
Volkswagen Amerika gaat nog wat verder met de “R”-serie en toont op de SEMA de R GTI.
Vorig jaar toonde Volkswagen een drietal interessante concepts op de SEMA; de Jetta R GT, de Passat R GT en de Touareg R GT. Dit jaar staat naast de Thunder Bunny deze R GTI. De carbon GTI heeft een dikke turbokit op de 2,0 TFSI motor en de specs geven 375pk op (bij 93 ongelood octaan). Maar als je er 100 octaan instopt komt het vermogen rond de 400pk! Whoeah!
Het max koppel is 460 Nm. Tijdens track tests ging de R GTI in 4,8 seconden naar de 100km/u (0-60mph).
Zwart is terug!
Lijkt wel op Kitt uit Knight Rider!!! Misschien gebruiken ze deze bij de nieuwe film.
Ik snap niet waarom ze hier niet de 2.5 liter pakken en daar die dikke turbo opduwen.
400 pk.
In een Golf.
Lees dat nog eens als je niet begrijpt hoe bezopen ’t eigenlijk is.
Gloeiende gloeiende…
Ik word oud!
Doe mij toch maar een poster van een ouderwetse Countach boven m’n bed.
Ja hé.
Verander gelijk de naam in GolfBlog.nl joh.
Ik zeg toch net dat ik er niets aan vind. Waarom dan nog een Golf topic ?
;-)
@klassiekerrally.
Had ik ook !
Een witte tegen een hele zwarte achtergrond.
Volgens mij de reden van mijn eerste natte droom !
@JANUS: heb je verzoeknummers? ;)
vorig jaar had de versie op de SEMA meer pk toch?
JANUS, kijk maar eens op http://www.klassiekerrally.nl onder andere bij de restauraties ;)
Is dit gevaarte voorwielaangedreven?? :-)
nee, 4 wielaangedreven :P
pfffieuw…
Tis en blijft een Golf…….
helemaal super deze wagen , mooie styling , en bruut vermogen wat wil een mens nog meer!!!!
waar staat dat dit ding 4 wielaandrijving heeft? Anders is die zwarte lak niet zo handig….. je ziet er alles op en je zult regelmatig in de berm terecht komen als je 400pk op de voorwielen los laat….
@Klassiekerrally.
Ziet er geweldig uit. Ik voel me weer alsof ik 14 ben. (uitkijken dat ik niet ga spetteren :-D )
Wil je alsjeblieft even zeggen dat deze NIET van jou is !
(Anders moet ik op één dag EN Rick dos EN jou uitschelden uit jaloezie !!)
@autoblogger.
Hahahaha. Te veel om op te noemen maar toch fijn dat je aan me denkt ;-)
400pk en 460 Nm is idd very much als ie daadwerkelijk maar 2wd is…
ik hoop dat Leejo gelijk heeft voor degene die deze bak zullen kopen anders vlieg je van de weg als t even wat gladder wordt.
Uhm….heb ik nou ff wat gemist?! Of was deze Golf net wit…….Oh, ik snap het al! andere topic!
Tja same comment; Voor een Golf is dit zeker niet slecht….voor een auto is dit een Golf…….
Vet ding, alleen jammer dat die grill zo uber lumpf is.
0 naar 100 in 4,8 sec voor een auto met 400 pk, vierwielaandrijving en carbondelen?
Vraag me af of het wel echte pk’s zijn.
kekke velgjes…
Ik vind 4.8 sec niet dramatisch snel naar 96 km/u, de R32 doet net zoiets toch?
Maar hebben wil ik em wel :D
voor een auto is dit een golf hahaha.. leuke uitspraak man! (ik snap ‘m bijna :-) )
heel mooi gedaan maar kan je daar nie meer pk uithalen maar heel mooie auto
ik denk niet dat deze ooit in productie gaat… niet met 400 pk in elk geval, dat verlegt de lat in één keer veel te veel…
en het is nog steeds in golf idd. En goedkoop zal die niet zijn, dus koop dan gewoon een M3 ofzo, dat is veel meer plezier (en uitstraling)
;-)
@ WoOody
stel je niet aan..
@ JANUS: hij’s niet van mij, maar van een vriend van mij. Die er nóg een heeft (te koop). Ik heb ‘slechts’ een Morris met een bescheiden 58 pk (staat ook op de site).
