
Inmiddels is al een hele tijd bekend dat iedere autoliefhebber een Toyota GT 86 of Subaru BRZ wil maar nu pas zijn prijzen en specificaties officieel. Subaru stopt hem in ieder geval helemaal vol met opties.
Een fantastisch onderstel, achterwielaandrijving, gewicht rond de 1200kg en heerlijk hoogtoerige viercilinder boxer. Spelen met de auto weer toegankelijk gemaakt. Overstuurt als je daarom vraagt. Zo rijden we graag en Subaru en Toyota waren niet te beroerd daar een vierwieler voor te ontwikkelen. Om het belasting-technisch allemaal acceptabel te houden hebben ze zelfs de CO2-uitstoot op een heel redelijk niveau gekregen. Handgeschakelt stoot de 200pk/205Nm boxer slechts 159 gram CO2 per kilometer uit bij een verbruik van 6,9 liter benzine op 100km. De automaat (Sport Executive) stoot 164 gram CO2/km uit.
Voor de Subaru BRZ geldt een introductieprijs van €40.995,-. Snelle beslissers krijgen voor dat bedrag een volledig aangeklede BRZ Sport Executive voor. De duurste van twee uitrustings-niveu’s.
Subaru BRZ Sport
- 16 inch lichtmetaal
- Achterspoiler (DIK!)
- Dagrijverlichting
- Diffuser
- Xenon
- Koplampsproeiers
- 6-voudig verstelbare bestuurdersstoel
- Neerklapbare achterbank
- Sportstoelen voor
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Elektrisch bediende ramen
- Airconditioning
- Quick-ratio stuurbekrachtiging (echt snel sturen lock-to-lock)
- Brake-assist
- Vehicle Stability Control
Alleen verkrijgbaar met 6-handbak
Subaru BRZ Sport Executive
- Alles wat de Sport heeft
- 17 inch lichtmetaal
- Verchroomde eindpijpjes
- Automatische koplampen met lichtsensor
- Mistlampen voor
- Lederen stuurwiel en versnellingspook
- Sportstoelen met rode stiksels, leer en alcantara
- Stoelverwarming voor
- Keyless access en starten
- Dual zone climate control
- 6-speaker audiosysteem
- Aluminium pedalen
- Cruise control
- Torsen Limited Slip Differentieel
- Optie voor een 6-versnellings automaat met flippers (niet doen!)
Dan zeg ik: eet dat BMW. Het andere merk waar je voor 40k eurie geinige achterwielaandrijvers kan kopen vraagt meestal toch een arm en een nier extra voor wat leuk leer en/of climate control. Voor die 40k kleedt Subaru de auto erg goed aan. Daarom: bindend autoblog aankoopadvies. Niet alleen voor jezelf, ook voor de volgende generatie die over 5-10 jaar een leuk tweedehandsje zoekt. Prijzen voor de gewone Sport volgen later.
UPDATE: Navraag bij Subaru leert dat de tabel inderdaad klopt. De handgeschakelde Sport Executive heeft de hoogste uitstoot.
Daar kunnen toekomstige tuners natuurlijk nog veel meer uit halen!
in elk geval al een mooi lijstje wat ze niet meer hoeven te doen, xenon etc.
Oftewel een scherpe deal! Mooie speclist en dan ook nog zo’n body. Top!
@E34M5Touring: Met die body kan ik het toch niet helemaal worden. Nee, ik denk dat ik tot die groep autoliefhebbers hoor die terug verlangt naar de Supra, Skyline etc.
@Vanquish: en
En daar sluit ik me bij aan!
@audicoupe84: Laat ik dat aanvullen met dit snoepje! De meest heerlijke GT van de jaren ’90!
