
De race in Miami zit er op! Om mee te kunnen praten bij de waterkoeler, hebben we de stand na de GP van Miami 2022 voor je, inclusief wat dingen die ons opvielen.
Een nieuwe Grand Prix is altijd een bijzondere ervaring. Voor zowel de coureurs en teams enerzijds als het publiek anderzijds. De Grand Prix van Miami 2022 was niet anders. Het is goed om te zien dat de sport in de Verenigde Staten wint aan populariteit, dat was 17 jaar lang niet bepaald het geval.
Al voor de race begon, waren er de nodige nieuwswaardige feiten. Zo was niet alleen de haven nep bij het circuit, maar het water waar de boten in ‘dreven’ ook. Volgens Stefano Domenicali was de sfeer in Miami het beste te vergelijken met die van de Zandvoort. Nu klopt het dat beide steden enorm populair zijn bij welgestelde pensionado’s. Wij vonden de baan lijken op een combinatie van Valencia Street (omgeving), Saudi Arabië (layout baan) en baan nummer 4 van Mario Kart (atmosfeer).

We hebben uiteraard de stand na de GP van Miami 2022 voor je. Alle belangrijke rangen en standen kun je hier bekijken. Maar voordat we daarmee beginnen, hebben we zes dingen die ons opvielen.
Leclerc en Verstappen klasse apart
In 2021 reden Verstappen en Hamilton weg bij alle andere coureurs. Dit seizoen zijn het Verstappen en Leclerc. Beide coureurs zijn op dit moment enorm aan elkaar gewaagd. Ten opzichte van hun teamgenoten zijn ze ook aanzienlijk sneller. Verstappen en Leclerc waren constant stuivertje aan het wisselen om de snelste raceronde. De laatste ronden van de verder ietwat saaie race waren erg spannend, het verschil in rondetijden was minimaal.

Bottas is een geweldige vent
Valtteri Bottas is een geweldige vent. Iedereen – waaronder wij – dachten dat hij in de achterhoede (of hooguit in het middenveld) mee ging doen. Maar niets is minder waar. Geregeld maakt hij het de Mercedessen heel erg lastig. Helaas vergooide Bottas zijn eigen kansen aan het einde van de race om beide Mercedessen achter zich te houden. Maar het feit dat hij het ze zo lastig kan maken, is opmerkelijk.

George Russell
George Russell doet het op diverse vlakken beter dan zijn teamgenoot Lewis Hamilton. In de race was het verschil duidelijk. Waar Russell zelf initiatief neemt voor de te volgen strategie, twijfelt Hamilton. Dat beetje gogme en bravoure ontbeert Hamilton dit seizoen. Natuurlijk heeft Russell niets te verliezen en Hamilton juist heel erg veel. We zijn vooral benieuwd wat Hamilton had verwacht dat er moest gaan gebeuren.

Elkaar volgen is weer mogelijk
Wat je ook van Miami mag vinden, de baan toont perfect aan dat de nieuwe auto’s doen wat ze moeten doen. Het is voor de coureurs veel eenvoudiger om elkaar te volgen. Zelfs in de bochtige secties zaten de coureurs van Haas en Aston Martin vlak bij elkaar. Dat liep uiteindelijk niet helemaal goed af voor Vettel en Schumacher, maar het is goed om te zien dat de auto’s weer veel dichter bij elkaar zitten, al rijdend op de grens.

McLaren lacht, McLaren huilt
Een van de grotere mysteries in de F1 is McLaren. Vorige race pakte Norris een podium. Nu verliep alles weer eens dramatisch. Bij Norris waren er duidelijke redenen voor, bij Ricciardo moeten we de excuses nog horen.
Natuurlijk ligt het ene circuit een team beter dan het andere. Maar in dit geval is het verschil wel heel erg groot. Frustrerend voor de coureurs, zeker omdat bij Daniel Ricciardo de prestaties onder een vergrootglas liggen.

