Waarschijnlijk had de superster in kwestie een dollar nodig.
Een beetje sneu is het wel hoe het gegaan is met Infiniti. Het luxe merk van Nissan leek zo goed te beginnen. Met name na de millenniumwisseling waren ze op hun best. De Japanse Nissan Skyline werd voorzien van een Infiniti logo en een 350Z-motor. Een uitstekende combinatie.
Furore
Maar het meeste furore maakte Infiniti met twee crossovers: de EX en FX. Beide waren 100% asfalt-georiënteerde crossover-SUV’s die voornamelijk waren bedoeld om op te vallen en een hoge zit te verschaffen.
Deze auto’s werden via de grijze kanalen in grote getale geïmporteerd. Pas veel te laat ging Inifniti het zelf proberen met een paar saaie sedans en omgekatte Mercedessen. Het was geen succes.
Infiniti QX55
Dus gaat Infiniti terug naar zijn roots: asfalt-SUV’s bouwen. Dat doen ze met deze QX55. De basis voor de Inifniti QX55 is de QX50. De kans is groot dat je die auto alweer vergeten bent.
Infiniti heeft zeldzaam slechte gewoontes om hun modellen een onbeduidende naam te geven die niemand begrijpt. De QX55 moet een hoedtik zijn naar de voormalige (en veel grotere) FX. Snap jij het nog?
Superster Aloe Blacc
Infiniti zelf waarschijnlijk ook niet. Mede daardoor hebben ze belsoten om Aloe Blacc in te huren om de auto te promoten. De zanger is dan ook te zien in de filmpjes en op de persfoto’s. We kennen de superster allemaal van het liedje ‘I Need A Dollar‘ en waarschijnlijk was dat moment weer aangebroken.
Of de getalenteerde zanger moet ons in een liedje duidelijk kunnen maken waarom we deze rare crossover coupé moeten kopen.
272 pk
Nog even over de auto zelf. Het geheel toont zeker niet onaardig, zeker niet voor het type auto. De motor is een 2.0 liter viecilinder met turbo die precies 272 pk levert. Toevallig komt dat neer op 200 kW.
Het maximale koppel bedraagt 380 Nm. Via een CVT-automaat worden deze bescheiden krachten over gebracht op alle vier de wielen. Om een idee te krijgen van de auto, het is een concurrent voor de BMW X4 en Mercedes-Benz GLC Coupé.
Raar filmpje
Oh, en Infiniti had dit bijzonder rare filmpje opgenomen waarvan nog niet duidelijk is wat er gebeurt. Wie het weet, mag het laten weten in de comments. Wellicht dat het bij Infiniti tijd is voor een nieuwe marketingafdeling.
De Inifiniti QX55 komt niet naar Nederland, want Infiniti heeft zich teruggetrokken van de Europese markt. Misschien dat er post-Covid-19 weer concerten zijn om een concert van Aloe Blacc bij te wonnen. Verdient hij ook weer een dollar die hij zo hard nodig heeft. Blijkbaar.
Loek zegt
Knap hoe de achterkant een combinatie is van X6 en GLE Coupé. Die samen de twee meest lelijke konten uit de hedendaagse auto-industrie hebben.
Breinstein zegt
Ik ben en blijf geen fan van de alsmaar groter wordende grilles op auto’s, maar buiten dat ziet deze Infiniti er erg fraai uit. Maar ik vind de Q30 en Q60 van buiten ook zeer fraai. Of ik er ooit één zou kopen? Denk niet dat ik het aan zou durven.
jaapiyo zegt
2003 belde, wilde interieur terug.
willeme zegt
@jaapiyo: precies even modern als huidige BMW’s, inderdaad. Scherp. Ik zal het er even bijzetten.
bsxc2 zegt
Pre facelift Tuscon interieur.
mashell zegt
Leuke auto. In het segment van de Q5 sportback is deze goed gelukt.
Of Aloe een superster of one-hit-wonder is weet ik niet maar ik hoop toch echt dat de actrice meer dan een dollar heeft gekregen voor het kort pittig kapsel.
potjak zegt
Staat deze auto ook op een Mercedes basis? Zou mij namelijk niets verbazen. Vind persoonlijk dit soort wagen wel gaaf maar wat Jaapiyo zegt, dat interieur… is netjes en niets mis mee maar in deze klasse niet meer van deze tijd.
tjorque zegt
Marktonderzoek budget: 1$
Ontwerp budget: 1$
Marketing budget: 1$
…
Duidelijke lijn toch?
