Dankzij een aluminiumdieet liet Land Rover de nieuwe Range Rover honderden kilo’s afvallen, maar dat lieten de chubby chasers van Startech niet over hun kant gaan. Zij wilden weer een lekker dikke Range, en dus maakten ze er één.
Om deze extra vetlaag te bewerkstelligen maakte Startech een Widebody voor over de carrosserie. Uiteraard kan dit nieuw verworven postuur, dat een stapje verder gaat dan de kit die in Genève werd gelanceerd, niet gedragen worden door de standaardwielen, dan zakt de Range Rover door zijn hoefjes, en dus zijn er ter ondersteuning 23 inch grote gesmede wielen aangebracht. Hier omheen liggen 305/30 R 23 banden.
Startech belooft niet alleen de buitenkant grootser te maken, ook het motorblok krijgt extra te eten. Voor de 3.0 liter V6 diesel is er al een kitje; de feeders krikken de standaard 258 pk / 600 Nm op naar 300 pk / 685 Nm, genoeg voor een top van 220 km/u en een 0-100 sprint in 7,3 seconden.
Dit chunky gevaarte van Startech debuteert, waar anders, op de plus-size afdeling van de IAA, die deze week van start gaat.
carsandmore zegt
Prachtige wagen, mooi interieur, goede specs.
beiersmonstercocksyndroom zegt
It’s like putting a fat man in a fat suit
lambo4all zegt
Nope.. Als ik een rr willen tunen gaan we bij kahn langs en vraag ik of ze zich een beetje in willen houden. Veel mooier en sjieker dan deze plasticwinkel.
jaguarjunk zegt
Nah doe mij het origineel maar
Simpson zegt
Daar gaat je gewichtsverlies tov de vorige versie.
snorrie11 zegt
De Tuningwereld is de laatste jaren het Amerika van de autowereld. Alles wat er rondrijdt/loopt is dik. Zonde.
johannes79 zegt
Mooie auto!
skoptkont zegt
ben na het zien van die spoiler gestopt met kijken, afzichtelijk.