Om weer on-topic te geraken: 400 pk in een Golf is natuurlijk gaaf. De ultieme sleeper. Maar ’t blijft een lelijke auto. En waarschijnlijk heb je voor ’t geld een heeeeel leuke tweedehands Italiaan met een vergelijkbaar krachtige motor.
Moeilijke keuze? Dacht ’t niet. Tenzij je altijd met 400 pk boodschappen wil doen met jengelende kinderen achterin…
@ Ton
een R32 doet er Prestaties 6.1999998 sec over… http://www.topproduct.nl/auto/geel/specificaties/l/type_info/39/1251/33980/Volkswagen_Golf_3.2_v6_r32_4-motion_dsg.html
dat is toch iets langzamer dan 4.8..
Maar met zoveel vermogen verwacht je idd een sneller tijd, maar vergeet niet dat de auto met al dat plastic zwaarder is geworden (en de aanpassingen aan de motor niet te vergeten)..
Hebben ze hier eigenlijk de standaard 4-motion voor gebruikt van de R32?? want dat komt er niet wel opeens 150 pk meer als normaal op te staan en of die dat aan kan…
Op de eerste foto vond ik hem knap, maar toen ik verder keek, zag ik dat de voorkant niet echt mijn ding is.
Verder wel lekker hoor. :-p
@ Ton:
De R32 doet van 0 naar 100 in 6,5 sec en ook dat is eigenlijk dramatisch slecht voor een vierwielaangedreven auto met zoveel vermogen.
Maar ja, sinds wanneer bouwt VW goeie sportwagens?
Ik vind het uiterlijk best netjes gedaan, maar de ‘grill’ doet me toch een beetje denken aan de creaties van ASMA op basis van Mercedessen. Leuk idee om 400pk in zo’n soort autootje te doen, nog leuker is het om hem verder standaard te laten van buiten en anderen ermee te verbazen.
Ow, ik had de r32 ingeschaald zo rond de 5,5 sec…
Maarrr dan is de R32 niet veel sneller dan de normale GTI :)
Geef mij maar een auto die genuanceerd doorgeeft dat ie hard kan a la AMG / Motorsport BMW / Audi -> S & RS.. die laten het mooie design van de auto tenminste met rust..
Ik heb t niet zo op doorsnee bakkies die worden “gepimpt” of in t nederlands “gepooierd”???? :S:S:S
6,5 voor een R32 is nog steeds ubersnel
zijn maar weinig mensen die hier schrijven die een auto hebben die sneller is lijkt mij zo.
en een R32 is natuurlijk een ongeblazen 6 cil ipv een geblazen 4 cil doe mij dan toch maar die 6 cil:D
@thijs….. ooit in een auto met 400pk en een gewicht van minder dan 1500kilo gereden? Nee, wat weet jij er dan van? Wel, welke auto was dat dan?
@TheAnswer: Sinds the Bugatti Veyron? ;)
@ BMW320CI:
Begrijp niet hoe je 6,5 sec op de 100 voor een R32 “übersnel” kan noemen?
Een S2000 bv. heeft een ongeblazen 2.0 4 cilinder (240 pk) en doet het in 6,2 sec, laat staan dat die tweewielaangedreven is i.p.v vier.
Geeuw. Golf. Saai. Mijne net verkocht omdat ik bijna in slaap viel achter het stuur.
Net alsof je met een eiken sofa rondkart.
En moet ik me nu de man voelen omdat er ergens op aarde een auto met een paar honderd pk meer als de mijne rondrijdt die lijkt op de mijne.
Werkt misschien bij de (M)5 serie maar dit is toch echt té over the top.
@ Phoxx:
Haha, het bedrijf Bugatti is van VW, maar de Veyron is gebouwd compleet volgens de filosofie en techniek van Bugatti. Alleen VW heeft dat alles gefinancierd.
Maar ook dat maakt weinig uit, want wie zegt nou dat de Veyron een goeie of snelle superauto is. Het is niks meer dan een groot mediacircus.
Mag ik anders vragen wat je er goed van vindt?
@BMW320CI,
Het is zeker snel, sneller dan onze 1.8 Toyota Verso. Maar vergeleken met een Golf V GTI met 200 pk op voorwieltjes is de r32 niet heel veel sneller.
