En dit is het resultaat.
Ruim een jaar geleden was het Startech dat met een bodykit kwam voor de 608 pk sterke Bentley Bantayga. De dikke W12 bleek onaangetast, maar daar komt de tuner nu op terug. Op de IAA in Frankfurt staat een gekietelde Bentayga van Startech.
Het vermogen van deze Bentayga is gestegen naar 710 pk (+102) pk en 1.070 Nm (+170) koppel. Startech heeft deze vermogenswinst kunnen realiseren door de modules en de turbodruk aan te pakken. De SUV snelt nu in 3,9 (-0,2) seconden naar de honderd. De topsnelheid is met 301 km/u ongewijzigd gebleven.
Het exemplaar in Frankfurt was grijs van kleur in combinatie met zwarte details. Is zo’n Bentayga volgens Startech niet je ding? Wellicht is de variant DMC, Lumma of Mansory meer je ding. Hou je het liever binnen Bentley dan kan dat ook. De Britse autofabrikant biedt vanuit huis enkele extra’s voor de Bentayga aan.
mashell zegt
Goed, tegenwoordig hebben profvoetballers allemaal de meeste vreemde kapsels maar nu hebben hun auto’s ook al een gekke kuif op het dak?
exotic zegt
@mashell: Precies mijn gedachte. Wie bedenkt zoiets?
599gto zegt
@exotic: Iemand die er geld voor kan vragen dus zoveel mogelijk opties
f40racer zegt
@mashell: Loop niet zo te zaniken
florisje zegt
Volgens mij hebben ze de achterbumper vergeten…
599gto zegt
@florisje: Deze Audi Q7 (wel mooi) is echt verpest de Bantayga deed al zijn best maar Startech is echt gelukt.
juniorclk zegt
En dan te bedenken dat brabus terug tuned naar 1000nm omdat de aandrijving het anders niet aankan
crackdavid zegt
@juniorclk: Bij de huidige generatie heeft Brabus het koppel wat opgeschroefd. De Rocket 900 heeft nu 1200 Nm (1500 Nm onbegrensd).
berlinetta zegt
@juniorclk: Volgens mij is Startech van Brabus dus het zou wel betrouwbaar moeten zijn.
juniorclk zegt
@berlinetta: startech is inderdaad een onderdeel van brabus daarom zei ik het ook.
En aangezien brabus tot 1500nm tuned vind ik de 1070nm vrij weinig.
Misschien komen ze binnenkort wel met nog meer power….
berlinetta zegt
@juniorclk: Maar je vindt het dus eerst teveel, omdat Brabus het begrensd op 1.000 Nm en vervolgens vind je het te weinig, omdat Brabus tot 1.500 Nm gaat?
juniorclk zegt
@berlinetta: nee, juist andersom, omdat het een grote auto is zou je de aandrijflijn juist/sterker moeten kunnen maken
gove zegt
sjiek
2wheeler zegt
Met een zwarte carrosserie is het nog te doen. Ik weet niet waarom je het zou willen, maar dat is een ander verhaal.
jaso013 zegt
Al heb je 100 miljard op de bank, een lekkere chick naast je en een uitgestorven witte bengaalse tijger in de kofferbak. Als ik je hierin zie langsrijden lach ik je toch vierkant uit!
2wheeler zegt
@jaso013: daar zal degene achter het stuur dan weer op zijn beurt hard om kunnen lachen..
rufctr01 zegt
Ik denk dat er nog veeeel meer vermogen in dit blok zit.
sntial zegt
Wat hou ik van 4 pijpjes.
991gt3rs zegt
Door middel van modules en turbodruk?? Ze hebben voor de Bentley een powerbox ontwikkeld.
crackdavid zegt
@991gt3rs: Dat is de standaard werkwijze van Brabus. Op enkele topmodellen na bestaat Brabus tuning uit alleen een powerboxje.
niezel zegt
De Mansory vind ik lekkerder
goodolddays zegt
Vroeg me al af wanneer StarTech nou EINDELIJK is een keer de Bentayga ging doen, zei Niemand ooit.
toyotafortuner zegt
Nog aardig ingetogen. Not bad.