De SSC Ultimate Aero TT ontleent zijn bestaansrecht aan slechts één enkele missie en dat is het killen van de Veyron. Een zware opgave, maar ik denk dat het ze gaat lukken. In maart werd al een poging gedaan om de ruim 407 km/u van de Veyron de overtreffen, maar door slechte weersomstandigheden kwam de SSC niet verder dan 368 km/u.
Toch ziet SSC licht aan het eind van de tunnel, want tijdens testen van de transmissie is een snelheid gehaald van 388,5 km/u. Volgens SSC marketing manager Junus Khan was daarbij het gas slechts voor 71 procent ingetrapt. Daarmee is dus nog lang niet het onderste uit de kan gehaald. Volgens Khan zal het niet lang meer duren voordat de 1.183 pk sterke Ultimate Aero TT de Veyron van de troon zal stoten.
Hoewel de pijlen gericht zijn op het officieuze record van de Veyron, staat het officiële record nog altijd op naam van de Koenigsegg CCR met 389.5 km/u en daar zit SSC nu nog maar 1 km/u onder. Het is dan ook de vraag hoe lang het record nog op naam van Koenigsegg zal staan, want ook de Veyron wil officieel de boeken in (via: windingroad).
Poekie Lauda zegt
Elke keer geven ze allemaal smoesjes waarom ze het niet hebben gehaald, ze moeten een keer over de brug komen en laten zien dat ze het ook echt kunnen!
En als het enige bestaansrecht de Veyron verslaan is, hebben ze dus tot nu toe geen bestaansrecht, en daarbij komt ook dat alleen rechtelijn-snelheid niet gelijk een goede auto betekend.
Dus kortom: eerst zien, dan geloven!
RenJie zegt
“De SSC Ultimate Aero TT ontleent zijn bestaansrecht aan slechts één enkele missie en dat is het killen van de Veyron.”
Dan boeit het niet of het goede kwaliteit is voor normaal rijdend gebruik, of dat het geen bochten kan nemen, niet zo betrouwbaar als de veyron is etc… als hij maar een Vmax van 407++ heeft.
Out of Touch zegt
hmm ik vind killer wel een beetje een verkeerd woord. Dit is echt niet een betere auto dan de veyron.
Hij zal misschien harder kunnen gaan, maar de veyron is een kwaliteitsauto. Pas met veeeeeeeeeel geld kun je op de bugatti’s niveau komen.
ik heb geen zin om het mooi te zeggen, maar ik denk dat iedereen hetzelfde denkt. :D
melvin zegt
Dat is et probleem met amerikanen. Ze willen in een rechte lijn de snelste zijn. Ze zijn ook zo verwaand, bugatti heeft de veyron twee jaar uitgesteld en die amerikanen denken het te kunnen door alleen een overgrote supercharger op dat blok te schroeven. Er bestaat ook nog zoiets als rijeigenschappen. Nou zijn amerikanen al rijdende doodsvallen maar een met 1183 pk zeker. En iedereen maar achter die lui aanhuppelen. bugatti is de beste en geen amerikaan die het an overtreffen.
lodewijk zegt
Met zoveel peekaa’s moet die er normaal toch zeker voorbij geraken.
“Volgens SSC marketing manager Junus Khan was daarbij het gas slechts voor 71 procent ingetrapt.”: Waarom geven ze dan niet van de eerste keer 100% komaan man.
SuperWouter21 zegt
Echt grappig dat als 1 fabrikant een supercar met bergen verlies verkoopt dat allemaal kleine fabrikanten die zich dat verlies eigelijk niet kunnen permiteren het proberen na te doen.
Moet ik wel zeggen als dit soort dingen op ten duur betaalbaar worden voor gemiddelde consumenten dat de pizza die je besteld volgens mij 2 minuten later voor je deur staat.
