Het is maar goed dat het voor veel mensen vandaag een vrije dag is, want de livefoto’s van Subaru’s WRX-concept grenzen aan de kwalificatie ‘not safe for work‘. Zoals Mrs. Mia Wallace ooit treffend zei: I said goddamn!
Ja, deze WRX is zo concept als hij maar zijn kan, met zwarte ramen die het gebrek aan een interieur verhullen, en ruitenwissers heb je natuurlijk evenmin nodig op een concept. En zien we daar nou stickers in plaats van deurhendels? Ach, wat maakt het uit, het gaat hier puur om het uiterlijk, en jongens, wat hebben ze hier goed hun best op gedaan! Lang leve de karakteristieke prominente hood scoop, die ons doet mijmeren naar de Pimpreza’s van weleer!
Je kunt je haast niet voorstellen dat dit design uit dezelfde koker komt als van de studio die ons de poepsaaie octogenarian-mobile, beter bekend als de ImpreZzzzzza, voorschotelde, maar toch is het zo. We hebben medelijden met de XV Hybrid erachter, wier donder harder wordt gestolen dan Thor’s hamer.
Het gaat nog wel even duren totdat er een productiemodel is, maar we willen bij dezen met klem verzoeken dit fijne concept niet af te zwakken tot een non-mondaine gaapwagen. Met andere woorden: laat de vrees van ondergetekende niet uitkomen, en maak ons niet blij met een dode mus. Deal? Sorry, ik bedoel: “同意して?
Ja, dikke concepts maken, dat kunnen ze wel bij Subaru. Eerlijk zeggen: hoeveel van jullie hebben tijdens het lezen van het artikel meteen even dit filmpje opgezocht?
cocksdriveaudi zegt
Niets meer aan doen, dank u!
imdoctorbob zegt
@cocksdriveaudi: Ik mis stiekem toch wel een dikke spoiler…
niic zegt
@imdoctorbob: spoiler is overkill.
E34M5Touring zegt
Blijft een pracht van een concept!! Hopelijk zonder al te veel wijzigingen in productie. Wat een gaaf ding!
remkov zegt
Hoop dat ze hem maar snel in productie nemen. Ik ben alleen nog niet zo zeker over de achterkant, met name die 4 uitlaten met gifgroen accent vind ik niet denderend.
jrk68 zegt
Ik heb het al eerder gezegt en herhaal het maar weer.
Niet twijfelen maar bouwen dat ding. Als je dit zo ziet dan wil je toch geen S3 of CLA AMG meer….
agera zegt
@jrk68: Subaru is echt top en dat bewijst het merk nu ook weer, alleen zeg ik eerlijk dat de CLA ook erg goed gelukt is. Dus wel een moeilijke keuze.
jrk68 zegt
@agera:
Zeker een moeilijke keuze, ik vind de CLA erg mooi. Toch denk ik dat deze het uiteidelijk bij mij wint op rijeigenschappen. Qua prijs zal het niet veel gaan schelen denk ik.
johanw zegt
direct in productie nemen…wel met echte deurhendels dan;D
zo een beetje het enige merk waarbij de turbo’s na 150.000 km of meer nog heel zijn icm de motor…en maakt niet uit hoe hard je loopt te stampen met zo een ding…blijft gewoon heel…
toyotafortuner zegt
Bouwen, onegaidesu (japan-nl: AUB) !!!
atakan zegt
Voorkant is a lá Volvo
mashell zegt
Dit kunnen ze niet serieus menen? Dit jaagt hun hele huidige klanten bestand weg. De klanten komen nu voor fout en ordinair en dit is fris en elegant. Kom op Subaru, er moeten kikkerogen en een picknicktafel op anders verkoopt het niet.
4x4wheels zegt
@mashell: Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar het grootste aandeel van subaru klanditie bestaat uit mensen die een praktische, betrouwbare metgezel zoeken ‘for years to come’
Megakix zegt
@4x4wheels: spel klanditie….nog eens…
4x4wheels zegt
@Megakix: klandizie, ben je nu geil? Ik dacht dat dit een autoblog was, altijd dat zielige gedoe om spelling
lemans96 zegt
@4x4wheels: Niet zeiken joh, je zit hier op een Nederlandse site, dan moet je ook Nederlands schrijven/typen. Als het ff kan met zo min mogelijk fouten. Als je dan een foutje maakt, mag men je daar gewoon vriendelijk op wijzen.
