We hebben even met de configurator gespeeld en nu weten we het zeker: de nieuwe Vanquish is gewoon heel goed gelukt.
Vanochtend begonnen we de dag met heel lekker nieuws: de kersverse Aston Martin Vanquish. Een bloedmooie coupé met V12. Als dit geen auto is die het hart van petrolheads sneller doet kloppen weten wij het ook niet meer. Enige puntje van kritiek is misschien dat de auto wel erg ‘in your face’ is voor een Aston Martin.
Inmiddels hebben we de nieuwe Vanquish kunnen configureren, en wat blijkt? Je kunt ‘m een stuk stijlvoller maken dan de auto die Aston Martin toonde. Vind je het carbon paneel aan de achterkant bijvoorbeeld niks? Dat kan ook gewoon in carrosseriekleur uitgevoerd worden.
Gelukkig zit je ook niet vast aan zwarte accenten. Je kunt ook gewoon kiezen voor chromen raamlijsten. En zilverkleurige velgen die niet diamond k*t zijn behoren eveneens tot de mogelijkheden. Daarmee wordt de Vanquish een brute, maar toch stijlvolle wagen. Precies wat een Aston Martin hoort te zijn.
De nieuwe Vanquish beschikt ook over een bijpassend fraai interieur, wat je nog fraaier kunt maken door bijvoorbeeld bruin leer te kiezen. En houtinleg! Dat ga je in een Ferrari 12Cilindri niet zien.
Bovenstaande configuratie is misschien wat voor de hand liggend, maar de mogelijkheden in de configurator zijn eindeloos. Zo kun je ook gaan spelen met accentkleuren. Wat dacht je bijvoorbeeld van een Vanquish in Gulf-kleuren? Dat kan dus ook gewoon.
Enfin, jullie staan ongetwijfeld te popelen om zelf een Aston Martin Vanquish samen te stellen, dus daarvoor verwijzen we graag door naar de configurator.
cdlop01 zegt
Zeer fraai, mooi gestrekte lijnvoering maar oubollig interieur.
panam1 zegt
Ik vind t juist een verademing – clean / geen rare grote schermen / minimalistisch bijna (voor zover dat kan in een auto Dashboard/interieur). Ontzettend mooie wagen
cdlop01 zegt
Daar heb je gelijk in.
rwdftw zegt
Nou… als je ziet waar Aston Martin vandaan kwam met hun Volvo knopjes en Volvo Navi…. Dan is het heel erg opgeknapt!
Maal als jij hem niet wil hebben, doe de sleutels maar :P
bermtoerist zegt
Zeker prachtig maar lijkt wel wat op een uitgerekte Alfa Romeo 8c (met minder mooie grille)
Oopelkadet zegt
Maar is deze ook te krijgen met een BMW 6-in-lijn DIESEL motor? Ik ben vandaag weer uren en uren gaan stampen en kwam met meer dan halve tank nog vol weer thuis. Hoe cool is dat?
tenaci zegt
Kerel! Ga je het nou onder ieder bericht over je BMW-zes-lijn op satanssap hebben?
Oopelkadet zegt
Je hebt gelijk, mijn excuses. Maar inderdaad ik ben echt een echte fanbooy geworden. de 330, de b57 motor is summum!
harrie zegt
Nou laat ik eens antwoord op die vraag geven: niet echt cool eigenlijk. Eigenlijk gewoon een heel saai feitje dat niemand interesseert.
Maar wel fijn voor je. Denk ik.
Richmond zegt
Wat is daar precies cool aan? Kan dat met een andere 4/6/8 cil diesel niet? En waarom is het cool om Ireen te stampen en wat is er cool aan dat je brandstof tank half leeg is?
RooieRick zegt
Jij bent zeker familie van die ene die overal continu over zijn Primera of Galant moet schrijven.
tommycooker zegt
Yup. Mooie kar.
Willy500E zegt
Eén vd weinige auto’s die ik nog wel nieuw zou willen. Wat mooi. En ja, een klassieke spec staat deze auto het beste!
harrie zegt
Kijk dat ziet er al een stuk Britser uit, ik krijg meteen trek in thee met scones.
