Volkswagen heeft zich laten inspireren door The Matrix trilogie bij het maken van een nieuwe commercial voor de Golf VI.
The Matrix staat in mijn persoonlijke top-10 van de beste films die ik ooit gezien heb, dus ik kan het resultaat van Volkswagen wel waarderen.
Ik had het filmpje vanochtend al op Autojunk gezet, dus als je net zo’n trouwe bezoeker bent van Autojunk als van Autoblog, dan heb je hem al gezien. De reactie van bezoeker “vla” vond ik erg gevat:
En zo werd de nieuwe Golf ontworpen, jongens en meisjes. Eén designer die met zichzelf worstelt.
Mtyn zegt
Ik vind die audi reclame op tv met die doos ook geweldig, echt leuk gedaan. Ze weten goed reclame maken daar bij Volkswagen AG.
vla zegt
Hoera! Een quote! Da’s dichter dan ik ooit zal geraken bij de ‘reactie van de week’! :D
BmwMPower zegt
Het zou pas echt af zijn als er ook veel vertragende beelden te zien waren.
De reclame zal wel veel duurder zijn geweest dan de prijs die je voor de gemiddelde Golf nu betaald.
arjontje zegt
Wat heeft dit nou met een auto te maken???
SimonMc zegt
…En die toffe Duitse muziek maakt het helemaal compleet natuurlijk.
Nu ja, ze kunnen de traditie toch niet doorbreken van een volkswagen op Duitse muziek te introduceren.Dat is nu zo, dat was 70 jaar geleden ook al zo.
Rakim zegt
wat heeft het einde now met die golf te maken??
-voorheen rx-7/6US owner(de us is van mn vader)-
Mazda 6US Owner zegt
het blijft een golf
Bert zegt
Matrix, echt zon lekkere jaren 90 film, lekker actueel :)
slk zegt
Je moet wat om dat saaie golfje een beetje op te laten vallen.
Antonius86 zegt
Auw!! Zo’n remschijf tegen je scheen aan…
ChryslerFan zegt
@slk
ja idd golf word egt saai en dan moet je wat doen om de auto nog
te kunnen verkopen
six-trey zegt
The matrix was bedoeld als een grote reclame voor Cadillac vooral de 2de. Thanx Volkswagen voor the matrix te verneuken ;) al is het wel goed gevonden maar een golf is helaas niet cool
Jerry zegt
Dus daar begint de agressie in het verkeer…..in de fabriek..!!!
Scirocco zegt
Heleboel ‘slimme’ mensen die niet eens begrijpen waar het hier allemaal om draait in de commercial. Mij lijkt het geniaal. Voor de mensen die traag van begrip zijn: Golf is dus zo goed, dat hij niet meer concurreert met andere merken om een betere auto neer te zetten, maar zich zelf probeert te overtreffen. DUs het heeft dus daadwerkelijk wat te maken met GOLF en het gaat dus niet om hoe cool of saai de auto danwel niet is.
Antonius86 zegt
@scirocco
Goh, wat ben jij toch slim…. Bedankt voor je toelichting…
Tommy zegt
Leuk bedacht, laat dat maar aan Volkswagen over want die maken bijna altijd wel grappige reclame’s. Het mooie is dat ze voor het grootste gedeelte ook nog gelijk hebben, de Golf is de enige echte allrounder die overal in mee kan komen en nergens op zakt maar ook nergens in uitblinkt. Zeer knap werk weer van Volkswagen, respect!