Miami
Tja, wat moeten we zeggen over Miami? Het circuit viel een beetje tegen. Er is niets dat de baan uniek maakt, iets dat ook lastig is met 23 races op een kalender. We hebben nog weleens wat kritiek op de banen in het Midden-Oosten, maar dit is weinig beter.
Daarnaast wist de regie precies alle actie te missen, was het asfalt van matige kwaliteit en waren sommige bochten discutabel. De troep opruimen duurde wel heel veel safetycar ronden. Maar ja, wie weet hebben ze volgend jaar het een en ander opgelost.

Rijderskampioenschap
Er is nog niet heel erg veel aan de hand voor Leclerc. Hij staat nog steeds bovenaan. Verstappen loopt 8 punten op hem in. Zolang Leclerc gewoon telkens tweede wordt, kan hij de leiding nog even behouden (drie races om precies te zijn). Sainz stijgt een plaatsje ten koste van Hamilton. Alonso en Albon klimmen ook na de GP van Miami. Verder geen grote wijzigingen.

De stand na de GP Miami 2022 in het rijderskampioenschap is als volgt:
Positie | Coureur | Team | Punten |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 104 |
2 | Verstappen | Red Bull | 85 |
3 | Sergio Pérez | Red Bull | 66 |
4 | George Russell | Mercedes | 59 |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 53 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 36 |
7 | Lando Norris | McLaren | 35 |
8 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 30 |
9 | Esteban Ocon | Alpine | 24 |
10 | Kevin Magnussen | Haas | 15 |
11 | Daniel Ricciardo | McLaren | 11 |
12 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 10 |
13 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 6 |
14 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 4 |
15 | Alexander Albon | Williams | 4 |
16 | Fernando Alonso | Alpine | 2 |
17 | Lance Stroll | Aston Martin | 2 |
18 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | 1 |
19 | Mick Schumacher | Haas | 0 |
20 | Nico Hülkenberg | Aston Martin | 0 |
21 | Nicholas Latifi | Williams | 0 |
Constructeurskampioenschap
Red Bull doet betere zaken dan Ferrari en loopt 5 hele punten in. Mercedes gaat stiekem best aardig, ze zijn duidelijk best of the rest. Met name omdat McLaren geen punten scoorde. De volgorde blijft gewoon gelijk ten opzichte van vorige race.

De stand na de GP Miami 2022 in het constructeurskampioenschap is als volgt:
Positie | Team | Punten |
1 | Ferrari | 157 |
2 | Red Bull RBPT | 151 |
3 | Mercedes | 95 |
4 | McLaren Mercedes | 46 |
5 | Alfa Romeo Ferrari | 31 |
6 | Alpine Renault | 26 |
7 | AlphaTauri RBPT | 16 |
8 | Haas Ferrari | 15 |
9 | Aston Martin Mercedes | 6 |
10 | Williams Mercedes | 3 |
Kwalificatieduel
Lando Norris en Valtteri Bottas scoren uitstekend ten opzichte van hun teammaat. Bij Mercedes kon Hamilton ietsje inlopen, het staat nu 3-2. Schumacher was sneller dan Magnussen. Stroll heeft nu ook de overhand op zijn teamgenoot Vettel.

De stand na de GP Miami 2022 in het kwalificatieduel is als volgt:
Team | Coureur | Coureur |
Mercedes | Lewis Hamilton (3) | George Russell (2) |
Red Bull | Max Verstappen (4) | Sergio Pérez (1) |
Ferrari | Charles Leclerc (5) | Carlos Sainz (0) |
McLaren | Lando Norris (5) | Daniel Ricciardo (0) |
Alpine | Fernando Alonso (3) | Esteban Ocon (2) |
AlphaTauri | Pierre Gasly (4) | Yuki Tsunoda (1) |
Aston Martin | Lance Stroll (2) | Sebastian Vettel (1) |
Aston Martin | Nico Hülkenberg (1) | Lance Stroll (1) |
Williams | Alex Albon (4) | Nicholas Latifi (1) |
Alfa Romeo Racing | Valtteri Bottas (5) | Guanyou Zhou (0) |
Haas | Kevin Magnussen (3) | Mick Schumacher (2) |
Snelste raceronde
Max Verstappen pakte ook dit weekend de meest mogelijke punten, 26 stuks. Dat was echter geen vanzelfsprekendheid. Verstappen en Leclerc waren in een hevig gevecht voor de snelste ronde. Leclerc staat nog wel bovenaan. We zijn benieuwd wanneer er andere coureurs in dit lijstje komen te staan.

