Scherpe lijnen maken de RAV4 minder saai en meer gedurfd.
De nieuwe designtaal van Toyota kan ik wel waarderen en die trekken ze door met de compleet nieuwe RAV4. In New York hebben de Japanners de nieuwe generatie gepresenteerd. Net als de andere nieuwe modellen van het merk, komt de RAV4 op het Toyota New Global Architecture-platform (TNGA) te staan.
De vijfde generatie RAV4 is 4,6 meter lang en ruim 1,8 meter breed. Hij is daarmee gegroeid en de wielbasis is 30 mm langer geworden. Dit resulteert in een ruimer interieur. Qua aandrijflijnen zijn er twee smaakjes. Een hybride, met een 2.5-liter benzinemotor en een nieuwe elektromotor, of een 2.0 benzinemotor die er zowel met een handbak als automaat komt. Die laatste motorisering komt hoogstwaarschijnlijk niet naar ons land. Net als de Lexus-modellen zal het bij ons enkel een hybride feestje worden.
Het model is een belangrijke voor de Amerikaanse markt. De RAV4 is namelijk het best verkochte model in de States. Vorig jaar verkocht Toyota meer dan 400.000 exemplaren van de SUV in het land. Wij moeten nog even geduld hebben. De nieuwe RAV4 komt pas in het eerste kwartaal van 2019 naar Europa.
lekkerlinksrijden zegt
Ze hebben gelukkig niet te veel disign-dingetjes erop geplakt. Redelijk clean gehouden, zou Lexus met de NX ook moeten doen
dromedaris zegt
@lekkerlinksrijden: oneens. Ik vind dit dan weer retesaai. Het interieur is echt om te huilen. Maar goed dat het verschil tussen Toyota en Lexus groter is dan ooit tevoren!
lekkerlinksrijden zegt
@dromedaris: het is maar net waar je van houdt
tenaci zegt
Jep, puik ding. Ik blief hem wel.
larsdbs9 zegt
Als je had gezegd dat het een Mitsubishi was had ik je ook geloofd
Dutchdriftking zegt
Het team van Lexus mag zich nu ook hier mee bemoeien? Ziet er best aardig uit.
melkkoe zegt
Goed gekopieerd van Peugeot
toybota zegt
@melkkoe: Ik zie er nou toch echt geen Peugeot in. En al zeker niet qua betrouwbaarheid ;-)
michielp zegt
Hele mooie lijn met de CHR en deze Rav! Mooier dan de Volvo suv
ikleesookoverautos zegt
De nieuwe designtaal van Toyota kan ik ook wel waarderen. Gaat de goede kant op.
Breinstein zegt
Teruglopende C-stijl: Check
Two-tone uitgevoerd: Check
Net zo eentonig als de rest van het segment: Check
Kom op jongens, een beetje originaliteit mag toch wel in dit segment?
toyotavenray zegt
Erg goed gelukt. Nu alleen nog een artikel over de camry die naar Nederland komt en de nieuwe Corolla sedan.
hammerman zegt
Lexus UX of deze RAV4 als mijn volgende nieuwe auto? Ik denk dat beide modellen ongeveer evenveel gaan kosten en als de RAV4 ook leverbaar zou worden met de nieuwe 2.0 liter hybride motor is de laatste waarschijnlijk goedkoper.
Dus meer ruimte, sterkere motor, doe maar de RAV4!
dirkv zegt
Die is goed gelukt!
Goede auto voor de 55+ brigade, caravan er achter en in mei naar Spanje tuffen.
Ik zou hem zelf ook wel willen hoor;)
gregorius zegt
O nee!
Ze hebben die rare (lelijke) knik aan de achterkant van de XC40 overgenomen.
En dan ook nog raar gevormde plastic strips rondom de te kleine wielen.
Mensen, dit ziet er toch niet uit!
berlinetta zegt
Ik vind het wel een fraai ding. Interieur ziet er ook erg netjes uit. Het scherm heeft alleen wel erg dikke randen. Dat had wel iets groter gekund.
dijan zegt
Er staat ;strak in het pak . Als ik een pak aan heb met zoveel vouwen en kreukels loop ik voor gek.
mashell zegt
Dat interieur is donkerder dan de Freggel grot. Ziet er goedkoop uit zo. Een witte dakhemel en wat kleur op het dashboard en stoelen maakt dat het er al veel luxer en ruimer uitziet.
martingtv zegt
Leepu is de hoofd ontwerper bij Toyota geworden? Qua design gaat het hard achter uit bij Toyota.
rikus zegt
Mooie Hyundai
volvoadventures zegt
Ziet er beter uit dan de nieuwe Volvo XC40
stephane8200 zegt
Ik mis de vierkanten wielen.
tvr1974 zegt
Misschien niet om het e.o.a. maar waarom brengen ze deze niet als Plugin-hybride op de markt? Toyota heeft toch die techniek al in huis en zeker voor de Europese markt zou dat denk ik meer zoden aan de dijk zetten nu alle Europese landen de diesels aan het verbannen zijn.. Techniek is misschien wat duurder dan de gewone hybride systemen maar denk ook dat je het er zo uit haalt..
toybota zegt
@tvr1974: In puur elektrisch zou Toyota niet geloven, zo heb ik vernomen op het autosalon in Brussel. Hybride wel, en op termijn naar waterstof. Dat zou volgens hun de toekomst zijn.
tvr1974 zegt
@toybota: Ik heb het over PLUGIN. Zelf rij ik Lexus IS300H en dat is (helaas) ook geen plugin/PHEV… Voordeel van plugin is dat je het meeste woonwerk verkeer, als je plugt/stekkert thuis en op werk, heerlijk goedkoop kan rijden.. en wel als je wil gewoon lange afstanden kan rijden. Dus een goeie combi. Toyota (maar ook Hyundai) geven je de keuzen op de Prius en Ioniq voor Hybride of PHEV. Waarom die keuze niet op die RAV4. Je hebt daar bovendien lekker veel ruimte voor extra accu capaciteit… Dus ik denk dan gemiste kans.. Maar misschien komt ie nog als PHEV.
hollandbest zegt
Betere styling dan eerst, maar de achterkant blijft toch matig met van die rare verlichting
PunicaOase zegt
Dit is gewoon een ‘cheape’ Lexus UX…