@xilver:
Nog zo een schoonheid (Toyota Supra)
@audicoupe84: Amen!! Ik prijs me tot op de dag van vandaag een gelukkig mens dat ik een ’96 ST200 Celica heb gehad! Wat een fantastisch sturende auto was dat, zelfs anno 2012. De opvolger heeft gewoon minder stijl, hoewel natuurlijk technisch superieur. Ooit heb ik zo’n GT-Four én een Supra :D
@Vanquish: Ik ook, alleen is Nissan de enige die zijn vingers eraan durft te branden. Toyota heeft op de GT86 geen ‘echte’ sporter meer gemaakt sinds de laatste Supra. Honda schrapt de NSX en de RX-7 is ook nooit echt vervangen. Maar die merken zijn allemaal de Hybride weg ingeslagen (Honda noemt die omgebouwde Civic zelfs een new age CRX) Yeah Right misschien de Mugen uitv. maar standaard? No way. En dan nog ben bang dat er weinig mensen zijn die hun Porsche inruilen voor een Supra of NSX. Persoonlijk heb ik weinig met Porsche en zou dan eerder voor een nieuwe Supra gaan, maar van 1 Europese klant kan zo’n merk niet leven.
@E34M5Touring: Porsche rijders zijn een heel andere klasse, Supra’s en de vergelijkbare auto’s waren natuurlijk betaalbare sportwagens die je naar eigen smaak kon tunen en pimpen. Dat had z’n charme. Nu proberen ze dat weer, maar het uiterlijk van deze auto is mij daar niet speciaal genoeg voor. Kijk naar de Supra, RX7, NSX, Skyline etc. Allemaal auto’s die je alleen al aan de koplampen kunt herkennen. Dit is zo’n ongewaagd design, dat is jammer.
@Vanquish: Nou met de basisprijs van de toenmalige Supra kon je ook bij de Porsche dealer terecht en dat is hier gewoon het nadeel. In elk land behalve NL was de Supra inderdaad betaalbaar. Maar als je de NL markt aanhoudt wordt ie gewoon te duur voor een Toyota (NL consument betaald liever 3x zoveel voor een technisch mindere auto). In de US zal een nieuwe Supra (Die dan wel goed genoeg moet zijn om de 2JZ te eren) NSX of RX-7 het wel goed doen. In Europa weet ik het zonet nog niet.
@E34M5Touring:
Daar komt bij dat een Supra (wel de 2JZ) in staat is om een even oude 911 flink de les te lezen, en absoluut niet minder emotie heeft. Als een badge niet belangrijk is is zo’n Supra echt beter. Al helemaal qua onderhoud en duurzaamheid.
@Jesper: Helaas kost een goeie (in de states iig) tussen de 50 en 150.000 dollar. En met een goeie bedoel ik dan of een hele originele low miles car of een profi getunede. Ik kijk wel eens op 2jzkings.com daar staan wel eens auto’s van klanten op. Er stond een hele fraaie op met 1200pk die Viperkiller heet. Maar ja die kost 144.000 dollar, heb ik helaas niet liggen op het moment.
@E34M5Touring:
Probeer eerst eens een LHD met 6-bak en Targa te krijgen. Dat is hier al moeilijk genoeg! De mileage neem ik dan wel op de koop toe.
@Jesper:
Precies daar heb ik ook naar zitten kijken.
Uiteindelijk ben ik voor een chaser jzx100 gegaan met 1jz-gte :)
Nadeel is dan wel weer rhd maar dat went snel.
@speedlimit: Geen kenteken=niet gebeurd bluffertje !
@TSI-tje:
Och och heb je t pubertje van de klas weer…weet je nou al hoe t met MAN zit?
@speedlimit: Ik wel, loopt je scooter alweer ?
@TSI-tje:
Dus geen fantasie verhalen meer ophangen over MAN…dan wordt je nog eens een grote jongen.
En nu maar weer ontopic.
@speedlimit: Ik was de ‘kleuter’ JIJ was de puber, hou je ‘feitjes’nou eens op een rijtje.
Vertel nog even over je Toyota, Het enige verschil is dat de jouwe op het bureaublad van je laptop staat en de mijne -in het echt- in m’n garage. Een werkelijk kenteken heb je niet. Bluffertje.
