Na een weekje teaseren op Facebook heeft Brabus-dochter Startech zojuist de lakens van hun interpretatie van de nieuwe Range Rover getrokken. Het zwarte gevaarte kreeg een ‘interieurfix’, dikke bodykit, en natuurlijk… MOAR POWER.
Over het begrip ‘interieurfix’ zullen de meningen verdeeld zijn. Standaard is er al vrij weinig te klagen, want in een slagschip met een dergelijk prijskaartje doet het Range Rover-designteam al behoorlijk zijn best, met als summum de Autobiography-afdeling.
Binnenin treffen we verder een houtvloertje aan, zoals we die voor het eerst zagen in de CLS Shooting Brake (en later in een oude Volvo). De buitenkant wordt opgefleurd door extra ledjes, een zilverkleurige dakspoilert, en dikkere bumpers alom. Voor de wielkastvulling is een set 22-inch lichtmetalo’s verantwoordelijk.
Voor wat betreft de vermogensboost: de TDV6 (standaard 258 pk en 600 Nm) wordt opgewaardeerd naar 300 pk (@ 4.000 tpm) en 685 Nm (vanaf 1.950 tpm). Hiermee doet de kolos de 0-100 sprint in een alleszins acceptabele 7,3 seconden (standaard 7,9), en bedraagt de topsnelheid 220 km/u (was 209).
Voor een bump van de 4.4-liter V8 Turbodiesel komt de Autosalon van Genève net te vroeg, maar Startech belooft hier ook een vermogenskit voor. Soon…. De 5.0 V8 Supercharged heeft al genoeg grunt, en als je daar meer voor wilt, dan ga je maar naar Lumma.
De Startech Range Rover met eigen ogen bekijken kan op de Autosalon van Genève, over een paar dagen al. Roept u maar: is dit nog steeds een Range Rover, of hebben de Duitsers er een Strange Rover van gemaakt?
mcpeek zegt
Teaseren? Wat is dat?
sir_smokalot zegt
@mcpeek: Net zoiets als taseren, maar dan prettiger.
nielsjesauto zegt
@sir_smokalot: Dan word het al niks.
roberto zegt
Op de velgen na vind ik het best gaaf eigenlijk! Velgen zijn me te simpel
fep739 zegt
Enkel die uitlaten kan ik smaken , de rest is a no go for me
bsxc2 zegt
Ik snap nog steeds niet dat deze TDV6 met 258 pk (meer dan 2 ton) in 7,9 sec. naar de 100 sprint.
sir_smokalot zegt
@bsxc2: Bizar he. Denk dat de ZF-achtbak hier debet aan is.
bsxc2 zegt
@sir_smokalot: Laatst nog in een BMW X3 35D mee mogen rijden, die ZF-achtbak is zeker zeer vlot qua schakelen, alleen zit hij soms te sukkelen bij bepaalde situaties in het verkeer.
berlinetta zegt
De auto ziet er door de verlaging uit alsof hij door zijn vering gezakt is. Hmm nee, dit had wel wat beter gekund.
chipmunk zegt
@berlinetta: ik vind die verlaging nog niet eens zo verkeerd ogen i.c.m. Die tien spaaks velgen. Die bodykit daarentegen doet wel afbreuk aan de auto.
lincoln zegt
leuk varkentje op wielen ..
kapiteinaudi zegt
Net zoals de XJ van Startech, is dit een ware mislukking.
voytekbe zegt
Zo’n kits vallen nog wel mee… ze vallen niet zozeer op.
Vind over het algemeen bodykits geweldig die een auto meer karakter geven zonder dat je makkelijk kan zeggen wat er precies anders is. (althans de gemiddelde auto-leek kan dit niet maar kan wel zeggen, waw mooi)
bungabungastig zegt
600 Nm lijkt me meer dan genoeg in zo’n “bumble about” luxe vehikel, het comfort zal er niet op vooruitgegaan zijn, en de sjiek is er nu ook echt wel af. Maar drugsdealers en andere criminelen zullen daar wel anders over denken.
betonstaal zegt
Blijf dat gekke lipje/verlengstukje/knipperlichtdeel aan de koplampen en achterlichten niet mooi vinden.
kaeser zegt
Die zwarte wielen zijn mmmmm
gerritdriessen zegt
Dat is van BRABUS jonguh!
Startech zit echt OP het brabus terrein, de verkoper van brabus zei tegen me dat je het kon vergelijken met brabus voor smart.
ropbp zegt
Op de laatste foto ziet de bekleding van de rechterstoel er een beetje zielig uit
zdev zegt
Even wachten waar Overfinch mee komt…