Jazeker. Subaru heeft de woorden ‘Premium Sport Edition’ van stal gehaald om een iets luxere versie van de BRZ te creëren.
Op basis van het gelijknamig conceptmodel dat vorig jaar op de Tokyo Auto Salon werd gepresenteerd komen de Japanners in hun thuisland met de BRZ Premium Sport Edition. Van buiten niet direct onderscheidbaar van reguliere BRZ’s, afgezien van de klein aandoende 17-inch velgen met een zwarte laktint en spiegelkappen in dezelfde kleur.
Het is vooral het interieur waar ze de auto naar een hoger plan proberen te trekken. Het dashboard werd omhuld in een laag alcantara en stroken koolstofvezel terwijl de stoelen, het achterbankje, de deurpanelen en het stuur werden voorzien van tweekleurig leer met fancy stiksels. Het leer loopt door tot aan de handrem en schakelpook en men gooide er een set aluminium pedalen in, evenals een rode startknop. ‘Premium’, aldus Subaru.
Vooralsnog is het niet bekend of Subaru de Premium Sport Edition, waarbij het motorvermogen van 200pk niet is gewijzigd, ook naar andere landen brengt. Ze mogen deze smakelijke interieur-upgrade wat ons betreft gisteren nog uitrollen. In Japan gaat dit model overigens slechts €22.600 kosten.
jaguarjunk zegt
Goed idee, vind het interieur van de BRZ/FT86 sowieso van lage kwaliteit ogen. Benieuwd of deze gaat verkopen
SimonMc zegt
“Premium Sport Edition”
Thou too, Subaru?
jrk68 zegt
Lekker hoor, en voor de Japanse prijs hadden ze hem gelijk voor de deur mogen zetten. Helaas zal de prijs hier eerder richting de 50K gaan.
ej20g zegt
Een leuke optie voor mensen die een net wat luxere BRZ willen hebben. Persoonlijk zou ik voor dat geld gaan shoppen voor een JDM Impreza STI uit 2006 of 2007 maar ik kan me goed voorstellen waarom mensen deze auto (en dit pakket) overwegen.
toyotafortuner zegt
@ej20g: denk je dat je voor hetzelfde geld ook kan shoppen voor een Legacy Blitzen? Sinds ik er vorige maand 1 spotte heb ik er een zwak voor gekregen: http://www.autojunk.nl/2013/09/subaru-legacy-blitzen. Het rood staat hem geweldig!
ej20g zegt
@toyotafortuner: voor dat geld heb je die zeker! Een goede “normale” Legacy B4 Twin Turbo heb je voor £6.000 dus deze zal niet zo snel over de £10.000 heen gaan. Zelf ben ik (naast de Classic en Hawk Eye Impreza’s) hopeloos verliefd op de B4 Twin Turbo, die zou ik graag bezitten. Wel met automaat omdat de Legacy een echte toermachine is.
azenomei zegt
Hier 45k zeker…
Praeses zegt
Mooie kleur!
En dat interieur zie ik ook wel zitten.
Alleen die (zwarte) velgen vind ik minder.
toyotafortuner zegt
Ook al is het vooral het interieur wat aangepakt is, toxh vind ik dat dankzij de foto’s alles klopt! Door de setting van de foto’s oogt het geheel gewoon extra dik, wat hier natuurlijk hartstikke positief is. M’n complimenten!
spotu2 zegt
Hadden ze er nog wat extra peekaas tegenaan gegooid was ie perfect.
gregorius zegt
Ik kan nou niet zeggen dat ik het oude design uit mijn hoofd ken; maar ik vraag me af waarom ze het niet in 1 keer zo hebben ontwerpen. Daarnaast is het nog maar de vraag hoe het er in het echt in het licht eruit ziet!
Blijf t een mooie verschijning vinden als ik m zie rijden (Toy&Sub).
SCscreamGT2 zegt
Toch leuk als je deze blikkenvanger dan op de autobahn eruit trekt. Met je 525d.
baasbas zegt
@SCscreamGT2: als het goed is zitten de eigenaren die weten wat ze gekocht hebben daar niet mee…?
Onehp zegt
@SCscreamGT2: mn -blauwe- toyota niet gekocht om snel te zijn op de autobahn zoals baasbas al oppert, noch om blikken te vangen.
Dat gezegd, zo hard rijdt een 525d niet weg daarvan vermoed ik, als het niet boeit zou men het niet eens merken…
alcantara zegt
@SCscreamGT2: Ja en dus? Dat is toch inherent aan een petjesauto.
ej20g zegt
@alcantara: nee.
Onehp zegt
@alcantara: inderdaad. Echt een petjesgedrag van die 525d & Co die zich steeds moeten bewijzen…