4x4wheels zegt
@lemans96: Het is ‘even’ ;)
pikes83 zegt
@lemans96: jij goed Nederland schrijven, ik blij voor jou:-)
mashell zegt
@4x4wheels: Is die Subaru klandizie die jij beschrijft niet beter af op een dating site dan bij de Suaru dealer? Serieus, dit moet het rally kanon vervangen, dat ding heeft een traditie van oerlelijk. Zodat de hele buurt weet, dat ding is lelijk maar snel. Nu heb je een mooi model, geen enkele reden er nog een dikke benzine met een dikke Turbo in te leggen, een heel andere groep klandizie komt vragen om een kleine diesel en hybride techniek.
ej20g zegt
@mashell: voor sommige mensen mooi en snel. En dan past deze weer prima. Maar ik snap je punt heel goed, de 4 generaties Impreza zijn niet bepaald mooi gevonden door de meeste mensen. En in ieder geval hier op autoblog is dat met deze WRX Concept totaal anders.
4x4wheels zegt
@mashell: Kwam er een beetje zuur uit, sorry. Ik rij zelf Subaru en kom dus regelmatig bij de dealer. Modellen die voornamelijk gereden worden zijn de Forester en Legacy (en nu de XV) niet echt supersportieve rally kanonnen dus, wel heel capabel
desjonnies zegt
@mashell:
Hebben ze naar de Beste Subaru tradities voortgezet in 2000 met de Bug Eye.
En niemand wou’em.
Behalve de Britse politie en de Franse Gendarmerie.
De rest racete gelijk na aflevering naar de aftermarket handel toe om een setje gemene koplampen te kopen.
Toen zijn ze zo geschrokken van alle kritiek rondom dat model, dat ze gelijk de hawk-eye neus hebben geintroduceerd.
ej20g zegt
@desjonnies: ik durf het bijna niet te zeggen, maar was er niet eerst nog 1,5/2 jaar de blob-eye…?
bartjuh zegt
@ej20g: die was er inderdaat 1,5 2 jaar. en laat dat nu net de mooiste zijn! Hoop dat subaru dit in produktie neemt. Het zou zo mooi zijn als er wat meer subaru’s op de weg komen. Alleen jammer dat de kansloze co2 en belasting regelgeving het verpest.
ej20g zegt
@bartjuh: jep, vrijwel mee eens. De GC8 blijf ik het mooiste model vinden, zo heerlijk puur. Ook zonder spoiler (en vooral als coupé) ontzettend mooi gelijnd. Simpel maar effectief. Vooral de GDB hawk-eye (laatste versie) kan datzelfde ook het beste flikken vind ik, on combinatie met die spitse koplampen.
desjonnies zegt
@ej20g:
Zo wordt’íe ook genoemd.
Bug eye
Blob eye
Frog eye
De lillikerd
Die ik weer mooi vind van lelijkheid.
ej20g zegt
@desjonnies: jep, allemaal het GDB chassis. Maar toch, de hawkeye (eind 2005-eind 2007 maar dat hoef ik jou niet te vertellen) vind ik toch echt de mooiste variant van het GDB chassis (wat op zijn beurt gewoon een doorontwikkeling is van het GC/GF chassis). Overigens durf ik vrij stellig te beweren dat de bijnamen als volgt zijn: de Classic is de GC8, bug-eye is de GDB van voor de facelift, de blob-eye is de GDB na facelift nummer 1 en de hawk-eye is de GDB van na facelift nummer 2. Maar ze hebben één voor één ook minder bekende bijnamen, waarvan frog-eye nog de bekendste is inderdaad.
Hoe dan ook, zonder extreem ver af te dwalen, ik heb een ontzettende zwak voor eerste variant van de GDB… Na de Classic uiteraard.
theblackstig zegt
*Kiek’em Shinen!
