Deze 43 fabrieksnieuwe peperdure occasions zijn schitterend behandeld met het beste van Ali Express. Die prijzen zijn wel 1 april waardig trouwens.
Iedereen met een klein beetje interesse in auto’s kent de meest beroemde autopoetser van Nederland wel. Het integrale marketingplan van Rick van Stippent van Stipt Polish Point is ongekend goed. Om met Theo Maassen te spreken: Chapeau, chapeau, chapeau!
Hij heeft veel volgers op social media en veel views op YouTube. Daarnaast heeft Stipt een razendpopulaire webshop met producten die niet van Ali Express zijn (of wacht). Die spullen worden dan verkocht via detailers, de karwei én Gamma door heel Nederland.
Fabrieksnieuwe peperdure occasions te koop!
Oh, tot slot ook nog natuurlijk het ‘fabrieksnieuw’ maken van auto’s. Dat heeft hem geen windeieren gelegd. Niet alleen is hij in de financiële positie geweest om een Aventador met 100 km/u op een driebaans weg total loss te rijden, ook heeft hij een behoorlijke collectie aan auto’s. En die collectie (minus de Aventador) staat nu koop! Mochten jullie denken dat ondergetekende jaloers is op de collectie: ja, absoluut! Het is een hele gave mix aan auto’s.
Alle auto’s zijn uiteraard helemaal fabrieksnieuw gemaakt en zijn ongetwijfeld erg netjes. Althans, netter dan deze Volvo S40 die Stipt voor 30.000 euro fabrieksnieuw maakte (check hier de foto’s). We vragen ons af of het niet een publiciteitsstunt in plaats dat de auto’s echt te koop staan.
Want we snappen dat er een ‘Stipt’-marge op zit, maar de prijzen zijn erg fors te noemen. In sommige gevallen is het wat de gek ervoor geeft, maar een Toyota Supra voor 125 mille is gekkenwerk, het is namelijk de versie met automaat die echt niemand wil (tenzij ‘ie goedkoop is).
Net zoals de M3 voor 109.950 euro, met de intens slechte en ongewenste SMG. 50 mille voor een Golf R32 (met name de Golf V R32) is ook lef hebben en 38 mille voor een 135 Cabrio uit 2012 is 20 mille te veel.
Keurig ingevet
Aan de andere kant, de auto’s (bijna allemaal import en nét de verkeerde specificatie dus) zullen er absoluut fabrieksnieuw uitzien. Dat dan weer wel. Keurig overgespoten boutjes, ingevette rubbers en andere opgeknapte onderdelen in plaats van gewoon daadwerkelijk nieuw. Geen restoratie, maar transformatie.
Wie alleen 35 mille voor een Astra OPC gaat betalen, moet wel zijn stemrecht ontnomen worden, dan ben je niet fris in de bovenpan. Dat geldt al helemaal voor de Focus 1.6 voor 24.950 euro met 110.000 km op de klok. Er zal vast nog wel ergens een dealer eentje hebben staan met minder op de klok voor de helft van het geld. De goedkoopste is een Peugeotje:
Je kan natuurlijk ook een veel goedkopere auto kopen en die dan fabrieksnieuw maken. Bij Stipt. Dan heb je een win-win situatie. Onder het adagium dat ze beter of je fiets kunnen kletsen dan over je klets fietsen, heeft ‘ie toch weer een gratis artikel van ons. En wij hebben dankzij hem weer een hele hoop clicks.
De advertenties kun je hier bekijken!
Met dank aan Mark voor het tippen!
mauricerma zegt
Ben daar wel eens op een open dag geweest. Ik vond het fabrieksnieuw allemaal wel meevallen, als je goed gaat kijken zie je best nog wat gebruikerssporen. Daarnaast blijft een auto van 20jaar oud en 2 ton op de teller, een auto van 20jaar oud en 2 ton op de teller. Zeker als je bij het ‘fabrieksnieuw’ maken technisch amper dingen gaat reviseren of vervangen. Sowieso vind ik mensen die in 3e persoon over zichzelf praten maar eng, maar dat terzijde
bizzarrini zegt
Dit is echt hilarisch.. denk dat hij iets te veel claims heeft van verzekeraars.
guillaum zegt
€ 2.783.400,=
Alle vraagprijzen opgeteld.
