Even lekker wegdromen en je eigen Ferrari Purosangue samenstellen? Dat kan met deze online configurator.
Eindelijk stapt Ferrari ook in de SUV-markt. Logisch natuurlijk, want daar is veel geld mee te verdienen. Jarenlang speelde het merk al met idee, maar gisteren is de nieuwe auto dan aan het publiek gepresenteerd. Overigens noemt Ferrari de SUV geen SUV, want dat is te min voor het merk. Maar het is wel een beauty geworden, ook al zullen de puristen er van gruwelen. Wij echter niet, en starten de configurator op om eens te kijken wat er allemaal mogelijk is.
Ferrari Purosangue configurator
Een dergelijke online configurator is een handige marketingstool. Natuurlijk, potentiële eigenaren zullen de tool zeker gebruiken, maar het merendeel van de bezoekers zal het voor de lol doen. Net zoals wij. De Ferrari Purosangue werd gelanceerd in Grigio Titanio, maar er zijn veel meer kleuren te selecteren.
Met de visualisatietool kun je de auto in 24 kleuren tevoorschijn toveren. Wat ook leuk is, er is een mogelijkheid om te kiezen uit de historische portfolio van de autofabrikant. Denk bijvoorbeeld aan de kleur Blu Scozia. Dit is een mooie kleur die vroeger de 250 GT SWB sierde. Je hebt keuze uit zes wielontwerpen en vijf remklauwkleuren. Ook bij het interieur is er voldoende te kiezen. Er zijn maar liefst 27 verschillende interieurs. Dit is inclusief de verschillende soorten bekleding: leer, alcantara of semi-aniline bekleding.
Overvloed
Dit alles bij elkaar maakt het mogelijk om uit duizenden combinaties te kiezen, zodat jij je eigen Ferrari Purosangue uniek kan maken met deze configurator. Als we de disclaimer lezen is er zelfs nog meer mogelijk. Bij je lokale Ferrari-dealer is het mogelijk om de auto verder aan te passen. Bijvoorbeeld met aparte kleuren.
Een nadeel is dat als je je Purosangue af hebt, je geen prijzen ziet. Echter, kopers weten vast wel wat een Ferrari ongeveer kost. Het merk heeft zelf gezegd dat de Purosangue begint bij de € 390.000,- Vermoedelijk loopt dit rap op als je wat opties aanklikt!
Elise zegt
Eerlijk is eerlijk, hij valt best mee!
maarteno zegt
nou inderdaad…hij lijkt ook maar iets groter dan een GTC4Lusso maar dat formaat is vervolgens goed ‘weggewerkt’.
iphonistvongates zegt
Dit is de GTC4Lusso maar dan gewassen op 60 graden Celcius en daarna heeftie 55 minuten op de hoogste stand in de droger gezeten. De ontwerpsoftware bij Ferrari Design Studio SpA. stond op Manettino Full Auto 😉
JelleEp3 zegt
Ja vind ik ook. Hoewel de neus wel wat op de kia ev6 vind lijken maar daar is ook weinig mis mee
Johanneke zegt
Ja van alle suffe crossovers is deze echt wel het minst suf. Kijk veel liever hier tegen aan dan tegen een Urus of die Aston Martin, welke beiden best wel heel lelijk zijn.
En een atmosferische v12 is mooi. Blijft een dom apparaat, maar wel de minst domme in zijn klasse. Met afstand eigenlijk.
Dutchdriftking zegt
Heel gek, ik ga zelf meteen door naar de 812 configurator.
992 zegt
Ben echt een mega mega Ferrari liefhebber. Met name het klassiekere spul maar ook de moderne wagens. Maar gek genoeg wordt ik hier totaal niet hebberig van…… Ik heb zelf een nieuwe Range besteld in een voor mij begeerlijke spec waar ik met geduld op wacht en daar ga ik ongeacht van het prijsverschil gelukkiger van worden dan dit. Vind de auto gewoon niet mooi. Hij zal het vast goed doen bij jonge gastjes van YouTube, voetballers en andere types.