Inderdaad OT maar weer.
@TSI-tje:
In je dinky toy garage zeker die je van de bartsmit hebt.
@speedlimit: Mijn ketekens weet je en heb je kunnen checken. De uitnodiging staat nog steeds. Circuit, Bundesbahn.. jouw keuze. Jij neemt hem niet aan. Maar je durft(of kan) niet eens het kenteken te geven van die Jap wegens problemen met Justitie ?.. WTF. Reed je op je scooter zonder helm of zo ? Een schijtert of kakker komt op als je jouw diaree lees. Maar laten we het maar op bluffertje houden, is erg genoeg.
@speedlimit: MAN? Als je een link post moet je deze zelf eerst een lezen.
@Jesper: Oh in de states staan er zat. En soms ook wel goeie deals. Dan heb je LHD, nadeel is het grote aanbod automaten idd. http://www.2jzkings.com heeft er meestal wel wat staan van klanten die ze verkopen. Ook filmpjes van projecten etc. Wel mooi spul!!
@Jesper:
Niet beter, noch sneller dan een 911 uit zijn tijd. Deze Supra (330 pk) stond tegenover de 993 (Carrera 272 en later 285 pk). En in alle bladen die ik heb gelezen, o.a. het Belgische Autogids slaagde de Supra er niet in de 911 te verslaan als het op prestaties aankwam, hij kwam wel in de buurt. Voornaamste reden was het gewicht, 1585 kg oftewel meer dan 200 kg meer dan een soortgelijke 911. De Supra was dan ook meer GT dan sportwagen. De NSX was een echte sportwagen, maar helaas evenmin sneller dan de toenmalige 993 (en dan nog eens duurder).
@StijnB: Moraal van het verhaal is eigenlijk niet welke auto beter is, maar welke auto je liever ziet rijden. Ik denk dat ik in m’n leven zo’n 5 a 10 keer een Supra heb zien rijden en 10.000 keer een 911 als het niet meer is. Ik draai mijn hoofd dus eerder om voor een Supra.
@Vanquish:
Dus een fotograaf voor Playboy gaat ook eerder zijn hoofd draaien voor een vrouw met obesitas (want unieker voor zijn leefwereld)?
Ik reageerde op de stelling dat de Supra betere prestaties neer zou zetten dan een tijdsgenoot van de 911-stal.
@StijnB: Ik zeg niet dat Supra’s beter presteerden, dat laat ik ook terzijde want dat maakt me niks uit. Beide auto’s hebben hun charme. Overigens lopen er meer obesitas vrouwen rond dan mooie vrouwen, zo heb ik het idee…
Petjes auto
@mrbones: You got no idea! Dit is een auto voor de purist.. niet voor iemand met een dubbele Remus onder z’n anus!!
@baap: haha probeer er maar over 5 jaar een te krijgen zonder aftermarket spul er op.
Das niet verkeerd!
Nederlandse prijzen?
@TimoBac: ja
@Alwood: In Belgie en Duitsland zal de prijs zo’n 5 a 6k goedkoper liggen en als je nagaat dat een BMW 3 serie Coupe begint vanaf €37.900,-kale prijs. Is de prijs van Subaru best gunstig te noemen.
@Alwood: Waarom staat me iets bij dat de auto niet in NL verkocht zou worden, alleen in GB en VS? Change of mind?
@TimoBac: Dat gaat denk ik specifiek om een extra uitgeklede versie. Deze is wel leverbaar in GB, VS en Japan. Voor tuners en mensen die graag op staal rijden ;)
@Alwood: Ahha dat zal het zijn geweest. Of misschien was het die Toyota die alleen maar in VS etc. zou verkocht worden en niet hier.. Anyway, gaaf ding! Zou ik best willen rijden :)
Vind die spoiler beetje raar, maar verder een prachtig autootje voor als ik later ga tweedehandsen!