Allison Burgers zegt
Waar is het toch mis gegaan tussen AutoBlog en Stipt. Paar jaar terug liep Wouter er nog kwijlend rond met zijn fabrieksnieuwe Porsche, maar van het ene op het andere moment zijn hel alleen nog maar steken onder (en in dit artikel zelf boven) water naar dat bedrijf.
Als bezoeker van dit blog komt het erg raar over in elk geval.
https://www.autoblog.nl/nieuws/wouters-porsche-911-bij-stipt-polish-point-voor-en-na-fotos-144807
Rudy zegt
Denk dat bezoekers te kritisch werden over de “samenwerking”.
rollingstoned zegt
De vraag is eerder: Waarom besteed Autoblog überhaupt veel aandacht aan iemand die auto’s poetst?
Allison Burgers zegt
Sponsordealtje waarschijnlijk. Zo gaan die dingen. Fabrieksnieuw poetsen, wrapje, setje wielen, Custom Audio. Filmpje en artikel op de site, wij flink klikken, iedereen blij.
Maar kan er natuurlijk ook naast zitten.
Dieseltor zegt
Hear hear. Ik heb het artikel toch wel met enige verontwaardiging tot me genomen.
KEV9 zegt
Die Stipt krijgt een spontane erectie als hij zichzelf hoort praten
Rudy zegt
Compleet geflipt om dit soort bedragen te betalen. Rij 3 weken met zo’n auto en er is niets meer te zien van de fabrieksnieuwheid. Leuk bij een McLaren F1 ofzo.
Wel een slimme manier om aandacht te trekken!
j4cks0n zegt
Te koop zetten om ze op bedrijfsvoorraad aan te kunnen houden. Truukje voor de fiscus.
b00st zegt
Precies. Opeens is je boekhouding een stuk rooskleuriger. En als er iemand interesse heeft en de helft bied kan je mooi wat verlies inboeken = minder belasting betalen.
kniesoor zegt
Benieuwd of er daadwerkelijk eentje verkocht gaat worden voor dit soort • kuch • enthousiaste prijzen.
neeszz zegt
hahaha, mooi man! Wat de gek ervoor geeft.
qubus zegt
Hier komt dus een bepaald type persoon op af die het allemaal wel geloofd en zelf niks checkt.
In mijn familie zijn er een paar; ze zijn nog net geen fan maar voor de verjaardag en andere feestdagen zijn het de poetsspullen van Stipt die ze uitpakken. Moeten ze lekker zelf weten uiteraard, maar dit soort mensen zijn degene die dit soort auto’s kopen.
Tevens is Mr. Stippent bij vrienden langs geweest van een bestelbus die bij de schroothoop lag, waar hij een “mooi” verhaal probeerde te maken maar falikant mislukt. Daarnaast laat ie een grote deur van de bestelbus achter bij een man die slecht ter been is… Wel gepoetst, dat dan weer wel. Maar niet iets waar je op zit te wachten als je jaren geleden een bus naar de schroothoop hebt gebracht.
toniominestrone zegt
Dit soort mensen? Achterneef van mevrouw Kaag?
woutah zegt
Behalve de oprechtheid van zijn karakter mag meneer Stipt ook nog even kijken naar de correctheid van de advertenties. Voor iemand die elke dag met de details bezig is zijn dingen zoals de ‘Gallardo Performance’ en de ‘handgeschakelde’ Quttroporte toch redelijk slordig, en wellicht nog wel illegaler dan de andere praktijken die daar in Brabant plaatsvinden.