@heidekonijn,
Je rijdt een auto voor jezelf toch?
Het lijkt me wel fijn een auto te hebben die er als de bliksem vandoor gaat zodra je ook maar tegen het gaspedaal niest…
Lekker boeiend dat ie dan lijkt op een 1.9 tdi.
eeey mannen !!! ik ben tot de conclusie gekomen dat dit een VOLKSWAGEN is met 400 pk hahahaha, stelletje blo’s, tuned een andere auto een dikke merk (bmw,porsche,audi,mercedes,maserati,volvo,jaguar) i.p.v. een volkswagentje, zoveel geld uit aan geven voor die motor …
wow, dit is de vetste golf die ik tot nu toe heb gezien :P een soort A-team golf!
prachtig! vooral die rode velgen, erg stoer!
Vermogen mag er ook zijn.. Jammer dat je zo’n auto niet bij de dealer op kunt halen :)
Wel leuk, maarja voordat geld koop ik liever een auto die iets meer tot de verbeelding spreekt dan een golf!
@Ton
Ach, is dat zo, iedereen rijdt een auto voor zichzelf?
[sarcasme modus aan] Shit zeg, al die marketing lui hebben het he-le-maal mis. Nou, dat verklaart waarom er zo weinig geld wordt uitgegeven aan autosport en andere brand-building. [sarcasme modus uit].
Hij lijkt op een 1.9 tdi die zwaar met folie en polyester is onder handen genomen door de sjonnie om de hoek.
Een Brabus V12 in een mercedes taxi outfit is een sluipmoordenaar, een Golf volpompen met pk’s en pimpen is een zielige marketing oefening. Naar mijn mening, dat spreekt.
Doet me denken aan dat al even zielige jongetje met zijn witte jetta in “the slow and the very, very silly”.
weet je wat ie kost dan?
nu weet ik zeker dat als ik 18 ben een golf wil alleen wat kost hij
lijkt me best sjiek 400pk onder de kap en dan iedereen eruit trekken
@heidekonijn
ik ben het echt niet met je eens koop je deze golf en er zit weer leven in
te lijp ding maar zal vast nooit uit komen hun kennende maar wel focking lijp
@luc
Wat je doet als je 18 bent moet jij weten, tenslotte word je geacht er dan oud en wijs genoeg voor te zijn, en het leuke aan auto’s is dat er een enorm pallet is aan smaken en mogelijkheden. Voor elk wat wils, kans is groot dat je een hele leuke kiest.
Maar laat je alsjeblieft niet wijs maken dat er in een golf leven zit: Saai. Let op de hoofdletter. En dan begin ik niet eens over wat er gebeurd als je een zware voet hebt..
Ik wil dus juist als ik 18 word alles, behalve een Golf. Die vallen gewoon sowieso af, ik wil wel iets originelers en geïnspireerders rijden…
als ik 18 ben ik ben nog maar 12 :( dus dat duurt nog even wil ik een 2006 impreza graag een wrx nog liever een wrx sti
njaa als je een midlife crisis hebt kan je erover nadenken om zoiets aan te schaffen.
zalig
golf sucksssss
@heidekonijn,
Er is tuning en er is Tuning (Let op de hoofdletter ;) ).
Het polyster en folie hoeft van mij ook niet, want inderdaad is dit zoals elke Sjonnie heeft.
Je houdt dan misschien een ‘saaie’ Golf over.
In hoeverre je 400 pk en 460 nM saai kan noemen…
Zelf zou ik er misschien zelfs bang van worden.
Uiterlijk misschien saai (mening/smaak), maar onder de motorkap… oeioeioei…
@heidekonijn
ik vind een golf wel wat hebben maar ik wil voor te beginnen een goed kope snelle 3 deurs hebben
ff n vragie in t algemeen, hoe kan ik de makers van de site laten weten dat ze leuk nieuws missen :P???
@Mcello: [email protected]
thanks :)
Vanaf nu hebben dus die briljante VW “Unpimp ze auto” spotjes ook totaal geen betekenis meer toch? Deze vind ik n.l. behoorlijk gepimpt ;)
Hij heeft wel iets maar tergelijkertijd vind ik het ook erg lelijk.
