Grijp die kans, want het komt zeker niet elke dag voor dat een Ferrari J50 te koop wordt aangeboden.
Naast de reguliere modellen maakt Ferrari af en toe ook wat speciale modellen. Gelimiteerd, of zelfs one offs. Als basis nemen ze dan een bestaand model. Vaak betaal je een dikke premium voor feitelijk een Ferrari met wat andere bumpers. Even heel oneerbiedig gezegd dan. De Ferrari J50 is zo’n speciaal model en nu staat er eentje te koop.
Van de J50 zijn 19 stuks gemaakt. Ze hadden allemaal Japan als eindbestemming. Het is dan ook niet zo gek dat deze Ferrari J50 te koop wordt aangeboden bij een dealer in Tokio. Mocht je de supercar naar een ander continent verschepen heb je wel iets unieks. Je zult niet gauw een tweede tegen het lijf lopen.
De Ferrari J50 is gebaseerd op de 488 Spider. De vormen en met name het interieur van de auto geven het weg. Daarnaast is er wat wasabi gestrooid op de twin-turbo V8, want het blok levert 690 pk in het geval van de J50.
Waar een 488 Spider enkele tonnen kost, moesten klanten voor een J50 het veelvoudige betalen. Sterker nog, deze J50 occasion mag mee voor omgerekend drie miljoen euro. Dat is bijna Bugatti Chiron geld. De configuratie van de Ferrari J50 die te koop wordt aangeboden is niet heel spannend. Zwart (Nero Daytona) met hier en daar wat gele details.
007 zegt
Opmerkelijk dat deze Japan-edition left-hand-drive is.
SwiftSport zegt
Niet echt. Zo’n beetje al het Europese spul wat geen familie bak is word voornamelijk als right hand drive verkocht. Zelfs van wat normaler spul zoals een 911 of Cayman staan er in het hele land weinig te koop.
Wat de reden is? Je hoort verschillende dingen. Sommige denken dat RHD slechter zijn omdat de auto’s in kwestie als LHD zijn ontworpen. Andere doen het zodat er geen vergissing mogelijk is dat je in een buitenlandse auto rijdt (er rijdt hier in de buurt zelfs een malloot in een LHD DB9 rond…) maar ik denk zelf dat het ook veel met restwaarde te maken heeft. Japanners kopen graag nieuw en met een LHD is een auto tweedehands op veel meer markten te verkopen.
Robert zegt
@SwiftSport: ik heb altijd begrepen dat het ook een mengelmoes van ‘cult’ en ‘status’ is, om in Japan met een LHD auto van Europese makelij te rijden, zelfs als het model in kwestie ook in een RHD uitvoering (voor bijvoorbeeld de Britse markt) wordt gebouwd.
petroldrinker zegt
@007: zijn veel europese top modellen van BMW etc daar ook, schijnt status verhogend tr zijn als je een europese auto hebt met lhd in japan
golf1985 zegt
@007: is vaak met europese auto’s in japan. Geeft een bepaalde status
cossiekiller zegt
@007 Het schijnt… Heb het ook maar horen zeggen hoor… dat het iets is met status als je een lhd auto hebt in Japan.
Hier in Belgie is dat ook een statusdingetje trouwens. Als je hier met een rhd Impreza of Lancer rondrijdt, wil dat vooral zeggen dat je het geld niet hebt voor een linksgestuurde…
sr20det zegt
@cossiekiller: omdat er tig uitvoeringen zijn die hier nooit geleverd zijn ja.
Frenkyboy zegt
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat lhd iets te maken heeft met status in Japan.
Jochen zegt
@Frenkyboy: ik heb via (auto)boulevard begrepen dat de gemiddelde Japanner linksdragend is en dat het voor de fallus wat prettiger is om links in te stappen.
bernoulli zegt
Ik kende hem alleen uit Real Racing 3. Zeer fraai!
mundus zegt
Veel geld voor een f8 tributo…
RubenPriest zegt
488 staat in de tekst;) Toen deze J50 kwam in 2016 bestond de F8 nog niet
mundus zegt
Snap ik ;) Maar de gelijkenissen zijn zo groot dat mij het gevoel zou bekruipen dat je in een pre-productie f8 rijdt i.p.v. bijzondere special.
anthwan zegt
Voordat geld liever Chiron.
Dutchdriftking zegt
Heel veel geld voor een minder mooie F8/488 dus. Nee doe mij het originele maar.
911targa zegt
Is dit de duurste auto op marktplaats.nl?