Je hebt er een flinke bak met geld voor nodig, maar dan heb je wel drie keer het aantal pk’s van een Bugatti Veyron.
De Bentley zag er acht maanden geleden nog uit als een reguliere Continental GT. Driekwart jaar en 310.000 euro verder staat er een dragracer met 3125 pk, vijf keer zoveel als de krachtigste Continental GT uit de fabriek. Het motorblok komt van Chevrolet: een 10.2-liter V8 met twin-turbo.
Niet alleen qua vermogen is de Bentley op een steroïde-dieet gezet. Het nieuwe interieur is volledig gemaakt van koolstofvezel, terwijl de auto zelf voorzien is van een verstevigd, stalen carrosserie.
Het opvallendste moet nog komen: de Bentley mag namelijk gewoon de weg op. Coureur Steve Neimantas komt namelijk uit in de Street Eliminator-klasse van het FIA Europees Kampioenschap Drag Racing. In die klasse kom je alleen straatlegale auto’s tegen.
Hoe dat eruit ziet, check je op Autojunk.nl.
guusboum zegt
Kwam er laatst een filmpje van tegen, het interieur is ook helemaal gestript… Jammer dat alleen de buitenkant nog op een Bentley lijkt, voor de rest gewoon een dragracer… Alsnog wel leuk, en bijzonder!
norge zegt
Vrachtwagen met vrachtwagen motor.
bashuan zegt
Actie vanaf 0:50.
Ik zou hem uitdagen bij het verkeerslicht, gewoon om de show.
costyn zegt
@bashuan: Tja, zou handig zijn als je in die ouderwetse flowplayer van Autojunk ook kon doorspoelen naar 0:50 voordat het filmpje helemaal geladen is… zucht.
Arno's zegt
En dat met slechts 14% bijtelling!
carsper zegt
Haast overdreven om dit nog een Bentley te noemen.
Vraag me af wat hier naast de carrosserie nog origineel aan is…
rotarypowah zegt
Wel mooi dat ze dat vermogen onder de kap houden, geen gaten, scoops of een blower die boven ’t dak uitsteekt.
Ik heb trouwens de indruk dat ‘ie niet echt rap van z’n plek kwam in dat filmpje.
Robert zegt
Hoor ik het nou goed, laat-ie hem na de banden warm-up afslaan? (@ 1:10).
Verder +1 voor het absurde idee om een auto als deze om te bouwen tot dragracer en deze daarbij nog street legal te houden ook.
bollegek zegt
@RRRobert: ja inderdaad, beetje klunzig. Ook jammer dat je vergast wordt in het interieur. Voor het comfort kan je hem beter origineel laten.
mopar zegt
@bollegek: Comfort???? volgens mij ben je niet bekend met het principe van een dragster….
ThomasBol zegt
@RRRobert:
biohazardracer zegt
Is deze ook te zien op de Supercar Sunday ?? dan wil ik wel even een kaartje kopen.
kees66 zegt
Ik vraag met af in welk land deze straatlegaal is… in NL kom je iig al niet weg met een auto die zoveel herrie produceert…
nasty zegt
neem hier een corsa voor ouzo. je verknalt toch geen Bentley, met machtig interieur voor dit…?
mopar zegt
@nasty: machtig interieur? Zo bijzonder is een Continental interieur nou ook weer niet hoor, 2 generaties oude Audi Tech met wat lapjes leer hier en daar. Als het nou een mulsanne was kon ik het nog wel met je eens zijn….
nasty zegt
@mopar: eigen smaak verschilt eh. Zo vind ik Bentley interieurs bijvoorbeeld veel mooier dan die van Rolls Royce ;)
proost zegt
Leuk die bandenrook in de cockpit..