Naast de nieuwe Impreza brengt Subaru ook de gefacelifte Tribeca mee naar New York. Met dit nieuwe model verdwijnt tegelijk de aanduiding ‘B9’ die de huidige generatie nog in zijn merknaam heeft. De Tribeca krijgt een nieuwe 3,6 liter zescilinder Boxer, die 256 pk levert, 6 pk meer dan zijn voorganger.
Het meest ingrijpend is de herstyling van de voorkant, die in dezelfde lijn ligt als bij de nieuwe Impreza, maar ook de achterkant is aardig bijgewerkt.
De vijftraps-automaat is vernieuwd en moet volgens Subaru soepeler schakelen dan de huidige transmissie. Hoewel de Tribeca in omvang is toegenomen is het gewicht met 4,4 kg teruggebracht. De toegang tot de derde rij stoelen is vergemakkelijkt en zowel de spiegels als de achterruit hebben een vernieuwingskuur ondergaan, waardoor het zicht aan de zij- en achterkant verbeterd is. Tot slot moet een verbetering van de demping het rijcomfort vergroten.
Voor de Nederlandse markt volgt deze facelift trouwens zeer vlot op de introductie van de Tribeca. Het huidige model werd hier pas laat geïntroduceerd, en heeft nu dus al te maken met een grondige facelift, wat bij kersverse Tribeca-bezitters niet in goede aarde zal vallen. Wanneer de nieuwe Subaru naar Nederland komt is overigens nog niet bekend. Details van de Tribeca zijn hier te vinden.
vin zegt
Veel minder lelijk
Pjotr zegt
maar minder lelijk dan de vorige ;)
Mr. R zegt
Nou, dit is al meer geslaagd dan die suffe Impreza. Het is nu een toonbare verschijning geworden, dat is al wat.
Toch: de Legacy zag er écht goed uit: netjes strak, modern, gewoon goed! Jammer dat ze niet door zijn gegaan met nette, moderne, strakke auto’s bouwen.
floryn zegt
ja die is nu ineens een stuk mooier geworden dan baal je wel als je er al een had besteld……
Jan zegt
Vergeleken met de Impreza en Legacy valt het me wat tegen. De Legacy is een mooie auto inderdaad, maar dit is toch een beetje van dit beetje van dat.
The R6 Tornado zegt
Vorige Tribeca was tenminste origineel. Dit is gewoon Oosters en saai. Foute boel, net zoals die nieuwe Impreza. zucht
smoke zegt
Toch is met name de voorkant een behoorlijke verbetering:
Jan zegt
Meneer rookt veel: Klopt, het is zeker beter.
Lustigson zegt
Ik zie een Chrysler Pacifica. :)
Zet Viah Roodstar zegt
Beter lelijk en een statement, dan dodelijk saai als dit.
Reddingius zegt
Genau, doe mij de oude maar. Stuk sprekender.
Friso S zegt
Friso S zegt
u know what i mean?
sabberjoch zegt
ik zie aan de achterkant een duidelijke s-max of is het de pacifica hmmm voorkant pacifica en de agterkant van een s-max voeg dit samen en je zet het hoog op de wielen en stop het in de blender nu werk je de naden af met wat klei en stop je het in de oven. drie uurtjes laten bakken en VOILA hier is je nieuwe subare b9 tribeca
Brecht zegt
Nu nog de nieuwe dieselmotor 2.0l boxermotor 170pk en 350nm.
Dan zou dit de prodcutie hier in belgie en nederlands wel stijgen hoor;)
PieterA zegt
Minder lelijk maar tegelijk 100x saaier en grijzer. Ik heb het originele model in het echt gezien en het valt eig nog mee qua lelijkheid.
Joost zegt
Ik vond de andere juist mooier.. Dat was tenminste eenorigineel ontwerp en dit zou zo een of ander Chinees ***merk kunnen zijn.. Jammer!