Joost zegt
@Antonius86 aangezien iedereen reageert op de matrix als film en de (niet-) coolheid van Golf, terwijl ze niet letten op de link tussen de golf en de film, vind ik de reactie van Scirocco wel goed.. Dus kraak hem niet af dan. Je zal van jezelf nu wel denken dat je heel slim bent omdat jij hem OOK in één keer snapte (misschien wel pas na 2 keer).
marruk zegt
Hmm, ik vind ‘m goed gevonden, maar op autoblog/-junk doet ie het niet,
en op joetjoep zit er geen geluid bij. Ik zal wel ff een herstart doen. In m’n Volumemixer staan ook alleen maar Apparaat en m’n Toepassingen :S
Rakim zegt
ooh ik snap hem al door gewoon wat onderdelen in het rond te gooien krijg je een nieuwe golf…dat ga ik ook eens proberen :P
Scirocco zegt
@Antonius86 geen dank!;)
@Joost Jij begrijpt hem;)
AtakanGül zegt
Die Reclame van de nieuwe Ford Focus of Fiesta ofietsdergelijks, is wel grappig :D
Citrofiel zegt
Ik vroeg me de hele reclame af wat het nu met VW te maken had, en ik dacht er aan het einde achter te zijn: Een VW kun je het best kopen om uit elkaar te halen voor wapens ter verdediging… :)
Maar dat bleek het volgens dhr. Scirocco toch niet te zijn, en hij zal het wel weten, als VW-rijder(?). :?
Serieuzer: Zou de gemiddelde kijker van dit spotje die boodschap ook vatten? Ik betwijfel het. Maar het is nog altijd publiciteit, zullen we maar zeggen. En we weten: “There’s no such thing as bad publicity”, dus het komt wel goed voor VW. :roll:
@ Mtyn; Die is leuk ja! Eigenlijk alleen om het neuriëren wat dat getekende mannetje doet, maar toch, wel leuk. ;)
b0z4 zegt
Wat een stomme reclame die andere van 30 jaar ervaring vind ik veel leuker.
Kijk ook eens naar die van Opel Insignia die is pas mooi !
RenesisHP zegt
Dit is echt een domme reclame. Toch is de boodschap ook wel waar. Je zal als designer toch voor VW werken… Ik kan vrijere beroepen bedenken.
Scirocco zegt
@ Citrofiel Nee ik rij zelf een BMW, maar ik vind het persoonlijk een hele goede reclame.
‘Zwevende’ autokopers die het begrijpen zullen misschien de nieuwe Golf in hun keuze betrekken, maar meeste mensen hebben niet eens een marketingtrucje nodig om een Golf te kopen. Net als in de commercial wordt uitgelegd kopen die al standaard de Golf, omdat ze weten dat die weer beter is dan de vorige en weer de beste(bron: commercial:D) ;)
KamerOlifant zegt
Ben betere reclames gewend van de Duitse automerken, ook van VW.. Vind dit een beetje flauw.
JJM zegt
wat heeft het einde now met die golf te maken??
-voorheen rx-7/6US owner(de us is van mn vader)-
ze voelen zichzelf als de enige concurrent, nou moet ik zeggen dat ik niet echt concurrenten zou kunnen opnoemen, maar dat komt omdat ik geen opel wil en ook geen japanner, en dan kom je al uit bij (naar mijn mening) meer premium hatchbacks als de A3, C30 etc.
Jasper zegt
Grappig…Een lang filmpje, en dan zie pas de auto aan het einde staan voor 7 seconden :P
mashell zegt
Al dat geweld had om mij niet gehoeven. Of is dat om ons onderbewuste in te prenten dat de Golf VI een “geweldige” auto is?
mashell zegt
En ons maar proberen wijs te maken dat Walter de Silva hoofd designer is bij VW, het is gewoon Karl Heinz Lohe (een erg prettige kerstgedachte, anders had de Golf nu ook een kleine vreemd gevormde grille, van de rare deurgreepjes achter en streepjes achterlichten).
Rick dos zegt
:lol: op 47 seconden gooit ie er gewoon ff een Zidaantje uit.
vla zegt
@ Rick dos
Kan je lekker in je Bimmer zitten én tegelijkertijd op Autoblog terreur zaaien! :D
Olaf90 zegt
Niet echt een goede reclame vind ik. Je ziet niets van de auto enzo, alleen een beetje dom “gevecht”.