Ja je moet alles van 2 kanten bekijken he.
mert zegt
ik hoop het de Veyron is niet mijn auto hij is beroemd omdat hij 1001 pk en 407 km p/h kan
Julio zegt
Haalt de Dodge hennessey viper venom 1000 niet 410km/h of is dat allemaal maar gewoon klets.
Bron: http://www.rsportscars.com/eng/cars/viper_venom1000.asp
Apache zegt
ik vind de SCC UA nogal johnny uitzien. Daarbij, *iedereen* slaagt er toch in om tegenwoordig genoeg pk’s te pompen en de bak goed af te stellen om een Veyron te verslaan? ^o)
– Apache
Leen zegt
Melvin,
Even een pas op de plaats, de Koenigsegg komt uit Zweden.
Leuk dat je op Amerikanen af wilt geven maar praat pas ergens over als je er verstand van hebt.
Uit het bovenstaande verslag kun je inderdaad niet afleiden hoe de auto verder is dan alleen de poging om een topsnelheid neer te zetten. Jammer van de beperkte verslaggeving.
Leen
Johan zegt
Ik vind dit altijd van die hopeloze projecten. Okee 1183 pk heel knap hoor, maar de Veyron heeft bij 40 graden minimaal 1001 pk, en bij 20 zo’n 1100 pk.
Dan zou je theoretisch nog in het voordeel zijn, maar het is een Amerikaans merk (dacht ik) en zij meten aan de krukas in tegenstelling tot de Veyron die het aan de wielen meet. Dus daar kan ook zo’n 5 tot 8 % bij komen.
Daarom moet ik het nog maar zien.
Ook zal dit een compleet sportieve auto zijn, licht en oncomfortabel. De Veyron is uitstekend (behalve voor het verbruik) voor dagelijks gebruik.
Dus mij part al rijden ze 450 boeit me niet, Veyron rules!!!
michiel zegt
ach, als dit vage amerikaanse ding sneller zou gaan als de veyron wat maakt bugatti dat uit? als ze dat record terug wille make ze tog gwoon ff 1 lichtgewicht veyron met extra grote en zware turbo en gaan ze 440 rijde en dan ist over voor deze “ultieme pijl” (wat al zegt dat hij alleen rechtuit kan rijden)
Lagonda zegt
Is het niet juist minder als je het op de wielen meet ?
ZOEF zegt
Geen tijd om stil te staan bij oude records. Op naar de 500!
Rick dos zegt
Als je me had gezegd dat dit een opgedirkte Lambo Diablo was, dan had ik je geloofd……
Ben wel benieuwd of ze het gaan halen. Zo te lezen wel, maar het is altijd maar afwachten.
jordey zegt
raar want hier heeft james may van top gear 407 gehaald hoor dus dan staat het record toch echt wel op 407 of heb ik het fout?
ik snap er niks meer van
thomaz zegt
Ik vind het wel een bijzonder lelijke auto, als je ook naar die koplampen kijkt. Het lijkt wel één of andere chinees.
GeeJee zegt
@ Lagonda: Als je aan de wielen meet, dan zijn inderdaad de verliezen van de aandrijflijn (differentielen, versnellingsbak etc.) al verrekend. Aandrijfverliezen kunnen zorgen voor 20% verlies van het vermogen ten opzichte van het vermogen aan de krukas. 100 kW aan de wielen kan dus 120 kW aan de krukas zijn. Maar volgens mij meten Amerikanen juist vaker WHP (wheel horse power) dan Europeanen, dus vraag me af of het vermogen van de Veyron aan de wielen gemeten is…
Tommy zegt
khhoop dat ie gaat vliegen. alsek me goed herriner had bugatti die 400km/h rap vast maar het oh zo grooooote probleem was om er voor te zorgen dat ie stabiel bleef. ook al verslaat hij de veyron (alleen op Vmax) niemand zal hem binnen vijftig jaar nog herrineren…
tom zegt
@Julio die viper gaat misschien wel 410km/h maar heeft dat nog nooit gedaan in een officiele record poging. bij een officiele poging heb je allemaal van die regeltjes dat het moet worden gehaald in beide richtingen.
