Vroeger was het de standaardauto: de Opel Kadett. Iedereen had er eentje. De Kadett was er in allerlei soorten en uitvoeringen waardoor er altijd wel een een aansluit bij jouw behoeftes. Dit was nog voordat we met zijn allen premium crossovers met sportpakketten gingen leasen.
Nee, vroeger spaarde je voor een Kadett en die rekende je af met girocheques en je inruil-Kadett. En zo kabbelde het leven aan je voorbij. Tegenwoordig is de Opel Kadett een zeldzaamheid. Net als oude magentrons, VHS-spelers en de autobiiografie van Hilbrand Nawijn is er nauwelijks interesse voor de Kadett. Gelukkig zijn er uitzonderingen. Niet zozeer voor Nawijn-liefhebbers, maar Kadett-fanatici.
Daarom zijn er gelukkig specialisten die spulletjes maken voor de Opel Kadett. In dit geval is het KW Automotive dat fraaie onderdelen heeft voor de C-Kadett. Het betreft de KW Variant 3-schroefset. Dat is een veer-demper combinatie die je bijna helemaal naar wens kunt afstellen.
kadettilac zegt
Hij ligt hier met z’n gele Koni’s ook al behoorlijk laag, onze City. Wel op z’n allerhardst afgesteld, want waarom ook niet (handig voor sprints was het idee). Helpt de 2.4 CIH en de 45mm Webers netjes boven de grond te houden. Gaaf dat KW dit maakt, want de markt zal niet reuze zijn. De kans dat ik 3k stuksla op nieuwe veren en dempers is iig klein gezien de waarde van t oude beestje
toniominestrone zegt
Ach, een beetje coupe, en dan heb je nog niet eens een originele GT/E doet al gauw 20k, dan is het overwegen waard.
jarnobakker zegt
Ik weet nog dat mijn vader er 1 had.
Heerlijk scheur ijzertje.
Roestte wel als een malle
cossiekiller zegt
Maar… Roest is lichter dan Forged Carbon!
mat1980 zegt
Bij het zien van deze plaatjes marktplaats maar eens aangeslingerd… helaas niets
evo4g63t zegt
Ik ben, as we speak, een 77er coupé aan het restaureren. Straks helemaal roestvrij en strak, gesperde achteras, mooie tor erin en op een set Proflex dempers. Een analoge RWD NA pretmachine naast m’n LHD Evo 7 met turbotor en 4wd is altijd goed !
lightisride zegt
probeer m maar op de weg te houden. Ik herinner me nog dagen dat op de Ring je pas echt meetelde met een C kadett met 2.4 motor. Een bevriende Nederlandse ringer kocht er eentje, maar was niet aan dat koppel op zo’n lichte achteras gewend. Stond na een paar rondjes al in de vangrail. Toen al niet het meest sophisticated onderstel, maar misschien dat dat met die KW-set ineens controleerbaar is.
kniesoor zegt
Toch is er heel wat afgeracet en gerallyed met C Kadetts indertijd, dus de basis is er bruikbaar voor.
evo4g63t zegt
Er staat hier al een sedan met CIH 2.4 motor en gesperde achteras en op simpele Koni’s. Lekker boenderen door de polder en prima controleerbaar!