(Just my 50ct ?)
fmgarcia zegt
@tjorque: I need dollar dolla dolla is what you need! Alleen niet zo veel in dit geval!
fmgarcia zegt
@fmgarcia: Ow Willem dropte m al in de tekst:).
Corrado16v zegt
Inderdaad raar filmpje. Zouden ze proberen aan te geven dat het een dameskapper-auto is?
RiKe zegt
De achterkant is gewoon een Kia X-Ceed
okdoei zegt
Vond het door mij onvrijwillig bekeken reclamefilmpje van KIA, dat voor het door mij vrijwillig bekeken reclamefilmpje van Infiniti kwam, ook vrij vreemd. Iets met elektrificatie en je “imagination” de vrije loop laten. Jaaaja.
Bij Infiniti reclame (SPOILER ALERT): zij laat dr hoofd kort scheren omdat ze anders wil zijn dan de gevestigde orde.
En een Infiniti helpt daarbij?
Ofzoiets?
Zo snap ik em…
Auto reclames zijn samen met parfumreclames altijd een beetje vreemd.
polpol33 zegt
@okdoei: oooo. Dank je voor je uitleg. Ik kon helemaal niets van de infiniti reclame maken. Vast een generatie probleem…
mashell zegt
Parfum reclames… Nou net de relevantie kenmerkende eigenschap van parfum kan niet via de beeldbuis worden overgebracht. Dus zie je mooie flessen, mooie mensen die vreemde dingen doen (om de aandacht van de kijker te trekken) en onlogische slogans. Allemaal alleen maar om de naam van dat parfum in het hoofd van de mensen te krijgen. Zodat ze de volgende keer bij het parfumschap in de Douglas dat parfum of liever “fragrance” eens overwegen.
okdoei zegt
@mashell: dus zijn parfum reclames een beetje vreemd. Of was dat niet je punt?
Iemand vertelde me ooit dat ze door middel van die vreemde foshiznit je de geur wilden laten ‘voelen’. Of het zelfde gevoel opwekken wanneer je de parfum ruikt.
Al wist ik nooit zo goed wat ik moest voelen bij Charlize Theron die heel hard en aggressief: “J’ADORE. DIOR” roept.
mashell zegt
Yep, parfum reclames zijn vreemd omdat ze alleen maar vreemd kunnen zijn. De logische vorm, kijk eens hoe lekker ons nieuwe parfum deze persoon laat ruiken, dat kan niet.
berlinetta zegt
Vind het exterieur best mooi eigenlijk.. en dat voor een SUV-coupe! Maar dat interieur kan echt niet meer. Dat was 10 jaar geleden al ouderwets.
mashell zegt
Duiding van de reclame: Je ziet een twee diva’s ruzie maken, emotioneel en gepassioneerd. Ze komen er niet uit. Eentje verlaat de kleedkamer, ietwat verward. De tweede heeft een plan. Ze belt de spoedkapper, die vervangt het mooie kapsel door een kort pittig kapsel zodat zij definitief haar zin doordrijft: zij claimt de mannenrol in hun lesbische relatie. Dat betekent dat zij het afval drie dagen nadat het gevraagd is buiten zet en de ander de was, het strijkwerk, het koken en de schoonmaak doet.
Prima reclame, heel inclusief, de auto goed in beeld en de emotie spat er vanaf.
polpol33 zegt
@mashell: ???????
jensoffbutton zegt
Ik vind het exterieur ook nog best oké, 1 van de minder lelijke poepende honden.
Het interieur ziet er inderdaad gedateerd uit, een extra scherm maakt het niet plots 2020-proof.
rikus zegt
Wie is Aloe Blacc? Ik ken wel een René Le Blanc.
machielvdd zegt
Juist, dat is tenminste een superster
z3cabby zegt
Ik weet het, mosterd na de maaltijd, maar wat een hoop tiepvoutjes Willeme. Dat kan je beter.