VET! Mooi, mat zwart, gave velgen… top vermogen
Exterieur is kicken!! En dat voor een Golf :P
Maar 4,8 seconden naar de 100…ze moeten bij VW wat kilo’s wegwerken…want met 400pk is dat nog redelijk langzaam.
Te overdreven.
Kijk, dit zijn getallen . . . maar ’t blijft een Golf. Geen gezicht dus.
Doe mij maar een Type R met een Jackson d’r op.
Jaja, wel allemaal zaniken dat je de Golf niks vind, maar ondertussen….. Het spreekt blijkbaar toch tot de verbeelding, want er zijn nu toch al een dikke 60 (zestig) reacties!
Maar goed, doe mij maar het uiterlijk van ThunderBunny, met deze motor.
Of anders de GT. Of toch maar de 1punt4.
i’ll be black
Zwart met rood.. Agressieve combinatie;)
ziet er extreem wreed uit!
Cool!
Wel de mooiste Golf die ik ooit gezien heb, maar t blijft een Golf hè ;)
Hele mooie kar, heb zelf een golf V gti met 250pk en trust me dat kan je niet vergelijken met de eerste de beste golf diesel…ik snap niet hoe mensen kunnen zeggen dat 4,8 sec naar de 100 relatief langzaam is voor een personenauto…een e39 m5 heeft ook 400 pk en die doet er langer over, ik geloof niet dat dat nu echt een langzame auto is in autoland…
Dit is gewoonweg GEIL!,, Dat ding is prachtig!,, Maar togh weer duister door die mooie combi van Rood &nd Zwart ,, oehh,, I love too test that thing,,
en heum; testritje?
@ WoOody
Nee nooit in gereden. Maar dat regelmatig in de berm vond ik wat overdreven.
He een mooie golf !!!
@ Theanswer
“Begrijp niet hoe je 6,5 sec op de 100 voor een R32 “übersnel” kan noemen?
Een S2000 bv. heeft een ongeblazen 2.0 4 cilinder (240 pk) en doet het in 6,2 sec, laat staan dat die tweewielaangedreven is i.p.v vier.”
1. De S2000 is een jap en de R32 is een duitsert ;)
2. De S2000 weegt 1220kg, waarbij een R32 (model ’03) al 1463kg weegt.
3. De S2000 levert met die 2 liter een zeer nette 240 pk op de achterwielen maar daarintegen behaald de R32 een zeer respectabele 250 pk op alle vier de wielen met een 3,2 liter motor. Hij is zwaarder dus heeft meer moeite om meer vermogen te behalen.
4. De topsnelheid van de S2000 blijft bij 241 km/h hangen terwijl de R32 doorloopt naar een begrensde 250 km/h.
Nog ‘best’ een leuke Golf! Alleen jammer dat ‘ie toch altijd wordt aangezien als een ‘Golfje’ met een Stereotype bestuurder erin. Terwijl dit ding toch heel wat meer in huis heeft ;)
@Klassiekerrally. (Beter laat dan nooit)
Tja. Hoe zeg ik dit zonder bot te worden…….
Jouw Morris (neem aan dat het die groene is op je site) ziet er prachtig uit. Niets mis mee. MAAR……..
Zeg maar tegen die vriend van je dat hij er een hele grote fan bij heeft !! Schitterend die foto’s van die Countach in de sneeuw. Onwerkelijk gewoon.
Zucht.
Alsof je weer een oude liefde tegenkomt en je beseft dat je stiekem altijd nog verliefd op haar bent gebleven. (Of draaf ik nu door ?)
JANUS, dat heb je keurig gezegd :)
Een Countach komt gewoon van een andere planeet dan de Morris, is gewoon niet te vergelijken.
Afgelopen Klassiekerrally stonden er DRIE Countach 5000 S’en naast elkaar. En een Espada…
Het geluid… Yummie…
Later kwam er ook nog een Murcielago op bezoek. En dan heb ik het niet eens over de TVR’s!
Weer meer on-topic:
Kijk, deze post geeft perfect aan welke impact een Golf heeft: NUL!, al zou ‘ie 10.000 pekaa hebben! Weet zeker dat je er over 20 jaar niemand meer over hoort.