Als ik zou mogen kiezen tussen die twee, zou ik voor de Subaru BRZ kiezen. Sinds oude Impreza WRX-STI een zwak voor Subaru gekregen die keer op keer de rally won.
Wat mis ik die tijden.
Deze prijs voor een Executive is zeker niet duur zeker als je nagaat dat deze BRZ dan volledig wordt aangekleed.
Zowieso is dit een rationele en een goede koop, Subaru is een van de meest betrouwbare merken en zal ook wat opleveren bij een eventuele doorverkoop. Zowel op korte als lange termijn een goede zet.
Alleen 2 vraagjes die mij te binnen schieten.
-Subaru heeft de Impreza en de WRX-STI afdeling gescheiden, wanneer wordt er iets bekend gemaakt over de nieuwe generatie WRX-STI
-Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen GT-86 en de BRZ?
@agera: WRX-STI zal nog wel ff duren. Rallyrijden gaat momenteel niet zo lekker enzo..
Verschillen GT 86 en BRZ: achterspoiler en merkje. Mogelijk pakt Toyota het ook iets anders aan qua uitrusting, daar hebben ze echter nog niks over gemeld.
@Alwood: Thanks, oke dan vallen de verschillen reuze mee dus. De voorkeur voor het merk bij kopers zal dan uiteindelijk de doorslag gaan geven.
Valt me mee
Gave kar voor de centen. Prima eerste auto voor de volgende gen als die over 10 jaar 12k tweedehands kost
@rubenpriest: 12K voor je eerste auto is best veel ;)
@subarufan: Nee maar dit is zo’n typische autoblog bezoeker, leven in de waanwereld van ach 12k valt best mee en papa heeft 4 Maserati’s thuis staan. Geboortejaar 1994 zegt op deze site vaak genoeg.
Leuk achterkantje! , Jammer van het display van de radio etc…
Zal denk ik (buiten saai NL lease land) veel verkocht worden. Dan zal Toyota wel inzien dat een saai imago niet alles is.
ghehe, ‘een arm en een nier extra’ Je krijgt bij bmw wel 2 nieren terug :P
Verder wel een leuke auto natuurlijk, maar niet mijn smaak.
Blijft een mooie en interessante auto, maar helaas nog niet voor mij weggelegd.
Mooie prijs, als je dat tegenover een 125i zet zonder opties weet ik wel wat ik zou kiezen. Ik ben alleen bang dat in het saaie Nederland deze auto toch niet veel gekocht zal worden.
Need i say more?
@toyotafortuner: Liever niet. Duidelijk zo.
@integraturbo: :p Het is gewoon een lekkertje!
@toyotafortuner: Nee duidelijk genoeg ;)
Zeer mooie auto voor die prijs, jammer van de voorkant en het interieur die wat beter konden. Voor de rest helemaal top, ook erg goede sprcificaties, goede motor dus dit is een 7,6.
@amg77: Wat zou een 10 krijgen dan voor hetzelfde geld?
Hij is toch wel heel dik geworden! Beetje jammer dat vrijwel niemand hem gaat kopen in dit muesli-landje:(
Waarom verbruikt die sport executive zoveel meer? Toch niet door dat diff?
@RudyV: crisis. ( niet dat het in tijden zonder crisis vaak wordt gekocht ) mensen in NL zijn gewoon te arm voor dit soort shit in de garage.
@RudyV: sorry mijn reactie was voor @pexiges
@RudyV: verbruik?! dat verschilt alleen als je de automaat of handbak kiest. Dit omdat de automaat nog met een koppelomvormer en lekker veel rondslingerende vloeistof werkt. Soepel maar weinig efficiënt.
@Alwood: Ja, maar er staat in dat staatje dat de automaat 7,1l / 100km en 164gr CO2 eruit gooit, tegen 7,8l / 100km en 181gr CO2 van de handbak. Dus de automaat is zuiniger, of lees ik dat niet goed in dat infostaatje onderaan het bericht?