PunicaOase zegt
Bij SUV’s denk ik toch aan grote, stevige, stoere, wat hoekige auto’s, die net ietsje meer kunnen dan de gemiddelde sedan of hatchback, zoals een X5 of RangeRover, maar dit ziet er meer uit als een fragiele, snelle Ferrari. Mooi is ie wel :-)
mijosu zegt
Eens, bij een SUV verwacht je stevige liefst wat statige auto, liefst met heritage (dus Range Rover) of iets ‘in your face’ (Lambo LM001, nee geen URus). Dit is gewoon een corpulente lusso, ik vind het meer een rijdende bult.
christian85 zegt
Al is het voor een SUV best een mooi apparaat, €390k voor de basis is nogal wat.
CYBRTRK zegt
En dan te bedenken dat, dat de prijs in Italie is. In Nederland komt daar nog belasting overeen en die zal niet mals zijn met een NA V12.
etronabt zegt
Daar sta ik ook nogal van te kijken, ook had ik eerder een iets terug getunede aandrijflijn van de 296 GTS verwacht. Voor 390k ex BPM ex opties koop je toch bijna 2 Urussen?
berlinetta zegt
Uiteraard zal er ook nog wel een versie met V8 Turbo komen. Maar we mogen toch juist blij zijn dat Ferrari het nog aandurft om zo’n auto met een V12 te leveren?
volvov7025t zegt
Ik mis de offroad banden, verhogingsoptie en de band achterop. En een roofrack met extra lampen en een snorkel in carbon.
cossiekiller zegt
Ziet eruit als het liefdeskind van een Infinity en een CX-3
remmenisangst zegt
Waarom maakt Ferrari hier niet direct ook een volledige EV van? Kan prima naast de v12. Gemiste kans?
tortuga zegt
Ben een geel fan, maar doe hem toch maar mooi in het rood, het geel is niet weggelegd voor deze elegante sportieve SUV. Btw als je deze naast een URUS zet kun je het vergelijken met een Civic type R (Urus)naast een A35 AMG (zonder airco pakket)
fransananas zegt
Doe mij dan de Lotus Electre maar
berlinetta zegt
Ik vind hem eerlijk gezegd wel goed gelukt. Ben niet per se een SUV-liefhebber en ik vind het al helemaal niet bij Ferrari passen. Had liever gezien dat ze weer zoiets als de GTC4Lusso zouden maken, maar hoog op de pootjes is nou eenmaal populairder dus Ferrari zou gek zijn om daar niet op in te spelen. En dat doen ze dan ook meteen goed. Holy fuck, die NA V12 is toch gewoon heerlijk? Al die andere super-SUV’s zijn meteen niet meer interessant vind ik. Alleen de Bentayga met z’n W12 komt hier een beetje in de buurt.
potver7 zegt
Is-ie er ook in schaal 1:18? Die kan ik misschien net betalen…
flyerbunch zegt
Gisteren al mee gespeeld en toch wel paar leuke variaties gevonden. Is wel veel geld in vgl met de concurrentie..
karhengst zegt
404 Ferrari not found
bischero zegt
Blu tdf over cuoio en matten in dezelfde kleur, blauwe knijpers en standard glossy silver rims.
Niet inpakken, haal hem bij de fabriek op, op IT platen 👍
cdlop01 zegt
Wat maakt Ferrari ontzettend lelijke auto’s op dit moment, ontwerpen niet om aan te zien. Vroeger was alles beter, zeker inzake Ferrari ontwerpen.
ikwileenm3 zegt
Het ontwerp kan ik mee leven, maar op deze manier komt er snel een einde aan de V12 bij Ferrari lijkt me.
Gaat verkopen als warme broodjes en vervolgens is heb gemiddelde co2 weer een punt van discussie.
Hybride aandrijflijn van 296gtb zou zowel de prijs als de toekomst goed doen lijkt mij!?