2015, Suzuki

Vorig bericht: « Officieel: DS4 facelift en nieuwe DS4 Crossback
Volgend bericht: Fiat dringt nogmaals aan op fusie met GM »

Lees Interacties

Reacties

  1. filip696 zegt

    31 augustus 2015 om 12:02

    Had iemand de vergelijking met de concept in autoweek gezien? Hij had mooier kunnen zijn..

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      31 augustus 2015 om 12:08

      @filip696: autoweek? Ga je mond eens heel gauw spoelen.

      Login om te reageren
      • metalmike zegt

        31 augustus 2015 om 12:20

        @str8six: Wel de bron voor dit soort saaie auto’s…

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          31 augustus 2015 om 12:54

          @metalmike: touché

          Login om te reageren
      • humpyourdog zegt

        31 augustus 2015 om 13:11

        @str8six: Wener. Ja er zijn zaaddodende items te vinden op autoweek. Maar de barrelbrigade, klokje rond en op de rollenbank bijvoorbeeld zijn echt wel vermakelijk.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          31 augustus 2015 om 13:21

          @humpyourdog: ok dat zal wel. Ik vind het niet heel aanlokkelijk klinken in ieder geval.

          Login om te reageren
          • humpyourdog zegt

            31 augustus 2015 om 14:12

            @str8six: Nou ja, soms heb ik gewoon even genoeg van Wouter in die dikke bakken met zijn ‘woooow dit is toch echt wel dik hoor’, ‘kijk die pornojetsers’ en ‘mooooie materiaaalen’. Verandering van spijs doet eten.

            Login om te reageren
            • str8six zegt

              31 augustus 2015 om 14:23

              @humpyourdog: daar heb je gelijk in. Misschien moet je op YouTube Chris Harris even checken, is weliswaar in het Engels maar hij heeft altijd gave rijtesten met goed commentaar imo.

              Login om te reageren
              • humpyourdog zegt

                31 augustus 2015 om 19:47

                @str8six: Chris Harris en Drive ken ik al wel langer hoor, maar inderdaad een fijne vent met een passie voor auto’s en hij kan het allemaal nog smakelijk verwoorden ook :)
                Vooral dat heerlijke stukje over zijn 2CV is me altijd bijgebleven :)

      • stationcar zegt

        31 augustus 2015 om 13:24

        @str8six:
        Spoel zelf je mond flapdrol, we mogen blij zijn dat er in dit land meerdere sites/tijdschriften over auto’s naast elkaar kunnen bestaan!
        Daarnaast maken ze goede filmpjes met rij-impressies en dergelijke en hebben ze andere leuke items.
        Een echte liefhebber volgt mijns inziens alle media :-)

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          31 augustus 2015 om 13:49

          @stationcar: flapdrol? Je geeft inderdaad wel het niveau van de gemiddelde AW-bezoeker aan hiermee. Bedankt voor de bevestiging. Een liefhebber volgt de media die hem/haar aanspreekt, niet wat de kudde doet.

          Login om te reageren
          • stationcar zegt

            31 augustus 2015 om 13:59

            @str8six:
            Toch vind ik je een behoorlijke flapdrol als je net doet of het dom is om AW te lezen, zoals aangegeven maken ze prima content. Als één van de weinigen in het Nederlandse taalgebied naast Autoblog. Daarom getuigt het van weinig niveau om iemand die zich breder informeert dan slechts Autoblog te vermanen zijn mond te spoelen…

            Login om te reageren
            • str8six zegt

              31 augustus 2015 om 14:15

              @stationcar: iemand uitmaken voor flapdrol dát getuigt van weinig niveau. “Ga jij eens gauw je mond spoelen.” – Ik insinueer niet eens dat het dom is om AW te lezen. Dat maak jij er zelf van, maar ja, dat is een aanname. Ik wil niet in dezelfde fout als jij maken, want dat zou namelijk, tja, dom zijn?