Misschien dan toch geen koppelomvormer? Heeft die automaat niet toevallig een dubbele koppeling? Lijkt me meer iets voor een sportwagen dan een koppelomvormer.
@Eibo: (MT) en (AT) staan bij de specs van de Ex. foutief verwisseld.
@bungabungastig: Goede eigenschap voor een autobouwer, wel auto’s kunnen maken, maar geen teksten kunnen schrijven. beter zo dan andersom. :)
@Eibo: ah, wat @bungabungastig zegt. Sport Executive verbruikt inderdaad wel 0,2 liter meer. Klein beetje.
@Alwood: Wellicht dat de 17″ velgen ook bredere banden heeft.
@Alwood: als je nou goed kijkt zie je dat de sport 6,9 verbruikt en de sport exe 7,1
Ik vind dit wel z’on vette bak. Deze zou zeker tussen mijn supercars mogen staan als ik veel geld had!!!
Zal wel even wachten zijn voordat je hem daadwerkelijk voor de deur hebt staan met die pershype.
Maar goed, zal zeker het wachten waard zijn.
Die basisversie is waardeloos, voor de echte rijervaring MOET je dat torsen sper diff eronder hebben!!!
Erg gelikte auto! Heb er op de autosalon in gezeten, erg prettige ogende auto, met ook nog eens prima speficaties. Ben benieuwd hoe dit de hoek omgaat!
Is wel een leuke wagen maar het epische van de racers van de jaren ’90 bestaat helaas niet meer.
dus je krijgt voor 41 ruggen de prestaties van een clio RS 200? Ok je hebt dan wel geen achterwiel aandrijving en een sper maar dat verantwoord niet het prijs verschil van 14k.
Komt ook nog eens bij dat hij in duitsland ruim 10k goedkoper is.
begrijp me niet verkeerd ik vind het een fantastische auto maar ik denk dat je beter af bent met een golf GTI of Megane RS. Of dalijk in 2013 als je kleiner wilt de nieuwe Fiesta ST en Clio RS.
@hasjwandje: Bij dit soort auto’s draait het denk ik puur om de beleving. En of je nu 0.2 seconden sneller ben bij het stoplicht met je GTI ofdat je overdwars van een afrit rijd.. tsja, kies zelf maar! Maar ik denk niet dat je het zelfde soort plezier ervaart in een hot hatch!
@lamborgfan: voor hetzelfde geld heb je ook een volledig aangeklede Megane RS. Daar bijten ook een hoop achterwielaandrijvers met hetzelfde vermogen hun tanden op stuk. Denk niet dat deze auto’s dat anders doen.
Voor een atmo met 200pk vind ik hem behoorlijk aan de prijs. 4k eraf was in mijn ogen realistischer geweest.
@mrs250: jup… Maar dan heb je een renault! ):
@lamborgfan: is inderdaad geen pluspunt, maar een Subaru of Toyota bezitten is nou ook niet iets wat voor mij een pré zou zijn… ;)
Spoilert eraf schroeven en inpakken dan maar (zodat ik er over een paar jaar een kan oppikken).
@Alwood…
Check nog even de uitstoot van de automaat ;)… Er staat toch echt dat de S.E. Versie met MT een hogere uitstoot heeft dan de AT versie??
@jvthof: ik vraag het even na ;) volgens mij moet de automaat wel 181 gram uitstoten aangezien het nog een vrij ’traditioneel’ bakkie is (koppelomvormer enzo).
Veeeeeeel te duur ik gok op 10 verkochte auto,s per jaar in NL!
Leuke prijs, maar de gehele package mist imho uitstraling! Japans design, maar vooral japans interieur. Kijk nou eens naar dat radiodisplay dat er in zit. Hallo 1995 wil hun LCD ‘scherm’ terug.
Nee ik twijfel nog even verder over een RCZ of TT.
@911GT2: Helemaal pijnlijk dat de foto op de subarusite de orde van het probleem nog even accentueerd. Alles verlichting in het interieur is rood, muv de radio… Epic FAIL!
