• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Staal is pauper, Heerhugowaard doet teakhout vangrail

Auteur: Alwood, gepost 15 maart 2011 om 20:48 – 25 Reacties

Even lekker zitten en lucht bakken...


Bezuinigen, milieu, terugdringen van broeikasgassen, gelukkig heeft Heerhugowaard daar geen last van. Daar betalen ze gewoon voor (de ontwikkeling van) een teakhouten vangrail. Er staat al 950 meter.

Alles moet tegenwoordig milieuvriendelijker en schoner. Het kopje ‘duurzaam’ gebruikt men hier graag bij. Bijvoorbeeld de gemeente Heerhurgowaard. Duurzaam een stukje Kameroen ontbossen. Duurzaam het hout naar Nederland laten verschepen. Duurzaam TNO aan het werk zetten om er een veilige vangrail van te maken. Tijd om met zijn allen weer even lekker te vergeten dat ontbossing in bepaalde ‘minder ontwikkelde’ werelddelen veel meer milieuschade teweeg brengt dan heel ’s Werelds wagenpark bij elkaar. Liever plaatsen we langs een onbeduidend straatje (Westfrisiaweg) een “Rolls Royce onder de vangrails”.

Het staat natuurlijk wel leuk, zo’n houten geval langs de weg. Doet een beetje aan bos en natuur denken. Gelukkig is daar geen Europees hardhout voor gebruikt, dat was lang niet zo mooi geweest. Dat is nauwelijks beter dan een gegalvaniseerd stuk staal een likje verf geven. Trouwens wel eens naar de vangrail gekeken tijdens het rijden? (bron: noordhollandsdagblad.nl)

Ook interessant!

  • Zelfs Lamborghini gaat met de trein
  • Achterwielophanging Red Bull
    Natuurorganisatie gelooft niks van vergunning Zandvoort
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

hout, milieu, vangrails, Verkeer

Vorig bericht: « Moderne auto’s kwetsbaar voor virussen en hackers?
Volgend bericht: BMW M3 rijden, je doet het verkeerd! »

Lees Interacties

Reacties

  1. MrSkyline zegt

    15 maart 2011 om 20:52

    hoe kan dit in vredesnaam beter zijn dan staal? staal buigt, dit breekt en doorboort je auto (kan bij staal ook, maar de kans daar op lijkt me kleiner)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 maart 2011 om 21:06

      @MrSkyline: vraagt dat maar aan Robert Kubica…

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        15 maart 2011 om 21:36

        @robbie:

        zinloze opmerking als je de laatste zin van mijn post had gelezen.

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        16 maart 2011 om 10:53

        @robbie: wie ?

        Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    15 maart 2011 om 20:53

    Wat??? Wat is er duurzaam aan het slopen van bomen? Weer wat minder fotosynthese, dat helpt ^^

    Login om te reageren
  3. the-budel-guy zegt

    15 maart 2011 om 20:56

    dus we krijgen vangrail met stijl

    Login om te reageren
  4. Northwestern zegt

    15 maart 2011 om 20:58

    Staal is tenminste recyclebaar. Hout niet echt.

    Login om te reageren
  5. RickB zegt

    15 maart 2011 om 21:06

    Geeft het “boom knuffelen” een hele andere betekenis!

    Login om te reageren
    • The_12oach zegt

      16 maart 2011 om 00:30

      @RickB: +1

      Login om te reageren
  6. mrbones zegt

    15 maart 2011 om 21:08

    haha lachen, in de winter lekker opstoken die vangrail

    Login om te reageren
  7. Donstil zegt

    15 maart 2011 om 21:23

    Wel keurig lakken elke 2 jaar he anders wordt het van dat lelijke grijze spul.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      22 maart 2011 om 21:26

      @Donstil: Ja, lekker onderhoutsvriendelijk dat hout! Straks zitten er wormen in, of houtrot ofzo, en hoe wil je dat beter maken dan een stalen vangrail? Echt onzin dit.

      Login om te reageren
  8. midasracer zegt

    15 maart 2011 om 21:25

    Goed teakhout is loeiduur. Ik ga snel even langs, altijd handig om een bankje van te maken.

    Login om te reageren
  9. Scorso zegt

    15 maart 2011 om 22:04

    Wanneer is het 1 april? :lol:

    Login om te reageren
    • 130peeka zegt

      15 maart 2011 om 23:25

      @Scorso: Over 31 dagen.

      Login om te reageren
      • Scorso zegt

        16 maart 2011 om 13:35

        @130peeka: Bedankt voor de mededeling :P

        Login om te reageren
        • 130peeka zegt

          26 maart 2011 om 19:49

          @Scorso: haha, np

          Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    15 maart 2011 om 22:57

    Het voordeel van hout is natuurlijk wel dat het niet na het eerste de beste ongeluk vervangen hoeft te worden. Het heeft namelijk wat meer veerkracht; wellicht moet het ‘onderstel’ vervangen worden, maar de vangrail zelf kan in sommige gevallen hergebruikt worden.

    Dat het hout uit Kameroen moet komen is natuurlijk van de zotte. Natuurlijk zal er een FSC keurmerk op zitten, maar ik heb het toch niet op die keurmerken. Laat die bomen daar staan en kap een rijtje sparren in de Noordoostpolder! Zijn die te slap voor een vangrail? Moet je eens in de Alpen kijken – het gros van de bergwegen wordt beveiligd met houten vangrails. Van bomen die bij wijze van spreken pal naast de weg zijn gekapt. Ze moeten alleen het hout wat vaker vervangen… Maar iets zegt me dat die vangrails in Heerhugowaard er ook geen 100 jaar staan.

    En zeg niet dat daar op die bergwegen niet zo hard wordt gereden, ik heb bij Oostenrijkers in de auto gezeten die ruim over de 100 gingen op zo’n smal weggetje.

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    16 maart 2011 om 00:25

    Het duur is al gelukt. Nu het zaam nog

    Login om te reageren
  12. YaSo zegt

    16 maart 2011 om 10:42

    Wat een onzin is dit toch…
    Uiteindelijk ben je nog milieuvriendelijker uit, dan wanneer je gewoon een stalen vangrail langs de weg zet :roll:

    Login om te reageren
  13. Alex_79 zegt

    16 maart 2011 om 10:42

    Je kunt nou wel grappen gaan maken over opstoken die vangrail en stijlvolle vangrail, maar ik herinner me een test die een busbouwer eens hield met een stuk teakhouten vang rails en een stalen rail. De stalen rail brak inderdaad toen er een oude bus hard tegenaan werd geparkeerd, de houten rail liep weliswaar deuken op en boog ver door, maar brak niet. Duurzaam? niet echt. Durabel? Dat wel

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      22 maart 2011 om 21:27

      @Alex_79: Van staal kan je ook makkelijk een vangrail maken die bussen tegenhoudt, probleemloos!

      Login om te reageren
  14. snorrie11 zegt

    16 maart 2011 om 15:10

    WTF!
    Ik zie dit net en wat nou zo leuk is: IK WOON IN HEERHUGOWAARD!:D

    Login om te reageren
  15. superb2009 zegt

    16 maart 2011 om 20:57

    1 april !
    1 april ?
    1 april !

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    18 maart 2011 om 23:16

    Kan best wel mooi zijn hoor, zo’n teak vangrail.

    En we gaan toch niet hypocriet doen en dit de grond inboren hé? In een doorsnee woonwijk staat meer teak, verwerkt in tuinmeubelen, dan wat deze vangrail zal nodig hebben…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North