De onderlinge stand na de GP Miami 2022 qua snelste racerondes is als volgt:
Coureur | Team | Aantal snelste rondes |
Charles Leclerc | Ferrari | 3 |
Max Verstappen | Red Bull | 2 |
Driver of the Day
Met 17 procent van de stemmen kreeg niemand minder dan Max Verstappen de Driver-of-the-Day trofee. Daar koop je verder niets voor, maar het publiek vindt het geweldig.

De onderlinge stand na de GP van Miami 2022 qua Driver of the Day nominaties is als volgt:
Coureur | Team | Aantal nominaties |
Charles Leclerc | Ferrari | 3 |
Max Verstappen | Red Bull | 2 |
Heeft de redactie de GP van Miami 2022 goed voorspeld?
Alle redacteuren hadden goed in de gaten welke coureurs op het podium terecht zouden komen. Echter, Wouter had alle coureurs én ook nog eens op de juiste positie. Daarmee win hij verse gevulde koeken. Waarschijnlijk.
De stand na de GP Miami 2022 in het redactie-klassement is als volgt:
Redacteur | Punten |
Michael | 26 (+10) |
Wouter | 21 (+15) |
Jaap | 17 (+3) |
Deze Grand Prix’ zijn al verreden:
- 20 maart | GP van Bahrein
- 27 maart | GP van Saudi-Arabië
- 10 april | GP van Australië
- 24 april | GP van Emilia Romagna
- 8 mei | GP van Miami

Deze Grand Prix’ staan nog op de kalender:
- 22 mei | GP van Spanje
- 29 mei | GP van Monaco
- 12 juni | GP van Azerbeidzjan
- 19 juni | GP van Canada
- 3 juli | GP van Groot-Brittannië
- 10 juli | GP van Oostenrijk
- 24 juli | GP van Frankrijk
- 31 juli | Gp van Hongarije
- 28 augustus | GP van België
- 4 september | GP van Nederland
- 11 september | GP van Italië
- 2 oktober | GP van Singapore
- 9 oktober | GP van Japan
- 23 oktober | GP van de Verenigde Staten
- 30 oktober | GP van Mexico
- 13 november | GP van Brazlië
- 20 november | GP van Abu Dhabi