              Login om te reageren
              • stationcar zegt

                31 augustus 2015 om 14:34

                @str8six:
                Maak dan niet van die domme opmerkingen, het is geen Ajax-Feyenoord situatie, dat we als fans van de één de ander belachelijk maken, komop zeg, kinderachtig gedoe.
                Desalniettemin had ik wel mijn woordkeuze iets netter kunnen houden, waarvoor mijn welgemeende excuses.

              • str8six zegt

                31 augustus 2015 om 14:38

                @stationcar: bedankt, zand erover. Nu weer terug naar auto’s.

    • gop1 zegt

      31 augustus 2015 om 12:29

      @filip696: Bedoel je VAGweek?

      Login om te reageren
      • raymster zegt

        31 augustus 2015 om 13:14

        @gop1: hij maakt hem gewoon…. *zucht* En Autoblog is zeker ook VAGblog?

        Login om te reageren
        • knipperlichtje zegt

          31 augustus 2015 om 13:32

          @raymster: nee, LeaseplanFordGinaClassicsblog. Boeit me persoonlijk vrij weinig eigenlijk.

          Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        31 augustus 2015 om 13:21

        @gop1: niet huilen…

        Login om te reageren
    • potjak zegt

      31 augustus 2015 om 12:31

      @filip696: dat is meestal het geval met conceptcars

      Login om te reageren
  2. Tonnie zegt

    31 augustus 2015 om 12:07

    Het concept was een stuk spannender, wellicht té spannend voor de doelgroep..

    Login om te reageren
  3. str8six zegt

    31 augustus 2015 om 12:07

    Fuck YES!

    Login om te reageren
  4. Mercbenz zegt

    31 augustus 2015 om 12:11

    Om antwoord te geven op de eerste zin van het artikel… Nee.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      31 augustus 2015 om 13:47

      @Mercbenz: ik heb ‘m ook niet gemist, er staat er namelijk een voor de deur bij mijn ouders.

      Login om te reageren
  5. eklasse zegt

    31 augustus 2015 om 12:14

    Suzuki heeft toch wel een behoorlijke overlap in z’n modellen. Hoeveel kleine auto’s kun je in een segment proppen?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      1 september 2015 om 12:57

      @eklasse: Overlap? Vind je? Celerio, Swift (die op z’n einde loopt), nu de Baleno, en dat is het toch qua kleine modellen?

      Login om te reageren
  6. retsok zegt

    31 augustus 2015 om 12:23

    Dan een 3 deurs graag. Vind 5 deurs hatchbacks over her algemeen toch een stuk minder mooi. Dan maar wat minder praktisch:)

    Login om te reageren
  7. barchettadriver zegt

    31 augustus 2015 om 12:24

    Hij mist de X factor die een Cactus wel heeft. Maar goed, mensen kopen ook VW Polo’s, dus waarom zou dit ook niet z’n plekje op de markt vinden.

    Login om te reageren
    • shootingbraker zegt

      31 augustus 2015 om 18:53

      @barchettadriver: de x-factor om hem in de fik te steken of in een ravijn te rijden?

      Login om te reageren
      • Ce zegt

        31 augustus 2015 om 22:54

        @shootingbraker: de X van X-Terminate!!! :-)

        Login om te reageren
  8. vvti zegt

    31 augustus 2015 om 12:28

    Als Suzuki de basis aanschafprijs onder de 15000 euro weet te houden dan gaat dit een goed verkopende auto worden.

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      31 augustus 2015 om 12:42

      @vvti: nee hoor net als met de sx4 scross prima auto voor een prikkie als je kijkt naar de rest van dat segment en zie je hem veel nee maar wel regelmatig. Maar de baleno ziet er gewoon niet uit dan maar een paar rooien meer voor de vitara dat is een hele knappe auto voor niet heel veel geld.