Die wielkasten lijken met 17″ inch velgen wel erg vol! Dat gaan de petjes van de volgende generatie niet leuk vinden!
@meneersander: Ja en hij staat nog steeds erg hoog. Belachelijk ook hoe de boog van de wielkast ‘door’ de motorkaplijn heengaat… Er zit 10 cm staal boven, dat lijkt me niet nodig…
@911GT2: hij staat inderdaad erg hoog!
Vind de BRZ mooier als de Toyota.
Hopelijk doet ie het goed in de verkoop, aanwinst voor het straatbeeld!
Duur, en voor een 2 liter turbo motor vind ik het verbruik ook best hoog naar de hedendaagse standaard. Ik denk dat ie gaat floppen.
@dragspert: Turbo?! Get your facts straight!!
Ik kan maar niet wennen aan die Peugeot beugel op de grill… Waarom!?
Nee, de Toyota vind ik velen malen mooier.
Het blijft een Tupperware bak voor losers.
@bartsmit: Goed onderbouwd ook.
@bartsmit: Zolang het maar geen VAG is…
@bartsmit: als dat zo was dan had jij het een mooie auto gevonden…
@bartsmit:
Zegt degene die afgewezen werd bij de bartsmit…je hebt al genoeg dinky toy :)
@bartsmit: Ja want iedereen met een andere smaak als jij is een loser. Ik ken jouw smaak niet, maar ik hoop dat het niet dezelfde is als de mijne. Voor de duidelijkheid, deze auto zou ook niet mijn voorkeur hebben voor dat geld maar zo’n simpele reactie als jij hier geeft… tjonge jonge.
Geweldig mooie auto, en natuurlijk leuk zo’n motor, maar met 205nm aan koppel krijgt deze auto het moeilijk tegen de eerste beste potente 4 cilinder turbo diesel.
@jeanclaude:
Ik denk niet dat Toyota deze auto zo gebouwd heeft om het van turbodielsels te winnen bij het stoplicht. Maar dat zal wel duidelijk worden voor me zodra ik dr in gereden heb.
@Jesper: Dat klopt, die auto is meer toegespits op rijplezier en het betere bochtenwerk, maar ik weet als dit ding naast mij komt staan aan de stoplichten of beter nog een tussensprint, Skoda octavia 2.0 TDI ‘beetje’ bijgevezen tot 180pk, 380Nm koppel, dat ik dan RIJPLEZIER zal hebben :p
@Volvo_440_turbo:
En bij de eerste beste bocht heet de GT/BRZ dat dubbel en dwars terug :P
@Jesper: sssht! :p
@jeanclaude: Ooit wel eens gehoord van actief schakelen? Even een versnellinkje terug en die lease diesel van je is nergens meer. (komende van iemand die een leasediesel rijdt)
Blijft een geinige kar, denk dat voor de gemiddelde particulier 41k nog wel teveel is. Maar als je er eentje koopt dan altijd de executive, die ander is me net te karig!
1 woord: Geweldig!
Ik heb al verschillende keren gezegd dat deze wagen een hele leuke wagen is maar soweiso niets voor mij.
En dat je een stuk leukere 2dehandjes kunt krijgen voor deze prijs (en dat is ook zo). Maar dit lijkt me toch een verdomd goed totaal paket te zijn. En helemaal niet zo’n klinische, software matige GT-R te zijn.
Ik ga m’n mening nog moeten herzien.
@ vanquish
Sorry maar de laatste supra’s en rx7’s warn niet echt betaalbare sportauto’s meer.
In 1993 kostte en rx7 het lieve sommetje van 155.000 oude harde guldentjes heb toen toch maar die bungalow gekocht.
Mooie deal van Subaru ! Ze weten de ‘eerste klanten’ voor deze bom wel een leuk cadeautje te doen. Als dat niet motiveert dan weet ik het niet meer. :D
@TSI-tje: De rest wordt dus afgezet… zo kun je het ook zien!