De eerste meters van de GP van Spanje worden verreden op 20 mei 2022 om 11:00.
Aan het eind werd het weer behoorlijk spannend, maar denk eerlijk gezegd dat veel kijkers en de teams zelf hadden gerekend op meer / vroegere safety cars.
Wat nog een beetje aandacht mist wat mij betreft: de over the top en soms ronduit belachelijke ‘Amerikaanse toestanden’. Dat gedoe met een polite colonne naar het podium (waar 2 Ferrari rijders te voet eerder waren aangekomen) maar vooral die ontzettende Pannekoek die de ‘interviews’ doet aan het eind van de race. Had volgens mij nog nooit een enkele f1 race gezien…
@ukbob: dat interview was inderdaad echt rampzalig.. baby.
@ukbob: ik vond de podiumceremonie met die American Football helmpjes op ook behoorlijk gênant…Murica!!
@ukbob: Willy T. Ribbs. Heeft ooit een F1 auto getest.
Die Amerikaanse toestanden passen wel helemaal bij het sfeertje wat ze daar willen creëren maar het is wel treurig dat je tijdens die politie escorte alleen Max met wat Red Bull mensen op dat karretje ziet zitten, je onderweg Christian Horner en consorten tegenkomt die te voet naar het podium gaan en de Ferrari mannen er al staan omdat ze de lift niet hebben gehad en dus ook te voet waren. Dat hadden ze wel wat beter kunnen regelen.
En wat die pannenkoek betreft, ik kende hem ook niet. Is een oud coureur en vast bekend in de regio maar heeft nooit wat gepresteerd. En interviewen is ook een vak, dat blijkt maar weer.
Eens en ik ben bang dat, als ’t aan Liberty Global ligt, F1 overal zo’n over-the-top circus gaat worden. Soort van Eurovisie Songfestival. Voor dat je ’t weet wordt F1 een LHBTQSJAHDUE+ feestje en is de coureur die het mooist is verkleed als kip de winnaar. De punten worden verdeeld door het publiek en voorgelezen door Allard Kalff, terwijl Tom Coronel de race aan elkaar schreeuwt. Robert Doornbos heeft z’n tanden nog eens extra gewit, maar heeft verder geen prominente rol meer.
‘Doornbos verder geen prominente rol meer’ – I see what you did there :-D
Willy T. Ribbs
Heeft van alles gereden, FF1600 Kent, NASCAR, Truck-series, IndyCar, TransAm en ja, zelfs F1 (testsessie) …
Maar ene Ukbob vindt hem -heel stellig- een pannekoek… Hahaha!
En de performance van Perez…wat was dat? Los van eventuele technische issues is het wel opvallend dat hij op nieuw rubber niet een (of beter allebei de) Ferrari voorbij kon!
@hooesi: hij liep serieus in op Sainz en vermoed dat daarna de motor teruggeschroefd is want daarna kwam die niet meer in de buurt.
Inderdaad, het viel op dat hij nadien ongeveer 5km/u uur trager was op het lange rechte stuk dan VER. Dat is genoeg om een wezenlijk verschil te maken. Dus toch sterk gereden van Perez.
@royaledeluxe: volgens Christian Hornet mistte hij 20 kw aan vermogen.
Ik had gelezen dat die na dat het probleem opgelost was hij zo’n 25 pk mistte. Dat helpt niet echt als je alleen maar bij een rechtstuk echt kan inhalen.
Was ergens een probleem met een sensor waardoor ze die hebben uitgeschakeld maar als gevolg de power unit ongeveer 20kW vermogen kwijt was volgens Red Bull. Was wel duidelijk te merken dat het aan de techniek lag gezien hij tot hij die problemen had best meekon en zelfs dichter naderde tot bij Sainz. Betrouwbaarheid is dus toch nog niet 100% bij Red Bull.
Vind het jammer dat Perez hierdoor niet meer helemaal meekon, niet dat hij voor mij absoluut 3de had moeten/kunnen worden, maar ik denk dat we wel wat meer gevecht en inhaalmanoeuvres hadden te zien gekregen tussen Sainz en Perez.