potver7 zegt
O, en het platform Signalering Onjuist Spatiegebruik (ja, die bestaat) kan z’n lol niet op met deze advertenties. Voor mij bijna onleesbaar, die teksten…
wjeurs zegt
Ik vind het ergens een beetje vreemd/kinderachtig overkomen om zo sceptisch te schrijven over een voormalig partner. Lijkt alsof er een soort wrok zit vanuit AB. Waar niet al te lang geleden nog vol lof over ze werd geschreven… Als er iets fout is gegaan in de samenwerking is dat iets tussen Stipt en AB lijkt me? Artikelen niet plaatsen of iets genuanceerder zou in mijn ogen volwassener zijn…
maotje zegt
Zo komt het inderdaad wel over.
Ben het met je eens niet erg volwassen dit.
992 zegt
Ik eigenlijk ook? Kan mij niet voorstellen dat ik over voormalige partners of klanten zo zou schrijven.
Ook al zou er echt een groot geschil zijn zou ik niet openbaar ze zo te kakken zetten op LinkedIn of een ander platform. Je proeft en voelt de ondertoon.
Benieuwd waarom Autoblog dit zo doet idd?
Andersom gebeurd dit toch niet? Zo wel dan zou ik nog eer aan mijzelf houden qua professionaliteit.
pier zegt
Eensch, ook mijn eerste gedachte bij het lezen van het artikel.
mashell zegt
Je hebt echtscheidingen en vechtscheidingen, als Rick bijvoorbeeld weigert een sponsor bijdrage te betalen kan zo’n situatie het resultaat zijn. Ik vind het eigenlijk wel amusant, een veel te dure auto poetser kun je beter bespotten dan toejuichen.
jaapiyo zegt
Ik snap dit sentiment ergens wel, maar er zijn een paar dingen die voor deze aanpak spreken:
1) de redacteuren hebben vrijwel ongebreidelde vrijheid om onderwerpen te kiezen en meningen te vormen. Ook als er sponsordeals of barters zijn. Dat is niet altijd leuk voor de sponsor wellicht, maar wel soort van ‘journalistiek’ integer. De redacteuren zijn dus niet per se de mouthpieces van de bovenbazen.
2) eigenlijk in het verlengde van 1); wij en onze meningen zijn niet te koop. Ik zeg niet dat er géén invloed is van fabrikanten en sponsors. Maar in het automedialand is die bij AB wel (veel) kleiner dan bij alle andere publicaties (imho). We proberen in dat opzicht toch een beetje in de buurt te komen van TG en Evo. Voor mij persoonlijk is dat een reden om voor AB te werken en niet voor andere publicaties. Als lezer weet je dan ook dat als we een BMW of Alfa gaaf vinden, we die ook écht gaaf vinden. En niet omdat er een leuk reisje naar Portugal aan vast zit of een paar ruggen in advertentiegelden. Als ik het partijblad van Pon of Stipt wil schrijven dan treed ik wel in dienst bij Pon of Stipt.
thearchitect zegt
Nagenoeg elke prijs schurkt tegen het absurde aan, maar de leasezilveren Opel Vectra 2.2 voor €19.950 gaat daar royaal over heen.
Als je met die prijs akkoord gaat, heb je ze ècht niet alle 24 meer in het kratje.
Roel zegt
Mooie is dat er een filmpje op zijn FB staat waarin te zien is dat hij die voor 7k ophaalt in Duitsland…
William zegt
Onsympathieke eigenaar. Met verdachte prijzen. Maar het lijkt me wel een handig iemand wat betreft ’t genereren van media aandacht.