@jordey zelfde verhaal. bij topgear deden ze het maar in een richting en zonder waarnemers.
Nigel zegt
@ Rick Dos
Nou inderdaad. als dat hier stond had ik het ook gelooft. denk wel meerdere.
maar ik snap het niet dat ze het maar 71% intrapte.
dat zegt dus dat er nog steeds iets niet goed is aan de auto.
ik betwijfel of ze het halen.
Gompie zegt
Het sterke punt aan de Veyron is helemaal niet dat hij 407km/u haalt, maar dat hij dat haalt zonder trillingen, instabiliteit of wat dan ook: je oma (en zelfs captain slow ;) kan er zo snel mee rijden. En dat gaat deze Amerikaan nooit lukken…
g zegt
amerikanen betweters weer,haha,man rot op met die yanks,opvoeren kennen ze wel,of de moter het hout is eeen vraag,de consumptie is een vraag,ze zijn zielig die yanks,willen met alles meedoen mar hebben geen verleden,ja de indianen maar die zijn al uitgeroeit!!
ikke zegt
@g: spelling!!!!
pipil zegt
De Veyron wordt nooit verslagen. Al doet hij 420 kmh de Veyron is in een klasse apart.
Rolo zegt
Beetje pro-veyron hier he mensen :P
Het enige wat deze auto moet overtreffen is de topsnelheid van de Veyron en dat gaat hem wel lukken en dan kunnen jullie wel weer over bochtenwerk beginnen maar daar hebben we het hier niet over. (trouwens net alsof een veyron zo goed bochten kan maken met die bijna 2 ton)
En dan gaan er weer mensen over smoesjes beginnen en dat ze het uitstellen, maar op de Veyron hebben we ook 10 jaar moeten wachten dus waar hebben jullie het nou over. :)
Voorderest vind ik die SSC een lelijke auto en ik zou er zelf niet in durven rijden :)
Emil zegt
Wat een gedrocht en een wederom kansloze poging van de Yanks…blijft toch leuk om te zien :D
Fej zegt
@ Rolo
dat ze die topsnelheid kunnen overtreffen, daar twijfel ik niet aan, maar het is de manier waarop. Als ik moet kiezen tussen een Veyron en een Amerikaan om eens over de 400 te gaan dan is mijn keuze zeer snel gemaakt! Een Veyron kost niet voor niets 5 miljoen!!!
Trouwens, de Veyron heeft een paar rondjes op de Ring gereden en hij doet dat even snel als een SLR (7:40). Niet bepaald slecht voor zo een zware auto!
RScosworth zegt
@ Fej “Niet bepaald slecht voor zo een zware auto!”
wel als er vier turbo’s op zitten die er in het totaal voor zorgen dat hij 400pk meer heeft. en die 5 miljoen in wat voor valuta bedoel je dat?
OT: niet echt moeders mooiste maar het is een kwestie van tijd voordat het allemaal goed in elkaar steekt
ps: diegene die zeggen dat ‘de yanks’ alleen maar dweilbakken maken zijn blijven hangen in de jaren 80. het zijn er niet veel maar er zijn wel degelijk amerikanen met uitstekende rij-eigenschappen (Corvette, Viper)
gelukkig zijn er nog wel mensen die wel een beetje up to date zijn.
Markus zegt
@ Fej: 5 miljoen wat? Welke munteenheid heb je het over? In euro’s was het toch 1,5 miljoen dacht ik?
Klinkt toch een beetje ordinair, Bugatti die graag in het Guiness boek wil. Bugatti zou daar als een gentleman niet naar om moeten kijken. Beetje als Rolls Royce die vroeger zij dat het vermogen ‘voldoende’ was.