Zonder de (V)SC was het een relatief saaie race geweest. MV heeft maximaal gescoord, dat is wat telt. Verder vond ik het een ultra Amerikaans weekend. De hele setting leek wel een soort F1 Disneyland. De belachelijke football helmen op het podium, de politie escorte met zwaailichten, de tenenkrommende post-race interviews (“wellicht done, baby!”) … viel me nog mee dat ze geen Kid Rock nummer gingen draaien ipv de volksliederen. Als dit Miami is, dan hou ik mijn hart vast voor Las Vegas volgend jaar.
@thearchitect. Dat was inderdaad tenenkrommend.
p.s.
wellicht = well
(K*t autocorrect….)
Het lijkt wel of steevast als ze een celebrity in de garage van een van de teams laten zien, dat bepaalde team nou juist niet al te best gaat. Is het een vloek?
https://image-cdn.essentiallysports.com/wp-content/uploads/310320211617228952unnamed-ms-odbouylpfq.gif
“Waar Russell zelf initiatief neemt voor de te volgen strategie, twijfelt Hamilton. Dat beetje gogme en bravoure ontbeert Hamilton dit seizoen.”
Dit seizoen? Kan me niet herinneren dat Hamilton ooit initiatief nam voor de strategie.
Voor mijn gevoel werd/wordt hij altijd overruled door het team.
Vond het heel opvallend van Russell dat hij vroeg om te wachten voor een VCS/SC en nog opvallender dat MB hierin meeging.
In Abu Dhabi wilde Hamilton wisselen voor soft na de crash van Latifi … We weten hoe het afliep
Paar dingen die mij opvielen:
– Ricciardo moet vrezen voor zijn stoeltje voor volgend seizoen. Het excuus dattie moet wennen aan de auto kan dit jaar niet meer, voor iedereen is de auto nieuw.
– Mick Schumacher valt wederom erg tegen. Ik had dit seizoen verwacht dat hij stappen zou maken, maar ik zie het niet meer gebeuren.
– Ik vond de baan echt wel gaaf, maar net als de eerste keer op Baku viel de race zelf best tegen. Laten we hopen op het spektakel dat vanaf race 2 op Baku ook was!
– F1TV had weer problemen, wederom best wat bufferen en bevroren beeld (commentaar liep wel door).
– Als Red Bull de betrouwbaarheid onder controle krijgt, kan dit wederom een zeer spannend seizoen worden, zeker omdat Sainz en Perez er gewoon dichterbij zitten dan Bottas en Perez vorig jaar. Ze worden niet op 30+ seconden gereden.
wat betreft MSC niet mee eens.
Hij deed het juist verrassend goed.
Was op weg naar zijn eerste punten in de F1, totdat het akkefietje met Vettel dat deed mislukken.
Tot op dat moment was hij strak aan het sturen.
Tot de spin op Imola ook, en tot die 2e spin op Imola ook, en zo is het elke keer wat ;-) Dat is meer wat ik bedoel; het is elke keer nét niet. Ik zie het gewoon niet meer gebeuren, rijdt nu al bijna 30 GP’s, de ‘echte’ talenten stonden er vanaf moment 1. Ik schaar hem in het rijtje Maldonado, Ralph Schumacher, Vandoorne, Bruno Senna, dat soort gasten. Kunnen zeker een potje sturen, maar zie MSC niet bij Ferrari instappen en domineren.
Ik snap wel wat bedoelt, maar laten we wel wezen: hij reed vorig jaar met afstand in de zwakste auto van het veld. Het enige wat Mick vorig jaar heeft geleerd is om niet in de weg te rijden,
De Haas van dit jaar is zelfs competitief te noemen, een verademing ten opzichte van de afgelopen twee jaar.
Ik denk dat Mick nu pas gaat leren hoe je ècht racet tegen andere coureurs in plaats van op blauwe vlaggen te letten.
Ik zal niet zeggen dat Mick een talent van de buitencategorie à la Senna, Verstappen, Alonso is, maar om hem in de categorie Maldonado te plaatsen vind ik het andere uiterste.
Die Amerikanen hebben flink overdreven ja, maar als je Zandvoort een stad gaat noemen worden wij Nederlanders dadelijk ook niet meer serieus genomen
Verstappen deed me deze race denken aan Hamilton in 2019. Wel in staat om in te halen maar niet om ingehaald te worden. Ik vond dit een van zijn beste prestaties, in ieder geval van dit jaar.
Albon blijkt gewoon een prima coureur. Waar Russel er 2,5 jaar over deed om punten te halen voor Williams heeft Albon al 2 keer punten weten te halen voor zijn team. bijzonder knap.
