• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Studiotorino Moncenisio: een hele dure Porsche Cayman

Auteur: robbie, gepost 21 maart 2014 om 20:04 – 35 Reacties

Afbeelding Studiotorino Moncenisio: een hele dure Porsche CaymanAfbeelding Studiotorino Moncenisio: een hele dure Porsche CaymanAfbeelding Studiotorino Moncenisio: een hele dure Porsche CaymanAfbeelding Studiotorino Moncenisio: een hele dure Porsche CaymanAfbeelding Studiotorino Moncenisio: een hele dure Porsche CaymanAfbeelding Studiotorino Moncenisio: een hele dure Porsche CaymanAfbeelding Studiotorino Moncenisio: een hele dure Porsche CaymanAfbeelding Studiotorino Moncenisio: een hele dure Porsche Cayman

Studiotorino Moncenisio
Toevallig op zoek naar een Porsche Cayman met een bijzonder uiterlijk? Klop dan eens aan bij het Italiaanse Studiotorino. Als je het lief vraagt, en veel geld meeneemt, verbouwen ze je Cayman tot een Moncenisio.

Zo’n 9 maanden geleden maakte Studiotorino bekend dat ze op basis van de Cayman (S) een coachbuild aan het ontwikkelen waren. Inmiddels is het werk gereed en is de eerste Studiotorino Moncenisio gebouwd.

Het plan is om naast het blauwe exemplaar dat we hier zien nog 19 stuks te produceren. Als er tenminste genoeg vraag is. Er hangt echter wel een fors prijskaartje aan deze coachbuild.

Je moet als koper zelf een Porsche Cayman aanleveren en daarnaast minimaal €145.000 betalen. Daar komen verder nog eventuele belastingen en kosten voor transport bovenop. De funky tankdop die je in de ‘motorkap’ ziet zitten is niet een gimmick, maar echt functioneel.

In het verleden bouwde Studiotorino op basis van de Porsche Boxster en Cayman ook al de RK Spyder en RK Coupe.

Ook interessant!

  • Cayman GT4 crasht hard in Enschede
  • Waarom de Porsche Cayman GT4 knaak remt
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
    Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, cayman, cayman-s, coachbuilding, Coupe, Porsche, studiotorino

Vorig bericht: « Deze video bewijst het: de Isle of Man TT is doodeng
Volgend bericht: Video: de technische kant van de Lamborghini Huracan »

Lees Interacties

Reacties

  1. elwardo zegt

    21 maart 2014 om 20:10

    Zeer geslaagde coachbuild. Vooral de lijnen aan de achterzijde zijn een blijk van vakmanschap van deze heren/dames .

    Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      21 maart 2014 om 20:21

      @elwardo: volledig mee eens, schaam me niet dat ik op deze auto ben klaar gekomen. ;)

      Login om te reageren
      • denniz zegt

        23 maart 2014 om 19:33

        @thefmanl: idd porsche voor” gay man” maar ja iedereen zijn mening. Blij dat jij er opgewonden van raakt. Denk dat je “genaaid ” wordt met dit tuning gedrocht. Ooh vandaar…..

        Login om te reageren
        • thefmanl zegt

          23 maart 2014 om 20:04

          @denniz: doe jij eerst maar is ff normaal het was maar een grapje.

          Login om te reageren
          • denniz zegt

            23 maart 2014 om 20:12

            @thefmanl: tof grapje dan… Van mij was het geen grapje.

            Login om te reageren
          • denniz zegt

            23 maart 2014 om 20:18

            @thefmanl: lees ff iets beter man! Ik val je niet aan!
            Blijkbaar is je humor beperkt. Succes met je grapjes….

            Login om te reageren
            • thefmanl zegt

              23 maart 2014 om 21:17

              @denniz: lol heb nooit gezegd dat je mij aanviel. maar jij misschien is mijn humor een beetje beperkt door mijn PDDNOS (soort van autisme) en moet jij maar eens 2x na denken voordat je iets zegt.

              Login om te reageren
              • denniz zegt

                23 maart 2014 om 21:19

                @thefmanl: niks meer aan toe te voegen… Sterkte gozer.

              • thefmanl zegt

                24 maart 2014 om 06:27

                @denniz: sorry maar hoe moet ik dit precies opnemen?

    • sandniggah zegt

      25 maart 2014 om 12:16

      @elwardo: voor de prijs van een 911 en f type

      Login om te reageren
  2. thefmanl zegt

    21 maart 2014 om 20:19

    3e keer deze week dat ik klaar kom op een auto xD

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      21 maart 2014 om 20:24

      @thefmanl: Ga eens heel gauw terug naar dumpert

      Login om te reageren
      • thefmanl zegt

        21 maart 2014 om 22:10

        @marikoelolo: haha nee liever niet hebben ze geen mooie auto’s om op klaar te komen :p

        Login om te reageren
    • denniz zegt

      23 maart 2014 om 20:31

      @thefmanl: leuk grapje…

      Login om te reageren
  3. Marijn90 zegt

    21 maart 2014 om 20:31

    Echt heel heel erg mooi vind ik dit! Alleen een beetje jammer dat er een prijskaartje aanhangt van dik 2 ton. Leuk ook die tankdop. Is er motorisch ook nog wat veranderd eigenlijk..?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      21 maart 2014 om 20:38

      @marijn90: bij de vorige edities was Ruf verantwoordelijk voor de techniek, dus dat zit wel goed, lijkt mij.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        21 maart 2014 om 20:45

        @gtwillem: ditmaal is de techniek niet aangepast (helaas).