      Login om te reageren
      • vvti zegt

        31 augustus 2015 om 12:56

        @dirkiii: Oneens ,de doelgroep van deze auto zijn mensen die niet in een rijdende statement willen rijden.Het zullen mensen zijn die een betrouwbare en praktische auto willen ,hoge instap /zit positie veel ruimte en dat alles voor een “normale”aanschafprijs.

        Login om te reageren
        • dirkiii zegt

          31 augustus 2015 om 13:01

          @vvti: dat waren de splash rijders maar suzuki heeft dat model heel raar geen echte opvolger gegeven de alto uit productie en de splash uit productie. De vervanger van al dat suprieurs is de celerio. Heb er een keer in gereden en die 3 cilinder trilt al je botten uit je lichaam. Ik denk dat de baleno te groot word de doelgroep van suzuki in nederland zit te wachten op een girmaat splash in een niet te oudbollig jasje. Want als je zo nodig een hatchback van suzuki wil neem een swift

          Login om te reageren
          • vvti zegt

            31 augustus 2015 om 13:14

            Als een drie cilinder al je botten uit je lijf laat trillen adviseer ik je contact met je huisarts op te nemen!

            Login om te reageren
        • parker zegt

          31 augustus 2015 om 17:32

          @vvti: fout: de doelgroep is bejaarden, derhalve de ‘fijne hoge zit’ en makkelijke instap van dit nieuwe Baleno-ding

          Login om te reageren
  9. potjak zegt

    31 augustus 2015 om 12:33

    Gewoon een nette wagen. Niets meer, niets minder.

    Login om te reageren
  10. lekbak zegt

    31 augustus 2015 om 12:39

    Volgens mij is de huidige Swift een beetje de opvolger van de baleno. Leuk niet te zwaar karretje met een allerte motor.

    Als suzuki weer zoiets als de oude baleno kan maken ben ik er wel voor. Vooral als gti echt een vermakelijk wagentje.

    Login om te reageren
  11. 850t5r zegt

    31 augustus 2015 om 12:41

    Saul zal blij zijn met dit nieuws… :-)

    Login om te reageren
  12. baasbas zegt

    31 augustus 2015 om 12:54

    pff.. had vroeger wel wat met Suzuki, maar die liefde gaat rap over zo

    Login om te reageren
  13. purepet9000 zegt

    31 augustus 2015 om 12:59

    Leuk, maar dat ding rijdt waarschijnlijk als een bezem zonder haren.

    Login om te reageren
    • thejerk zegt

      31 augustus 2015 om 18:54

      @purepet9000:
      Ik rij persoonlijk liever op bezems zonder haren, neem jij die Bevers dan maar.

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    31 augustus 2015 om 13:00

    Hij is net zo spannend als de vorige.

    Login om te reageren
  15. 1audi1 zegt

    31 augustus 2015 om 13:05

    De oude baleno reed echt fantastisch. Zeker de automaat, hele comfortabele reisauto, super betrouwbaar. Kost geen fuck. En ziet er ook nog eens prima uit ( de sedan en station)

    Login om te reageren
  16. Rob zegt

    31 augustus 2015 om 13:07

    Ah, de Baleno. Goede herinneringen aan zo’n ding. Maat van mij had er.
    1.8 stationwagon met 120 péékáá. Voorzien van allerlei handige en leuke dingetjes (automaat, elektrische ramen, mooie spaakwielen, schuifdak, achterspoiler, trekhaak en airco). En verrassend veel ruimte. Bovendien niet stuk te krijgen. Echt onmogelijk.

    Tegenwoordig haal je ze op voor zo’n 1500 euro. Niks dus. Zeker als je bedenkt dat het wellicht de beste auto ooit is…..