@ Janus
Oppassen vriend, want de Countach is al mijn sweetheart… en ik ben snel jaloers.. haha :-)
Wat een geweldige bak was dat zeg. Hopelijk kan Lambo onder Audi opnieuw weer zulke toffe lage racemonsters maken.
de kruising tussen de knight rider en de bus van mr.T , ja das de snelle golf.
veel naar de banden centrum, en hij zal niet de zuinigste zijn, denk niet dat je hem goed houdt met dat vermogen, maar het ontwerp mag er zijn, alleen het blijft een golf…
@Klassiekerrally.
Kan je mij eens een tip geven als er zo’n Klassiekerrally bij mij in de buurt komt ? (Omgeving Rotterdam)
Dan kom ik absoluut even een kijkje nemen !
@Greg.
Bring it on !!
;-)
haha.. nee hoor, i’m a lover, not a fighter :-)
on topic: t blijft leuk.. een snelle golf Golf V enzo, maar voor me gevoel is deze Golf zo’n beetje aan t einde van z’n levenscyclus aan t komen. T verveelt gewoon al als je ‘m ziet…. dus opschieten met de Golf VI, VW en deze keer iets meer fantasie gebruiken in het ontwerp!
hij kan nog zo snel zijn of er mooi uitzien, je rijd nog steeds “maar” in een golf en dat is dus jammer.
@ Leon:
Ten eerste: de topsnelheid van S2000 op papier is 241 km/u, maar in
werkelijkheid gaat die harder. Heb zelf een S2000 gehad en heb wel eens 250+ gereden.
Ten tweede: het punt van deze vergelijking is dat de R32 een 3.2 V6 nodig om aan die “miezerige” 250 pk’s te komen terwijl een Honda een veel kleinere motor gebruikt om bijna hetzelfde vermogen te produceren en de auto is nog sneller ook.
moeten ze dan toch maar alle auto’s hetzelfde gaan maken? of verzinnen jullie dan iets nieuws om over te jammeren?
dit lijken me nou echt 2 auto’s met een totaal verschillend karakter… en het zou helemaal niet prettig zijn als iedere auto licht en hoogtoerig is. kan je nooit eens heel rustig in een zware versnelling gaan rijden om vervolgens met een hele diepe roffel weg te trekken.
verder is de een een roadster en de ander een op luxe en comfort gemaakte auto.
@Alwood
We jammeren niet, we geven onze mening.
sorry voor misverstand… ik heb niks tegen op meningen.
het was vooral aan TheAnswer gericht… ik bedoel ik heb het totaal niet op golfjes en aanverwanten maar als er dan een vergelijking komt van de zwaarste lompste en meest luxe golf met een hoogtoerig super roadster. dan raak ik de draad toch ff kwijt…
prima als je de S2000 boven een R32 verkiest maar om dan de techniek af te gaan kraken op specifiek vermogen vind ik op zijn zachtst gezegd apart in deze prijsklasse…
Goh, dat Golfje wil ik wel in mijn garage hebben staan. Kun je lekker terecht al die patsertjes met hun Golf GTI’tjes Mark II,III der keihard uitschampen.
gatver 400pk op de voorwielen!
JANUS, Greg en Klassiekerrally. Volgens mij zitten wij ongeveer op een en dezelfde lijn :-] (Qua smaak !)
you want the best..?
drive a golf
gti niet voor beginners
@TheAnswer:
Honda trekt ook alleen maar 240 PK uit een 2 liter blok vanwege variable klep timing en lift control (VTEC)
Zonder die flauwekul zou hij maar iets van 150-170 PK halen.
1 reich,1wagen,der Volkswagen!
Wat een baggerhok met sterallures zeg!
@ Nick; Ja, alleen maar… Dat is toch altijd zo bij techniek? Het is alleen maar omdat er dit en dat mee is gedaan. Het is juist door die “flauwekul” dat hij zo goed is. En die “flauwekul” is dus geen flauwekul naar mijn mening. De motor van de S2000 is gewoon hoogstaander en beter dan die van de Golf, dat staat vast. Jouw argument slaat dus helemaal nergens op.
Ik wil deze wel hebben waarom gaat hij niet in productie:twisted: ik had ergens gelezen dat hij niet in productie gaat maar als hij gaat dat hij dan 144.000 zou kosten.