Fej zegt
@ RScosworth
een auto van twee ton die tijden draait op de Nurburgring die vergelijkbaar zijn met die van Pagani, Ferrari, Porsche is geen ’trage’ auto hoor.
En die 5 miljoen, dat zijn eurootjes, want zo veel kost het om 1 Veyron te maken!
Fej zegt
@ Markus
dat is de verkoopprijs die jij bedoelt! De Veyron wordt met een zeer groot verlies verkocht!!!
Trouwens, hier in Belgie kost hij maar een miljoentje! Kan je er voor die extra 500000 nog een leuke garage bouwen!
Xemurai zegt
Met alarminstallatie niet te vergeten! ;) En 10000 volt op de garagedeur ofzo
Gek op Wielen zegt
Fej…
Ten eerste kost de Veyron ondertussen zowieso al geen miljoen excl. belastingen meer! Kijk maar op Autosalon Singen. Daar staan er een paar voor ca. 1,2 miljoen.
Daarbij komt er in België ook nog van alles aan belastingen bovenop, dus dat word toch geen garage meer bouwen incl. alarm en dergelijke! Want dat haal je niet voor 1,5 miljoen.
aston v8 zegt
ik den dat ze nog wel een paar jaar bezig zijn om de veyron te snel af te zijn
aston v8 zegt
ik denk dat ze nog wel een paar jaar bezig zijn om de veyron te snel af te zijn
RScosworth zegt
@ Fej “een auto van twee ton die tijden draait op de Nurburgring die vergelijkbaar zijn met die van Pagani, Ferrari, Porsche is geen ‘trage’ auto hoor”
ik bedoelde de veyron:) slr heeft alleen supercharger dacht ik
Fej zegt
@ RS cosworth
ik bedoelde ook de Veyron :-) !
GerreLekker zegt
@Melvin “Ze willen in een rechte lijn de snelste zijn”
LOL hoe denk je dat de Veyron aan zijn topsnelheid komt? OOK in rechte lijn…
Het snelheidsrecord van de Veyron sneuvelt vroeg of laat wel eens, maar het gaat idd niet enkel om de topsnelheid, handling, afwerking, luxe, …. en ik denk dat daar nog werk aan is om al die factoren samen te kunnen bundelen in iets dat beter is dan de Veyron
Arie Nap zegt
Ik vind dit echt zo’n vreselijke pauperbak.
Ten eerste het uiterlijk, het ding ziet er niet uit
Ten tweede het blok, een amerikaanse V8 met 2 turbo’s met een waarschijnlijk enorme turbolag en de betrouwbaarheid van een NSU Ro-80
Ten derde de wegligging, die lijkt me echt zo slecht.
Voordeel is wel dat hij -voor zover ik weet- niet eens zo heel duur is, maargoed deze auto vergelijken met een hightech Koenigsegg of een Veyron (status ! techniek !) is natuurlijk fout. Leuk dat dat ding zo hard rechtdoor gaat maar dat zou niet mijn eerste keuze zijn wanneer ik een auto koop.
MurcieBoy zegt
ze hebben samen één ding gemeen en dat is dat ze allebei lelijk zijn
sven zegt
de veyron is een kutbak waar alle kleine jongetjes zich op afrukken ’s avonds
Cheers zegt
Ervaring?
c43 amg zegt
amg is gewoon de beste
Phil zegt
de veyron haalt 407 km/u “standaard” en “zonder schokken”. Maar ik ben niet zeker of hij al getuned is geweest. Zoniet, stel je dan maar eens voor als hij ooit getuned zou geraken. Hoe hoog zou zijn topsnelheid dan liggen?
en btw is de ssc eigenlijk getuned? De vraag is eigenlijk of ssc het kan halen maar dan wel “ongetuned”. Volgens mij bestaat er geen ongetunede auto’s die 407 km/u kunne rijden. De toekomst is natuurlijk een ander paar mouwen.