TWJ zegt
Of het witwassen van bepaalde geldstromen hypothetisch
992 zegt
Tussen echt idiote prijzen zijn sommige eigenlijk best “ok” geprijsd omdat ze zo’n uniek lage km stand hebben. Die Escort RS cosworth voor 59k (km stand wel hoog) is volgens mij een goede prijs? Zeker gezien de staat van die fabrieksnieuw dwang van meneer
MarcoM zegt
En toch is de Omega 3000 een zeldzame vertoning en is de prijs redelijk.
scrmeagle zegt
Geloven we al het lovends dat de interwebs tot dusver uitspuugde rond Rick van Stippent, dan is de 30-jarige ondernemer annex bolideverzamelaar vol gas op weg naar een entree in onze Top 100 Jonge Miljonairs. Maar helaas, in het handelsregister komen we vooralsnog niet verder dan een muf jaarverslagje daterend uit 2018, met onderaan dik onvoldoende poet.
canon4ever zegt
Eens kijken wie allemaal wel hierin trappen.
vbarchetta zegt
Blijft wel een toffe collectie met sommige inmiddels bijzondere auto’s. Echter begrijp ik 1 ding niet zo goed bij het “fabrieksnieuw” maken van de bodem. Neem nou als voorbeeld zo’n Focus uit bouwjaar 2000 voor een bizarre 20k. Volgens mij was de bodem (en binnenzijde wielkasten) af fabriek toch echt wat zwarter. Het lijkt net of de fabrieks bescherming eraf is gehaald tot de grondlak en vervolgens is verzegeld, maar dan klopt de term “fabrieksnieuw” niet, omdat deze auto’s niet zo uit de fabriek kwam rollen. Zie ik dat verkeerd, of zo niet kan iemand mij dan die logica erachter uitleggen..?
Die roze Flodder bak is wel tof, maar die moet er juist alles behalve fabrieksnieuw uitzien natuurlijk…! Hiermee slaat Stipt wat mij betreft de plank echt finaal mis….
schuurfonds zegt
Natuurlijk heeft het niets te maken met hoe auto’s uit de fabriek kwamen. De term ‘fabrieksnieuw’ is verzonnen, het suggereert iets wat het in werkelijkheid niet is. Het is een marketinggimmick, die consumenten misleidt. Alsof deze charlatan precies weet hoe al die auto’s origineel uit de fabriek kwamen. Hij doet niets anders dan misleiden, met de Ali-producten die zogenaamd zelf ontwikkeld zouden zijn, met de filmpjes hoe je moet poetsen die lachwekkend slecht zijn, met het oppoetsen van auto’s voor prijzen waar echte vakmensen restauraties voor uitvoeren, maar dan zonder dat er technisch iets gebeurd is, met de zogenaamde prijzen (‘poetsbeurt ter waarde van 30k’ – ja in monopolygeld zeker), met de weggegeven auto’s die opeens weer terugkomen, met z’n leugens over de crash. En dan heb ik het nog niet eens over hoe onsympathiek deze narcist is, niet in de laatste plaats tegen zijn eigen personeel.
thjvanvlerken zegt
Intressant is het zeker. Tijd zal het leren, ik verwacht heus wel tekst en uitleg op de social media kanalen. Als ze echt verkocht moeten worden dan hoop ik dat er een liefhebber of een gek te vinden is. Kan me voorstellen dat er ruimte nodig is voor andere aankopen. Voor ieder die het te duur vindt, vooral niet kopen dan.
vespinie zegt
Meneertje stipt is een beetje naast zijn schoenen gaan lopen. Ik het begin was het soms nog wel grappig om te een filmpje te kijken als hij een youngtimer had aangepakt. Maar zit weer ondertussen helemaal in de TikTok achtige aandachthoertjes groepen en content makers.
Tuurlijk de meeste auto’s knappen er best van op maar is ook weer niet dat geen andere partijen in nl die het zelfde of beter resultaat krijgen.
v10m5 zegt
Het is een oplichter. Op het oog netjes terwijl ze niet eens af fabriek komen zoals hij ze oplevert. Vervolgens takelt je auto in rap tempo af, omdat ze de auto verkeerd “bewerken”. Ach, klant heeft betaald en de toekomst …..we don’t care !