        Login om te reageren
  4. gash zegt

    21 maart 2014 om 20:48

    Doet me denken aan verfijnde Strosek tuning uit de vorige eeuw

    [img]http://service.strosek.de/wp-content/gallery/porsche-944/porsche-944-side-rear.jpg[/img]
    [img]http://forums.rennlist.com/rennforums/attachments/968-forum/196610d1180805692-more-pics-of-968s-968-strosek-heck.jpg[/img]
    [img]http://service.strosek.de/wp-content/uploads/2011/01/928-Ultra-heck-Kopie.jpg[/img]

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      22 maart 2014 om 10:45

      @gash:

      Strosek was (afhankelijk van je mening) dan ook wel echt verfijnd, dit is niet vulgair of extravagant maar ook niet echt geslaagd.

      Login om te reageren
      • gash zegt

        22 maart 2014 om 12:05

        @Hupke:

        Strosek is alle behalve ”verfijnd”. Het is dan ook sarcastisch bedoeld. :)

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        22 maart 2014 om 12:55

        @Hupke:

        Ik moet toch zeggen dat als je deze vergelijkt met z’n tijdsgenoten:

        Bijvoorbeeld met een gemballa:


        Of een koenig:

        Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    21 maart 2014 om 20:52

    Wel heel erg mooi zeg. Maar ook wel erg duur. Je gaat dik over de 2 ton heen. Dan komen er opeens toch ook andere auto’s om de hoek kijken. Ik noem maar eens een full options F-Type R, Granturismo, de nieuwe California. Dat vind ik ook prachtige wagens en die zijn ook nog een stuk sneller. Wel weer minder exclusief maargoed.

    Login om te reageren
  6. jmeverts zegt

    21 maart 2014 om 21:09

    Zal een fijn geluidje maken die tankdop… :-s
    Ziet er wel dik uit

    Login om te reageren
  7. Corrado16v zegt

    21 maart 2014 om 21:30

    Zo had Porsche de Cayman moeten doen, heb die kont altijd al raar gevonden. Zo komt hij een stuk beter uit het vet!

    Login om te reageren
  8. mout zegt

    21 maart 2014 om 22:00

    Weten we heel zeker dat dit geen schaalmodelletje is?

    Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    21 maart 2014 om 22:01

    Erg coole auto zo. Op de één of andere manier doet hij nu denken aan sportwagens uit de jaren zestig, zonder retro te zijn. Erg knap gedaan!

    Die tankdop is geniaal in al zijn eenvoud. Misschien moet Renault de nieuwe Twingo ook maar eens langs de Italianen sturen.

    Login om te reageren
  10. suzy991 zegt

    21 maart 2014 om 22:15

    Nee dankje… Ik hou t liever bij t origineel. Dit ziet er wat goedkoop uit en dt ben ik niet gewend van Italianen!

    Login om te reageren
  11. knipperlichtje zegt

    21 maart 2014 om 22:45

    145000 euro voor lelijke velgen, een nauwelijks zichtbare bodykit, een wanstaltig interieur en een misplaatste tankdop. Nee danku, voor dat geld koop ik er liever een panamera bij als daily driver

    Login om te reageren
  12. deladude zegt

    21 maart 2014 om 23:00

    Ik ben er niet kapot van, vind de lijnen en aan de achterkant niet heel geslaagd. Het origineel graag. In dit kleurtje

    Login om te reageren
  13. jorden zegt

    22 maart 2014 om 00:03

    Tof ding! Volgens mij is dit voor coachbuild Juist een prijspakkertje! :p

    Login om te reageren
  14. sandniggah zegt

    22 maart 2014 om 10:36

    Dus voor de prijs van een Jaguar F type en een Porsche 911 kan je een cayman kopen die door Italianen is gebouwd ?

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    22 maart 2014 om 10:46

    Ik vind die 904 coachbuild op basis van de boxster/cayman toch wel een stuk beter geslaagd dan dit gedoe.

    Login om te reageren
  16. jone zegt

    22 maart 2014 om 11:15

    geef mij maar een porsche carrera gt, veel sneller mooier en gestroomlijnder

    Login om te reageren
  17. fiatpalio zegt

    22 maart 2014 om 14:12

    ziet er wel lekker uit alleen voor die prijs koop ik toch wat anders en verder als je wat mee wilt nemen moet er een aanhanger achter..

    wat ik uit ervaring kan zeggen is niet ideaal.. een boedelbak achter een boxer is een marteling voor die boedelbak…

    Login om te reageren
  18. gregoryverstraelen zegt

    22 maart 2014 om 18:42

    Zet er voor mij maar een mooi setje ADV.1 onder, want deze velgen zijn lelijk. Rood of zwart zouden mooier zijn dan dit blauw.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North