Maar laat die Gulf livery svp bij Porsche voor het zoveelste inspiratieloze actie pakketje.
kennone zegt
Ik heb hem vandaag samengesteld, kreeg er geen prijzen bij te zien wat misschien maar beter is ook.
Rob zegt
Ik heb mijn best gedaan, maar het ding is om te beginnen simpelweg te groot. Het is gewoon te veel metaal (of waar het ding ook van gemaakt het is), het is een sloep. Niet de ‘stijl’ die je verlangt bij Aston Martin. Aston Martin lijkt vooral geluisterd hebben naar, de in mijn ogen onterechte, jubelende reacties op Victor, Valour en Valiant. Dat zijn leuke uitspatting van ze, maar had bij een uitspatting mogen blijven wat mij betreft.
Deze Kamm tail werkt voor mij ook niet. Er is geen enkel fatsoenlijk setje wielen te vinden in de optielijst. Het interieur is Porsche-achtig recht-toe-recht aan. Proporties zijn niet goed, waardoor zelfs het zijaanzicht niet des Aston Martin overkomt.
Het pijnlijkste vind ik eigenlijk wel dat een Mercedes SL momenteel iedere Aston Martin overklast. Als Mercedes daar nu eens een fatsoenlijk interieur voor zou ontwerpen (ipv een kermisattractie), dan was ik fan geweest. Nu ‘moet’ je alsnog uitwijken naar de Italianen voor een fatsoenlijk ontworpen coupe (Ferrari Roma, Maserati Granturismo). Nu heb ik niet de illusie dat ik in de markt ben voor zoiets, maar daarom reageer ik ook op een Autoblog ;-)
kniesoor zegt
Vwb de eerste alinea : ik denk, dat het gestrekte profiel van deze Vanquish juist prima bij het huidige Aston Martin past. Die bouwen – behalve de speciaaltjes – geen circuitoto’s maar GTs. En daar past deze lijnvoering erg goed bij. Vind ik. Als je een buitenhuis aan de Côte d’Azur danwel in Puerto Banus hebt is dit de ultieme gran turismo om daar mee naartoe te rijden. Kortom : wat mij betreft een meesterwerkje 👌
560pk zegt
Wat is een circui toto?
harrie zegt
De teambaas van Mercedes. De t is fonetisch.
Rob zegt
Dat de auto an sich lang is, is het probleem ook niet. Maar de verhoudingen kloppen niet vind ik. Juist Aston Martin lijkt/leek altijd de verhoudingen wel goed aan te voelen. De DB7 en DB9 als ultieme voorbeelden.
De Vanquish is ook altijd een wat meer gedrongen auto geweest, qua ontwerp. De eerste generatie had een stompe achterzijde, terwijl de DB7 juist heel lang gerekt lijkt. Lijkt, want die generatie Vanquish is in werkelijkheid een paar centimeter langer dan de DB7. De Vanquish generatie gebaseerd op de DB9 had ook een wat meer gedrongen uitstraling van op zij. (al komt dat puur door de spoiler) Je zou de DB9 wat centimeters meer geven dan de Vanquish, maar in werkelijkheid zijn ze exact even lang.
Ik denk als ze met deze nieuwe Vanquish voor een (iets) hogere daklijn hadden gekozen (zie bijv. de huidige Maserati Granturismo) dat het meer op zijn plek zou vallen. Al wordt het dan helemaal een grote auto en wordt het wel heel erg Bentley-achtig. Wat ook niet mee helpt is de waanzinnige grote grille aan de voorkant en minstens net zo waanzinnig grote uitlaten aan de achterzijde. Het is een lomperik….
kniesoor zegt
Denk, dat we kunnen vaststellen, dat onze smaken in dit geval verschillen 🙂
jensoffbutton zegt
400.000 leggen en nog 50.000 euro voorzien voor een matrijs voor een nieuwe voorbumper.
Plak dat gat toch dicht man.
De achterkant is wel lekker.
560pk zegt
Het is knap/bedenkelijk/slecht (vul zelf in) dat ze in de configurator de reflectie van het lichte Dashboard in de voorruit er uit filteren. In het echt is dat natuurlijk dramatisch.
Verder wel een héle mooie auto!
verdebosco zegt
Prachtige bak. Een Maserati-killer .. en die hebben al problemen genoeg in de afzet. Dus heren uit Modena kijk even naar deze concurrent.