Zet hem maar buiten en dan zie je vanzelf wat er gebeurt…
bart993 zegt
Precies dit, ze ijs-stralen alle beschermende tectyl eraf, en doen er geen nieuwe laag op. Dan gaat het heel hard als je een keer een beetje strooizout meepakt. Er zijn bedrijven met passie die dit vele malen beter doen, en waar de commercie er niet van afdruipt. Autospa in Hengelo is daar een mooi voorbeeld van
718s zegt
Ik vond die vent voor z’n crash al een flapdr.. Met z’n praatjes, hij bekent geen schuld met z’n domme ongeluk met z’n lambo, gaat zielig zitten doen bij beau of jinek, en toen viel die door de mand. Aandachtsgeile rtl4 goede tijden slechte tijden mannetje is ’t. Nu weer dit. Gewoon geen aandacht geven en dan ebt het vanzelf weg.
En de mensen moeten er gewoon geen werk meer brengen… Dan stopt ’t vanzelf… 👌🏻👍🏻✅
randy zegt
De prijs van de 405 is ook nog redelijk. Beetje jammer dat het een redelijk basic uitvoering is. Een 2 liter Sri of mi16 lopen mensen toch harder voor.
caspart zegt
Veel te veel willen wat uiteindelijk alleen maar gezeik oplevert, poah.
hogelandman zegt
Mijn kritische reactie is serieus verwijderd? Zegt alles over de neerwaartse spiraal waarin dit medium zich bevindt.
kniesoor zegt
Misschien even in de spiegel kijken en jezelf de eerlijke vraag stellen of je reactie niet een stapje te ver/grof/afkrakend was. Ik heb hier laatst ook iets gepost over het wat rammelende taalgebruik van redactieleden, wat verwijderd is. Kon ik me bij nader inzien wel in vinden, m’n gekozen bewoordingen waren wel wat erg straf. Dan moet je eerlijk zijn – ook naar jezelf – en tot de conclusie komen, dat je wellicht wat erg drastisch uit je slof geschoten bent. En het dus alleszins redelijk is, dat de redactie zich dat niet aan laat leunen en zo’n reactie verwijdert. Geen probleem mee.
stefanham zegt
Wat een achterlijke prijzen, dan moet je lef hebben..
V300amg zegt
Ik denk dat hij te veel Stipt auto shampoo heeft gedronken, wat een belachelijke prijzen!
toniominestrone zegt
Allemaal kinnesinne, een hele goede marketing strategie en zolang er een markt voor is lacht hij iedereen uit.
FiXeR zegt
Ik snap dat poetsen nooit zo, zolang onder de kap de auto maar in tiptop conditie is is het goed toch. Drie straten later is ie toch weer vies. Het is een gebruiksvoorwerp.
toniominestrone zegt
Daarom douche ook nooit, ik ga toch weer stinken, wat een vreemde redenatie
Graafke zegt
Ik zag de Rijt auto’s ook zijn ‘eigen’ voorraad met klassiekers aan het verkopen is. Zouden ze een marktwijziging zien aankomen met dalende prijzen vraag ik me af?
frankykoop zegt
En bij Reedt Autos zijn ze ook allemaal 2 keer te duur… en dan nog een paar teruggedraaide tellers erbij ook… NAP onlogisch!
freewilly37 zegt
Stipt is als een ster , opgaan , blinken en …. verzinken
p406 zegt
Ik wil een aantal van die auto’s kopen en dan een Junkjard challenge er mee rijden naar Scandinavië in de winter (moeten we opschieten). Dan na 4 maanden terug om de onderkant te kijken hoe goed de K2 coating werkt.
schuurfonds zegt
2k coating = blanke lak. Je weet wel, dat onverwoestbare spul wat ze in alle autofabrieken ter wereld op alle onderdelen -inclusief rubbers, bouten en bewegende delen- spuiten na de assemblage. 😂