Een gewicht van max. 800 kilo in combinatie met een Corvette V8. Dat wordt leuk.
Het bedrijf Innotech wist onze aandacht al een keer te trekken met deze Ferrari-achtige Corvette. Nu gaan ze ook zelf auto’s bouwen. De Innotech Aspiron moet in 2010 productierijp zijn en is bovendien straatlegaal. Enkel de motor is niet zelf ontworpen, daarvoor kan gekozen worden uit het assortiment van Corvette V8’s. Door de brede keuze aan motoren kan het vermogen oplopen tot 730 pk.
Wellicht worden de Corvette-blokjes in de toekomst aangepast voor Biofuel. Helaas moeten we het nu nog doen met wat tekeningen. Hopelijk kunnen we binnenkort meer foto’s tonen van dit project. (via autogespot.com)
RRenault zegt
Voorkant lijkt wel een beetje op een Enzo, ziet er niet gek uit en zal waarschijnlijk flink hard gaan ook. Ben benieuwd naar de ringtijden :P
Ikwesley zegt
Caparo T1? zie iik dat
AMGJunk zegt
800 kilo en 730 pk???
Bizarrrrrrrrrrrr :shock:
roan zegt
uuh, enzo look-a-like met Caparo T1 trekjes lijkt me zo ja…
als ie maar niet zo licht-ontvlambaar als de T1 wordt… en niet zo mechanisch onbetrouwbaar…
BART! zegt
Vergelijkings mongool modus aan
“lijkt op een Caparo T1…maar met 2 personen naast elkaar zittend”
Vergelijkings mongool modus uit
Zo, dat hebben we dan ook weer gehad.
wotevajjjj zegt
fuck you!
ga naar china met die caparo t1 rip-off
enzoverder
waarom kunne designers niet gewoon zelf eens iets maken
stomme peuters
Serge zegt
Dacht je net dat alleen die chinezen van het kopieerapparaat hielden..
Laat de battle maar losbarsten, wie maakt de beste copycat, China vs. Oostblok, FIGHT!
Wel geinige combinatie, LSx-motortje in een Caparo maar denk dat als hij voorbij Skoda-snelheden gaat hij uit elkaar valt..
r0el zegt
ik ga ook wat renderen in CAD, roep dat het in 2011 productierijp zal zijn en heel autoblog staat op z’n kop :P
Nog een beetje vroeg lijkt me dus, kzie alleen maar een paar tekeningetjes
ErwinLagcher zegt
@ r0el
En dan wel 600 kg en de atmosferische Mugen V8 met vermogens tussen de 590 en 720 pk, afhankelijk van de software :D
Wieldop zegt
Bugatti Veyron pk/ton = 508
Deze jongen (inclusief man van 85kg meegerekend) = 825
0-100 in… ehm iets van 2 seconden?
Benjamin1 zegt
Wel heel erg windows 98 he, die plaatjes.
ErwinLagcher zegt
@ Benjamin1
Meer een ZX-81 tekening :D
Benjamin1 zegt
@ Erwinlacher
Ja, 1 tekeningetje ook, render dan iets op GT5 niveau ofzo, dat ziet er pas gelikt uit! :mrgreen:
Jozeph zegt
Idd Roel! Ziet er mij ook héél amateuristisch uit. Je kan mooiere designs maken in Google Sketschup! En dan die tekst. Mijn neefje van 9 zou hetzelfde schrijven: an extreme supercar with a corvette engine??? WTF
yassin zegt
ja klopt lijkt wel een Windows ’98 plaatje :P, Maar dit is een beest, en dan nog zo ligt…Dit ding gaat knallen..
Benjamin1 zegt
@ yassin
Als ie er ooit gaat komen dan…
Wie weet, misschien wordt mat oranje wel de shit komende zomer
Citrofiel zegt
@ Wieldop; “Caparo geeft een 0 tot 100-tijd op van 2,8 seconden”. Aangezien dit qua specs wel heel erg Caparo is, neem ik die maar als benchmark. Behalve power to weight ratio speelt ook de tractie…
Mardec zegt
Dit is duidelijk heel fel gebaseerd op de caparo, desalniettestaandedesalniettemin is het toch wel een mooie creatie :D
En met een corvette motor, die zijn ook wat duurzamer dan die powertec’s :D
wim zegt
hoor ik iemand nou zeggen caparo t1???? met de achterlichten van een lotus xD
Joost zegt
@wim of achterlichten van een Spyker, thet is maar hoe je het bekijkt..
lincoln zegt
zomer .. skelter tijd weer aangebroken ..
JanJansen zegt
@ Joost & wim
Die Spyker achterlichten komen gewoon uit de Hella catalogus. De achterlichten van Lotus (die overigens Michiel van den Brink ook in zijn ontwerp gebruikt) zijn wezenlijk anders gevormd.
Dit lijken de Hella units te zijn.
Mardec zegt
Ze zouden beter de puntneus van de auto een stuk breder maken zodat deze afbouwd naar achteren. Niet zo mooi, maar wel een pak aerodynamischer.
StormRAM zegt
Waarom ook altijd die GM-Corvette-engines? Begint nogal saai te worden…
Overigens: de projectjes met Hondamotoren komen wel uit, zoals de Arial Atom en, in mindere mate, de Caparo T1.
Lijkt er op dat alle hobby-projectjes met een Corvette-motor en een leuk CAD-tekeningetjes (no offence, ik kan het niet) van de aardbodem verdwijnen!
Anyway, dit gevalletje ziet er lekker F1-achtig uit.
Rover 216i Targa zegt
Bizar, gaat waarschijnlijk héél hard, maar het design is allesbehalve mijn ding
CowboyHenk zegt
Net wanneer je denkt dat de projectjes op basis van de Volvo 340 niet meer te vinden zijn..
rider zegt
voorkant zeg ik caparo, achterkant zeg ik donkervoort D8 (coupe) die net gepresenteerd is. maar niet verkeerd. alleen waarom een corvette V8? die is veel te zwaar maar wel lekker robuust.
C6_R zegt
Corvette Powerrr!!! 8)
sarcast zegt
Caparo kloon
Henk.H zegt
nee, alsjeblieft niet! er zijn al zoveel malloten die een gigantische moter in een plastic speelgoedauto’tje hebben gepropt en het dan een supercar durven te noemen. wat heeft de wereld aan een of andere skelter uit Tsjechië die ook maar nooit enig asfalt zal tegenkomen? als je een supercar bouwt doe het dan gewoon goed, en geef de auto enig nut, in plaats van alleen een pk/gewichts verhouding. dit is gewoon belachelijk
JamesBond007 zegt
Hej Tjechen!
Hou het bij de Absinth :D!
BananaFlip zegt
Dat ziet er best wel nice uit.
Maar het idee van een superlichte waggel met een dikke motor is nu ook wel vaak genoeg langsgekomen…