Bij Latifi lijkt het heilige vuur gedoofd. Wellicht dat de negatieve aandacht in sociale media na Abu Dhabi hem nog parten speelt. Maar zijn aanwezigheid wordt nauwelijks gevoeld. Albon en Latifi laten zien dat je als team gewoon eigenlijk voor talent moet kiezen en niet voor een coureur met geld.
Hamilton liet, zeker in de eerste fase van de race wat mij betreft nu juist zien dat hij gewoon nog steeds een fantastisch coureur is. Hij had, wederom, pech met de safetycar waardoor Russel een gratis pitstop kreeg.
Alonso was duidelijk niet op zijn scherpst. Net als Gasly. Die laat nog te weinig zien dit jaar.
@pomoek: Albon is inderdaad een prima coureur maar je vergelijking met Russell slaat compleet nergens op.
Williams was toen Russell er reed constant bezig met het zoeken naar geld. Sinds vorig jaar is het overgenomen door een investeerder, dus wellicht helpt dat al om een betere auto neer te zetten.
Wellicht nog belangrijker is dat dit jaar “de kaarten opnieuw geschud zijn”, dus wellicht had Russell net zo goed, of eventueel beter, gescoord als Albon.
Je kunt dit nooit weten.
@okdoei: je hebt gelijk dat een vergelijking voor een overgroot deel scheef is. Maar niet helemaal.
Nog even over het circuit en het racen in de VS: Als dit het niveau is van de F1 in de VS dan gaat het niet goed komen.
Het circuit was niet bijzonder en de race was zonder SC niet enerverend. De temperatuur was veel te hoog waardoor de coureurs uitgeput de finish bereikten. De omgeving was totaal oninteressant. Uit armoede werd er dus maar een link gelegd met de Miami Dolphins, een soort FC Twente van de NFL. Want de race werd gehouden op de parkeerplaats van het stadion. Tijdens de podium ceremonie stond het beeld van Dan Marino prominent in beeld. Ongetwijfeld een fantastische speler, maar een die nog nooit een NFL kampioenschap heeft gewonnen.
Samen met de fake jachthaven en de fake stranden en de populariteit van het fake Drive to survive programma is dit geen goede basis voor een F1 race. De lol gaat er snel van af.
Als Liberty Media de footprint van F1 in de VS wil vergroten (wat ik wel snap) en ze dat op deze manier willen gaan doen voorspelt dat weinig goeds.
De race is in de Verenigde Staten, dus heeft het een Amerikaans tintje. Prima. Zou ook raar zijn als het niet zo was.
Verder ook niks mis mee. Case in point: De GP van COTA. Beetje show, beetje klef bij tijd en wijle, maar niet tè.
Dit gedrocht van een Grand Prix was echt een showcase van wansmaak.
Je krijgt bijna medelijden met de coureurs dat ze als ware ‘show-pony’s’ mee moeten doen met alle verplichtingen.
Dit zijn wel de momenten dat je Kimi mist.
“Kimi, zou je deze football-helm op willen doen op het podium?” …. zie je het voor je? ;)
1 Grand Prix, 2 Grands Prix. Plus s, minus de apostrof.
Oh ja! In het kader van media momentjes die verprutst worden door coureurs: Verstappen die op moederdag zij moeder straal voorbij loopt en met zijn team de overwinning gaat vieren. Mevrouw Kumpen die nog tevergeefs naar Verstappen zwaait…
En die nadien uitgebreid bij zijn Moeder/Vrouw (die ook moeder is) passeert en dat werd ook uitgebreid getoond op televisie, maar dat heb je blijkbaar niet willen zien. klagen is ook een kunst.
@royaledeluxe: Wow rustig aan maat! Het ging mij niet zozeer om Verstappen maar meer om het georkestreerde mediamoment dat de mist in ging. De camera stond gericht op de moeder van Verstappen en zijn vriendin. En de zus van Verstappen die overigens ook moeder is. Hier zat duidelijk een bedoeling achter. Om een moederdagmomentje in beeld te brengen. De moeder van Verstappen was dit denk ik ingefluisterd. Gezien het gebaar dat ze maakte. Maar Verstappen was hier niet van op de hoogte of was het gewoon vergeten. Volkomen begrijpelijk. Maar het mislukte in 1e instantie gewoon. En mediamomentjes die mislukken zijn gewoon altijd leuk.
