Dat leest u goed. Pickup-inize ALL the things!
Vraag ons niet waarom, maar plotsklaps zijn dikke pickups ook buiten de VS helemaal hip. Mercedes gaat er over een jaar of 5 eentje maken, en zette bovendien een trend met de G63 6×6 (die na 100+ geproduceerde exemplaren inmiddels uit productie gaat/is), die natuurlijk ook door Brabus werd aangepakt. Het kleine zusje Startech borduurt hier nu op voort met bovenstaande omgebouwde heftige Range Rover die volgende week in Shanghai zijn werelddebuut maakt.
De 5.0 V8 Supercharged krijgt er dankzij een ander uitlaatsysteem 16 pk bij, wat het totaal op 526 paarden brengt. 0-100 gaat in 5,3 seconden en de top is afgeregeld op 250 km/u. De spatborden werden 80 mm verbreed, en in de wielkasten huizen een stel enorme Monostar S kneiters van 23 inch, met 305/30 banden er omheen.
Belastingvoordeel
Dan de vraag ‘waarom wordt dit gemaakt’. Welnu, de term ‘voordelig’ verwacht je niet bepaald bij deze creatie, maar Startech legt uit waarom hij van toepassing is: in landen als China betaal je je blauw aan importbelasting op een westerse auto. Dit exemplaar is dankzij zijn wat lullige bakje echter als bedrijfswagen te registreren, waarmee al die belastingen kennelijk te ontduiken zijn. Dat scheelt een slok op een borrel.
Grote vraag is nu: wie koopt dit? Want in tegenstelling tot de G63 oogt dit niet bepaald stoer en mannelijk. Maar zoals The Dude zou zeggen: that’s like, my opinion, man.
EnthousiaST220 zegt
*startech maakt Range Rover spuuglelijk.
imaginenl zegt
Ze ipv de spatborden verbreden die bak langer moeten maken of de cut achter de voorstoelen moeten leggen. Dit ziet er compleet uit verhouding uit.
dutchneon zegt
@imaginenl: obviously… maar die chninezen willen ook een achterbank ;) Desalniettemin zeker lelijk, maar als je hiermee anderhalve ton aan importheffing omzeilt zou ik ook vooral van de binnenkant en luxe genieten en iedereen die zeurt over het exterieur lekker laten ;)
damion123 zegt
Jezus.
E34M5Touring zegt
Wat een spuuglelijk ding zeg. Had hem dan als echte single cab gemaakt. Dit staat voor geen meter. Vind ik.
mrrallycross zegt
Compleet mislukt hok.
tdu2zonda zegt
Normaal vind ik de creaties van Startech wel dik, maar dit is gewoon verkrachting!
moveyourmind zegt
Jammer dat de parkeersensoren achter zo opvallend in het zicht zitten, dat haalt het hele ontwerp neer.
norge zegt
@moveyourmind: Say whut?
clarkson zegt
Als ze die bak doortrekken tot de voorstoelen kan het nog best een gave bak worden!
norge zegt
Ik mis twee wielen..
E34M5Touring zegt
@norge: Die zitten aan de andere kant..
norge zegt
@E34M5Touring: Nee hoor, daar zitten er ook maar 2..
clarkson zegt
@E34M5Touring: Hihi
reggie-boy_rood zegt
Ik mag toch hopen dat het bij een render blijft
Dutchdriftking zegt
Dus ombouwen tot pickup om invoerbelasting te voorkomen. Is die belasting echt zo hoog, of is het een excuus om een zo lelijk mogelijke auto te maken?
toyotafortuner zegt
Dan heb ik toch veel liever een Esclade EXT. RIP 2002-2013.
Rob zegt
@toyotafortuner:
Dat is wellicht de stomste auto ooit gemaakt.
Wel heel groot. Maar voor de rest heb je ook precies helemaal niks.
Rob zegt
Startech, da’s toch Brabus? Dat is toch die bejubelde kwaliteitstuner?
*Proest!*
schellekens006 zegt
Hij ziet er nu uit als de niet kwalitatieve Hummer H2 SUT.
mercedesbenz63 zegt
Lelijke achterkant zeg
gt500eleanor zegt
Ik vind dit eigenlijk best wel bruut!
lionking zegt
Man man man
kaasdevies zegt
Pausmobiel
ghost zegt
Langzaam, lelijk en niemand die dit wil kopen.
awesome zegt
Doe mij dan toch maar een Chevrolet Avalanche…
mcshine zegt
Een achterruit in de vorm van een opa-onderbroek????
chevyvandude zegt
De nieuwe SsangYoung Rover