Sven zegt
Vanachter en zijkant net een Q7:S
michiel_^$ zegt
Doe mij de oude maar ,die had tenminste karakter.
Dit is gewoon een flauw afkooksel van wat eerst een originele auto met een karaktersmoel was .Echt doe mij de oude maar.
michiel_^$ zegt
neus lijkt op die van de chrysler nassau
MarcO zegt
Tsja, op zich vind ik dit een stuk mooier dan de oude (dat front he), maar aan de andere kant kan ik me ook vinden in de meningen van diegene die vinden dat de oude een eigen karakter had….. maar dat had de multivlaai van fiat ook. En de verkoopcijfers van deze karakterbak kennen we allemaal. Dus uit oogpunt van commercie… Ik denk dat het gros van de bevolking liever in een grijze muis rijdt dan in een lelijke karakerbak.
RRPhantom zegt
*kuch* The WOW starts here! *kuch*
slk55 amg zegt
wat is hij ongelofelijk zzzzzzzzzzzzzzzzaai geworden… wat een achteruitgang! net zoals de impreza. de vorige was juist extravagant en je maakte er een statement mee. nu is het echt een onwijzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzaaie wagen. echt zo’n grijze muis. afschuwelijk!
lincoln mark8 zegt
ooit een spectaculaire subaru gezien???? geloof mij maar!!! subaru is gewoon heel goed in bijna alle opzichten…. en voor een ander slag volk dan mensen die alleen maar kunnen zeggen lelijk … lelijk … lelijk
Solstice zegt
Betekent dit nou dat meneer Zapatinatas (of hoe z’n naam ook was, hij is de ex-Alfa/Seat design man die het nieuwe Subaru gezicht bedacht) nu is ontslagen?
MurcieBoy zegt
WOW!! maar liefst 6 pk meer?! ongelooflijk! :P
joris zegt
blijkbaar kwamen ze bij subaru erachter dat dit bijna de lelijkste auto op de markt is dus daarom hebbejn ze em maar gefacelift….. naa een half jaar.
Johan zegt
was ie oude al uit dan?
joey zegt
ik vind hem er hard op achteruit gegaan en ik weet niet of het aan mij licht maar de voorkant lijkt nu een beetje op die van die saab jeep
Audioot zegt
Mij stoorde bij de vorige versie alleen de voorkant, deze is strakker en beter in balans met het geheel.
Sean zegt
De originele ontwerper (Zapatinas) is inderdaad ontslagen. Hij had bij Fiat/Alfa anders nog best wel wat leuk werk afgeleverd (145/147, Spider/Coupe, Barchetta). Hij heeft daarna nog bij BMW gewerkt.
Met Seat heeft-ie overigens niks te maken gehad: dat was Da Silva.
Die originele B9 Tribeca ziet er in het echt beter uit dan op de foto’s. Maar het is inderdaad geen schoonheid. Die nieuwe zal het vast beter doen.
WRX zegt
Voorkant is anoniem geworden, maar de vorige was ook i.r.l. wel erg lelijk hoor.
256PK heb je echt wel nodig om hem vooruit te krijgen, ook de automaat schijnt aangepast te worden. De huidige automaat in de Tribeca is echt belabberd. Voor de rest een fijne comfortabele wagen.
Zapatinas is inderdaad exit, einde van het vliegtuigneusjestijdperk.
Citrofiel zegt
Pluspunt: Hij is niet lelijk meer. (telt voor 6 punten)
Minpunt: Hij is zzzzzzzaai (om met slk55 amg te praten ;) )(telt voor 8 punten)
Ik vind het dus een achteruitgang. Saaiheid vind ik erger dan lelijkheid, want dat is gedurfd en onderscheidend.
Manoah zegt
Wat zeuren jullie toch allemaal, het is toch gaaf dat er een auto merk is die zijn eigen koers vaart. Jullie zouden dat als auto kenners toch moeten waarderen. er is geen een merk die zo zijn product maakt petje af. GR Manoah