Mooi resultaat, maar wat een treurige show. Kreeg af en toe het idee dat Max voor Brawndo reed ipv Red Bull.
@willeme: In het lijstje van nog te verrijden races mist de Grand Prix van Canada op 19 juni.
@edge: dankjewel, heb ‘m erbij gezet ;-)
Wie gaat, na dit seizoen, het stoeltje van Ric overnemen? En van Vettel? En van Alonso? En van Latifi? Ik bedenk net dat we volgend jaar wel eens de meeste rijders wissels in jaren kunnen gaan zien..
@ghini: Albon naar Mclaren, Nick de Vries naar Williams, Piastri naar Williams? alhoewel de Vries ook al weer 27 is…
Allemaal zeker mogelijk en ook nog een verbetering t.o.v. dit seizoen met teveel pay drivers en uitgebluste gevestigde namen. Denk dat de dagen van Ricciardo wel geteld zijn als het seizoen zo blijft verlopen, idem voor Vettel (die ook niet meer het vuur lijkt te hebben om Stroll compleet naar huis te rijden). Alonso blijft wel denk ik, die sleurt toch wel erg goede rondjes en races bij wijlen uit die auto. De ervaring van Alonso is ook goud waard aangezien ze maar data hebben van 1 team. De Vries zou echt een aanwinst zijn voor Williams voor niet al teveel geld, Piastri en F2 coureurs zoals Drugovich, Vips en Daruvala doen het echt wel beter dan Latifi, Zhou, Schumacher en Vettel (in deze vorm).
Wát ik opvallend vond, was dat het lang duurde voordat de coureurs na de race gewogen werden!?
Ze hadden ondertussen hun attributen “semi-onbewaakt” neergelegd en het hele team, inclusief aanhang geknuffeld, daarna die hele optocht nog achter de rug en werden pas in het stadion gewogen?
Leek mij dé uitgesproken kansen om met de pet rond te gaan en hier en daar nog wat kilootjes lood te scoren…
Je slaat de spijker op de kop met je ‘samenvatting’ van de race en het weekend @willeme !
Enige aanvullend opmerkelijk feitje is wat mij betreft dat alle US celebs hoopte/dachten dat Hamilton zou winnen omdat hij zo’n “marvellous person” was … * kots * kots *; niet gehinderd door enige kennis van het 2022 seizoen of retrospectie op het vorige seizoen :/
@dawwg: De haat jegens en het populistische gezanik over LH44 is op het kinderachtige af * kots * kots *
Zelfs als de beste man niet het lijdend voorwerp van gesprek is, weten de Oranje Hooligans het wel zo te draaien, dat er weer een excuus is om op ‘m af te geven.
De vergelijking met Russel wat betreft het (gemis aan) zogenaamde gogme, gaat finaal mank.
Waar Russel een verplichte pitstop moest maken en dus tussen twee “kwaden” moest kiezen (= sowieso kans op plekverlies), zou Hamilton een optionele pitstop maken.
Dus logisch dat Russel snel de beslissing neemt, om direct naar binnen te komen tijdens de vSC-situatie en Hamilton om ‘advies’ vraagt.
Op Sky Sport werd overigens ook gesuggereerd dat het team niet klaar stond voor een dubbele stop, trouwens.
Ongevraagde tip van de dag: Focus je op de positieve dingen des levens / jouw held en de wereld gaat er veel mooier uitzien.
Blijkbaar is de temperatuur in Florida in deze tijd van het jaar nog het meest ideaal om een F1 raceweekend plaats te laten vinden.
Ik zie sowieso de logica niet in “even”een race op het ene continent en vervolgens naar de andere kant van de wereld om daarna weer terug te keren op het vorige continent.
Dit terzijde.
Wat mij verder opviel was dat Will Smith niet te zien of horen was.
( Lewis baby en Miami)
Blijkbaar moet een evenement als dit toeschouwers trekken zowel op het circuit als achter de beeldbuis/ scherm.
Had ik deze race op de Floridase kitchbak gemist als hij niet had plaatsgevonden? Nee.
Maar de keerzijde is dat hij beter verteerbaar is dan de GP van FRankrijk op dat circuit met 1001 strepen naast de baan.