Hoopten de mensen achter de Lightning GT in eerste instantie nog dat ze in 2009 de eerste auto’s af konden leveren, inmiddels is die deadline verschoven naar 2010. Weet je niet wat de Lightning GT is? Een volledig electrische auto met in elk wiel een electromotor en in totaal 700(!) pk, niet mis dus!
In april 2009 wil het vier koppige designteam van Lightning beginnen met het bouwen van 2 development mules. En in 2010 moet de serie productie dan eindelijk van start kunnen gaan. Er zijn overigens nog wel wat vraagtekens rondom het project. Zo zijn de definitieve specificaties nog niet vastgesteld en zijn de mensen achter het project nog hard op zoek naar extra geld (lekker makkelijk in deze tijden). Ook zoeken ze nog naar een locatie waar de Lightning GT gebouwd kan worden.
Zal het goed komen met dit project? Laten we hopen van wel. Zeker omdat electro natuurlijk de toekomst heeft! Stop liever 1 miljard in dit project dan 15 miljard in die kwakkelende Amerikaanse bedrijven. (via: autocar.co.uk)
Huin zegt
1 miljard in een elektrische supersportwagen… laten we dat doen.
TYPHOON zegt
Laat Porsche dat overkopen en zij zullen dan een 911 met 700 pk maken, elektrisch weliswaar.
wotevajjjj zegt
lelijke velgen en waar zyn de remblokken naartoe ??
lol zou myn oma zegge
Rijzerlo zegt
Lijkt wel een beetje op basis van een Jaguar XKR (de ouwe)
NLX zegt
weet je wat nou niet zo fijn is, dat ongeveerd gewicht, die 4 motoren die waarschijnlijk ongeveerd zijn
Roderick zegt
Wat een lelijk front heeft dat ding eigenlijk! Trouwens, ook z’n kont mag er niet wezen… Jammer dat ’t zo’n goed concept is…
Roderick zegt
Die kop lijkt overigens verdacht veel op de California (ook lelijk)…
DRU zegt
Steek inderdaad dat geld hierin bitches!
Met uitzondering van de Corvette zr1 hihi.
AutoGeek zegt
Soms dan zie ik een plaatje van een auto die ik nog niet ken, en dan is het echt: wow, die is mooi. Maar dan kom ik erachter dat ie elektrisch is, en dat vind ik echt een afknapper. Doe mij maar gewoon een benzine, of diesel (Audi R8 V12 TDI!) supercar. Dat had ik bij deze dus ook. Prachtig design, ah jammer, elektrisch. :(
M-lover zegt
kunnen ze er dan wel een leuke gadget bijmaken die een hoogtoerige V10-sound simuleert?
Ralph zegt
Hoezo jammer electrisch!
Fossiele brandstoffen da’s pas jammer… dat ze op raken.
Simpson zegt
download nu de laatste vroemtoon voor je auto!
ontopic, electrisch is de way to go. zometeen allemaal stopcontacten in de parkeergarages zodat je via je parkeerkaartje ook meteen je stroom betaalt.
hmmm moeten ze in parkeergarages ook meteen maar broodjes en koffie gaan verkopen….
gekke turbo zegt
@ robbie niet mijn uitspraken gaan kopieren zonder het te melden he ;)
Klassiekerrally zegt
’t Blijft toch een heerlijke auto. Beetje TVR, een vleugje Marcos en een snufje Aston Martin. Even schudden (niet roeren!) en klaar!
Hier wil ik me wel in verplaatsen hoor…
vincent zegt
ik vind het wel mooi, dat elektrische komt toch steeds meer en het heeft ook wel voordelen.
RC zegt
Zolang het er maar komt, wie weet wat de oliemaatschappijen weer verzinnen om ontwikkelingen op dit gebied tegen te houden…
Trouwens mooie voorkant, maar wat een verschrikkelijk lelijke achterkant heeft die wagen….
k0walsk zegt
Blóedmooie auto, dan maakt de aandrijving niets meer uit ;)
Foryn zegt
een bloedmooie auto en de eerste eletrische auto die mijn begeerte echt goed weet aan te wakkeren. Ik hoop echt dat dit soort kleine bedrijven zeer binnenkort de conservatieve industrie laat zien wat de mensen echt willen!
Roaldus zegt
@wotevajjjj
Remblokken heb je niet erg hard nodig wanneer je per wiel een elektromoter hebt. Dan kan je remmen op de moter dat werkt het zelfde. Daarnaast is een elktromoter per wiel al niet mis om dat voor elkaar te krijgen. Dan zou je er ook nog is remblokken bij moeten zetten.
Ik zeg mooi karretje!!!
Hans W zegt
@wotevajjjj en @Roaldus
De truuk is natuurlijk, dat je eerst de motoren tot dynamo’s maakt en zo stroom terugwint. Moet je harder op de rem, dan laat je de motoren ahw terugdraaien. 700 échte “break horse power” dus ;-)
sofie zegt
Remblokken zijn passe de remenergie word opgeslagen in condensators en weer vrijgegeven bij snel optrekken en zo wordt je slechte rijstijl gecompenseerd zonder dat het al te veel energie kost en je abonnement op remblokken en schijven kan je dan ook opzeggen.zie PML miniqed