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      31 augustus 2015 om 13:18

      @Rob: ik heb leuke herinneringen aan een 3 drs 1.8 gti.
      Ding was lichtjes gekieteld, in japan bestelde verlagingskit, lekker harde onderstelrubbers eronder, dat ding stuurde heerlijk.
      Dat ding was een heerlijke sleeper, geweldige auto
      En met alle luxe erop en eraan, ding is 3 jaar geleden de sloop op gegaan met ruim 5 ton op de klok.
      Ik zou er zo een kopen en er een projectje van maken :)

      Login om te reageren
  17. Carreza zegt

    31 augustus 2015 om 13:31

    (Geeuw) Wat kijk ik uit naar het moment waarop Suzuki afscheid zal nemen van de Europese markt. Aan hun nieuwe modellen te zien zou dat er wel eens snel van kunnen komen.

    Login om te reageren
  18. gop1 zegt

    31 augustus 2015 om 13:43

    Deze geweldige comment kwam voorbij op VAGweek:

    Suzuki keek in de schappen van VAG en snapte waarom er maar 2 jaar garantie gegeven kan worden. Toen ze erom vroegen hoe VAG dat doet met haar klanten antwoordden ze: ”Het gaat niet om de klanten maar het gaat om de grootste worden.”
    VAG en suzuki hebben twee compleet verschillende visies op kwaliteit. bij VAG snappen ze dat kwaliteit in de ogen van de consument gemeten wordt door wat je voelt en ziet: een doffe dreun van het portier, knuffelbaar kunststof en de duw in je rug van turbo-motoren. bij suzuki is kwaliteit 400.000 km probleemloos rijden en je klant voorop qua service en garantie. Geen gek verhaal dat ze dus maar even elders gingen shoppen voor motoren. De schaamteloze manier waarop VAG omgaat met haar klanten en het steevast ontkennen en zelfs juridisch aanklagen van klokkenluiders om je kwaliteitsprobleem maar onopgemerkt te houden is iets dat sterk tegen de Japanse mentaliteit ingaat. Zolang Europeanen nog steeds innig met hun dashboard knuffelen in hun leasebak is er geen probleem.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      1 september 2015 om 10:46

      @gop1: Leuk verhaal, die werkt bij Suzuki? Ik ga Suzuki niet afzeiken of VAG verdedigen, maar bij suzuki is kwaliteit 400.000 km probleemloos rijden is dikke onzin. Roestproblemen, slechte homokineten, waardeloze versnellingsbakken/synchromeshes… Een Wagon R+ van nieuw naar tot op de draad versleten binnen 200.000 km.
      Ja die motortjes blijven maar lopen, hoe hard je ze ook mishandelt… Maar toch. Iets meer nuance mag ook wel

      Login om te reageren
  19. toyotafortuner zegt

    31 augustus 2015 om 13:48

    Best een leuk bakkie, maar zo’n simpel sedannetje zal daar in Nederland vast niet aan slaan. In Indonesië echter..

    Login om te reageren
  20. martingtv zegt

    31 augustus 2015 om 13:48

    Iets klopt er niet aan het model. Als ze de uit gebouwde spatborden van de concept hadden gehouden had ie er een stuk stoerder er uit gezien.
    Nu lijkt het een ouderen auto.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      1 september 2015 om 12:58

      @martingtv: Spatborden lijken me weinig veranderd hoor. Alleen zitten er nu kleinere wielen onder, dat maakt veel visueel verschil…

      Login om te reageren
  21. mercedesclk350 zegt

    31 augustus 2015 om 15:56

    Ik vind hem saai. Die IK-2 concept was leuk, deze is veel te braaf. Ga maar lekker de oude Baleno achterna, die zie je bijna niet meer.

    We missen hem niet in het straatbeeld, sterker nog, de paar die er nog in het straatbeeld zijn mogen weggaan imo.

    Login om te reageren
  22. clarkson zegt

    31 augustus 2015 om 20:34

    Lancia delta?

    Login om te reageren
  23. redbeams zegt

    31 augustus 2015 om 20:57

    De swift en vooral het vorige model is spannend te noemen maar hier heeft suzuki er toch echt een potje van gemaakt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North