@911GT2: Geen idee, er word niet vermeld welke kosten later aan dit “Sport Executive” pakket gegeven word.
Laten we nog ff afwachten.
@TSI-tje: een bom, met 200pk? Mwah… het is een sportief wagentje dat ongetwijfeld goed zal rijden, maar optiepakketje of niet, hij blijft duur. De eerste 555’jes, dat waren nog eens cadeautjes! Helaas zijn ook snelle Subaru’s tegenwoordig niet meer voor weinig geld te krijgen.
@mrs250: Inderdaad,de eerste 2.0GT Turbo’s waren ook goedkoop in verhoudingen die hadden ook ‘slechts’ 211Pk.
Zowel in de ‘normale’ 2.0GT Turbo als in de 555’s en ledige massa van ongeveer 1200Kg. redelijk vergelijkbaar met deze BRZ. Hét verschil; geen AWD.
@TSI-tje: maar wel in de tijd dat je met 125pk nog bij de snelleren op de weg hoorde…
@mrs250: Wat mij meer zorgen baart is waar de BRZ/GT86 zijn hoogste koppel heeft. Dit ligt, volgens zeggen, pas tussen de 6400/7000 Rpm. Dit betekent dat je de auto continu hoog in de toeren moet jagen om het vermogen te voelen. Bij atmosferische benzine motoren ligt het koppel altijd wel hoog in de toeren, maar dit is toch wel heel hoog. Dat zou kunnen betekenen dat bij ‘normale’ berijding de ‘fun’ helemaal niet zo groot is. En dat zou toch wel jammer zijn bij een auto als deze. We wachten af…
Deze auto zal best leuk sturen. Dat moet je dan ook tot in den treuren blijven herhalen nadat iedereen je heeft uitgelachen. Hier ga je toch niet in rijden als je een beetje serieus genomen wil worden. Conclusie: Leuke auto voor jongetjes van 20-25jaar die geen geld hebben.
@bartsmit: 41k voor jongetjes die geen geld hebben? Bartsmit is leuk voor jongetjes tot 12 jaar die geen geld hebben…
@pier:
Ik bedoel dat de doelgroep van deze auto’s geen 41K heeft. Mensen die dat wél hebben vinden deze auto een te hoog kleuter-gehalte heeft.
@bartsmit: Oh?
@bartsmit: ja? er bestaan geen autoliefhebbers en mensen die graag een zaterdag voor plezier achter het stuur kruipen met bestedingsruimte van 41k? Vind ik een vreemde stelling.
40k een hoop geld.. Maar mn vader wilde 2 jaar geleden ff een offerte van de golf v variant.. Dsg aangevinkt met toen nog de 1.9 tdi.. Een van de goedkoopste radio/cd spelers rds 3 nog wat.. En metallic lak en chromendakrails.. Leren stuurtje en voor de rest niks bijzonders. Moest €38.000 gaan kosten! Wtf! Dan vind ik 40k voor zo’n auto opeens niet meer zo duur jongens.. in autoland/nederland wordt je nu eenmaal flink genaaid!
@lamborgfan: Waarom ook zo’n saaie Golf willen dan :P Bij Volkswagen word je sowieso genaaid. Koop een Skoda voor minder en je hebt dezelfde auto plus dat je nog lekker op vakantie kan ook.
Een Subaru BRZ? Leekkaaaaaahh!
Rijd ook goed trouwens!
Erg lekkere bak hoor, maar serieus: 16inch…..? Karig!
Wat wordt nou de basisprijs voor de Sport?
Ik vind het trouwens ongepast dat een dergelijke auto standaard is voorzien van
– 16 inch lichtmetaal (mijn 2e auto, Polo heeft al 17″
en
– Geen mistlampen voor
– Geen Lederen stuurwiel en versnellingspook
– Geen Aluminium pedalen
Dit soort auto’s moet je toch niet in de markt zetten als een Auris of Avensis.