Lampredi zegt
Heeh, daar zijn de Volkswagen Vijron groupies weer. :)
@Phil: Alle auto’s zijn getuned.
phantom zegt
Ik vraag me af hoeveel pk’s je maximaal uit dat veyron blok kunt krijgen…3000? iemand?
joske zegt
@ZOEF
waarom niet direct 600 km/h
Lampredi zegt
@phantom: boeiend… Als die cijfers zo boeien, ga dan wiskunde studeren.
Monk zegt
ik vind de vergelijking tussen dit en een veyron een beetje raar. ze zijn toch allebei met een totaal andere insteek ontwikkeld? Veyron een comfortabele gt wagen met 1000 pk die 400 km/h haalt, en die ssc voor het snelheidsrecord. Ik vind de auto die ssc ook moeders mooiste niet, maar ik vind het wel vet dat ze gewoon proberen dat record te breken met minder middelen dan bij de ontwikkeling van de veyron. Dat die ssc evt niet zo stabiel zou zijn als de veyron op top snelheden vind ik een onnodige vergelijking, want dat is ook niet het streven van ssc (lijkt me). Ik vind het ook niet erg dat je in de ssc beter je best zou moeten doen dan in een veyron, of dat me oma er niet in zou kunnen rijden.
GOD zegt
vind de veyron persoonlijk niks bijzonders
het is gewoon veel cilinders met veel inhoud en veel turbo’s
dat kan elk merk wel als ze willen
maar moet zeggen dat de looks wel speciaal zijn
en de betrouwbaarheid voor dagelijks gebruik erg hoog is
daarom kost ie ook zo veel
Citrofiel zegt
Ik snap echt niet waarom Bugatti geen officiële poging gedaan heeft… Bang om langzamer te zijn? :?
H.J. Vaesen zegt
@ GOD
Klopt geen reet van. De R&D kosten van de Veyron zijn enorm. Het is een technisch hoogstandje. Zoek nog maar eens wat meer info op over de Veyron, en dan mag je daarna weer posten.
“Dat kan elk merk wel als ze willen.” – GOD
Eh..ja.
zapp zegt
De suzuki hayabusa gsx-r 1300 van “ghost rider” loopt toch nog iets harder.:P
Hij heeft 499 pk en loopt 258 mph of 412 kmu.
http://www.youtube.com/watch?v=gpQP4v_Z0nQ&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=qaYcvN5yNGg&mode=related&search=
Het is een ongelovelijke debiel maar het is toch wel vet om te zien.
poeperman zegt
de aero ssc heeft het dus gehaald hé
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7219
brennie zegt
Dat is et probleem met amerikanen. Ze willen in een rechte lijn de snelste zijn. Ze zijn ook zo verwaand, bugatti heeft de veyron twee jaar uitgesteld en die amerikanen denken het te kunnen door alleen een overgrote supercharger op dat blok te schroeven. Er bestaat ook nog zoiets als rijeigenschappen. Nou zijn amerikanen al rijdende doodsvallen maar een met 1183 pk zeker. En iedereen maar achter die lui aanhuppelen. bugatti is de beste en geen amerikaan die het an overtreffen.
zoals hij at zegt er is niks lekkerders om een bugatti te zien ;)
killah5456 zegt
Lol hij dankt zijn bestaan aan een doelstelling het killen van de veyron.
maar dan is hij gefocust op snelheid en is t eigenlijk geen productie auto(denk ik)
steff zegt
nu is het record al verbroken maar de auto ziet er niet uit, bugatti is snelheid/stijl/kwaliteit dat heb je niet by deze auto
Ruben zegt
Ik vind als ze alleen proberen de bugatti te kloppen dat ze dat ook met de stijl van bugatti moeten doen. De bugatti is echt een stukje vakmanschap terwijl de ssc een auto lijkt van een mislukte tunig company. Dit ding zou nog niet eens “road-legal” mogen worden!!!