4x4wheels zegt
Wat een auto.. Hier een 2-deurs (coupe?) van maken en dan is ie helemaal perfect. Zou er de Outback zo voor inruilen
ferrari94tr zegt
Is niemand de LFA velgen opgevallen?
berlinetta zegt
Subaru kennende zal het productiemodel voor veel lange gezichten gaan zorgen.
ferry832 zegt
Ik vind hem echt schitterend. De Impreza`s waren technisch aantrekkelijk maar in mijn ogen foeilelijk. Deze zou ik graag willen hebben.
dawwg zegt
@ferry832: Amen. Nu maar hopen dat ie ook redelijk betaalbaar blijft,
pikes83 zegt
@dawwg: ik ben bang van niet:-(
norge zegt
Even men scherm schoongemaakt…
Megakix zegt
@norge: …waarom kotsen op deze afbeeldingen Norge ? :(
norge zegt
@Megakix: Mijn beste vriend met 1 oog kotste het scherm onder…
dawwg zegt
@norge: Jij piraat ?
henrie zegt
@dawwg: Nee, zijn beste vriend is piraat. Dat zegt ie toch?
jolig zegt
Ik snap niet echt waarom iedereen hier zo enthousiast over is. Er zit totaal geen eenheid in het ontwerp.
Lijkt wel een Mondeo in een zelfgemaakte bodykit.
PeugeotGTI zegt
Veelbelovende Subaru concept: +1
Pulp Fiction quote: +1
premiumbmw zegt
Wat een gave wagen. Gewoon zo uitbrengen, en lekker duur maken zodat de johnies met hun petjes hem niet kunnen betalen.
macready zegt
Staat die Sbaroe daar even een potje te broezen….
lemans96 zegt
Bloody hell! Dat hebben ze rap gedaan. Supersappig, deze concept. Mij benieuwen hoe snel ze dit model op de markt kunnen hebben. Aan financiëen kan het niet liggen, dat zit, met Toyota achter zich, wel snor.
r32turbo zegt
Hij is zeker niet lelijk maar heeft totaal niks meer met het oude modellen te maken, maar ze zijn er zeer in geslaagd
Osca zegt
Jammy, maar ik blijf erbij 1 dikke uitlaat en een dikke vleuger erop om de ekkte pimpreza feel te hebben :b
toroloco zegt
Mooi, wanneer komt de STI?
Vanquish zegt
Ik vind ‘m niet mooi. Van de zijkant veel te gedrongen.
Rob zegt
Ik vind het, net als vele anderen, een erg leuk concept. Lekker ruig en nog net dat vleugje foutheid, wat natuurlijk niet kan ontbreken op een snelle Subaru :-)
MLTB zegt
Shittt wat een ding :), heel erg vet,
Illustratie :
sir_smokalot zegt
@MLTB: Plusje voor jou :)
troyk zegt
Op deze foto, lijkt hij zelf een klein beetje op een M3 en dat is alleen maar goed.
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/New_York_2013/Subaru_WRX_Concept/Subaru-WRX-Concept-live-03.jpg
bozewolf zegt
Toch best knap dat die neus echt doet denken aan oudere Impreza’s. Autoboeren proberen dat idee altijd op te wekken, maar het slaagt slechts sporadisch.
bartjuh zegt
Super mooi ding. Ik hoop dat ze hem op de markt brengen met iig als optie een doorontwikkeld ej-blok. En niet dat blok uit de brz. Hij hoort lekker te gorgellen en te grommen heerlijk! =)
ej20g zegt
@bartjuh: just what I said.:)
4x4wheels zegt
@bartjuh: http://www.carthrottle.com/top-ten-great-sounding-engines/
Deze?
ej20g zegt
@4x4wheels: zoiets. Niet helemaal, officieel bestaat de EJ20(E)T namelijk helemaal niet. Het is namelijk simpelweg een verzamelnaam voor onder andere de atmosferische EJ20E en EJ20D maar ook de turbogeblazen EJ20K, EJ20G, EJ207 en EJ20TT. Die laatste is overigens de motor uit de 2 generaties Legacy Twin Turbo.
4x4wheels zegt
@ej20g: You know your stuff! Ik hoop ooit nog eens het geld te hebben voor zo’n mooie Legacy EJ20TT voor erbij
ej20g zegt
@4x4wheels: ze zijn gelukkig niet zo duur, het is de invoer die je kan nekken. De reis vanaf Japan is namelijk al minimaal 1000 euro. Maar inderdaad, ik hoop ook ooit zo’n Legacy te bezitten. Maar dat is dan wel omdat de Impreza te klein is geworden en dus weg is of een tweede auto is geworden.;)
mightymike zegt
Dik interieur er in, mag spartaans zijn, maar dit moet toch echt in productie gaan et dat heerlijke 2.5T blok